קיה Xceed (אקסיד) החדש – התרשמות ראשונה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הקרוסאובר החדש של קיה, לו חיכינו בציפייה בחודשים האחרונים, הגיע לארץ – קיה Xceed, קרוסאובר קומפקטי מעוצב באופן יפהפה, עושה חיל כבר באירופה, ועכשיו הוא פה לשבות את לב הנהג הישראלי, שכן הוא מחזיק בכל היתרונות שאנחנו הישראלים מחפשים ברכב – החל מ-139,900 ש”ח

 

 

קיה Xceed (אקסיד) החדש – התרשמות ראשונה וחוות דעת

 

תמונות: רונן טופלברג

 

פרטים טכניים:

לקיה Xceed מנוע ארבעה צילינדרים בנפח T-GDi 1.4 ליטר (טורבו), המפיק 140 כ”ס, ומומנט של 24.7 קג”מ החל מ-1,500 סל”ד, ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.

קיה XCeed החדש הוא קרוסאובר 5 דלתות, קומפקטי בתצורת קופה, עם מרווח גחון של 18.4 ס”מ, היושב על הפלטפורמה הידועה לטובה של הקיה סיד. ומלבד זו, השתיים חולקות דלתות קדמיות זהות. במבט מהצד, מכסה המנוע ארוך יחסית ומעניק לרכב צללית ספורטיבית ומשוכה לאחור. אורך בסיס הגלגלים ברכב הוא 2,650 ס”מ, ודלת תא המטען משוכה לאחור בזווית חדה המשפר את המראה הדינאמי. החזית שרירית, עם שבכה קדמית בולטת יותר ופתח כניסת אוויר נמוך יותר, והפנסים עוצבו מחדש, וכוללים את חתימת האור ‘קוביית הקרח’. החיפויים על קשתות הגלגלים וספי הצד ומסילות הגג הכסופות מעניקים לרכב נוכחות קשוחה יותר, עם חיפוי מטאלי בפגוש.

 

תא נהג קיה אקסיד XCEED

 

מערכת מולטימדיה קיה XCCED
לוח שעונים קיה

 

תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים

 

בתא הנוסעים, ממשיך הקיה XCeed את הארכיטקטורה העכשווית של המותג, עם קונסולה מרכזית שמופנית מעט כלפי הנהג. הודות לנקודת ירך נמוכה ומרווח גחון גבוה , הקיה XCeed מעניק לנהג תנוחת נהיגה ספורטיבית ומאפשר שדה ראייה טוב יותר על הכביש שמלפנים .

הדגם החדש יוצע עם מבחר של עד 12 צבעי מרכב, כולל צבע Quantum Yellow ייחודי ל XCeed.

 

השקה ישראלית – קיה אקסיד

 

טכנולוגיה ובטיחות:

חבילת טכנולוגיות הבטיחות, הקישוריות והבידור המתקדמות של הקיה XCeed הופכת אותו לאחד מכלי הרכב המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית ובעלי רמת הציוד הגבוהה ביותר בקבוצתו. מגוון המאפיינים נועד להפוך את הנהיגה לבטוחה ורגועה יותר ולהעניק תפעול קל ואינטואיטיבי.

בקיה XCeed מערכת שמע עם צג מגע 8.0 אינטש התומכת ב-Android Auto, Apple CarPlay ותפקודי מידע ובידור. לוח המחוונים הדיגיטלי המלא הראשון של המותג, Supervision, הוא בגודל של 12.3 אינטש, המיועד לספק מידע בצורה ברורה ומיידית. לוח המחוונים הדיגיטלי מחליף את החוגות הרגילות של מד המהירות ומד הסל”ד שמופיעות כיום במכוניות הנוסעים של המותג. ישנה תצוגה רב-תפקודית בין החוגות מציגה מידע על מערכת השמע, שיחות טלפון ואנשי קשר, ומידע נרחב לגבי הנסיעה, וכן התראות של אבחון הרכב, והודעות קופצות המקושרות לטכנולוגיות הבטיחות האקטיבית והסיוע לנהג השונות של הרכב. 

 

חישוקי 18 אינץ’ ברמת גימור EX ופרימיום

 

הקיה XCeed מעניק גישה למגוון רחב של טכנולוגיות לסיוע לנהג ובטיחות אקטיבית. אלה כוללות בקרת שיוט חכמה עם Stop&Go, התראת התנגשות בשטחים מתים, התראת התנגשות קדמית עם זיהוי כלי רכב והולכי רגל, סיוע לשמירה על נתיב וסייען אלומה גבוהה. התראת ערנות הנהג של קיה  XCeedממליצה לנהג לעשות הפסקה אם המערכת מזהה סימני עייפות. ולסיום, מערכת מעקב אחרי נתיב (LFA) זמינה גם היא – טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית ‘דרגה שתיים’ של קיה השולטת על ההאצה, הבלימה וההיגוי. מערכת LFA מסוגלת לעקוב אחר כלי רכב וסימונים על הכביש שמלפנים כדי לשמור את הרכב בנתיב הנסיעה שלו ובמרחק בטוח מכל כלי רכב שנמצא לפניו.

פירוט גרסאות/רמות אבזור – 

יש 6 כריות אוויר, מערכת למניעת התנגשות קדמית FCA, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה LKA, התראה לעירנות נהג DAA, שליטה אוטומטית באורות גבוהים HBA, פנסי חזית LED, תאורת יום LED, תאורה אחורית LED, מסך מולטימדיה 8 אינץ’ מקורי עם תמיכה מלאה בעברית, אפליקציות WAZE, רדיו אינטרנטי, פנגו ועוד , שיקוף טלפון באמצעות Apple CarPlay ו Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור , חיישני חניה אחוריים, חיישן תאורה להפעלת וכיבוי אורות אוט’ , פתיחה וסגירה אוט’ לחלונות קדמיים, הגה וידית הילוכים בחיפוי עור, ספוילר אחורי עם תאורת LED, חלונות אחוריים כהים.

 

2 רמות גימור החל מ-139,900 ש”ח

 

תוספות בדגם EX :

בקרת אקלים דיגיטלית דו איזורית עם פתחי מיזוג מאחור , פתיחה וסגירה אוט’ ל 4 חלונות, בלם יד חשמלי כולל Auto Hold, “מפתח חכם” – התנעה באמצעות כפתור, לוח מחוונים דיגיטלי SuperVision 12.3 אינץ’, ריפוד בד משולב עם עור, קיפול אוט’ למראות צד, חישוקי סגסוגת 18 אינץ’.

תוספות בדגם פרימיום:

כיוונון חשמלי למושבים קדמיים, זיכרון למושב נהג, בקרת שיוט אדפטיבית כולל מערכת Stop&Go , מערכת סיוע לפקקי תנועה LFA, התראת רכבים ב “שטח מת” BCW, התראה על תנועה חוצה מאחור RCCW.

 

 

התרשמות ראשונה על הרכב:

אם לא לחצתם עדיין על הפליי בסרטון הביתי שהכנתי לכם, אז אפתח באותה הצהרה שאמרתי שם בהתחלה – קיה Xceed זה רכב קרוסאובר שמביא איתו חבילה שלמה וטובה מאד למי שיבחר לרכוש אותו. הוא מודרני ומתקדם טכנולוגית, יש לו אבזור נוחות שימושי מאד למשפחה, ולא רק. כבר מגרסת הבסיס שלו מקבלים מערכות בטיחות מתקדמות, כמו התראה ותיקון אקטיבי לסטייה מהנתיב, בלימה אוטונומית עד 60 קמ”ש, ניטור מרחק מלפנים. וגרסת הפרימיום מוסיפה על אלה 2 מערכות – מערכת בטיחות קריטית בעיני – זיהוי כלי רכב בשטח מת, עם חיווי אור במראות הצד, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית, בעזרתה הרכב מאיץ או מאט בהתאם לרכב הנוסע לפניכם. שווה את האקסטרה כסף.

המנוע, מנוע 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ”ס, מנוע שאנחנו מכירים היטב מלפני. דינאמי מספיק, ועובד היטב עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים. תיבה כפולת מצמדים, היא תיבה שמשפרת את ביצועי הרכב בזכות מהירות העברת ההילוכים, ומשפרת גם את צריכת הדלק. יש מצב נהיגה SPORT שכמעט ולא לחצתי עליו. העדפתי להעביר הילוכים באופן ידני – M, לזכות בכוח זמין ומיידי בכל הילוך, ונהניתי מאד. בעיקר בכבישים המפותלים בהם נסענו בצפון (כביש 721, מומלץ).

 

קיה Xceed סקירה וחוות דעת

 

נוחות, מרווח הפנים, ובידוד הרעשים:

היתרון הגדול של הקיה Xceed וקיה בכלל, הוא להצליח לייצר מכוניות שהן מספיק טובות. ואינן נופלות באף פרמטר. אם מדובר בשיכוך המתלים, בידוד רעשים, נוחות כללית. הבידוד טוב מספיק, ואולי ישמעו רעשי כביש החל מ-80 קמ”ש, ורעשי רוח מ-120 קמ”ש. אבל לא יהיה משהו שיגרום לכם לשבור את הכלים. המתלים משככים את מהמורות הדרך בצורה מספיק טובה, את ההגה, אישית, אהבתי מאד. קשיח במידה, ועובד טוב גם כשמערכת התיקון סטייה מהנתיב פועלת. מערכת התיקון סטייה מנתיב דייקה, מרכזה אותי בנתיב, קלטה סימוני דרך דהויים, ולא תיקנה אותי בצורה אגרסיבית. 

מה פחות טוב בקיה אקסיד? אני אצטרך לגרד ממש חזק בראש כדי לחשוב על משהו. קיבלתי עשרות שאלות על הרכב ביומיים האחרונים שאחרי ההשקה הדינאמית שהתרחשה בארץ, והופתעתי לגלות שיש נהגים שלא יתפשרו על רכב ללא סאנרוף, גם אם מדובר בחבילה טובה כמו הקיה Xceed. קורא אחד שיתף אותי שכבר הגיע לאולם התצוגה, לראות את האקסיד, והתאכזב לגלות שאין בו סאנרוף. מה עוד? מספר שאלות התייעצות היו – האם “לרדת” מהספורטז’ ולקחת את ה-Xceed? הקיה ספורטאז’ גדול יותר, אבל מאד יכול להיות ששלושת ילדיכם ייכנסו במושב האחורי של הקיה Xceed. אני הייתי פיזית מגיעה עם מושבי הבטיחות, אם מדובר בילדים קטנים, ובודקת האם ואיך המושבים הללו נכנסים.

 

צורה מרשימה. קיה אקסיד קרוסאובר משפחתי

 

האם אני מעדיפה את הקיה אקסיד על פני הספורטאז’? היו גם שאלות כאלה, על אף שהן אינן יושבות על אותה קטגוריה. יש לי העדפה… אבל אתחמק נכון לעכשיו מלתת תשובה.

קיה Xceed החדש הוא קרוסאובר מעוצב באופן שובה לב. כיף שכולם שמים לב אליך בכביש, והעיניים בהחלט היו על הרכב כל הזמן. צבע המרכב בו נסעתי היה אפור, אבל גם האפור הזה היה אפור אחר, יפה ומושך. צבע נוסף שאהבתי היה הצהוב-זהוב, עם גימורים באותו הצבע בתא הנהג. אם תרצו את הזריקות צבע האלה בתא הנהג, דעו לכם שאלה אינם עולים תוספת תשלום.

צריכת הדלק בסוף ההשקה יצאה 12.5 ק”מ לליטר, בנסיעה מאומצת ואף אגרסיבית. סומכת עליכם שתסעו רגוע יותר.

מבחן דרכים מלא יתפרסם באתר בקרוב!

 

קיה Xceed 
ציון בטיחות ישראלי – 6 ו-7 מתוך 8 מירביים
דירוג זיהום אוויר – 9 ו-10 מתוך 15 מירביים 

 

מחירים:
גרסת EX לציי רכב – 137,900 ש”ח
גרסת LX – במחיר 139,900 ש”ח
גרסת פרימיום במחיר – 145,900 ש”ח

גרסת פלאג אין צפויה להגיע באמצע 2020.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “קיה Xceed (אקסיד) החדש – התרשמות ראשונה וחוות דעת”

  1. מה תווך מחיר טיפולים לרכב כזה ?? צמיגים מצבר ??
    לגבי הדגם פרימיום לדוגמא תקלות וכדו

  2. למה רק 3 שנות אחריות ?
    שבכל העולם 7 שנים בגלל שפה סה ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × one =