פיג’ו 508 FASTBACK החדש – מנוע 1.6 ליטר טורבו מ-199,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ספינת הדגל של פיג'ו מגיעה לארץ, פיג'ו 508 FASTBACK' מכונית קופה סלון - 5 דלתות ומנוע 1.6 ליטר טורבו עם 180-225 כ"ס - החל מ-199,990 ש"ח

פיג’ו 508 FASTBACK החדש – מנוע 1.6 ליטר טורבו מ-199,900 ש”ח

תמונות: רונן טופלברג

קבוצת לובינסקי משיקה את ספינת הדגל של פיג’ו, ה-508 FASTBACK. רכב זה מבצע קפיצת דרך של ממש בכל תחום ביחס לקודמותיו ומתחרותיו – הן בעיצוב הקשוח שלו, ספורטיבי ואלגנטי מתמיד, דרך עמדת השליטה בתא הנוסעים המתוכננת בתפיסת ה-i-Cockpit העדכנית, עם תשומת לב הדוקה לרמת איכות ונוחות גבוהות ויחידות כוח חזקות ומתקדמות וכלה במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ומערכות עזר לנהיגה המעניקות חווית נהיגה ייחודית ומעטפת הגנה גבוהה מאוד.

הודות להתנהגות כביש מהנה, מנועים חדישים ושלל עזרי נהיגה טכנולוגיים, פיג’ו 508 FASTBACK שואף לקבוע רף חדש בקבוצת מכוניות הסלון ותומך בהעלאת מיצובו של מותג פיג’ו בכלל.

פיג'ו משקיעה בקטגוריית המנהלים. 508 FASTBACK

פיג’ו 508 FASTBACK מוצע עם שתי גרסאות מנוע, יחידות כוח חזקות שמבוססות על מנוע הבנזין טורבו בנפח 1.6 ליטר “פיור טק” PureTech החדש.
הראשונה, עם הספק של 180 כ”ס ב-5,500 סל”ד וכן 25.5 קג”מ הזמין כבר ב-1,650 סל”ד. באמצעות תיבה עם שמונה הילוכים מבית AISIN והודות למשקל כללי נמוך של 1,420 ק”ג, גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 7.9 שניות, תגיע למהירות מרבית של 230 קמ”ש ותצרוך ליטר דלק לכל 18.2 קילומטרים (בהתאם לתקן WLTP) בנסיעה משולבת.

הגרסה השנייה, אשר תגיע ברמת GT בלבד, מציעה כבר 225 כ”ס ב-5,500 סל”ד וכן 30.6 קג”מ כבר ב-1,750 סל”ד. גם כאן, בעזרת תיבת שמונה הילוכים מבית AISIN תאיץ גרסה זו מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 7.3 שניות אל מהירות מרבית של 250 קמ”ש. (צריכת הדלק בנסיעה משולבת תעמוד על 17.2 קילומטרים לליטר, על פי הצהרת יצרן).

אופי פעולתם של המנוע ותיבת ההילוכים והשידוך המוצלח בניהם, יוצרים שיוט נינוח, שקט וחסכוני בכל מהירות נסיעה – בנתיבי האוטוסטרדה או בתוך תחומי העיר, כאשר ההילוך השמיני והגבוה ביותר מציב את המנוע ב-2,000 סל”ד בלבד במהירות 120 קמ”ש.

מכונית קופה סלון - חמש דלתות. פיג'ו 508 FASTBACK

בעידן שבו שוק רכבי הסלון (סגמנט D) נחלש בשנים האחרונות בשל שינוי טעמים מצד הצרכנים ונטיות טעם בעיקר לעבר פלח הקרוסאוברים וה-SUV, ניתן להבין מדוע מרבית יצרניות הרכב נסוגו מפלח שוק זה. אולם פיג’ו, שראו בכך הזדמנות של ממש, הבינו שעליהם להציע מוצר מובחן יותר מבחינת אישיות ובולט בנראותו ובמשיכתו וכך היה. פיג’ו 508 FASTBACK נטש את המבנה שלוש הקופסאות, ארבע דלתות הקונבנציונלי לטובת מבנה FASTBACK קופה-סלון עם 5 דלתות.

פיג’ו 508 FASTBACK נראה אנרגטי ויוקרתי וזאת הודות להנמכת גובהו ל-140 ס”מ בלבד, קיצור אורכו לכדי 475 ס”מ (לעומת 483 בדור הקודם) ופיסול המעטפת באופן אווירודינמי עם הגג המשתפל לאחור כמקובל במכוניות קופה ושימוש בדלתות ללא מסגרת. חזיתו מרשימה, ובעזרת גריל מודגש בדוגמה משובצת בין זוג יחידות תאורת ‘לד’, אשר עוצב בהשראת מכונית הקונספט פיג’ו אינסטנקט ועם כיתוב ה-508 בקצה מכסה במנוע הנמוך, פיג’ו מאזכרת את דגמי העבר המפורסמים, 504 וה-504 קופה.

מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 180-225 כ"ס. פיג'ו 508 פאסטבק

תא נוסעים 

כניסה אל תא הנוסעים של פיג’ו 508 FASTBACK מרגישה כמו כניסה לעולם אחר. עיצובו הפנימי מקורי כפי שלא נראה בשום רכב אחר – ממוקד באיכותו ובתחושה שעולה ממנו בכל נגיעה ובכל לחיצה על מתג. המבט נמשך מיד לפיסול הייחודי של הדשבורד, משטחי העור, תפירות המושבים, גימור הדמוי עץ היוקרתי, אל לוח המחוונים הדיגיטאלי בעל התצוגה המשתנה (12.3 אינץ’) והמסך הגדול במרכז הדשבורד (10 אינץ’) אשר מופעל באמצעות שורה של מתגי קיצור דרך בדמות קלידי פסנתר. 

מסביב לכל נוסעי הרכב ישנם שלל תאי אחסון (בנפח כולל של 38 ליטר), שקעי טעינה, תאורת אווירה (לד) ותאורה אישית (לד) הפועלת בנגיעה קלה. מיד עם סגירת הדלתות והתחלת הנסיעה, קל מאוד להבין כי תשומת לב רבה ניתנה להשקטת כל הרעשים בתא הנוסעים ובידוד יושבי הרכב מהמתרחש מחוץ לרכב.

הודות לשימוש בחומרי בידוד מתקדמים, רעשי סביבה, רוח ודרך הועלמו כמעט לחלוטין, כך שניתן לא רק לנהל שיחה נינוחה בתוך תא הנוסעים בכל מהירות נסיעה, אלא אף ליהנות מהצלילים הנקיים שבוקעים ממערכת השמע המתקדמת של FOCAL (ברמת אבזור GT) שתוכננה ליצירת במת סאונד ברמת איכות גבוהה ביותר.

פיג’ו 508 FASTBACK מציע גם תא מטעם גדול מאוד בנפחו – 487 ליטר עם פתח הטענה רחב ובסיס שטוח ועמוק.

תא נהג פיג'ו 508 FASTBACK
מולטימדיה מתקדמת, משטחי עור, ופתחי אחסון שימושיים

פיג’ו 508 FASTBACK לעומת כל מתחרותיו מצוי בעובדה שכל גרסאותיו מצוידות במתלים אדפטיביים מבוקרי מחשב. נהג הרכב יכול לבחור מבין שלושה מצבי נהיגה – ספורט, נורמל וקומפורט המשפיעים על תגובות המנוע, תיבת ההילוכים, משקל ההגה וכמובן שיכוך המתלים. במצב ‘ספורט’ מתחדדות תגובות הרכב, צליל המנוע מתגבר והמתלים מוקשחים כדי לספק תמיכה ואיזון גבוהים לטובת חדות הנהיגה והתחושות.

מן העבר השני, מצב ‘קומפורט’ לוקח את נוחות ונינוחות הנסיעה לקצה, עם השתקה נוספת של צלילי המנוע, משקל קל בגלגל ההגה וכמובן ריכוך מוחשי של מתלי הרכב אשר מייצרים נוחות נסיעה ברמה גבוהה מאוד. מצב ‘נורמל’ משלב תכונות משני עולמות הקצה ובמינון המתאים בדיוק באמצע.

אבזור עשיר וציוד בטיחות מתקדם

פיג’ו 508 FASTBACK ממשיך לבדל את עצמו ממתחרותיו בקבוצת רכבי הסלון באמצעות אבזור עשיר ורב המוצע בכל אחת משתי רמות האבזור הזמינות – Premium ו-GT: מתלים אדפטיביים מתכווננים אלקטרונית במספר מצבים (נורמל, קומפורט וספורט), בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מיקום במרכז הנתיב, מצלמת חניה אחורית בעלת “מבט על” עם חיישני חניה מובנים וקווי גבולות חניה, מערכת מולטימדיה מלאה מקורית עם 8 רמקולים, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ממשק Apple Carplay, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים ופתחי מיזוג למושבים מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה פנימית, גימור דמוי קרבון בדלתות והקונסולה המרכזית, סופי אגזוז כרום, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ’ ועוד.

רמת האבזור GT מוסיפה על כל אלה מערכת לחניה אוטומטית במקביל ובניצב, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען עם הנפת הרגל, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות מצופים באלקנטרה בשילוב עור נאפה מחוממים עם עיסוי בחמישה סגנונות, מערכת שמע FOCAL בהספק 515 וואט עם 10 רמקולים כולל סאב-וופר בתא המטען, פנסים ראשיים Full-Led עוקבי פניה, מצלמת חניה קדמית, חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ’, חלונות כהים ושלל נגיעות עיצוב ספורטיביות בגריל הקדמי, המראות, תקרת הרכב ועוד.

אבזור בטיחות מתקדם

רשימת ציוד הבטיחות המקורי ארוכה כמצופה וכוללת שלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות למניעת תאונות, כמובן בנוסף ל-6 כריות אוויר ושלל מערכות עזר לנהיגה, בלימה ואחיזה.

  • מערכת התרעה לערנות נהג

  • מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה

  • מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים

  • מערכת בלימת חירום אקטיבית מורחבת

  • מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי

  • בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה

  • מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך

  • זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי בהתאם בבקרת השיוט

  • התרעה על הימצאות רכב בשטח המת במראות הכוללת תיקוני היגוי

פיג'ו 508 FASTBACK החל מ-199,990 ש"ח

ה-508 נכנס בשנת 2019 לרשימת 7 הפיינליסטים של תחרות רכב השנה וסיים במקום השישי – אות כבוד והערכה נוספת לפיג’ו לאחר זכית ה-3008 בתחרות רכב השנה ב-2017. כמו כן, זכה ה-508 באות “the most beautiful car of the year 2018” באירוע the International Automobile Festival  שהתקיים בפריז ב-29 בינואר 2019.

מחירים

  • מחיר פיג’ו 508 FASTBACK Premium בנזין 180 כ”ס – 199,990 שקל

  • מחיר פיג’ו 508 FASTBACK GT בנזין 225 כ”ס – 239,990 שקל

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − 13 =