פנאי שטח יוקרה: מרצדס GLE 350d החדש (7 מקומות) במבחן

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

להחזיר עטרה ליושנה – מרצדס GLE 350d החדש, קרוסאובר 7 מקומות יוקרתי במבחן דרכים

 

 

פנאי שטח יוקרה: מרצדס GLE 350d החדש (7 מקומות) – מבחן דרכים

 

 

קיבלנו לידינו את רכב הפנאי יוקרה המחודש של מרצדס ה-GLE350d המביא איתו לא רק יוקרה אמיתית אלא גם טכנולוגיות חדישות. אין ספק שבמרצדס הציבו לעצמם לא מעט מטרות, בייצור ה-GLE החדש, האם הצליחו לפגוע בכולן?

לפני מספר חודשים הצטרפתי לטיול לקוחות של מרצדס. הלקוחות כולם ישובים בדגמי מרצדס ספורטיביים, כשאף לא אחד יושב ברכב פנאי, קרוסאובר. במהלך היום העזתי לשאול את אחד החבר’ה שם, שעם כל הכבוד, למה אני לא רואה סביבי אף רכב פנאי של מרצדס, בכל זאת, זה הדיבור עכשיו, זאת האופנה בשנים האחרונות. התשובה שלו הייתה, ש”יש לו בבית אחד”, אבל “זה עדיין לא זה”. המהות של מותג מרצדס, מבחינתו, ביוקרה ובביצועים, טמועה ברכבי הספורט שלה. יכול מאד להיות, שההסבר הזה מרמז לנו דבר על “עוגת המכירות” של קטגורית רכבי הפנאי היוקרתיים, ועל הנגיסות שנוגסות המתחרות של מרצדס בעוגה, שלא במקרה מגיעות מאותה יבשת, אירופה. נגיסות כואבות ששולחות את מיטב המוחות ממרצדס בנץ, לחשב מסלול מחדש.

מרצדס GLE החדש הוא תולדה של כך וניסיון לחזור ולתת פייט, ואולי אף להוביל בתחום רכבי הפנאי יוקרה. לנגוס ביס משמעותי בעוגה.

 

המימדים צמחו. דור חדש למרצדס GLE

 

מי אמר ששחור זה מרזה?

אי אפשר להישאר אדיש מול המרצדס GLE החדש. הוא ענק יותר מקודמו. בסיס הגלגלים שלו גדל ב-80 מ”מ, צמח ב-100 מ”מ לאורך, ו-10 מ”מ ברוחב. מרשים. למבחן הדרכים קיבלנו GLE שחור, וגדול. הצבע השחור לא “דיגדג” לגודל שלו, לא “הרזה” ולא הקטין במאום. נהפוך הוא, הוא רק הבליט את כל עיטורי הכרום שלו (ויש לא מעט) סביב הרכב. זה מתחיל בסמל הגדול בחזית החדשה שהמרצדס GLE קיבל, עם הפנסים שהוצרו ונמתחו לאחור, כך שהגריל קיבל מקום של כבוד – גדול יותר, ועם שני פסי כרום עבים יותר במרכזו. עיטורי הכרום שולטים ומופיעים סביב החלונות, הגג, מאחור, לאורך כל בית הלוחית, בתחתית הרכב ובספי הדלת, וגורמים לGLE לנצנץ כמו עץ חג מולד גדול, ולשדר את היוקרה הנדרשת.

 

הסמל צמח, והחזית מרשימה יותר

 

אמרנו גדול? לראשונה דגם הGLE מגיע גם בתצורת שבעה מושבים, כאופציה בכל רמות הגימור. העיצוב מבחוץ נשאר נאמן לדגם היוצא, עם כמה שינויים, בעיקר ביחידות התאורה ובקימורים השונים. מבפנים, מדובר בדגם אחר לגמרי, שיגרום ללקוחות עבר של מרצדס, שאולי נטשו לטובת מותגים אחרים, לחזור למותג, תוך כדי שהם זמזום השיר “בוא הביתה” של שולה חן. לקוחות מרצדס S Class בכלל ירגישו בבית בתא הנהג והנוסעים של הרכב. קשה לתאר זאת במילים, פשוט צריך לשבת ולהרגיש. הדבר הראשון שלוכד את המבט הוא “לוח השעונים”. תשכחו מכל מה שהכרתם עד היום, מדובר במסך ארוך המחולק לשני מסכי 12.3″ שיושב בקו ישר עם הדשבורד ולא שקוע בתוך איזה מסגרת. מסוג הדברים שאתה אומר לעצמך “איך לא חשבו על זה קודם?”. המסך השמאלי, לוח השעונים דיגיטלי, נועד לנתוני נהיגה, ו”מגיע” בשלל תצורות שונות. 

 

שני מסכי מגע בגודל 12.3 אינץ’

 

מערכת MBUX המוצלחת נכנסה גם לקטגוריה הזו


המסך הימיני נועד לשליטה והגדרות הרכב, מערכות הרכב, מערכת הניווט, מערכת המולטימדיה MBUX  ועוד. כיוון האפשרויות במסך השמאלי, לוח השעונים המתקדם שמול הנהג, נעשית דרך משטחי מגע שעל ההגה, בעוד שהמסך הימיני נשלט באמצעות משטח מגע במרכז הקונסולה. העולם מתחלק לשניים – אלה שאוהבים משטחי מגע ברכב, ואלה שלא. מבטיח לכם שמשטח המגע הזה יגרום גם לאלו מכם שלא אוהבים, לאהוב. הוא נוח ומדוייק ומאפשר מעבר חד ומהיר בתפריטים השונים. רגע, אמרנו תפריטים? למרות העומס והאפשרויות הרבות, להבדיל ממותגי יוקרה אחרים, לא הרגשתי כאן עומס מיותר. גם הלוקליזציה שבוצעה לכל התפריטים והמסכים לעברית לא פוגמת בכלל. בין שלל אפשרויות הבחירה, תמצאו גם אפשרויות לתאורת אווירה לתא הנוסעים, זמן להשתגע ולבחור גוונים לפי מצב הרוח שלכם, 64 צבעים או סטים של צבעים לבחירתכם  (RED FIRE המלצת הבית).

 

כיוון חשמלי לכל אחד מהמושבים. מרצדס GLE

 

מושבים קינטים אומר לכם משהו? תחת תפריט הנוחות תוכלו להפעיל מלבד חימום לאזורים שונים גם מושבים קינטים הגורמים למושבים לנוע בנעימות, להביא לזרימת דם טובה בגוף שלכם, ולמנוע עייפות בנסיעה. אני מודה ומתוודה – כל נסיעה ברכב הפעלתי את האפשרות הזו, על זמן הפעולה הארוך ביותר. עד ששקלתי לפרק את המושבים בסיום המבחן ולקחת אותם איתי הביתה. 

איכות החומרים שודרגה פלאים, וגם כאן, לצד עור ותפרים איכותיים בכל מקום, תמצאו לחצני כרום מנצנצים, אם זה לכיוון המושב או פתיחת החלונות והדלתות. תנוחת הישיבה טובה וגבוהה, עם זווית ראיה רחבה. מושבי הנוסעים מאחור אוחזים ונוחים, בעלי קיפול חשמלי ואפשרות הזזה לכל מושב לחוד. השורה השלישית נוחה, (פתיחה וקיפול ידני), עם זווית ישיבה שקועה מעט, והמעבר אליה נוח כאמור, בשל הקיפול החשמלי. ליושבים מאחור ישנו לוח דיגיטאלי למזגן עם בקרת אקלים, והמזגן מספיק חזק בשביל לקרר גם את יושבי השורה השלישית. בין המושבים הקדמיים תמצאו ידיות אחיזה התחומות באותו פס של תאורת אווירה והופכות את המרצדס GLE למרשים ויוקרתי גם מבפנים. ומעל כל תא הנוסעים עוטף גג פנורמי ענק וכהה.

 

מרצדס GLE קרוסאובר יוקרתי שבעה מקומות

 

קיפול ידני לשורה השלישית

 

תחושת הגודל, המושבים הגדולים והתומכים (והקינטיים!), ובכלל כל הגודל הזה, מראה שבמרצדס מכוונים גם לפייט מול המתחרות מקטגוריית הפנאי יוקרה, גם מהשוק האמריקאי. אם אתם חוששים מהגודל של הרכב, הסירו דאגה מלבכם, ה-GLE מוקף חיישנים ומצלמות היקפיות, 360, אשר יפעלו אוטומטית בכל עת שתתקרבו למכשול, שעלול לסכן לכם את הפח וצבע הרכב. קיימת אף סימולציית על של הרכב בעת מעבר במעברים צרים או נסיעה לאחור. יש פה שלל מערכות עזר אבל הפיצ’ר המדהים ביותר לדעתי, אלה הם מתלי האוויר האדפטיביים, או כמו שמרצדס קוראת להם – AIRMATIC. מערכת מתלים עם אפשרות להגבהת המרכב ב-6 ס”מ, המתאפשרת גם במהלך נסיעה במהירות איטית.
1. במצב הגבהה המקסימלי המתלים הופכים נוקשים יותר בכביש ובשל כך פחות נעימים.
2. אם אתם רוצים להטעין מטען כבד בתא המטען, הנמכת הרכב, על ידי המתג מימין, תסייע לכם במלאכת הטעינה. 

 

מרצדס GLE החל מ-605,900 ש”ח

 

מתלי אוויר אדפטיביים, להגבהה עד 6 ס”מ

 

הבידוד שבתא הנוסעים, בשילוב סגירת הוואקום בדלתות מושלם. על אף שמדובר ברכב עם מנוע דיזל, לא קטן, שום גרגור מנוע לא חדר לתא הנהג, ובכלל, אם בא לכם קצת אסקפיזם מהעולם שבחוץ, פשוט שבו במרצדס GLE, סגרו דלתות ותיקחו פסק זמן. זה מוביל אותי למערכת הסאונד, מהמעולות ששמעתי, הרבה בזכות הבידוד. ואם חייבים להתלונן על משהו, אז הבס גרם קצת לרשרושי פלסטיק מאחור, לא משהו שאי אפשר לכוון ולשנות.

תזוזה טקטונית

המרצדס GLE החדש גדול מקודמו. לשם כך, מרצדס מיקמו בחרטום מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר, המייצר הספק של 272 כ”ס (לעומת 258 כ”ס בדגם היוצא), ומומנט מטורף של 63.2 קג”מ ב-1200 סל”ד בלבד. בכל זאת הוא צריך להזיז יותר גודל ויותר אנשים עכשיו. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים 4MATIC חדשה, עם יכולת העברה של עד 100% מומנט לצירי הגלגלים השונים. אני מעביר את ידית ההילוכים מאחורי ההגה ל-D ויוצא לדרך. 

הענק הגדול הזה יודע לנוע באלגנטיות ונותן תחושה נוחה ומדוייקת, באופן מפתיע גם במהירות נמוכה. אין שום תחושת סרבול. לחיצה קלה על דוושת הגז, וה-GLE מראה בדיוק מה שציפיתי ממנו, תחושה כוחנית, תוך הצמדת הגב למושב. אני עולה לכביש המהיר ומופתע שוב מבידוד הרעשים, הן של הנסיעה, והן של המנוע. בנהיגה במצב ECO, המרצדס GLE מגיב מצויין, אם כי, בעת עקיפה התיבה מתקשה מעט לתת לי את הכוח הנדרש בהורדת ההילוך. אני בוחר במצב נהיגה דינמי ומנמיך את המרכב וה-GLE הופך לכלי מלחמה. המון כוח מתפרץ והמון אושר, לי.

אני רק מקווה שתא הנוסעים גם מבודד מבפנים החוצה, שלא ישמעו איך אני מתלהב. אני נכנס לסיבובים וה-GLE חד ומהודק, שוכח מכך שהוא רכב פנאי ענק ומחבק עבורי את האספלט. מערכות בטיחות רבות מאפשרות סגנון נהיגה שכזה. גם בנהיגה בשיוט, תמצאו פה מערכות בטיחות אדפטיביות מעולות שהופכות את הרכב לחצי-אוטונומי. מערכת השמירה על סטיה מנתיב כאן, היא הטובה ביותר שהרגשתי. נקודה. היא שומרת בצורה מעולה על מרכז הנתיב ויודעת לקחת עיקולים רחבים יותר מבלי הצורך בהתערבותנו. גם מערכת שמירת המרחק מעולה, ומנגנון זחילה בפקקים עובד כבר במהירות 0 קמ”ש בצורה מושלמת. הבלימה האוטונומית לפנים ולאחור מעולה, אם כי הרכב בלם לי בנסיעה לאחור במרחק יחסית גדול מהקיר. יכול להיות שלא התאים לו הביטחון שקיבלתי במידות הרכב, בשילוב גובה מהירות הנסיעה לאחור.

 

מנוע דיזל 3 ליטר, עם 272 כ”ס. מרצדס GLE החדש

 

מי שיבחר להיכנס איתו לשטח, כי בכל זאת מדובר ברכב פנאי, ימצא פה מלבד הנעה כפולה גם אפשרות למערכת E-ACTIVE BODY CONTROL (מערכת המגיעה כאופציה), שבשילוב מידע המגיע מהמתלים ומהמצלמה הקידמית הסורקת את השטח, תדע לאפשר שליטה אקטיבית מלאה וכיול המתלים לכל גלגל בנפרד בהתאם לשטח. לצד כל אלה ובשילוב מערכות בקרת מדרון ומשיכה בשטח ומתלים אדפטיביים שכאמור מגביהים את המרכב, תרגישו מספיק בטוח להיכנס איתו גם לשטח.

אם להיות ממש קטנוני ומתאמץ למצוא משהו שלילי (אבל ממש מתאמץ), מערכת הניווט המובנית שעברה לוקליזציה (התאמה לעברית), היא מבחינתי, ניסיונית עדיין וטעונת שיפור. לעיתים היא מצאה כתובות, ובמהלך הניווט הקולי נשמעה לעיתים לא ברורה, ומציגה טווח לא הגיוני. להתאמץ לעוד משהו שלילי? כיוון וקיפול המושבים בשורה האמצעית איטיים מידי, עד שמצאתי את עצמי משתמש ברצועות הידניות לקיפול. בכל זאת, לילדים קטנים אין מספיק סבלנות. אה ועוד משהו, כפתורי נעילת הדלתות שקועים מדי בדלת. אבל פה ממש הגזמתי.

בסיום המבחן מחשב הדרך הראה צריכת דלק של 10.2 ק”מ לליטר. אף על פי, שבינינו, קהל הלקוחות של ה-GLE פחות מתעניין במחיר ליטר דלק וצריכה.

 

צלמנו מהאוויר: גלעד טופז

 


מצאתם את שאהבה נפשכם

המרצדס GLE 350d החדש מציב רף חדש בכל הקשור לרכבי פנאי יוקרה. ה-Widescreen Cockpit בו גורם לכל שאר המתחרות להחוויר ולחשוש. גם התחושות הדינמיות בנהיגה, בשילוב היוקרה שזועקת מכל עבר, תגרום לכמה מהנדסים גרמניים מתחרים למחסור בשינה. עם תג מחיר של (החל מ) 605,000 ₪ הוא בהחלט מכוון לבטן הרכה של המתחרות. 

האם הוא הצליח לפגוע בכל המטרות שבמרצדס הציבו לעצמם מול המתחרות? התשובה היא כן. לקוחות מרצדס (וגם של המתחרות) שחושבים על רכב פנאי יוקרה, מוזמנים לסור לסוכנות מרצדס הקרובה. יש סיכוי גדול שתמצאו את שרציתם והיה חסר לכם בחניה.

מרצדס GLE350d – החל מ-605,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × three =