צרכנות נבונה: כמה באמת עולה לכם רכב חדש? חישבנו בשבילכם

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חשבון לא סופי - החלטתם לקנות רכב חדש? מזל טוב. הכירו את כל התוספות שלא לקחתם בחשבון בתשלום הסופי. הכינו את הארנק.

אז כמה באמת עולה לכם רכב חדש? הכינו מחשבון וארנק

נסגרתם על רכב שאתם רוצים (בכל זאת קראתם אצלנו מבחן רכב או שניים), נכנסתם לסוכנות היבואן ובחרתם את הרכב שרציתם שעונה לכם על הצרכים. יופי, תתחדשו. אבל מה שלא ידעתם, זה שגם אם בחרתם לרכוש רכב ברמת הגימור הגבוהה ביותר, עדיין תצטרכו להכניס את היד עמוק לכיס ולהוציא עוד כסף, סכומים הנעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, ואף עשרות אלפים, אם מדובר ברכבי היוקרה.

אין ספק שלקנות מכונית חדשה בארץ הקודש הוא סיפור לא זול. בעצם, כשאתם קונים רכב חדש, אתם קונים רכב אחד לכם ורכב אחד למדינה. זה בערך החישוב. אולי לא שמתם לב, אבל אם אתם רוכשים רכב חדש, אתם כנראה ממש עשירים ואוהבים לפנק את המדינה שלנו. קוראים לזה מיסוי. מדינת ישראל היא בעלת שיא שלילי בתחום המיסוי על רכב במדינות המופיעות בדו”ח של ארגון ה–OECD. לפי הדו”ח המדובר, מס הקניה הקבוע בישראל על כלי רכב חדשים המיובאים מחו”ל (לא כולל רכבים המוגדרים ‘ירוקים’ בעלי הטבת מס), מגיע לכ-83% משווי הרכב. תוסיפו לזה מע”מ,17% נכון לכתיבת טור זה, וביחד אנו מגיעים לשיעור מיסוי של 100% על רכב חדש.

למרות המיסוי הגבוה, כל רבעון נשברים שיאי מכירות כלי רכב חדשים העולים על כבישי הארץ. אמנם חלק ניכר עולים דרך חברות הליסינג במדינת ההייטק, הסטארטאפ ניישן, אך לא מעט גם בזכות שיטות מימון שונות, המאפשרות היום רכישת רכב בתנאי פריסה נוחים יותר, לעיתים בתשלום של כמה מאות שקלים בודדים לחודש עבור מכונית משפחתית חדשה. תוסיפו גם הנחות מפליגות הנעות בין כמה אלפים לכמה עשרות אלפים דרך מועדוני צרכנות כאלו ואחרים, ותבינו למה אתם עומדים בפקק רוב היום. סביבכם לא מעט מכוניות חדשות.


אז אלו ‘מוקשים’ מחכים לכם בדרך לקרוע את הניילונים מהמושבים? אנחנו כאן, לספר לכם:

אגרת רישוי – אם לא מספיק המיסוי הגבוה על הרכבים (כמו גם על הדלק, אבל זה כבר נושא לטור בפניי עצמו), בא משרד התחבורה וקבע סכום גבוה על אגרת רישוי לרכב חדש. בעצם מדובר באגרת ה”טסט” השנתי. כלומר המדינה באה ואומרת, אני לא סומכת על היצרן, אתם תשלמו אגרת טסט, אבל בעצם לא תעברו טסט. אתם יודעים מה? אתם תשלמו במשך שנתיים אגרת רישוי, ולא תצטרכו לעבור את מבחן הרישוי במכון. לך תבין את ההגיון.

למרות שמחירי אגרות הרכב בארץ הם מהגבוהים בעולם, משרד התחבורה אף יקר לאחרונה את אגרות הרישוי בכמה עשרות שקלים. קוראים לזה הצמדה למדד, וזו מתבצעת באופן אוטומטי. לפחות אם היו בודקים את הרכב רק בשביל מראית עין. בכל זאת ,שילמנו. כמה יעלה לכם התענוג הזה בסוכנות של היבואן? בכלי רכב משפחתיים עד 3,500 ק”ג, מדובר במדרגות לפי מחירי הרכב, הנעים בין 1006 ₪ ועד 2221 ₪. אם תקנו רכב ממונע דיזל, תשלמו עוד קצת אגרה. לפנק, לפנק, לפנק.

צבע מטאלי – תתפלאו, אבל יש עדיין יבואנים שיבקשו תוספת תשלום על צבע מטאלי לרכב. אצל חלק מהיבואנים יספרו לכם שמדובר בצביעה מיוחדת, של שש ואף שבע שכבות צבע, או שמדובר בצבע בעל ביקוש או ייחודיות. אנשי מכירות יודעים להיות מאוד יצירתיים. מדובר בתוספת תשלום הנעה בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים.

מערכת איכון והתרעת גניבה – לרב מדובר במערכות מבית איתוראן, “שגריר מערכות” או “רב בריח”. אם מערכת האיתור כוללת גם אזעקה, היא גם בעלת גלאים. מלבד התשלום החד פעמי על המערכת, הנע סביב 1000 ₪, תדרשו לעשות מנוי חודשי בהתאם לתנאי הספק, מאחר ומערכת האיתור מחוברת למוקד ספק השירות. מדובר בדרישה של מרבית חברות הביטוח בארץ.

כספת – גם כאן מדובר בדרישת מיגון של חברות הביטוח. ככל שהרכב גניב יותר באותה תקופה, כך הסיכוי לדרישה ביטוחית גבוהה יותר. מדובר בקופסת מתכת המותקנת על גבי מחשב הרכב ומונעת גישה של גורמים לא רצויים אליו. הכספת עשויה מאלומיניום בעובי מינימלי של 7 מ”מ או ברזל בעובי מינימלי של 4 מ”מ. מדובר בתשלום של 500 ₪ בערך.

מרימי שמשות חכמים – חשבתם שקניתם רכב עם חלונות חשמליים? תחשבו שוב. מדובר בתוספת שתשלמו אצל מרבית יבואני הרכב. על מה מדובר? על הוספת האפשרות הפשוטה להרמת חלונות הרכב בעת נעילתו. כמה תוסיפו? בין 600 ל-800 ₪.

חיישני רוורס – כן, אותם חיישני רוורס מוכרים וותיקים. אמנם היום יש יצרניות רכב המייצרות רכבים עם חיישני רוורס מובנים מקוריים, אבל ברכבים שאין בהם, תאלצו לשלם מחיר די מקומם ליבואן, לרב כפול ממחירם בהתקנה אצל מתקינים מורשים אחרים. בעת קניית רכב חדש, חלק מהיבואנים יחייבו אתכם לרכוש מהם בתואנות של אחריות. והמחיר? 700 ₪

מולטימדיה – במידה ותקבלו מערכת מולטימדיה מקורית של היצרן ברכב, ייתכן ותאלצו לשלם על תוספת יחידת אנדרואיד למולטימדיה. מדובר בתוספת של כמה מאות שקלים, המשתנה בין יבואנים, שהולכת לטובת התקנה מקומית. במידה והמערכת מכילה מספר אפליקציות, כגון WAZE, המתחברות לרשת דרך כרטיס סים, לרב תקבלו את הסים חינם בשנה הראשונה, אך בסיום השנה הראשונה תאלצו להיפרד מסכום של כ-240 ₪ מדי שנה.

יוסי, עזוב הכל, סגור איתו חשבון…

לסיכום, בקניית רכב משפחתי חדש במחיר ממוצע, סביב ה-120-130 אלף ש”ח, יש להכין בערך 4500 ₪ מעבר למחיר הרכב. וככל שמחיר הרכב עולה, כך הסכום הנוסף הזה יתפח יחד איתו. כן חשוב לציין, שישנם מבצעים דרך מועדוני צרכנות, הכוללים במחיר הרכב גם את התוספות המעיבות שציינו, למעט אגרת הרישוי.

זהו, כל שנותר לנו, הוא לאחל לכם מזל וברכה, ונסיעה טובה ובטוחה ברכבכם החדש.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “צרכנות נבונה: כמה באמת עולה לכם רכב חדש? חישבנו בשבילכם”

  1. יש עוד..
    ביטוח…
    תוספות שאינן כלולות אבל בא לך להוסיף – מדרגות צד. חלונות רוח.וו גרירה.
    מיגון לצבע נגד שריטות החל מ3000 שקל צפונה.
    כלב לדאשבורד…
    בלונדינית צמודה בשביל הרושם..

    בקיצור.
    במקום כל הכסף והפוסה סע במוניות

  2. ירון,
    הכוונה לתוספות תשלום ולא לתוספות לרכב שעליהם כתבנו במוסף הרכב במעריב האחרון “CROSSOVERCHECK “

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × two =