קיה קרניבל החדשה (3.5 ל' 8 מקומות) סקירה וחוות דעת

קיה קרניבל 2024-25
המיני וואן הוותיק והפופולרי קיה קרניבל הגיע אליי למבחן דרכים אחרי מתיחת פנים קטנה גדולה – גדולה מבחינת העיצוב החיצוני והפנימי, מערכות הנוחות, מולטימדיה ותא נהג. קטנה, כי מדובר באותה יחידת הנעה עם מנוע 3.5 ליטר אטמוספרי ותיבת שמונה הילוכים, שעבדו ועובדים מצויין גם בקרניבל המחודשת.
קיה קרניבל 2024 "זוכה" לעיצוב מעודכן, כמו כל משפחת קיה – עם קווים מרובעים, ספורטיביים, מודרניים, והרבה יותר מושכים את העין מבעבר. כך שאפילו מכונית מיני (כמו הפיקנטו), קיבלה צורה יפה יותר, והמיניוואן ב-2024 נראה קרוסאוברי יותר. הופתעתי מכמות תשומת הלב שהיא קיבלה ברחוב, כזו שגם מכוניות חדשות ומגניבות ממנה לא קיבלו במהלך מבחני הדרכים. מאוד יכול להיות שצבע המרכב השחור הגביר קצת יותר את המבטים הסקרנים. אבל כך או כך, הרכב נראה טוב, ולא מזכיר במאום את גלגוליו הקודמים (והכעורים) של הדגם.

קווים יותר נאים. קיה קרניבל
הקרניבל חוזרת ב-2024-25 עם שתי גרסאות הנעה, אטמוספרית הנבחנת (291 כ"ס), וגם גרסה היברידית חדשה, עם מנוע בנזין 1600 סמ"ק טורבו ומנוע חשמלי לצידו, 54 קילוואט, עם הספק כולל של 242 כ"ס. הגרסה ההיברידית זוכה לעניין דומה כמו גרסת הבנזין המלאה – מבחינת המכירות, זה ממש 50:50. הרבה מזה קשור למחיר, שמתחיל ב298,900₪ ברמת הגימור הפותחת, LX עם מנוע בנזין, וקופץ עד 335 אלף שקלים לגרסה ההיברידית.
עוד חדש בדגם ה-MPV הוא מגיע/מוצע רק עם שמונה מקומות ישיבה – נהג ושבעה נוסעים, בשלוש שורות מושבים מודולריות. מודולריות זו מילה גדולה שהרבה מותגים נוהגים להשתמש בה, אבל רק ברכבים גדולים כמו הקרניבל, זה ראוי להיכתב, כי המודולריות באמת באה לידי ביטוי – כל מושב זז, מתקפל, מתיישר, וניתן להתאמה, כאשר אחד מהם, המושב האמצעי בשורה השנייה אף מתקפל והופך שולחן, שיכול לשמש את הנוסעים להנחת כוסות/בקבוקים וניידים.

שורת מושבים שנייה. קרניבל

שורה שלישית, זזה על מסילה

קיפול ושיטוח מושבים בשני שלבים
תא הנוסעים שימושי למשפחה גדולה, אך מתאים גם כרכב נוסעים או מוניות, ובשל גודלו, מרווח הפנים והשימושיות הגבוהה, לצערנו, מתאים לנכים, ויש לא מעט הזמנות, בחודשים האחרונים של נכים ממלחמת חרבות ברזל.
לתא הנהג נכנסה כל הטכנולוגיה והמערכות החדשות שנכנסו לדגמי קיה בשנים האחרונות, כמו שני מסכים גדולים בגודל 12.3 אינץ' (ברמת גימור EX ובגרסה ההיברידית), האחד צמוד לשני, לוח מחוונים לצד מסך מולטימדיה שהוא גם מסך מגע.
תחתיו פאנל תפעול שראיתי לראשונה בקיה ספורטאז' החדשה מ-2021-22, פאנל המשמש לתפעול בקרת האקלים ובלחיצת כפתור משתנה לפאנל תפעול מערכת השמע והרדיו.
@queenoftheroad.il קיה קרניבל 2024-25 מתיחת פנים חשובה – חוזרת בגרסאות בנזין והייבריד. ועדכוני עיצוב ואבזור. החל מ289,900₪ #kiacarnival #kia ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
באזור הקונסולה בין הנהג לנוסע ואזור ידית ההילוכים, שורת מתגים המתפעלים עוד מערכות נוחות, כמו חימום מושבים, חימום הגה, הפשרת שמשה קדמית. ולצידה, מתג בחירת מצבי נהיגה: אקו, נורמל, ספורט, וסמארט SMART – מצב נהיגה שמתאים את ביצועי המנוע לתנאי הדרך, ומסייע בחיסכון בדלק.
הנסיעה בקיה קרניבל הייתה מפתיעה לטובה. עם תחילת הנסיעה נמלאתי געגועים למנועים אטמוספריים גדולים ושמנמנים. התגעגעתי לתחושה של רכב בנזין גדול שמשטח את הדרך, מגרגר, בדרכו שלו, ואם רוצים הרבה כוח, פשוט לוחצים את הדוושה (נכון, מבזבזים לא מעט דלק), אבל מקבלים המון כוח ממנוע ה-v6. ליחידת ההנעה הספק של 291 כ"ס ומומנט של 36.5 קג"מ, שחיה טוב ומרגישה טוב בסלד נמוך מאוד, סביבות 1,800-1,900 סל"ד, רוב הדרך. הרכב מיועד לנסיעות מנהלתיות רגועות וכמה שפחות דרמות ולחיצות, למרות שיש הרבה כוח לספק.

קיה קרניבל תא נהג

קישוריות לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי
אם תנהגו ברוגע, כיאה למיניוואן תצליחו להגיע לצריכות דלק טובות סך הכל. במבחן הדרכים הוצאתי נתון של 11-10 קילומטר ליטר בממוצע, בנסיעה משולבת. כמו כל רכב בנזין, צריכת הדלק אידיאלית בנסיעה / שיוט בכבישים מהירים, במהירות שלא גבוהה מ-120 קמ"ש.
הנסיעה בקרניבל הייתה נוחה ורגועה, משככת ומהנה. אם רציתי יותר כוח, תמיד היה לו מה לתת, בתוספת של רעשי רוח (מעל 120 קמ"ש), ואולי מעט ראשי מנוע אבל ממש קלים, וגם אהבתי אותם. חוץ מזה, הרכב היה מבודד בצורה טובה ועשה את העבודה בצורה טובה מאוד. נהניתי לנהוג במיניוואן, כשאני ממש לא הקהל של הרכב.
התמרון בעיר נוח למדי. נושא החניות היה מעט יותר מאתגר – גם אם נכנסתי לחניה גדולה ומרווחת, זה לא אומר שהמצב יישאר זהה כשאחזור לרכב. מתוך 10 פעמים בזמן המבחן, יצא שפעם אחת נדרשתי ממש להחלץ מתוך חניה בבניין שבכניסה עמדו שתי מכוניות שחנו משני הצדדים – היה מאתגר, אבל יש לי הרגשה שלקוחות הרכב הספציפי הזה לא גרים בבניינים במרכזי ערים צפופות. ולא יגיעו הרבה פעמים לסיטואציות כאלה כמוני.
באחת הנסיעות, מרמת השרון לת"א, בלי לבקש, קיבלתי פרספקטיבה חשובה, לגבי ממדי הקרניבל, כאשר ברמזור נעצרה מימיני ריינג' רובר איווק, ומשמאלי מיצובישי אאוטלנדר מדור קודם. אני הייתי במרכז – גבוהה וגדולה מהשתיים.

פאנל תפעול חדש לבקרת האקלים או מערכות שמע

אחסון, ותוספת מערכות נוחות (חימום הגה, מושבים)
מי שצריך שמונה מקומות ל-8 נוסעים בוגרים (נהג+7 נוסעים), הקיה קרניבל ממלאה את הצורך הזה לחלוטין עם תא נוסעים מרווח ומודולרי. מי שמחפש שישה או שבעה מקומות, עם סטייל/עיצוב קצת יותר קרוסאוברי יכול להמתין לקיה סורנטו החדשה שתגיע במהלך 2025. שתיהן "חיות" טוב זו לצד זו, ולא נוגסות בנתח הלקוחות אחת של השנייה. עכשיו כאשר הקרניבל משווקת רק 8 מקומות, הן "משרתות" קהלים שונים למדי.
בשורה התחתונה, אני מחבבת את הקרניבל המחודשת, ועוד יותר את גרסת המנוע שלה. השימושיות של הדגם גבוהה – עם אפשרות לפתיחה אוטומטית של דלתות הנוסעים, או של תא המטען. יש פתחי האוורור, כניסות C USB ומקומות אחסון בכל שורת מושבים. מערכת השמע טובה מספיק, (לא חוויית שמע עילאית, כן? אבל ראויה לדגם), יש קישוריות מהירה לנייד ללא כבל, ושיקוף של הנייד במסך. המערכת גם יודעת להנמיך את ה"ווליום" עם הירידה במהירות הנסיעה (זה קיים בהרבה מכוניות, וגם בקרניבל – פיצ'ר חשוב במכונית שתסיע/תשמש ילדים רוב הזמן).

לבדוק את גרסת הבנזין ואז להתקדם להיברידי. קרניבל 3.5 ל' בנזין
בטיחות: קיה הטמיעה מערך בטיחות מתקדם בקרניבל המחודשת – אציין לטובה בעיקר את מערכת תיקון הסטייה מנתיב שמתקנת יפה וב-דיוק ויודעת (סליחה, ידעה, ותיקנה בפועל בזמן המבחן). המערכת תדע למנוע תאונות קטנות וטיפשיות כמו רכב או רוכב ש"חותך" אתכם משום מקום, או חלילה כמעט תאונות גדולות וקריטיות.
בכלל, היצרן (יונדאי את קיה), עושה עבודה טובה, בעיקר ב-5 שנים האחרונות, בלייצר ולשווק מכוניות מדויקות לכל קטגוריה – עם יחידות הנעה טובות ומהנות לנהיגה, מערכות נוחות ובטיחות, וחבילה באמת שלמה וטובה, שכל רכב מביא איתו. אני שמחה באופן אישי, שדרום קוריאה ממשיכה לתת פייט מול סין (למרות שזה קרב אבוד לצערי).
קיה (כמו יונדאי) כבר שנים, לא נופלת מאף מכונית אירופאית מקבילה, גם אם תא הנהג והנוסעים שלה נראה סולידי, ופחות "מפונפן" או מפוצץ טכנולוגיה.
החל מ-289,900 שקלים (קיה קרניבל רמת גימור LX)
מחיר רכב המבחן, קיה קרניבל רמת גימור EX, הוא 319,900 ש"ח כולל מע"מ
מחיר קיה קרניבל 1.6T ל' הייבריד, 339,900 ש"ח
מפרט נוחות ובטיחות:
• 8 כריות אוויר
• FCA 1.5 – בלימה אוטונומית כולל זיהוי רכבים בעת פניה שמאלה בצומת.
• LKA+LFA – מערכת למניעת סטיה מנתיב ושמירת מרכז נתיב
• BCA+RCTA – מערכת למניעת התנגשות ברכבים בשטח מת ותנועה חוצה לאחור.
• SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה
• מערכת למניעת פתיחת דלתות כאשר יש סכנה מרכב מתקרב.
אבזור נוחות:
• מסך מולטימדיה מקורי בגודל 12.3 אינץ' עם שיקוף אלחוטי לאפל ואנדרואיד, ומצלמה אחורית.
• חיישני חנייה קדמיים ואחוריים.
• לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה בגודל 4.2 אינץ'
• מזגן מפוצל ל 3 אזורים, כולל שליטה נפרדת לנוסעים מאחור
• כיוונון חשמלי למושב נהג
• חימום מושבים קדמיים
• מפתח חכם
• חיישן להדלקה אוט' של תאורה קדמית
• פנסי חזית מסוג LED
• חישוקי סגסוגת 17 אינץ'
• וילונות הצללה לחלונות השורה השניה
• דלתות צד אחוריות חשמליות
• שקעי טעינה USB-C לכל שורות המושבים
אבזור נוסף בדגם הנבחן 3.5 ל' EX בנזין/הייבריד אוטומטי:
בטיחות:
• FCA 2.0 – כולל זיהוי רכב חוצה בצומת, רכב המגיע מנתיב נגדי, רכב בנתיב סמוך וסיוע בהיגוי לצורך התחמקות מפגיעה.
אבזור נוחות:
• לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ' (בדגם בנזין בלבד)
• מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ל 3 אזורים, כולל שליטה לנוסעים מאחור.
• כוונון חשמלי למושב נוסע
• חימום הגה
• משטח טעינה אלחוטי לסלולרי
• תאורה פנימית LED
• חיישן גשם
• מראה מרכזית מונעת סנוור ECM
• ריפוד עור טבעוני
• פנסי ערפל קדמיים LED
• דלת תא מטען חשמלית חכמה
• חישוקי 19"