קבלו את הסונטה האוטונומית של יאנדקס ויונדאי מוביס

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ענקית הטכנולוגיה יאנדקס ויצרנית הרכב יונדאי מוביס משלבות כוחות להטמעת טכנולוגיה אוטונומית בדגם ‘סונטה‘ 2020

הסונטה האוטונומית של יאנדקס ויונדאי מוביס. תמונה: Yandex


ענקית הטכנולוגיה יאנדקס (
YNDX:NASDAQ), אשר בונה ומייצרת שירותים ומוצרים חכמים מתקדמים המופעלים על ידי ML (Machine Learning), בשיתוף עם חברת Hyundai Mobis, אחת מיצרניות רכיבי הרכב הגדולה בעולם; חושפות את התוצאה הראשונה של שיתוף הפעולה בין שתי החברות בתחום כלי הרכב האוטונומיים, עם הופעת הבכורה של אבטיפוס הרכב האוטונומי בדגם יונדאי סונטה 2020.

בחודש מרץ השנה חתמו 2 חברות הענק על הסכם כוונות ליצירת ופיתוח רכב אוטונומי ברמה 4 ו-5 ומערכת בקרה אוטונומית חדשה, כפתרון יוצא דופן ליצירת כלי רכב לא מאוישים המיועד ליצרני הרכב, לשירותי הרכב השיתופי ולשירותי המוניות. בתוך שישה שבועות בלבד, יאנדקס וצוות יונדאי מוביס שינו לגמרי את דגם היונדאי סונטה החדשה 2020, שיושק בסתיו הקרוב, עם מערכות  הבקרה של יאנדקס.

לאחר ייצור הסונטה החדשה, החלו ביאנדקס בבדיקת האבטיפוס בשטחי בדיקה סגורים של החברה על מנת להבטיח בטיחות ואמינות מקסימלית. הצוות של החברה מפעיל את הרכב בצורה עצמאית, 24/7, במצב אוטונומי מלא. בדיקות האבטיפוס נעשות מול תנאי מזג אוויר שונים ומצבי תנועה מדומה עם מכוניות אוטונומיות אחרות על המסלולים. בקרוב, כשתסיים החברה את שלבי הבדיקה הסגורה, היא מתכננת להתחיל להפעיל את הרכב ברחובות הציבוריים של מוסקבה.

הופעת הבכורה של אב הטיפוס ‘סונטה 2020’ מהווה ציון דרך חשוב בשיתוף הפעולה של יאנדקס עם יונדאי מוביס. הרכב המשלב את טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית הינו צעד מכריע לקראת הרחבת צי הרכב האוטונומי של יאנדקס, אשר צפוי להגיע ל-100 כלי רכב עד סוף 2019.

המכונית האוטונומית של יונדאי. תמונה: Yandex

ביאנדקס מתכננים להמשיך את שיתוף הפעולה והעבודה עם יונדאי מוביס ולהציג דגמים נוספים של רכבים אוטונומיים ברכבי יונדאי ו-קיה. העבודה המשותפת של החברה עם יונדאי מוביס הינה חלק חשוב של אסטרטגיית ההתרחבות של יאנדקס והסונטה החדשה היא רק ההתחלה!

בניית מערכות רכב אוטונומיות עבור כלי רכב רבים מספקת ליאנדקס ניסיון רב ערך עבור המטרות של החברה לטווח הארוך. בעתיד, יחד עם יונדאי מוביס ושותפי רכב אחרים, מתכננים בסופו של דבר ביאנדקס לבנות מערכת בקרת נהיגה אוטונומית חדשה כמענה אוטונומי מתקדם וייחודי המיועד ליצרני הרכב, לשירותי הרכב השיתופי ולשירותי המוניות.

דימיטרי פולישוק, ראש מערך כלי הרכב האוטונומיים של יאנדקס, מסביר על הבחירה בדגם סונטה: “הסונטה החדשה בנויה על פלטפורמה חדשנית המאפשרת את הטמעת יכולות הנסיעה האוטונומית המוכחות שלנו ברכב ללא שינויים מהותיים. ההטמעה הפשוטה יחסית מבטיחה שנוכל להמשיך ולבנות מערכות כלי רכב אוטונומיים בטוחים ובטיחותיים. קיבלנו את הסונטה הראשונה בסוף מאי השנה ומיד התחלנו לעבוד על אבטיפוס עם מהנדסי יונדאי מוביס, אשר גם סייעו בפיתוח הסונטה החדשה. אנו להוטים להמשיך בהתקדמות המהירה הזאת ולהציג אבי-טיפוס נוספים עם דגמי יונדאי ו-קיה.”

לצפייה בסרטון של הסונטה 2020 החדשה- וידאו סונטה 2020 יאנדקס

 

יונדאי סונטה אוטונומית. תמונה: Yandex

יאנדקס בדקה את אב הטיפוס הראשון של כלי הרכב האוטונומי שלה באביב 2017. כיום, אזורי הבדיקה התרחבו משמעותית ברוסיה ומחוצה לה, לרבות ערים כגון סקולקוב ואינופוליס, אשר בהן ניתן לנסוע במונית ללא נהג. בינואר 2019 הציגה החברה רכב ללא נהג ב-CES בנוודה, ארצות הברית. יאנדקס גם בוחנת את רכביה האוטונומיים בישראל וביוני 2019 הקימה מרכז מחקר ופיתוח טכנולוגיות רכבים אוטונומיות בתל אביב, בניהולו של דר’ אלי אושרוביץ.

שילוב טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית של יאנדקס עם הניסיון הנרחב של יונדאי מוביס בתעשיית הרכב מבטיח כי החברות עשויות להתרחב לתחומים נוספים של שיתופי פעולה, כגון פיתוח מוצרים משותפים המשלבים מטכנולוגיות יאנדקס, הכוללות דיבור, ניווט, מיפוי ועוד.

אודות

יאנדקס / YANDEX הינה ענקית טכנולוגיה אשר בונה, מייצרת ומספקת מוצרים ושירותים מתקדמים חכמים המופעלים על ידי למידת מכונה. מטרתה של יאנדקס היא לעזור לצרכנים ולעסקים לנווט טוב יותר בעולם המקוון והלא מקוון. מאז 1997, יאנדקס סיפקה ברמה עולמית שירותי חיפוש ומידע הרלוונטיים לאזורים שונים. בנוסף, יאנדקס פיתחה שירותי תחבורה מהמובילים בשוק, לרבות מוצרי ניווט, ויישומים ניידים אחרים עבור מיליוני צרכנים ברחבי העולם. ליאנדקס מעלה מ-30 משרדים ברחבי העולם, והחברה נסחרת בנאסד”ק מאז 2011.

שילוב המומחיות של יאנדקס בלמידת מכונה, ניווט וכלי מיפוי אפשרו לה להציג אבטיפוס ראשון לנהיגה אוטונומית במאי 2017, ומשם עברה במהירות מבדיקות על מסלולים סגורים לניווט אוטונומי ברחובות המגוונים והעמוסים של מוסקבה, תל אביב ולאס וגאס. עוד לפני אמצע 2018 השיקה Yandex את שירות המוניות הראשון המלא של אירופה. שירות ROBOTAXI פועל ברכזות הטק של רוסיה בINNOPOLIS ובSKOLKOVO בתנאי מזג האוויר החורפי כאשר מהנדס בטיחות במושב הנהג.

יונדאי מוביס הינה ספקית רכב עולמית מדרגה ראשונה. היא הוקמה בשנת 1977 ובסיסה נמצאה בסיאול, קוריאה. הפילוסופיה הארגונית של החברה הינה להפוך לשותפה טכנולוגית, לאורך כל החיים, עבור רכבים ואנשים. יונדאי מוביס מעסיקה כיום מעלה מ30,000 עובדים ופעולות הייצור שלה נמצאת ביותר מ-30 מקומות ב10 מדינות כולל קוריאה, סין, ומוצרי ארה”ב כוללים מוצרי רכב (שלדה, תא הנהג), בלמים, כריות אוויר, מנורות, חשמל ואלקטרוניקה. מרכזי המחקר והפיתוח של החברה הינם בקוריאה וישנם 4 מרכזים טכניים ברחבי העולם, בגרמניה, סין, הודו וארה”ב.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 5 =