קיה סורנטו החדש SUV שבעה מושבים תחילת שיווק מ-234,900 ₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חברת טלקאר מתחילה בשיווק קיה סורנטו החדש, SUV 7 מושבים, מתקדם ורב-תכליתי, דור רביעי לספינת הדגל של דגמי ה-SUV של קיה שכוללים גם את דגמי סטוניק, סלטוס, אקסיד, נירו וספורטאז’.  משווק בגרסאות מנוע בנזין, דיזל, הייבריד ופלאג אין, הנעה קדמית והנעה כפולה, החל מ-234,000 ש”ח

 

קיה סורנטו החדש מ-234,900 ₪
קיה סורנטו החדש SUV שבעה מושבים תחילת שיווק מ-234,900 ₪

 

הסורנטו החדש הוא הרכב הראשון המבוסס על הדור החדש של פלטפורמת דגמי ה-SUV בגודל בינוני של קיה. בשילוב עם מרכב  גדול יותר הממקסם את המרחב לנוסעים ולמטען, פלטפורמה זו מבטיחה שהסורנטו הוא אחד מדגמי ה-SUV בעלי שלוש שורות מושבים הרב-תכליתיים והמרווחים ביותר הנעים כיום על הכביש.

יתר על כן, הארגון החדשני של המרחב הפנימי של הסורנטו מאפשר לו להציע את כל זה תוך שימוש במערכות ההנעה המחושמלות “Smartstream” החדשות של קיה – הפעם הראשונה שיחידת הנעה היברידית מופיעה במערך דגמי הסורנטו. כתוצאה מכך, הדגם החדש מציע חיסכון גדול יותר בדלק, פליטות מזהמים נמוכות יותר וביצועים טובים יותר מאשר קודמיו.

הסורנטו מציע שלל מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות המקנות לו את ציון הבטיחות המקסימלי – 8.

חזית הסורנטו התפתחה הודות לפרשנות חדשה לשבכה הקדמית בסגנון “אף הנמר” שהיא סימן ההיכר של קיה, המציגה צורה רחבה יותר העוטפת באופן אורגני את הפנסים הראשיים המשולבים בשני צידיה.

הדגם החדש, עם רוחב של 1,900 מ”מ (+10מ”מ), אורך של 4,810 מ”מ (+10מ”מ) ובסיס גלגלים של 2,815 מ”מ (+35 מ”מ), גדול ומרווח יותר מהדגם אותו הוא מחליף.

תא הנוסעים המתקדם של הסורנטו החדש מצויד בחומרים איכותיים במיוחד ובמערכת מידע ובידור מן המתקדמות ביותר, תוך שמירה על המרחב והרב-תכליתיות המאפיינים את הסורנטו לדורותיו.

תא הנוסעים מציג עיצוב מתוחכם, המבוסס על צמד תצוגות דיגיטליות בלוח המחוונים*. לוח המחוונים הדיגיטלי של הנהג, בגודל 12.3 אינץ’, משולב עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ’ של מערכות המידע, הבידור והניווט הממוקם במרכז לוח המכשירים. הם מציגים מידע בקו הראייה של הנהג ויוצרים חווית משתמש חדשנית במסך רחב. במוקד לוח המכשירים נמצאים פתחי האוויר המסודרים בצורה אנכית, עם מסגרת בצבע כרום הנמשכת לתוך הקונסולה המרכזית הממוקמת בין המושבים.

תא הנוסעים של הסורנטו החדש משלב מגוון של טכנולוגיות נוספות, כולל מערכת תאורת אווירה כסטנדרט ללוח המחוונים וחיפויי הדלתות,  מטען אלחוטי לסמארטפונים* ושפע שקעי USB לטעינה.

תא הנוסעים משלב קישוטים מתכתיים ומשטחים מובלטים בעלי אפקט משיי. חומרים אלה מיושמים בכל רחבי החלל הפנימי ולרוחב לוח המכשירים ומעניקים לתא הנוסעים מראה אלגנטי ייחודי. הסורנטו מוצע עם מבחר של בד שחור או אפור בדגמי בנזין, דיזל והייבריד, וריפודי עור אפור או שחור בדגם פלאג אין.

הסורנטו פלאג אין מצויד בחלון שמש פנורמי בגג ובמערכת זיכרון מובנית למושב הנהג, מראות הצד, התצוגה העילית ואת הגדרות התאורה הפנימית עבור עד שני נהגים. שני המושבים הקדמיים של הסורנטו הם מחוממים ומאווררים. מושב הנהג כולל בקרת נוחות טמפרטורה חכמה, המחשבת את ההבדל בין הטמפרטורה החיצונית לבין הגדרת בקרת האקלים הרצויה ומפעילה את חימום גלגל ההגה והמושב, או את אוורור המושב, לקבלת נוחות מרבית בתא הנוסעים. גם היושבים מאחור נהנים מתנאים משופרים, עם פתחי אוורור משלהם ומיזוג אוויר ידני, וכן וילונות בדלתות האחוריות.

קיה סורנטו פלאג אין הייבריד מחיר
קיה סורנטו 1.6 ליטר טורבו הנעה כפולה פלאג אין הייבריד ב-289,900 ₪

 

הסורנטו החדש מבוסס על הדור החדש של פלטפורמת דגמי ה-SUV  בגודל בינוני של קיה, ומעניק מרחב מעולה באמצעות ארגון פנימי חכם. התוצאה היא אחד מכלי הרכב המרווחים ביותר בקבוצתו.

הפלטפורמה החדשה בנויה סביב תא מנוע בעל מבנה קומפקטי ושלוחות קדמיות ואחוריות קצרות יותר, עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-35 מ”מ המייצר מרחב גדול יותר בין הסרנים בתא הנוסעים. דבר זה מאפשר לא רק את העיצוב המסוגנן של הדגם החדש אלא גם להכיל לראשונה חטיבות הינע חשמליות.

מארז הסוללות של הסורנטו ההיברידית ממוקם מתחת לרצפת תא הנוסעים, מתחת לנוסע הקדמי ולא מתחת לרצפת תא המטען. דבר זה מאפשר ל-SUV להציע מרחב נדיב לעד שבעה נוסעים וכן נפח מטען שהוא אחד מהגדולים בקבוצתו – עד 821 ליטר. כשכל שבעת המושבים במקומם, נפח תא המטען גדל ב-32% בהשוואה לקודמו, ל-187 ליטר (VDA, דגמי דיזל ובנזין; 179 ליטר בהייבריד ו-175 ליטר בפלאג אין). לחצנים בדופן הצדדית של תא המטען מאפשרות למשתמשים לקפל את גב מושב השורה השנייה מרחוק, בלחיצת כפתור.

עבור הנוסעים, הפלטפורמה החדשה ממקסמת את המרחב בכל שלוש השורות, ומציעה מרחב ראש, רגליים וכתפיים גדול יותר מאשר אצל רבים מהמתחרים.

הסורנטו תמיד היה פופולרי בקרב לקוחות המחפשים מקומות ישיבה שימושיים בשורה השלישית – והדגם החדש מקל עוד יותר על חייהם של היושבים מאחור. הודות לבסיס הגלגלים הארוך יותר של הפלטפורמה, מושבי השורה השנייה ניתנים להזזה כעת עד 45 מ”מ יותר, ומעניקים מרחב כניסה רחב יותר לשורה השלישית ותוספת של מקום לרגליים ולכפות הרגליים. יש גם ידית אחיזה חדשה המובנית בחיפוי הפנימי של עמוד C, המעניקה נוחות בכניסה וביציאה מהרכב. משענת היד בשורה השלישית הוארכה ב-100 מ”מ כדי להעניק תמיכה טובה יותר ומשלבת בתוכה מחזיק ספלים ומגש לסמארטפון.

קיה סורנטו החדש 2021 מנועים מחיר
קיה סורנטו החדש 2021

 

הסורנטו הוא הדגם המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית שקיה יצרה אי פעם, הודות למערך טכנולוגיות שמשפרות את הבטיחות, הקישוריות המידע והבידור. מגוון המאפיינים הזמינים מתוכנן להפוך את הנסיעה לבטוחה יותר ומלחיצה פחות, ובמקביל להעניק קלות שימוש מוחלטת.

כל הדגמים מצוידים במערכת המידע והבידור העדכנית ביותר של קיה עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ’, המציעה ניווט באמצעות WAZE, עם לוח מחוונים דיגיטלי ברזולוציה גבוהה בגודל 12.3 אינץ’*. השילוב של שתי התצוגות הדיגיטליות מספק מידע לנהג בבהירות מוחלטת.

בסורנטו פלאג אין קיימת תצוגה עילית, המקרינה מידע על הנהיגה על בסיס השמשה הקדמית בקו הראייה של הנהג. המערכת מציגה התראות ממערכות הסיוע הרבות שברכב, ואת מהירות הנסיעה.

דלת תא מטען חשמלית חכמה בסורנטו פלאג אין מקלה על פתיחת תא המטען בידיים מלאות בקניות. המשתמש יכול להפעיל את הדלת העורפית באופן אוטומטי על ידי נפנוף כף הרגל מתחת לרכב. המשתמש יכול גם לקבוע את הגובה שאליו נפתחת הדלת העורפית, מפתיחה חלקית ועד לפתיחה מלאה, בהתאם לסביבה – לדוגמה, גובה פתיחה נמוך יותר עשוי להיות אידיאלי עבור אלה עם חניה בעלת  מידות מוגבלות.

הסורנטו מציע רמות גבוהות יותר של בטיחות אקטיבית ופסיבית מאשר רבים ממתחריו הודות למערך משופר של מערכות סיוע לנהג. מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) של קיה מסייעות להפחתת חלק גדול מהסכנות והמתחים הקשורים לנהיגה ומספקות הגנה על יושבי הרכב ומשתמשי דרך אחרים בכל נסיעה.

בכל רמות האבזור מגוון מערכות ה-ADAS בסורנטו החדש כולל את טכנולוגיית הסיוע למניעת תאונה קדמית (Forward Collision-Prevention-Assistant – FCA) של קיה עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב. מערכת זו מזהה גם תנועה מתקרבת בעת פנייה בצומת. הסורנטו זמין גם עם צג מבט היקפי** (Surround View Monitor -SVM) וסייען חכם למניעת התנגשויות בשטח מת (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist –BCA), סייען חכם להגבלת המהירות (Intelligent Speed Limit Assist – ISLA), בקרת שיוט חכמה עם תפקוד עצור וסע (Smart Cruise Control with Stop&Go –SCC), סייען שמירה על נתיב (Lane Following Assist –LFA) והתראת תשומת לב של הנהג (Driver Attention Warning – DAW) .

הסורנטו פלאג אין מצויד בנוסף תצוגת שטחים מתים חיה

(Blind-Spot View Monitor – BVM) החדשה של קיה. מערכת זו משפרת את בטיחותם של יושבי הרכב ומשתמשי הדרך האחרים על ידי ביטול השטחים המתים מצד שמאל וצד ימין של הנהג. אם הנהג אותת על כוונה לעבור נתיב כשרכב אחר מוסתר בשטח המת שלו, המערכת מציגה תמונת וידאו ברזולוציה גבוהה בצד שמאל או ימין של לוח המחוונים TFT-LCD. תמונת הווידאו מגיעה ממצלמות רחבות זווית, ברזולוציה גבוהה, החבויות בכל אחד מבתי מראות הצד. מצלמות אלה מספקות זווית ראייה רחבה יותר מאשר מראות הצד, ומעניקות לנהג מבט ברור על כל כלי הרכב המתקרבים.

טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית ‘דרגה שתיים’ של קיה, סייען שמירה על נתיב (Lane Following Assist –LFA), שולט בתאוצה, בבלימה ובהיגוי בהתאם לכלי הרכב שמלפנים. ה-LFA פועל בין מהירות של 0 ל-180 קמ”ש, ומשתמש במצלמה וחיישני רדאר כדי לשמור על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים, תוך מעקב אחרי סימוני הנתיבים בכביש כדי לשמור את הסורנטו במרכז הנתיב שלו.

הסורנטו החדש כולל גם מצלמת נסיעה לאחור (Rear View Monitor – RVM) עם סיוע למניעת התנגשות בעת חניה בנסיעה לאחור  (Reverse Parking Collision-Avoidance Assist – PCA) וסייען מניעת התנגשות עם רכב חוצה מאחור (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA).

סייען יציאה בטוחה (Safe Exit Assist ) של הסורנטו מונע את פתיחת הדלתות האחוריות אם הרכב מזהה סכנה שמתקרבת מאחור, כגון רוכב אופניים או רכב אחר.

 

הסורנטו כולל שבע כריות אוויר (שתי כריות אוויר קדמיות, שתי כריות צד צדיות המותקנות בצידי המושב, כריות וילון צדיות עם חיישן התהפכות וכרית אוויר מרכזית קדמית). כרית האוויר המרכזית הקדמית, שהיא פיתוח חדשני, מספקת הגנה נוספת על הראש ליושבים במושב הקדמי ומתוכננת למנוע מגע בין ראשיהם במקרה של התנגשות. כל דגמי הסורנטו מצוידים כסטנדרט במערכות ניהול יציבות הרכב (VSM) ובקרת יציבות אלקטרונית של קיה, המסייעות לנהגים לשמור על שליטה בעת בלימה ופנייה.

הסורנטו החדש מיישם גם את מערכת הבלימה למניעת ריבוי התנגשויות (Multi-Collision Brake System) הראשונה של קיה, המאפשרת לסורנטו למתן את חומרת ההתנגשויות המשניות. מערכת זו מפעילה באופן אוטומטי את בלמי רכב לאחר שכריות האוויר נפרסו בעקבות התנגשות ראשונית, וכך מעניקה הגנה נוספת ליושבי הרכב מפני פגיעות חזיתיות או צדיות.

מרכב הסורנטו מיוצר מתערובת של פלדה ואלומיניום, הממקסמת את קשיחות הפיתול תוך שמירה על משקל נמוך. מבנה המרכב מתאפיין בשיעור גבוה יותר של רכיבים מפלדה מתקדמת בעלת חוזק גבוה ורכיבים מפלדה בכבישה חמה מאשר קודמו.

תמהיל הפלדה בעלת חוזק גבוה משפר את בטיחות הנוסעים, ומעניק למרכב קשיחות פיתול גבוהה ב-12.5% ​​מזו של הרכב הנחשב כ”מוביל בבטיחות” בפלח השוק של הסורנטו – אולם החיזוקים של מבנה המרכב הופכים אותו לקל יותר ב-5.6% (54 ק”ג) מאשר קודמו. יתר על כן, המרכב הקשיח יותר מפחית את הרעידות המגיעות מהכביש בשימוש יומיומי.

מנועים

ה-SUV החדש ביותר של קיה יהיה זמין לראשונה עם חטיבות הינע היברידיות, והלקוחות יכולים בין גרסאות היברידיות להיברידיות נטענות (פלאג-אין).

הסורנטו Hybrid מונע על ידי חטיבת הינע מחושמלת חדשה מסוג ‘Smartstream’, המשלבת מנוע 1.6 ליטר T-GDi (טורבו-בנזין עם הזרקה ישירה) עם מארז סוללות ליתיום-יון פולימר 1.49 קוט”ש ומנוע חשמלי של 44.2 קו”ט.

חטיבת הינע מחושמלת זו מייצרת 230 כ”ס ומומנט מרבי של 350 נ”מ, ומשלבת פליטת CO2 נמוכה עם רמות ביצועים גבוהות. מנוע ה-1.6 ליטר T-GDi החדש כולל את טכנולוגיית תזמון פתיחת השסתומים המשתנה ברציפות (CVVD) החדשה של קיה, המווסתת את משך פתיחת השסתומים בהתאם לתנאי הנהיגה, במקום להיפתח לפרק זמן קבוע. טכנולוגיה זו משפרת את הביצועים במהירויות מנוע נמוכות ובינוניות בשיעור של 2%-3%, ואת צריכת הדלק בשיעור של עד 3%.

הכוח מועבר באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים באמצעות התקן חשמלי המותקן בתיבת ההילוכים, דבר המאפשר העברת מלוא ההספק של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי במקביל, עם אובדן אנרגיה מינימלי. התוצאה היא תגובת האצה מיידית בכל מהירות, עם גישה ישירה להספק החשמלי הזמין במהירויות גבוהות יותר. הסורנטו Hybrid מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש ב-8.6 שניות ומגיע למהירות מרבית של 193 קמ”ש. פליטת ה-CO2 עומדת על רמה נמוכה של כ-151 גרם לק”מ (לפי מחזור WLTP משולב).

 

קיה סורנטו מולטימדיה
קיה סורנטו החדש מולטימדיה

 

הסורנטו Plug-in Hybrid הוא לא רק הדגם בעל פליטות המזהמים הנמוכות ביותר במערך דגמי הסורנטו, אלא גם החזק ביותר. הלב הפועם של חטיבת ההינע ה”טורבו היברידית” שלו הוא אותו מנוע 1.6 ליטר T-GDi (טורבו-בנזין עם הזרקה ישירה), שמייצר בפני עצמו 180 כ”ס ומומנט מרבי של 265 נ”מ. המנוע משולב עם מארז סוללות ליתיום-יון פולימר עם קיבולת גבוהה של 13.8 קוט”ש ומנוע חשמלי חזק המייצר 66.9 קו”ט ומומנט של 304 נ”מ. השילוב של שני מרכיבים אלה מאפשר לסורנטו Plug-in Hybrid להפיק עד 265 כ”ס ומומנט של 350 נ”מ.

הסורנטו Plug-in Hybrid מסוגל להגיע לטווח של עד 57 קילומטרים של הנעה חשמלית טהורה (WLTP*) על טעינה אחת של מארז הסוללות 13.8 קוט”ש. יתר על כן, בסביבה עירונית הוא מסוגל לנסוע עד 70 ק”מ על טעינה אחת (EAER city) לפני שמנוע הטורבו-בנזין שלו נכנס לפעולה. דבר זה מאפשר לנהגים להשלים נסיעות רבות, כגון הנסיעה היומית שלהם, באמצעות כוח חשמלי, נטול פליטות לחלוטין.

הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים.

שורה של חידושים בכל רחבי חטיבת ההינע מבטיחים גם שהסורנטו Plug-in Hybrid הוא ה-PHEV המתקדם והיעיל ביותר שקיה יצרה עד היום. הדגם החדש מייצג את השימוש הראשון של קיה במערכת קירור מים נפרדת למארז הסוללות בדגם PHEV, דבר שמבטיח ניהול חום ויעילות מיטביים של מארז סוללות המתח הגבוה. המנוע החשמלי 66.9 קו”ט נהנה מרוטור המיוצר בתהליך למינציה דו שלבי חדש להפחתת רמות הרעש והרעידות.

מנוע הדיזל ‘Smartstream’ החדש, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.2 ליטר המפיק 202 כ”ס ו-440 נ”מ. דגמי סורנטו עם מנוע זה מסוגלים להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 9.0 שניות. המהירות המרבית היא 202 קמ”ש, ופליטות ה-CO2 הן החל מ-161 גרם לק”מ בדגמי ההנעה הקדמית (מחזור WLTP משולב).

עם בלוק מנוע חדש מאלומיניום שמחליף את הבלוק מברזל יצוק של קודמו, המנוע החדש קל יותר ב -19.5 ק”ג בהשוואה לזה שנמצא בדור השלישי של סורנטו. יתר על כן, הוא משולב עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים הרטובים (8DCT) החדשה של קיה. תיבת הילוכים זו, שתוכננה כדי להציע את מאפייני החלפת ההילוכים החלקה של תיבת הילוכים אוטומטית רגילה, משפר את החיסכון בדלק לעומת תיבת הילוכים אוטומטית רגילה בעלת שמונה הילוכים בכ-2%-3%.

קיה סורנטו מוצע גם עם מנוע בנזין 2.5 ל’ Theta iii, דור שלישי של מנועי טטא אשר הוצגו לראשונה בשנת 2004 בדגם סורנטו. מנוע הטטא החדש הינו מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר הבנוי סביב גוף מאלומיניום בו בוצע שימוש בחומרים מפחיתי חיכוך לשם שיפור הנצילות והפחתת צריכת הדלק.

מערכת תזמון המנוע CVVT מותקנת על גלגלי זיזים חלולים המצופים בתרכובת להפחתת חיכוך. מערכת התזמון כוללת שרשרת תזמון “שקטה” ומשאבת השמן הדיפרנציאלית מספקת לחץ בהתאם לדרישה. בנוסף, מערכת ניהול מנוע סוג MPI  הפועלת בלחץ נמוך מתוכננת כך שצליל מנוע טטא החדש יהיה חרישי ונעים לנסיעה.

הסורנטו הוא הבחירה המועדפת של לקוחות הזקוקים להשתמש באופן קבוע ביכולות הגרירה שלו. כשהוא מצויד במנוע הדיזל 2.2 ליטר, הסורנטו החדש מסוגל לגרור נגרר עם בלמים במשקל של עד 2,500 ק”ג, לגרסה ההיברידית כושר גרירה עד 1,650 ק”ג ובפלאג אין 1,500 ק”ג. כל הדגמים יכולים לגרור ללא בלמים במשקל של עד 750 ק”ג.

הרכב מעניק כעת נסיעה בטוחה ונוחה עוד יותר ואופי נהיגה מספק ומהנה יותר מקודמו, הודות למערכת מתלים עצמאיים לחלוטין שעברה שדרוג משמעותי.

בסיס הגלגלים הארוך יותר ב-35 מ”מ תורם גם לשיפור כללי של נוחות השיוט, ואילו מבנה המרכב החדש – עם הגדלה ממוצעת של 4% בחוזק המתיחה בכל רחבי המבנה – תורם גם הוא להפחתת הרעידות בחלק התחתון של המרכב.

הדור הרביעי החדש של הסורנטו מציע לראשונה יכולות שטח משופרות הודות למערכת Terrain Mode החדשה**. חוגת בחירת המצבים בקונסולה המרכזית מאפשרת לנהג לבחור בין מצבי בוץ, שלג וחול. המערכת מבצעת באופן אוטומטי אופטימיזציה של מערכת ההינע כדי להתאים בצורה הטובה ביותר לכל תרחיש, כשהיא מתאימה את התפוקה והחלוקה של מומנט המנוע, יחד עם מאפייני בקרת היציבות. מערכת Terrain Mode גם מתאימה את תזמון החלפת ההילוכים, כך שיתאימו למשטחים השונים.

 

קיה סורנטו בטיחות
ציון בטיחות מקסימלי – 8 מתוך 8. קיה סורנטו

 

מחירים:

סורנטו 2.5 ל’ בנזין URBAN 2WD 234,900 ₪
סורנטו 2.2 ל’ טורבו דיזל URBAN 2WD 244,900 ₪
סורנטו T1.6 ל’ HEV 2WD 259,900 ₪
סורנטו T1.6 ל’ PHEV 4WD 289,900 ₪

 

אחריות – כלל הדגמים:

3 שנים ללא הגבלת ק”מ
היבריד ופלאג-אין: אחריות של 5 שנים או 150,000 ק”מ עבור רכיבי המערכת ההיברידית

SUV עם חמש דלתות ושבעה מושבים, עם מרכב אחוד המיוצר מאלומיניום. מבחר של מנועי בנזין וטורבו דיזל ,יחידת הנעה היברידית והיברידית נטענת המניעים את הגלגלים הקדמיים והאחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים או כפולת מצמד עם 8 הילוכים – בהתאם לדגם.

 

מנועים:

דיזל

2.2 ל’ טורבו דיזל/202 כ”ס

סוג                    4 צילינדרים בטור

נפח                   2.2 ל’ , 2,151 סמ”ק

קדחXמהלך(מ”מ)  83.0 x 99.4

יחס דחיסה          1:16.0

הספק(סל”ד/כ”ס)   202/3,800

מומנט(סל”ד/קג”מ) 45/1,750-2,750

שסתומים             (4 שסתומים לצילינדר) 16

 

בנזין

בנזין 2.5 ל’ הזרקה רב נקודתית MPI / 180 כ”ס

סוג                    4 צילינדרים בטור

נפח                   2.5 ל’ , 2,497 סמ”ק

מהלךXקדח(מ”מ) 88.5 X 101.5

יחס דחיסה          1:10.5

הספק(כ”ס/סל”ד) 180/6,000

מומנט(קג”מ/סל”ד) 23.7/4,000

שסתומים             (4 שסתומים לצילינדר) 16

 

הייבריד

1.6 ל’ T-GDI / 230 כ”ס

סוג                    4 צילינדרים בטור, מגדש טורבו

נפח                   1.6 ל’ , 1,598 סמ”ק

מהלךXקדח(מ”מ) 75.6 x 89.0

יחס דחיסה          1:10.5

הספק(כ”ס/סל”ד) 180/5,500 (מנוע בנזין בלבד)

מומנט(קג”מ/סל”ד) 27/1,500-4,500 (מנוע בנזין בלבד)

שסתומים             (4 שסתומים לצילינדר) 16

 

סוללה ומנוע חשמלי

סוג סוללה                        Lithium-ion polymer

מתח סוללה(V)                 270

קיבולת סוללה(קוט”ש)         1.49

הספק(כ”ס/סל”ד)               60.1/1,600-2,000 (מנוע חשמלי בלבד)

מומנט(קג”מ/סל”ד)             26.9/0-1,600 (מנוע חשמלי בלבד)

הספק משולב(כ”ס)             230

מומנט משולב(קג”מ)           35.7

 

פלאג אין הייבריד

1.6 ל’ T-GDI / 265 כ”ס

סוג                    4 צילינדרים בטור, מגדש טורבו

נפח                   1.6 ל’ , 1,598 סמ”ק

מהלךXקדח(מ”מ) 75.6 x 89.0

יחס דחיסה          1:10.5

הספק(כ”ס/סל”ד) 180/5,500 (מנוע בנזין בלבד)

מומנט(קג”מ/סל”ד) 27/1,500-4,500 (מנוע בנזין בלבד)

שסתומים             (4 שסתומים לצילינדר) 16

 

סוללה ומנוע חשמלי

סוג סוללה                        Lithium-ion polymer

מתח סוללה(V)                 360

קיבולת סוללה(קוט”ש)         13.8

הספק(כ”ס/סל”ד)               91/2,100-3,300 (מנוע חשמלי בלבד)

מומנט(קג”מ/סל”ד)             31/0-2,100 (מנוע חשמלי בלבד)

הספק משולב(כ”ס)             265

מומנט משולב(קג”מ)           35.7

 

תיבות הילוכים

  MPI2.5 2.2 CRDi 1.6T HEV 1.6T PHEV
סוג 6AT 8DCT 6AT 6AT
יחסי העברה        
1 4.212 3.429 4.639
2 2.637 2.217 2.826
3 1.800 2.217 1.841
4 1.386 1.621 1.386
5 1.000 0.860 1.000
6 0.772 0.673 0.772
7 ——– 0.791 ——–
8 ——– 0.653 ——–
הילוך אחורי 3.385 3.697 3.385
יחס סופי 3.917 4.846/3.316 3.51 3.648

 

מתלים

קדמי                     תומכות מקפרסון , קפיצי סליל ומוט מייצב

אחורי                    מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב

 

היגוי

סוג                    MDPS – כוח, סבסבת מוט משונן בתגבור חשמלי

רדיוס סיבוב (מ’) (2wd/4wd)           5.78

 

בלמים

קדמי                  325  מ”מ דיסקים מאווררים

אחורי                 325  מ”מ דיסקים מאווררים

 

 

גלגלים

בנזין/דיזל            Alloy 18-inch, 235/60 R18

הייבריד/פלאג אין   Alloy 19-inch, 235/55 R19

חלופי                   גלגל חלופי מיני

 

מידות (מ”מ)

חיצוני

אורך                  4,810                רוחב*         1,900

גובה**                 1,700                בסיס גלגלים       2,815

מפשק קדמי         1,646                מפשק אחורי   1,656

שלוחה קדמית      930                   שלוחה אחורית      1,065

זווית גישה            16.8 מעלות        21.2 מעלות

מרווח גחון בנזין/דיזל                      176

מרווח גחון הייבריד/פלאג אין             174

*לא כולל מראות צד

**כולל מסילות גגון

 

פנימי (מ”מ)

שורה ראשונה       שורה שנייה         שורה שלישית

מרווח ראש          1,024                994                   935

מרווח רגליים        1,052    1,060*1,034/**1,024/      752

מרווח כתפיים       1,500                1,475                1,345

מרווח ירכיים        1,411                1,399                1,080

*הייבריד

**פלאג אין

 

נפח תא מטען ( SAE, ל’ )

מאחורי               שורה ראשונה       שורה שנייה         שורה שלישית

2,139               1,274                   357

 

משקלים (ק”ג)

  MPI2.5 2.2 CRDi 1.6T HEV 1.6T PHEV
משקל עצמי 1,719 1,832 1,858 2,057
כושר גרירה(כולל בלמים) 2,000 2,500 1,650 1,500
כושר גרירה( ללא בלמים) 750

 

ביצועים

  MPI2.5 2.2 CRDi 1.6T HEV 1.6T PHEV
מהירות מירבית (קמ”ש) 190 202 193 193
0-100 קמ”ש (שניות) 10.1 9.0 8.6 8.4

 

 

תצרוכת דלק  (ל’/100ק”מ) WLTP משולב

MPI2.5 2.2 CRDi 1.6T HEV 1.6T PHEV
8.7 6.2 6.6 1.6

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − seven =