אז מה נשתנה?
הקיה פורטה החדשה הוא רכב בוגר יותר, אלגנטי, עם “רגליים על הקרקע”, לא מזכיר כמעט את הרכב הצעיר והתזזיתי של הדור הקודם.
השינוי ניכר מאד בצורה החיצונית שהשתנתה לטובה ומבוססת על אותה פלטפורמה ומתלים (ראויים לציון) של ה- יונדאי i35. גם בתוך הרכב השתדלו לשדר יותר יוקרה, ואכן יש תחושה של רכב מנהלים למשפחות, ביחס למכוניות קוריאניות כמובן.

מנוע וביצועים:

לפורטה החדשה מנוע 1.6 ליטר עם הספק של 130 כ”ס ב-6,300 סל”ד, ותיבת שישה הילוכים אוטו’.
לזכות המנוע יאמר שהוא 
שקט בהתנעה ובנסיעה, וגם מאיץ טוב. מאידך, ההילוכים הרגישו קצרים: ב40 קמ”ש הגיר עובר להילוך השלישי, וב60 קמ”ש כבר קופץ לרביעי. כרגיל, נהגתי בעזרת העברת הילוכים ידנית, אך החוויה עדיין לא הייתה ממש מהנה. הגענו להגהההגה הַרָגיש ורך בפורטה הישנה הפך לקשיח מדי ודרש הפעלת כוח כדי לשלוט על ההגה ולייצב את הרכב לאורך כל הנסיעה (אני תוהה אם הפתרון הוא פשוט בכיוון גלגלים). בחניה זו כבר אופרה אחרת, מדובר בהגה כוח עם רדיוס גדול ומרשים, וממש תענוג להשתחל עם הפורטה הלא קטנה בכלל לחניות במרכז העיר. 

מבחינה טכנולוגית, לא תמצאו ברכב מערכות כמו “סטארט אנד סטופ”, “סטופ אנד דרייב” ולא ברקס והתנע.אין יותר מדי מערכות שמתערבות לכם בנסיעהולא לחצנים שתרצו לכבות, ולהרבה אנשים זה מתאים מאד  ונוח. בפורטה הנוכחית כמו קודמתה, הקודן זה המקסימום טכנולוגיה שתצטרכו להתעסק בה טרם ההתנעה, עם קיה פשוט מתניעים ונוהגים.

הרכב יפה מבחוץ, אבל לא נוצץ או מנקר עיניים. בדומה לחוויית הנהיגה והתחושה הכללית – כן, גם כשתיסעו בפורטה לא “תעופו”. מאידך, זה רכב שימלא את הצרכים שלכם בעיקר אם אתם מתעניינים בו בעסקת ליסינג: לנהג יש מושב רחב ועוטף, משענת יד, דשבורד מעוצב, כניסת USB+AUX, דיבורית BT ובקרת שיוט עם שליטה מההגה.
גם מערכת השמע לא רעה, אבל חסרים זוג רמקולים שינעימו את הדרך באמת. מלבד אלה, 
אין יותר מדי התעסקויות ולחצנים בתא הנהג, יש פחות מהפורטה הקודמת, עוד סימן לבגרות שכפו עליו.
ואם לא תרצו אותו כרכב ליסינג, אז כרכב מרווח ופונקציונלי למשפחה: מושב אחורי מרווח ונעים לשלושה נוסעים, שמקבל לראשונה גם פתחי אוורור, ותא מטען מכובד, בו תוכלו להעמיס שפע קניות ומטלטלין של הילדים.


בטיחות
6 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת סיוע לזינוק בעליה.


מחיר

פורטה 1.6 LX אוטו’: 127,000 שקל.
פורטה 1.6 EX אוטו’: 129,000 שקל.


לסיכום,

היתרונות בפורטה: רכב פרקטי, מעוצב יפה, ונושא את השם קיה, כך שהערך שלו פחות או יותר יישמר.

חסרונות: רכב בסיסי, חווית נהיגה ממוצעת, הילוכים קצרים, צריכת דלק טעונת שיפור.

מה במקום? טויוטה קורולה, פורד פוקוס, סיטרואן C4 (לפחות שיהיה מפנק).

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

5 thoughts on “קיה פורטה 2013

  1. בהחלט שולטת בממלכה-נוחה מאוד, מרווחת, יוקרתית ובטוחה – עומדת בציפיות.

  2. אני מוריד בפניהם את הכובע – הם כל הזמן עם היד על הדופק להשאר רלוונטים ולהתחדש. לדעתי הם כבר מזמן הותירו אבק לכל המשפחתיות היקרות ללא הצדקה!

  3. היי, אני בוחנת כלי רכב חדשים, אבל מכירה את הסיד.
    כתוב לי מה הצרכים שלך? למשפחה, ליחיד, מחפש ביצועים..?

    הסיד רכב יציב, מרווח, תא מטען גדול, זול לאחזקה.
    אבל ביצועים נמוכים, צריכת דלק ממוצעת ומטה.

    זמינה לכל שאלה
    ענת
    [email protected]

  4. לישראלים חשוב המחיר והפרקטיות, ודיי בצדק – 125-130 אלף שקל על מכונית משפחתית ממוצעת זה המון כסף.
    קונים משפחתומטיות ומוותרים על חווית הנהיגה.

  5. היי..סקירה טובה..יש מצב שתוכלי לעשות סקירה לקיה סיד לפני מתיחת הפנים?
    אני מתכוון למודל 2009

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.