ק.ט.מ לעיר ולכפר: KTM דיוק 790 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

KTM מציגה מתחרה ראוי לקטגוריית אופנועי הנייקד הבינוניים פלוס, עם מנוע חדש, עיצוב רדיקלי ומחיר תחרותי, ואם אתם שואלים אותי, הדיוק 790 כאן כדי להישאר

דיוק 790 מבחן דרכים. צילום: צביקה הרשקוביץ

דיברתי עם ענת על דו הגלגלי הבא עליו כדאי שנעשה כתבה. עלו כמה הצעות ואז היא זרקה לי עצם ושאלה: “שמעתי על ה Duke 790 של KTM, מה את אומרת?”, כל מה ששמעתי זה מחיאות כפיים וצלצולים. היא יודעת מה קורה כשמדברים איתי על אופנועים בנפחים כאלה, מה אני יכולה לעשות? אני מתרגשת מדברים כאלה. אני אגיד את זה בקצרה: קיבלתי אותו ליומיים ואלו היו היומיים הכי קצרים שהיו לי.

KTM ממשיכים בקו של האופנועים החדשים, עם עיצוב חד ומראה חדשני – בחזית, פנסי לד ומסכה שגרמה לי לרצות לצאת איתו לרכיבה ארוכה בסל”ד גבוה. ולגבי העיצוב, באופן אישי, פחות התחברתי, אבל באתי בראש פתוח. הדיוק  790 הוא האח השני במשפחת KTM האוסטרית, בה ישנם כלים בנפחים של 125, 390 והאח הגדול, ממש גדול – ה-Super Duke 1290. הדיוק 790 נמצא בקטגוריה/טריטוריה של אופנועים בעלי מנועים עם נפחים בינוניים עד גדולים, כאשר מתחריו הישירים הם ה-MT 09 של ימאהה, GSXS 750 של סוזוקי ןה- Z900 של קוואסאקי.

ל-Duke 790 מנוע טווין מקבילי עם 799 סמ”ק, 105 כ”ס ב-9,000 סל”ד על משקל של 174 כולל טנק דלק מלא ב-14 ליטר דלק ומומנט של 8.86 קג”מ ב-8,000 סל”ד. מה קיבלנו? אופנוע קל עם כוח בו ניתן לשלוט מבלי להילחם בו, ובכך ליהנות מהרכיבה עליו בכל סל”ד. מימדי האופנוע כל כך קטנים כשגובה המושב הוא 825 ס”מ ואורך האופנוע מגלגל לגלגל עומד על 2,128 ס”מ. הוא נטול פלסטיקה מיותרת, כי מי רוצה להסתיר אומנות? בסופו של דבר מתקבל אופנוע קטן מימדים עם מנוע חזק וגם גמיש, המאפשר רכיבה מהנה בכל סיטואציה.

צג נוח וברור לתפעול. ק.ט.מ דיוק 790

זה התחיל מרגע שהנעתי, כשצג התצוגה הראה לי את כל האבזור והבקרות האלקטרוניות שמעטרות את האופנוע, החל מארבעה מצבי רכיבה שונים: רכיבה עירונית, רכיבה רטובה, בתנאי גשם, מצב ספורט ומסלול, המאפשר רכיבה שונה בתנאים שונים, ונותן תגובת מצערת בהתאם, מערכת ASR (בקרת אחיזה) שניתן לנתק, אם אתם במוד קצת יותר ספורטיבי. בנוסף, יש ABS להטייה שניתן גם להפוך למצב סופרמוטו שמאפשר לנתק את הגלגל האחורי מהמערכת וכיאה לכלי ספורטיבי, יש גם קוויק שיפטר לשני הכיוונים וסליפר קלאץ’ שמונע נעילת גלגל בהורדת הילוכים אגרסיבית, בקרת אחיזה ובקרת ווילי.

כל המערכות הללו ניתנות לשינוי על ידי הרוכב. תפעול הצג והתאמתו נוח מאד, ובו קיצורי דרך לבחירת הרוכב. הצג האלקטרוני מאפשר חיבור דרך אפליקציה לממשק הטלפון וצבע הצג משתנה בהתאם לתאורה, כך שהרוכב יוכל לראות את הנתונים בבהירות ובקלות. סך הכל, מדובר בצג נוח ביותר שמקל על חיי הרוכב, ההפעלה פשוטה, ולוקחת כמה דקות להבנה.

כשהתנעתי את הדיוק, הפרפרים עפו ומילאו את רחוב שוקן. רעש המנוע הפתיע אותי לטובה והמשקל הנמוך של האופנוע הורגש מרגע הישיבה על מושב הרוכב. הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא עד כמה האופנוע הזה מדויק, ובא לעזרתי כשהיינו צריכים לעבוד עם היגוי מהיר. הוא מדויק ונוח, ומתפקד בכבישים פתוחים ביציבות מופתית המאפשרת רכיבה חדה, אך גם קלילה. מערכות הבקרה של האופנוע מסייעות לרוכב להיות המנצח על התזמורת, כשהלהקה זה המנוע.

בעיר ומחוץ לעיר, הוא יציב, חזק ומהנה לרכיבה. דיוק 790

כשאספתי את האופנוע בשישי בצהריים, החלטתי לרכוב איתו ליום הולדת של חברה בקיבוץ באזור השרון, אבל כבר ביציאה מאיילון התקשרתי לומר לה שאני מאחרת, מאוד. נסעתי והגעתי עד לחיפה מהסיבה הפשוטה – לא יכולתי להפסיק לרכוב.

את החיסרון של האופנוע מצאתי דווקא במהירות הגבוהה בה רכבתי, המחסור במיגון רוח. אופנוע המבחן עליו רכבתי היה ללא משקף כלל, אבל ניתן לקנות ולהוסיף משקף, שאולי יפגע קצת בעיצוב הכללי של האופנוע. אבל למטבע יש שני צדדים: מהירות מול רוח, תחרות שגרמה לי להיזכר למה אופנועי נייקד פחות חביבים עליי, אבל לא נתתי לזה מקום לפגוע ברכיבה. חוויית הרכיבה על הדיוק הייתה כל כך שווה את הרוח. חזרתי הביתה עם חיוך מרוח ואנרגיה שמקבלים רק כשעושים משהו שממש אוהבים, כמו לרכוב על אופנוע שרק מבקש ממך לדחוף אותו לקצה.

למחרת ירד גשם, והתוכניות קצת השתנו, מצב הרוח נותר מרומם, הרי יש מצב רכיבה של גשם, לא? אז החלטתי לבדוק את האופנוע גם בתנאים פחות אידיאליים, אחרי הגשם של שבת בבוקר, כשתל אביב עמוסה בתנועת כלי רכב. החווייה הייתה שונה מהחווייה היום יומית שלי עם דו גלגלי בתוך העיר. האופנוע הזה פשוט מתאים את עצמו לסיטואציה בצורה מענגת.

הגודל שלו מאפשר תנועה די חופשית, אפילו כשיש תנועה ערה, צידוד שמקל על המעבר, וכמו בכביש מהיר, הזריזות והגמישות שלו עושות את הרכיבה בעיר לדי נוחה בהתחשב בסיטואציה, עבודה שהמתחרים שלו לא היו צולחים באותה המידה.  בנוסף, הסאונד הדרמטי של האגזוז המקורי של האופנוע מסובב כל ראש ברחוב וזה משהו שתמיד נעים לרוכב, ומסכם את חוויית הרכיבה העירונית ככיפית, נעימה ונוחה, בדיוק כמו הרכיבה הבין-עירונית.

מושך מבטים. KTM דיוק 790 במבחן. צילום: צביקה הרשקוביץ

לסיכום, אם חיפשתם אופנוע בקטגוריית הנייקדים הבינוניים פלוס, הרי שהדיוק 790 הוא מתחרה רציני. KTM מציגה לעולם אופנוע וורסטילי עליו ניתן לרכוב בהנאה צרופה, בצורות שונות ובמקומות שונים, ובכל אחד מהם להעניק חוויית רכיבה כל כך טובה, שבמחיר של 79,900 ₪ מקבלים בעצם כמה אופנועים באחד.

חבילה גדולה של אופנוע במעטפת קטנה, עם מערכות בטיחות שמוזילות את הביטוח בעוד כמה שקלים, מה שעשוי לתרום לקבלת ההחלטה האם התמורה שווה את הכסף שמשלמים על האופנוע הזה. בנוסף, חשוב לדעת, אם האופנוע גבוה מדי לרוכב, אפשר לרכוש ולהתקין ערכת הנמכה של עד 5 ס”מ, וכן, אם התקציב לא מאפשר לכם לרכוש את הדיוק 790, יש לו אחים קטנים שמותאמים לנפחים קטנים יותר עם מחירים נוחים יותר לכיס.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “ק.ט.מ לעיר ולכפר: KTM דיוק 790 מבחן דרכים”

  1. מן הראוי לרשום גילוי נאות – הכותבת היא עובדת חברת עופר אבניר.

  2. נכון. עובדת בעופר אבניר ורוכבת בכלל על הונדה.

    אני אוהבת דו גלגלי על כל גווניו, אם אתה יכול למצוא לי משרה שמשתפת את השניים, אני אשמח לשמוע.

  3. במחיר תחרותי????
    האופנוע הזה OVERPRICED ויעידו על כך כל הכלים שנמכרו עם 0 ק”מ יד ראשונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × five =