שחקנית ישראלית בתעשיית מכוניות המירוץ העולמית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מוצר כחול לבן בתעשיית מנועי מכוניות המרוץ בעולם

בארה”ב שוק המרוצים מוערך ב-13.5 מיליארד דולר בשנת 2015. בארה”ב ובאירופה תעשיית מסבי המנוע בכלל מגלגלת מיליונים. ובישראל, לצערנו, לא זה ולא זה, הספורט המוטורי כמעט ואינו קיים.

בתוך השוק הענק הזה ישנה שחקנית ישראלית קטנה, שמייצרת חלק קטן במנוע שעושה את ההבדל בין ניצחון להפסד – חברה שקיימת מעל ל 50 שנה, “קינג מסבי מנוע”, בעלת מפעל ייצור הממוקם בקרית גת ומעסיקה למעלה מ 250 עובדים. קטנה קטנה, ואולי בקרית גת, אבל קינג הישראלית פילסה דרכה בין חברות אמריקאיות ואוסטרליות אל המקום השני במכירות מסבי מנועים למכוניות מרוצים בארה”ב.

מסב החלקה, למי שלא יודע, זה החלק במנוע הממוקם בתוך הטלטל ובבלוק ומאפשר באמצעות מבנה גיאומטרי מדויק וחומר מתכתי מיוחד פעולה תקינה של גל הארכובה.

המפעל מפתח ומייצר מסבים כמעט לכל סוגי מנועי הדחיסה הקיימים בעולם: רכבים, מטוסים, מערבלי בטון ובשנים האחרונות גם מסבים למכוניות מרוץ.

“בעולם המערבי משפצים פחות ופחות מנועים, כאשר המגמה היא להחליף את הרכב כולו”, אומר עומר זסלבסקי, סמנכ”ל שיווק ומכירות בקינג. “אנו זיהינו את המגמה לפני מספר שנים והחלטנו להתמקד בשווקים בהם המסב הוא בעל תפקיד מכריע ודורש חדשנות בתכנון ובחומרים. בתעשיית המרוצים זה המצב בדיוק, ולכן החלטנו לפני מספר שנים לפתח סדרת מסבים למכוניות מרוץ אשר יעמדו בתנאי העומס והשחיקה”.

תחום המרוצים הוא רחב, ממרוצי שטח ודראג, דרך מרוצי כביש. כל מרוץ מציב אתגר אחר על המנוע וחלקיו. מחלקת המחקר והפיתוח בקינג בראשות ד”ר דמטרי קופליוביץ’, מומחה בעל שם עולמי בטכנולוגיות וחומרי מסב, פיתחה מגוון של מסבי מרוצים בעלי מבנה גיאומטרי ייחודי והעשויים מחומרי מתכת מתקדמים אשר יכולים לעמוד בעומסים כבדים, מומנט וסל”ד גבוהים.


הכוכב העולה בתעשיית המרוצים הוא מסב הPMAXBLACK. זהו מסב תלת-מתכתי (TRIMETAL) בצבע שחור, המיוצר בטכנולוגיה ייחודית בה פני השטח עוברים תהליך הקשייה ע”י צמצום המבנה המולקולרי של חומר הציפוי. תהליך זה מחזק את המסב ב-24% ומאפשר לו לעמוד בכ-20% יותר עומס מכל מסב מרוצים אחר הקיים בשוק.

ה-PMAXBLACK פותח עבור מרוצים הדורשים עומסים גבוהים לזמן ממושך, כמו ראלי, דריפטים, , STOCK CAR RACING וכדומה.
מסב ה-PMAX-BLACK היה מועמד למוצר החדשני בתחום, והתמודד בטקס פרסים יוקרתי בתחום הרכב, בחמישיית הגמר לצד פורשה ואודי.

כיום, קינג עובדת עם קבוצות המרוצים המובילות בעולם, החברה מספקת מסבים למנועי פורמולה 1, המאתגרים. היא ספקית המסבים של קבוצת GRAVEDIGGER – אלופת העולם לשנת 2016 בתחרות ה-MONSTERJAM הפופולארית, ועובדת עם קבוצת סובארו ראלי הרשמית של ארה”ב, ועם חברת רכבי העל היוקרתית Koenigsegg, ועוד.

אולי בכל זאת יש עוד תקווה לספורט מוטורי אמיתי ומפותח בישראל?

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven + 1 =