צרכנות: 3 קרוסאוברים גדולים מומלצים: סנטה פה | בלייזר | אדג’

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

3 קרוסאוברים גדולים מומלצים: יונדאי סנטה פה
3 קרוסאוברים גדולים מומלצים: יונדאי סנטה פה

 

 

יונדאי סנטה פה

 

יונדאי סנטה פה, רכב פנאי 7 מקומות, בדור החדש נראה לדעתנו מרשים מאד. זה מתחיל בפנסי ה-LED הראשיים, שקיבלו מראה צר ומצועף כמו ביונדאי קונה, בשבכת גריל ענקית תחומה בפס כרום גדול ועבה. ב“ניפוחים” במכסה המנוע, ולאורכו של הרכב, ובצבע השחור הבוהק שעושה לכל העיצוב הזה רק טוב.

היונדאי סנטה פה החדש, מאובזר מקצה לקצה. ברמת הגימור Luxury אותה בחנו, מגיע עם מושבים קדמיים חשמליים ואפשרות לשמירת מצב זיכרון מושב ומראות. יש חימום ומיזוג למושבים ולהגה, בלם יד חשמלי, וילון אינטגרלי לחלונות האחוריים, בנוסף לשמשות המוכהות, תאורת לד פנימית עם אפשרויות תאורה שונות. לחצן בצידי מושב הנוסע לכיוון המושב על ידי הנהג, שליטה על מערכות הרכב והמולטימדיה מההגה, הנעה ללא מפתח ועוד.

הסנטה פה מוצע עם שני מנועים; מנוע בנזין 2.4 ליטר GDI המספק 185 כ”ס ומומנט של 24.6 קג”מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. ומנוע נוסף, אותו אנו קיבלנו ברכב המבחן – מנוע טורבו דיזל CRDi 2.2 ליטר, המספק 200 כ”ס כבר ב3800 סל”ד. לסולדים ממנועי דיזל בשל “סיבות ירוקות”, דעו שמנוע הדיזל החדש של יונדאי מזהם פחות ממנועי הבנזין ועומד על דירוג זיהום 9. שני דירוגים מטה וכמעט היה מקבל “ציון ירוק”. בגרסת המנוע הזו מגיע הסנטה פה עם גיר פלנטרי בעל 8 הילוכים.

 

 

לא נמצא בטווח המחירים הזה אף רכב שבעה מקומות, מאובזר ובטיחותי ששומר על ערכו כמו היונדאי סנטה פה

 

 

במצב Sport היונדאי סנטה פה המשפחתית הנאה, מתגלה כחיה רעה. התאוצות הופכות חדות יותר, חלוקת הכוח בין קדימה לאחור הופכת ל-50:50 והגיר נמרץ יותר בהעברות ההילוך. צריכת הדלק בהתאם. יש גם מצב Smart לחיסכון בדלק, בו מאה אחוז מהכוח עובר לחלק הקידמי, לטובת צריכת דלק טובה יותר, ומצב Comfort מבצע חלוקה של 35% מהכוח לאחור, לטובת נוחות נסיעה וצריכת דלק אופטימלית יותר.

הג’ון סנואו של רכבי הפנאי בסגמנט שבעה מושבים, לא נופל מאף רכב יוקרה יקר ממנו, ובאבזור או במערכות הבטיחות, אף עולה על חלקם הגדול של מתחריו.

המחיר 300,000 ₪  נשמע לכם הרבה? אז דעו, שלא נמצא בטווח המחירים הנ”ל שום רכב מוגבה, ארבע על ארבע עם שבעה מקומות, מאובזר ובטיחותי, בעל ביצועים טובים, תוך כדי חיסכון בדלק, סחיר, ששומר על ערכו כמו היונדאי סנטה פה.

ולא אמרנו מילה על מתיחת הפנים של הסנטה פה, שעדיין לא נבחנה על ידינו, אבל עושה רושם מצוין, עם תוספות אבזור נוחות ובטיחות, ושדרוג בעיצוב.

 

 

3 קרוסאוברים גדולים מומלצים: שברולט בלייזר

 

 

שברולט בלייזר

 

שברולט בלייזר, הג’יפ המסוקס של שברולט, שאין ראש שהוא לא מסובב בכביש, נראה ומרשים כמו שהרבה קרוסאוברים, רכבי פנאי היו רוצים להראות. והוא לא רק יפה, כן, יש לו הרבה להציע גם מבפנים, מרווח פנים, ולא מעט אבזור נוחות ובטיחות. למי שמבולבל מהיצע דגמי הפנאי שטח של שברולט, הבלייזר ממוקם בין השברולט אקווינוקס הקומפקטי לשברולט טראוורס הגדול, ומציע שילוב ייחודי של ממדים שריריים, מראה מצודד, אבזור נוחות ומערכות הנעה ייחודיות.

לשברולט בלייזר נוכחות קשוחה עם קווים עיצוביים שריריים וחדים, חזית אגרסיבית עם לוגו שברולט שחור הכוללת יחידות תאורה נפרדות LED בשני מפלסים, פתחי פליטה כפולים, חישוקי 21 או 20 אינץ’ וממדים אמריקאים המקנים לרכב נראות קרבית ובולטת.

שברולט בלייזר, משווק בשתי גרסאות מנוע וגימור – רמת הגימור RS מצויידת רק במנוע 2.0 טורבו החדש והמודרני של GM, עם הספק של 230 כ”ס ו-35.7 קג”מ שמתקבלים ב-1500 סל”ד. זהו בעצם מנוע חדש ומבויית יותר, בעל נתוני צריכת דלק טובים יותר ומומנט מירבי טוב יותר.

למי שרוצה את הבלייזר שלו ממש ספורטיבי ומופרע, יש רמת גימור נוספת, Premier, המשווקת עם מנוע בנזין V6 בנפח 3,600 ליטר בהספק של 305 כ”ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 יחסי העברה ומומנט מירבי של 37.2 קג”מ, בעל הנעה כפולה Twin-Clutch.

 

מחיר לגרסת ה-2 ליטר של השברולט בלייזר: 284,990 ש”ח

 

 

3 קרוסאוברים גדולים מומלצים: פוד אדג’ ST

 

 

פורד אדג’ בגרסת הביצועים ST

 

אם כבר פורד, ואם כבר אדג’, אז שווה להכיר את הגרסה הספורטיבית של הדגם הזה – ג’יפ ספורטיבי ומרווח למשפחה. אני אקדים לומר, וכן, אעשה לכם ספויילר קטן. פורד יצרו פה חיה מיוחדת מאד ומפתיעה מאד, לטובה. הגודל, הצורה המעט מגושמת של הפורד אדג’, והאופי המאד “משפחתי ומחבק” שלו, כל כך לא מתחברים עם הכוח המתפרץ, שהתגלה במהלך הנהיגה ברכב. מדובר בקרוסאובר שהוא ייצור כלאיים – מאד פונקציונאלי, מאובזר ונוח למשפחה, ואז פתאום בלחיצת כפתור (כפתור ה-BOOST), מקבלים המון המון כוח מיידי.

הרכב הזה בנוי כולו לביצועים, יש בו כיול ספורטיבי יותר למערכת ההיגוי, מערך מתלים עם כיול ספורטיבי, מערכת קירור מיוחדת למנוע בעת נסיעה מאומצת, מערכת בלמים ספורטיבית, צמיגים ספורטיביים וגם תיבת ההילוכים (אוטומטית, 8 הילוכים), מתפקדת מעט שונה יותר מהגרסאות היותר מבוייתות של האדג’, ומעבירה הילוכים מהר יותר. כל זה מורגש מאד, ומורגש טוב. רוצים עוד ספויילר? גם צריכת הדלק “מורגשת” – בנסיעה רגועה, שיוט, אפשר להגיע ל-10 ק”מ לליטר. אפשר. ובנסיעה ספורטיבית, מדגדגת את ה-7 ק”מ לליטר, מלמטה. כמובן שעם מנוע כזה, הנתון הזה מתקבל על הדעת.

במשפט? הפורד אדג’ ST הוא טנק קטן יציב ומאסיבי שזז כמו חתול גדול. מלא וגדוש במערכות בטיחות, ושימושי למשפחה של 4-5 נפשות. שווה בדיקה.

 

פורד אדג’ ST, מחיר – 320,000 שקלים.

 

*לאדג’ 3 רמות גימור נוספות, בסיסיות יותר, אבל מאובזרות, מהנות ובטיחותיות מאד, החל מ-255,000 שקלים.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × five =