קופרה לאון החדשה 2021 (2.0 ל’ 300 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קופרה לאון החדשה 2021
קופרה לאון החדשה 2021 (2.0 ל’ 300 כ”ס) מבחן דרכים

 

אתם יודעים כבר מה צירוף האותיות ל-א-ו-ן עושה לי, נכון? בזמן שהקופרה אטקה ופורמנטור 1.5 ל’ הלכו לליאור למבחן, הקופרה פורמנטור 2.0 ל’ תואמה ליובל למבחן דרכים, הקופרה לאון, ולא בכדי, תואמה לי.

עם כל אהבתי ללאון הספרדיה הרותחת. יש לי רגשות מעורבים כלפי הקופרה לאון, כבר מהמפגש הראשון איתה באולם התצוגה החדש במגדל צ’מפיון, בהשקה הרשמית של מותג קופרה בישראל.

המראה שלה מלפנים זה לאון, מהצד, אני לא מזהה לאון כמעט (הייתי בטוחה שהיא ממש ארוכה באולם תצוגה, הצבע האפור מט שלה תעתע בי ממש). ומאחור… מאחור, זו קופרה לאון “לפי הספר” – לאון קשוחה, לאון חייתית, לאון פלוס, בצבע אפור גרניט – אפור “אספלט” מהמם למראה – בכלל לדעתי, מקדמי המכירות הגדולים של המותג הזה הוא הסמל, הצבע, והפאסון שהוא מביא איתו. ואני אומרת את זה ממקום טוב, המותג הזה ייחודי וברור, הגבולות שלו ברורים. מי שקונה קופרה יודע למה הוא קונה קופרה ולא סיאט. על אף נקודות הדימיון הרבות, מדובר בעולמות תוכן שונים.

הבפנוכו של הקופרה המיוחדת הזו – המכלולים החיים ופועמים, מוכרים לאוהבי המותגים מבית פולקסווגן – מנוע 2 ליטר טורבו, מנוע ותיק עם הספק של 300 כ”ס, מומנט מירבי של 40.8 קג”מ, בין 2,000 ל-5,200 סל”ד, האצה מהמקום ל-100 קמ”ש, ב-5.7 שניות. מנוע עתיר כוח ומוגדש, שאני אישית אוהבת. יחד עם זאת, דירוג הזיהום שלו הוא 14 (מתוך 15 מרביים), זאת ועוד, בלחיצות חזקות על דוושת המיאוץ, מורגשת לה השהיית טורבו. אם תיסעו כמו בני אדם, אולי לא תרגישו את ההשהייה הזו, אבל, אני “חושדת” שאנשים רגועים לא קונים לעצמם קופרה.

 

קופרה לאון סקירה
קופרה לאון 2021

 

היופי במכוניות כמו הקופרה לאון, שהפתרון המיידי והמהנה נמצא מאחורי ההגה, בשיפטרים – להאצה חזקה לחצו על השיפטר השמאלי, הורידו הילוך או שניים וקבלו עוד מומנט, עוד זינוק, וזכו לחיוך מצד לצד.

תיבת ההילוכים בלאון מבית קופרה, היא תיבת הילוכים DSG אוטומטית עם 7 הילוכים, תיבה מוכרת גם היא, שמרגישה מסונכרנת, לרוב. יש לאופי הפעולה שלה (העלאת הילוכים מהירה, לטובת שמירה על צריכת דלק בריאה), השפעה כמובן גם על האצות הביניים, וביציאות מהמקום. היא שואפת לסל”ד נמוך ורגוע, ואני לעומתה, שואפת לסל”ד גבוה, וכמה שיותר כוח מיידי. נראה לי שאני ניצחתי.

על אף שניצחתי אותה, ונהגתי באופן מאד לא חסכוני, הצלחתי להוציא נתון יפה מאד של צריכת דלק, הפתעה טובה, מבחינתי – 10.2 ק”מ לליטר. וואו! איך?

 

קופרה לאון מנוע 2 ליטר
קופרה לאון תא נהג

 

מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות

 

קופרה מצלמת רוורס
מסך מולטימדיה גדול חד וצבעוני

 

אני יושבת בתא הנהג, ואוהבת את מה שאני רואה – במרכז הקונסולה המרכזית מערכת מולטימדיה חדשה, שנמצאת בכל דגמי קופרה, הכוללת מסך בגודל “10 עם מערכת Full Link. אני אישית התרגלתי אליה, וחיה איתה בשלום, גם לתפעול בקרת האקלים דרכה. יש מושבים ספורטיביים לנהג ולנוסע – מושבי באקט עשויים בד עם כיוון מכני לגובה. יש מערכת שמע סופר מהנה להאזנה – BEATS Sound System הכוללת 9 רמקולים וסאב וופר, והכיוון של הגדרות השמע, מעל לבינתי, ניסיתי באמת להבין איך להגדיר תדרי שמע, אבל אני לא מהעולם הזה… איפה הגדרות “האקולייזר” הפשוטות?

מה עוד? ההגה (המצוין, אמרתי?) בגימור ספורטיבי “קופרה” עם מתגים לשליטה על מערכת השמע ברכב, בקרת שיוט, והשיפטרים האהובים מאחוריו, להעברת הילוכים ידנית. יש משטח טעינה אלחוטי, אפקטיבי פחות או יותר, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה מרובת גוונים (תאורה שמשתנה, בהתאם למצב מערכות הבטיחות ומספקת במקרה הצורך התרעה של אור אדום בוהק). התרגלנו לטוב… מכוניות עם תאורת אווירה. יש פתיחת סאנרוף בהחלקה עם האצבע, כמו גם תאורה בתוך הרכב – נדלקת במגע. יש חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, 4 שקעי USB TYPE C, פתיחה ללא מפתח ועוד.

לקופרה לאון החדשה מערכת שלדה אדפטיבית (DCC) עם מתלים אדפטיביים ובורר נהיגה המאפשר בחירה בין שלושה מצבים להתאמת מערכות הרכב לאופי הנהיגה: נוחות (Comfort), ספורט (Sport) ו”אישי” (Individual). במערכת המולטימדיה יש אופציות של מצבי נהיגה/פרופיל נהיגה, איתן אפשר “לשחק” ולכוון הגדרות מותאמות אישית (כפי שציינתי למעלה – דרך אופציית Individual), הגדרת מצב ההיגוי, בולמים, מנוע, צלילי מנוע, מיזוג אוויר, ובקרת שיוט אדפטיבית, למי שתהה מה זה Acc.

 

לוח שעונים דיגיטלי מתקדם, מסונכרן עם תצוגות המולטימדיה

 

עם כל קילומטר יחד אני מרגישה שיש חיבור. חיבור למנוע, חיבור למתלים הקשיחים, חיבור להגה המצוין(!), חיבור לצלילים… תחשבו איזה גאוני זה, לבחור במצב נהיגה קומפורט, לנוחות מירבית, וצלילי CUPRA. קופרה פיצחו את השיטה, לי כנהגת נוח ושליו בנסיעה, יחסית לרכב הלא שליו ולא תמיד נוח הזה, ומסביבי, בפנים, ומחוץ לרכב – צלילי קופרה רעים (בקטע טוב), מגרגרים לכל דיכפין בדרך.

אנשים מתחרפנים מהרכב הזה, לא מבינים מהו, לא מזהים את הסמל היפהפה שלו, סקרנים כל כך. במשך סוף השבוע עם הקופרה, קלטתי דפוס קבוע ודיי מסוכן, של הסקרנים בכביש, שלא באשמתם כמובן – אני נוסעת, דוהרת, בנתיב השמאלי, והמכוניות מימין זולגות וגולשות בטעות לנתיב שמאל, לנתיב שלי… לאן שהפנים שלהם הולכות/מביטות. האמת היא, אני מבינה אותם, לרכב הזה יש כל מה שצריך כדי לסובב ראשים.

 

סמל קופרה

רכב עם מידות שימושיות למשפחה ותא מטען בנפח 380 ליטר

 

בטיחות

קופרה לאון החדשה מציעה מעטפת בטיחות רחבה עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות המוצעות כסטנדרט: מערכת לניטור מרחק מלפנים – Front Assist, בקרת שיוט אדפטיבית ACC, מערכת שמירת נתיב אקטיבית, מערכת Blind Spot לניטור שטחים מתים ולהתרעת תנועה צולבת מאחור, מערכת Pre-Crash, מערכת לניטור הולכי רגל, מערכת להתרעת עייפות הנהג, 10 כריות אויר, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ומצלמת נסיעה לאחור.

מערכות אלה מצטרפות למגוון מערכות עזר מתקדמות: מערכת Speed Limiter להגבלת מהירות הנסיעה ע”פ פרמטר שנקבע ע”י הנהג (בין 30 קמ”ש ל-210 קמ”ש), מערכת לסיוע בחניה, מערכת Auto Hold Function המסייעת בזינוק בעלייה, מערכת Start&Stop לכיבוי ולהנעת המנוע בעצירות ומערכת להתראת לחץ אוויר בצמיגים.

 

קופרה לאון או סיאט לאון קופרה
מהירה אוחזת וייחודית. קופרה לאון

קופרה לאון מחיר

 

סיכום

נשאלתי בזמן מבחן הדרכים, מה עדיף – הלאון קופרה הקודמת בצורה הסיאטית, לפני שקופרה הפכה למותג עצמאי, או הקופרה לאון החדשה שעומדת לפניי. זו דילמה רק למי שאוהב את הצורה הישנה ממש ומתקשה להתקדם לעיצוב הרובוטריקי החדש שהקופרה לבשה. אני אישית? הולכת ישירות לקופרה לאון החדשה, כי היא שלמה יותר, היא לא יצור ביניים – כלאיים של סיאט וקופרה, היא קופרה ברמ”ח איבריה, מהירה, אוחזת מאד, ובעיני הרבה יותר מיוחדת, וכן גם יותר מרגשת. קצת בזכות הביצועים, והרבה בגלל כל מה שהיא, לאון משפחתית, כן, אמרתי משפחתית, כי פוטנציאל השימושיות ומרווח הפנים למשפחה עדיין קיים בה, והקופרה הנחושתית מוסיפה לה חייתיות, חן, ויופי.

מחשבה שעלתה לפני סיום, אחרי שראיתי את דירוג הזיהום של המנוע – 14 מתוך 15. מאד מעניין איך הפאסון הקופראי, והצלילים, המנועים והלוק השבטי, יתחברו עם תקנות הזיהום המחמירות באירופה. מה יקרה למנועי השני ליטר גדושי הטורבו, המהנים מאד, ש”יושבים” מדהים על הדגמים האלה. האם נהיה עדים לקופרה היברידית פלאג אין?, האם נחיה בשלום עם קופרה חשמלית? כנראה שכן. יהיה הרבה כוח חשמלי, ויהיה כפתור שנדליק, וישמיע גרגורים חייתיים נעימים לאוזן. רק מה יישאר כשנכבה את הכפתור…

 

קופרה לאון 2021 החל מ-239,900 ש”ח
אגרת רישוי בסך 3,366 ₪.

follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “קופרה לאון החדשה 2021 (2.0 ל’ 300 כ”ס) מבחן דרכים”

  1. ענת מה את מעדיפה לקנות אני מחפש אותו פאן ולהרגיש מיוחדות בו gti או קופרה ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven − five =