צרפתיה ולפניך פיג’ו 208 (דור קודם 2012-2020) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פיג’ו 208 דור קודם (2012-2020)

 

 
 
פיג’ו 208 הושקה במרץ 2012 ונחתה אצלנו בספטמבר כדגם ההמשך של פיז’ו 207, ממנו “ירשה” את אותו המנוע וגיר אוטומטי עם ארבעה הילוכים. מלבדו, היא אינה מזכירה בדבר את אותו רכב עצל וגמלוני. ל208 מנוע בנזין 1600 סמ”ק המספקים 120 כ”ס, וכמעט 200 קילו פחות, שילוב שבא לידי ביטוי היטב בביצועי הרכב. זו מוצעת גם במנועי 3 צילינדרים: בנזין – 1.0,1.2 ליטר, ובדיזל- 1.6 ו-1.4 שלא נמכר בארץ, ומסתמן כשידוך האולטימטיבי ביותר לגיר האוטומטי המדובר. כבר בטריקת הדלת הרגשתי שהקטנה הזו, קומפקטית ככל שתהיה, מרגישה יותר “אוטו” מכמה מכוניות משפחתיות שפגשתי.

התיישבתי בה, הגבהתי את הכיסא מעלה מעלה, התנעתי ועברתי לגיר במצב הידני כדי לבחון את הביצועים המיטביים: התאוצה משביעת רצון, עצלה היא לא, המנוע שקט והטורים דיי מאופקים. הבלמים רגישים והמתלים נוקשים מספיק כדי לספק תחושת יציבות ואחיזה בכביש בכבישים עקלקלים. נראה שהדיאטה עשתה טוב ל208, תיבת ההילוכים הידועה לשמצה לא מעיבה על הנסיעה.

עיצוב

המראה החיצוני של ה208 הוא בבחינת מהפך – מבחוץ, עגלגלה, “רכה” ואלגנטית. מבפנים, הישיבה הגבוהה, הריפוד רך ותומך את הגב, לוח המחוונים נקי ומודרני, וההגה קטן ומשובב הנפש. פיג’ו הגביהו את לוח השעונים לגובה העיניים והקטינו את קוטר ההגה שלא יפגום בשדה הראייה של הנהג, וישווה לו לוק ספורטיבי משהו, נדבך חשוב בחוויית הנהיגה. בהגה טבועים לחצני שליטה במערכת, ובעזרת הפדלים בצידיו ניתן להפעיל את בקרת השיוט ולהגביל את מהירות הנסיעה.
אבזורבמרכז תא הנהג ניצבת מערכת מדיה אטרקטיבית בעלת צג מגע 7 אינצ’: דרכה ניגשים לרדיו, דיבורית, מוזיקה, מחשב הדרך, ו-GPS (רק בהתקנה מקומית). חידוש שלא ימצא חן בעיני כל נהג – המערכת אינה כוללת MP3/דיסקים, אך מתממשקת בקלות לטלפון החכם דרך הבלוטוס או חיבור ה-USB ומאפשרת גם למתקשים שליטה נוחה ואינטואיטיבית בקבצי מוזיקה, תמונות ואנשי הקשר.
*המערכת קיימת בדגמים האוטומטיים, אך ניתן לקבל את אותו אבזור ב208 ידנית, בתוספת של 6000 ש”ח. 
פיג’ו 208 “ירוקה” יותר, צורכת 13 ק”מ/ל’ בנסיעה משולבת, ומרווחת יותר בתא הנוסעים (7 ס”מ) ובתא המטען (+15 ליטר), על חשבון תא הנהג שלמרבה הפלא נותר מרווח מספיק.
בטיחות: אם שקלתם לבחור בה כרכב שני למשפחה: זו מצוידת ב6 כריות אוויר, נטרול כרית קדמית, ISOFIX ומערכות בטיחות אקטיביות כמו ESP, ABS, EBD וזכתה לחמישה כוכבי ריסוק במבחני הEuroNcap.
המתחרות הישירות הן הפולקסוואגן פולו, פורד פיאסטה, וטויוטה יאריס, שאינה עומדת ברף שהשתיים האחרות מציבות ל208.

מחירים:

דגם הActive שבחנתי עולה כ111,000 ש”ח אחרי חישוב האגרה, והדגם הידני – Access מתחיל ב86,000 ש”ח. 
קהל יעד: נשים בכל גיל ובכל סטטוס, ורכב שני למשפחה.
היצרנית פיג’ו עברה משבר פיננסי ב2012-11 כמו יצרניות רבות וטובות באירופה. ואין לי ספק ש”יציאה” כמו ה208 תסייע בהתאוששות של פיז’ו ובחזרתה לרווחיות.
 
 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “צרפתיה ולפניך פיג’ו 208 (דור קודם 2012-2020) סקירה וחוות דעת”

  1. I droρ а leavе a rеsponѕе when I especіаlly enjοy a pοst on a site
    or I haνe sοmethіng to аdd to the dіѕcussion.
    It's caused by the sincerness displayed in the article I looked at. And after this post "צרפתיה, ולפניך". I was moved enough to drop a thought 😉 I actually do have 2 questions for you if you do not mind. Could it be simply me or does it seem like some of the responses come across like they are written by brain dead visitors? 😛 And, if you are writing at other places, I would like to follow anything new you have to post. Would you list all of your public pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?
    Here is my web-site ; interpretazione sogni

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen + twenty =