קומפקטית חמה: ב.מ.וו 128ti (מנוע 2 ליטר) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ב.מ.וו 128ti
ב.מ.וו 128ti סקירה וחוות דעת

 

ב.מ.וו 128ti המכונית הספורטיבית למראה ולתחושה, גרסה “מושחזת” ומהירה לסדרה 1 של ב.מ.וו, מגיעה אלי באחד מסופי השבוע הגשומים של עונת החורף. סופשבוע כזה שאנשים מעדיפים להשאר בבית בסלון בפיג’מה שלהם, מאשר “לשחות” עם המכונית בכבישים בינעירוניים, ולהגיע למצב של אפס שדה ראייה בגלל מטר גשמים חזק מאד.

אבל דווקא בגלל תנאי הפתיחה הלא אידאליים, או בזכות, נכון יותר, הצלחתי להבין עוד יותר על טיבה של הב.מ.וו המשפחתית הקומפקטית ונמרצת. מהאחיזה וההיגוי בכבישים רטובים וחלקים, ועד אפקטיביות מערכות הבטיחות ברכב. הרכב הזה נבחן בתנאים הכי גרועים שיכול היה “לקבל” רכב מבחן, והתגלה כבטיחותי מאד, אוחז ויציב מאד, ובעל בידוד טוב מרעשי רוח (רעשי כביש נשמעים מעט יותר).

ב.מ.וו 128ti נמצא באחת מקטגוריות הרכב (סגמנטים) האהובות עלי. רכב “הוט האץ'” רכבי האצ’בק (בלי “תחת” או ללא תא מטען קופסתי, אם תרצו), עם ביצועים ומניירות ספורטיביות, זה החיים. כדי לסבר את הראש, המתחרות שלה הן הגולף GTI, קופרה לאון, הונדה סיוויק TYPE R, יונדאי i30N וכדומה. המחירים של כל אחת מהן לא זול, מעל 200 אלף שקלים, כשהב.מ.וו הנבחנת עומדת בקצה העליון של התמחור.

הגרסת הזו, 128ti הגיעה לארץ בשל דרישה, צורך, לגרסת ביניים, בין הב-מ-וו סדרה אחת i118 הסטנדרטית ומאוזנת יחסית, ואף חביבה, לנהגים צעירים או משפחה קטנה, לבין הגרסה הפסיכית,  M135i, בעלת ההספק הלא מידתי לגודל הרכב, של 306 כוחות סוס, והנעה כפולה, שאם שואלים אותי, ייעודו האמיתי הוא לנהיגה במסלולים.

אפתח במראה החיצוני שלה: אהבתי חלקים ברכב, מהפנסים, לחישוקי הסגסוגת, חישוקים נאים, בקוטר 19′ עם צמיגי 235/35. והחלק האחורי המרשים מאד, אך עיצוב הרכב בכללותו לא מספיק אטרקטיבי בעיני. הסדרה 1 בדור הקודם הייתה יפה פי כמה. על גבי הרכב בגרסה הזו, 128ti, שמו תוספות אדומות שאולי יגרו את קהל היעד, ויסובבו ראשיהם של סקרנים, אבל בעיני, הן מצעצעות אותו, והרכב הזה הוא ממש לא צעצוע, גם לא המחיר. כיתוב ה-ti באדום בחלק האחורי של המרכב, מסמן שיש דברים בגו, שזו לא סתם ב.מ.וו סדרה 1, אבל היו צריכים לחשוב על תוספות/הדבקות אחרות, בוגרות ונאות יותר.

 

תא נהג. ב.מ.וו 128ti
bmw 128ti
מרשימה יותר מבפנים. 128ti
ב.מ.וו 128ti מחיר
תיבת הילוכים אוטומטית “סטפטרוניק” 8 הילוכים, ייחודית לדגמים הספורטיביים של הסדרה 1

 

תא נהג ונוסעים

דווקא הפנים שלה מאד בוגר, יפהפה ומאופק, ה-128ti מגיעה ברמת גימור יחידה וגבוהה, “סופירייר”, הכוללת סאנרוף, תאורת אווירה, ידיות כסופות, מושבים כחולים שחורים וספורטיביים, מושבי M-Sport, וחגורות בטיחות M, המתאימים לאווירה, ובין לבין גימורים בצבעים כחול אדום, כיאה לחבילת עיצוב M SPORT של מותג ב.מ.וו. יש גם חבילת סיוע בחניה (חניה אוטומטית), המגיעה רק ברמות האבזור הגבוהות בסדרה 1, עם חיישני חנייה היקפיים, ומצלמת רוורס.

במרכז התא, מערכת המולטימדיה המוכרת, ובעלת ממשק מוכר בשפה העברית, עם מסך מגע שנראה קטן יחסית, בגודל 10.25′, כמו גם לוח השעונים הדיגיטלי, מהדור החדש, גם הוא בגודל 10.25′. יש מערכת שמע HiFi טובה, בעלת 10 רמקולים, כניסות USB, אך בולט בחסרונו, משטח הטעינה לנייד, ובגלגלת מצד ימין לא נמצא שימוש, כי כל התפעול הרי נעשה דרך מסך המגע.

ציון גבוה גם לבקרת האקלים, והנדסת האנוש סה”כ טובה (ברגע שידעתי מיד איך להפעיל את המגב האחורי, הרי שהרכב הזה זוכה למירב הנקודות, מהבחינה הזו). מושב הנהג תומך ונוח, מתאים במידותיו לנהגים לא גדולים. ההגה “צ’אנקי”, בקוטר יחסית גדול, רחב לידיים קטנות. היה לי נוח לאחוז בו, במידה, אבל זה לא הגה שיוצר לידיים נשיות/קטנות. כמו גם השיפטרים, להעברת הילוכים ידנית מאחורי ההגה, שקצרים מדי, והאצבעות שלי הגיעו אליהן לקצוות. מה שגרם לי לעצור לרגע ולחשוב, “האם הרכב הזה לא מיועד לנשים? האם הוא לא יועד לי?

 

ב.מ.וו סדרה 1
מנוע 2 ליטר עם הספק של 265 כ”ס מורגשים
ב.מ.וו סדרה 1 מחירון
מקום למשפחה. ב.מ.וו סדרה 1 (128ti)

 

למשפחתית החמה הזו (4-5 נוסעים), מנוע בנזין בנפח 2 ליטר (1,998 סמ”ק) טורבו עם הספק של 265 כ”ס, מורגשים, מומנט מירבי 40.7 קג”מ החל מ-1,750 סל”ד. ההנעה היא קדמית, והאצה מהמקום ל-100 קמ”ש אורכת כ-6.1 שניות. במבחן הדרכים זה הרגיש מהר יותר. תיבת ההילוכים אוטומטית “סטפטרוניק” ייחודית לדגמים הספורטיביים של הסדרה 1, עם 8 הילוכים קדמיים.

היא כיפית, מהנה מאד לנהיגה, היא אוחזת, וקצת רעה אפילו. במעבר למצב נהיגה “ספורט” מתחדדות בשנייה תגובות המנוע, המתלים מרגישים קשיחים יותר, וצלילי המנוע זוכים להשמע יותר. ה-ti128 מספקת נסיעה זריזה מאד, עם תמרונים ספורטיביים מהנים, ו”זריקות ישבן” קלות בהעברות משקל, שמצליחות להשביע את רצוני, אך יהיו כאלה שירצו את ההנעה האחורית שלהם בחזרה, ואת התחושות המלבבות שבאות איתה.

בבטיחות, אציין שמערכת הבטיחות לתיקון סטייה מנתיב עבדה היטב גם במזג האוויר החורפי, בגשם זלעפות, כשאני אישית לא הצלחתי כמעט לראות את הדרך. המערכת כן. עוד אכתוב לטובתה, היא אפקטיבית ומתקנת גם במהירות גבוהה, ולא מפריעה לנהיגה. זה יפה ומפתיע כאחד, כי בהרבה מכוניות אחרות, ממותגים אחרים, המערכת הזו לא כל כך יודעת להתמודד עם מהירות, ויותר מפריעה. עוד בבטיחות, יש מע’ התרעה על רכב בשטח מת, התראה מפני כלי רכב או הולכי רגל מלפנים, מערכת סיוע בבלימה אוטונומית עד מהירות של 200 קמ”ש, ובקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה, וזינוק מעמידה.

 

ב.מ.וו סדרה 1 יד 2
כל המוסיף גורע. ב.מ.וו 128ti

ב.מ.וו סדרה 1 2021

 

לב.מ.וו ti128 יש את ה”וואו פקטור” בתחושה, אפילו יותר מהמראה החיצוני. כשיושבים ברכב, ומרגישים את המושבים הספורטיביים, אוחזים בהגה הספורטיבי הזה, מניעים את המנוע, המגרגר למדי הזה… מבינים שזו סדרה 1, אבל פלוס פלוס. אי אפשר להשאר אדיש לרכב, אין נים אחד בגוף שיפספס אותו, ולכן, משפחה שתבקש לעצמה רכב עם אופי ספורטיבי ליום יום, שאפשר לנהוג בו באופן רגוע, ולא כל נסיעה תהיה “אירוע”, לא בטוח תבחר בה. חיסרון מול המתחרה הכי רצינית שלה, פולקסווגן גולף GTI.

למי היא מתאימה, מי יאהב אותה יותר מאשר את המתחרה הבולטת מפולקסווגן, וישלם יותר כסף בשביל מי ומה שהיא?. אוהבי המותג המושבעים של BMW, שכל מתחרה אחרת עושה להם פריחה. שגרסת הפתיחה צוננת מדי בעיניהם, וה-135 מוגזמת עבורם. יש מתי מעט כאלה, והם בדיוק האנשים שקנו את המלאי המצומצם שהגיע לישראל עוד טרם נחת.

 

צריכת דלק – 11.5 קילומטר לליטר

מחיר – 285,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 1 =