הרשימה השחורה של פרארי – הסלבס שהודרו מרשימת הלקוחות

הרשימה השחורה של פרארי. לה-פרארי
פרארי מקשיחה עמדות: "הרשימה השחורה" של הסוס הצוהל ממראנלו – הסלבס שהודרו מרשימת הלקוחות האקסלוסיבית של מותג פרארי ולמה?
פרארי תמיד הייתה המכונית הראשונה שדמיינו כילדים כאשר אמרו לנו לחשוב על מכונית ספורט או מכונית על. קווי העיצוב העדינים שלה, הצבע האדום הבוהק, צליל המנוע המשכר, והסוס הצוהל המתנוסס על החזית ובצדי הרכב, הפכו לאגדה עבור חובב המכוניות הממוצע ולסמל סטטוס עבור אנשי מעמד הביניים. גשו לכל ילד ממוצע ברחוב ותשאלו אותו מה רכב חלומותיו, והוא כנראה יענה לכם פרארי בצבע האהוב עליו.
עם זאת, האם כל אחד יכול לרכוש פרארי? התשובה היא לא, ולא רק עקב תג המחיר הגבוה. חברת פרארי מאז ומתמיד הייתה במרדף אחר שימור המוניטין האקסקלוסיבי שבנתה לעצמה, בכל מחיר.

פרארי SP3 דייטונה. לא לכל אחד
הצעד הקיצוני ביותר במרדף הזה, הוא השקת "הרשימה השחורה" של היצרן האיטלקי. אותה רשימה כוללת את שמותיהם של רוכשים פרטיים, שחלקם גם סלבריטאים מוכרים, אשר פרארי לא מעוניינים למכור להם את רכביהם, גם אם הם ישלמו את תג המחיר המבוקש.
לפני שאסביר את הפרמטרים לכניסה לרשימה השחורה של פרארי, אסייג ואומר, שהרשימה השחורה נועדה בעיקר כדי להגן על דגמי הקצה והמהדורות המוגבלות של היצרן, כדוגמת ה-לה-פרארי, ה-SP3 דייטונה, וכדומה.
אנשי הרשימה השחורה לרוב יוכלו לרכוש את דגמי הביניים או את דגמי הכניסה- כגון ה-פורטופינו M פתוחת הגג, ה-רומא האלגנטית וה-296 חורכת האספלט.
הפרמטר הראשון אשר מהווה השפעה על הרשימה השחורה של היצרן, הוא זמן הבעלות על הרכב. הרבה יוצרי תוכן ברשתות החברתיות, או סוחרי מטבעות דיגיטליים נוטים לרכוש את רכבי היצרן האיטלקי, ולהתרברב בהם בחשבונות שלהם ברשתות החברתיות.

קים קרדשיאן. הצטלמה עם הפרארי יותר מאשר נהגה בה
למטבע הזה יש צדדים:
הראשון, היצרן מקבל חשיפה ופרסום חינם על חשבון הרוכש, ומנגד, הרכבים האלה במרבית המקרים יימכרו מאוד מהר על ידי אותו רוכש, דבר שפרארי מאוד משתדלים להימנע ממנו, במטרה שהרכבים שלהם יגיעו לאספנים שבאמת מעוניינים להחזיק בהם.
אחת הדוגמאות הבולטות לפרמטר הזה היא משפיענית הרשת קים קרדשיאן ומשפחתה, אשר מחזיקה ברכבים שלה לזמן קצוב, ולרוב מבלה יותר זמן בלהצטלם איתם מאשר בלנהוג בהם.
הפרמטר השני שנכלל במשוואה הוא מה שנקרא בשפת העם "פליפרים". ה"פליפרים" הם אנשים שברגע שהם מקבלים את ההקצאה לרכישת המכונית, הם מזמינים אותה על המקום, ומנצלים את ההמתנה ארוכת הזמן (לרוב בין שנה לשנה וחצי), כדי למכור את ההקצאה במחיר מופקע לרוכשים שבאמת מעוניינים ברכב, ולא יכולים להמתין לזמן ההמתנה הארוך.
בכך ה"פליפרים" מייצרים רווח עצמי על חשבון היצרן ומשבשים את סדר הייצור מותאם הלקוח שהיצרן דוגל בו.

חייך, אכלת אותה. ג'סטין ביבר והפרארי הכחולה שעטף
אחד הפרמטרים החשובים ביותר שאתמקד בהם, הוא שדרוגים ושינויים בניגוד למקוריות חלקי היצרן. מבחינת פרארי כל מוצר שיוצא משערי המפעל במראנלו הוא נצר השלמות, ולכן אין לערוך בו כל שינוי שהיצרן אינו ביצע בעצמו.
רוכשים רבים וביניהם סלבריטאים מוכרים, התקינו על מכוניות הפרארי שלהם קיטי הרחבה, או עטפו את רכביהם במדבקת צבע שונה מהמקור, ועל כך נוספו לרשימה השחורה.
זמר הפופ הידוע ג'סטין ביבר, החזיק בפרארי 458, אך החליט שיופיו של עיצוב הפיניפארינה המקורי אינו מספיק עבורו, ורכש עבור הרכב קיט הרחבה למרכב, ועיטוף כחלחל. פרארי לא אהבו את הרעיון בלשון המעטה, והכניסו אותו לרשימה השחורה ב-2022. מזלו של הזמר שהספיק לרכוש "להפרארי" ב-2015, לפני כניסתו לרשימה.

פרארי דייטונה
ולמרות כל זאת, האייקון האיטלקי הוא למעשה יצרן הרכב הרווחי ביותר בעולם, עם רווחי עתק בהפרש אדיר מכל יצרן אחר, על כל מכונית שעוזבת את שערי המפעל, בזכות קהילת חובבים ואספנים נאמנה, ואנשים כמונו, שחולמים בגדול.
0 ל-100: הרכבים המהירים בישראל 2024-25 – TOP 5