רכב יד שנייה: סקודה ייטי 2015 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שלושה שבועות אני בתוך מעגל החיפושים אחר מכונית מתאימה למשפחה. התקציב הוא 80,000 ש”ח לרכב כיפי, מרווח מספיק לילד, בטיחותי ונכון להיום, החיפוש מתרכז במכוניות מיד שנייה. בשל אילוצי התקציב. אני לא ממהרת להחליט על אף הקושי בהתניידות. נוסעת לפגישות והשקות עם מוניות או מכוניות מזדמנות. לא פשוט. 


תאריך פרסום הכתבה: 17.4.2015
תאריך עריכת הכתבה: 11.3.2020

הבאה בתור שעלתה לי בראש היא המיני SUV או רכב פנאי מוגבה במילים אחרות – סקודה ייטי. הייטי זכורה לי לטובה עוד ממבחן הדרכים הקצרצר שעשיתי לה לפני 4 שנים, אז זו הייתה עם תיבת הילוכים ידנית, הפעם מדובר בגיר ה-DSG האוטומטי עם שבעה הילוכים. המנוע – 1.2 ליטר (1200 סמ”ק) טורבו (TSI), עם אותו הספק מוכר של 105 כוחות סוס, 12 שניות מאפס למאה קמ”ש, ומומנט של 17.8 קג”מ החל מ-1550 סל”ד ל-4,100 סל”ד.

משמע, הכוח מהמנוע (אותה דחיפת טורבו קדימה), מגיע בשלב מוקדם של ההאצה. ואם הזכרתי את הדחיפה המוכרת של מנועי הטורבו, לזו מתלווה גם אותה השהיית טורבו מוכרת, המעכבת בשנייה את הבוסט/תאוצה קדימה. מתרגלים לזה מהר מאד.


מרווח גחון לעבירות עירונית ושבילים. סקודה ייטי


בתחילת 2015 ג’יפון הפנאי הזה עבר מתיחת פנים, וקיבל לוק נאה יותר לטעמי. יותר מלוכסן, יותר חד מהקווים של הדור קודם (המעוצב בקימורים ופנסים עגולים), וגם קיבל אבזור נאה מבחוץ ומבפנים, בעיקר בגרסאות היקרות יותר. אפרופו גרסאות, הייטי ברמת הגימור הבסיסית Ambition, רמת הגימור הנבחנת כאן, כבר קיבלה שינוי נוסף, ומעתה תימכר ללא מערכת בקרת אקלים, ומערכת המולטימדיה שהייתה הוחלפה במערכת שמע רגילה עם ארבעה רמקולים וללא מסך מגע. ירידה באבזור לטובת ירידה במחיר, שכעת עומד על 135,000 שקלים, לפני רישוי. 

 


יותר חדה, פחות קימורים עגלגלים. סקודה ייטי 2015



היא מרווחת, מעוצבת, בטיחותית, ובעלת מרווח גחון כיפי, המאפשר מעבר קל ופשוט, בעיקר בבוץ החורפי והשלוליות שנתקלתי בהן בארבעה ימי חורף באמצע אפריל. כיף לנהוג בה, תא הנהג אלגנטי ואטום מרעשים (אולי רעשי רוח קלים מעל 110 קמ”ש. אבל רעשי מנוע וכביש אין). ההגה קשיח במידה שמקנה לנהג בטיחות בדרכים בינעירוניות, ורך במידה שמקלה על התנהלות בתוך העיר, בהשתחלות לחניות ונהיגה בין מכוניות. 

סקודה ייטי מרגישה יציבה, מספקת נוחות טובה יחסית בנסיעה (כלומר, המתלים עושים עבודה טובה בשיכוך וריכוך מהמורות).


X פקטור יש גם למכוניות


הסקודה ייטי היא בינתיים אחת המכוניות שהכי העמקתי בה, ולקחתי ברצינות. אז 
למה אני לא באוטודיל עכשיו (סוכנות הטרייד אין של צ’מפיון), מחפשת ייטי ידנית מיד שנייה? שאלה טובה. קודם כל, סלט בבית קפה קשה לי לבחור, אז מכונית שהולכת לשרת אותי שנתיים – שלוש…? שנית, עם כל החיבה שיש לי למכונית הזו, חסר לי משהו בסקודה ייטי. משהו שילהיב אותי בכל פעם שאני אראה אותה ואכנס לנהוג בה. ניסיתי לדמיין את עצמי נוסעת עם הילד חגור מאחור, את כל תהליך הטענת העגלה בתא המטען המרווח והרחב, ואת פתיחת הדלתות הנוחה, שמאפשרת הכנסת מושב תינוק בקלות יחסית. על הכל חשבתי, ואני יודעת ששימושיות של רכב יותר חשובה מהניצוץ הזה שאני מחפשת.



 

כניסה נוחה למושב תינוק. סקודה ייטי



גם ההשקה האחרונה של הסקודה פאביה החדשה הצליחה לבלבל אותי, היא אמנם סופרמיני, אבל יש בה כל מה שאני צריכה (מקום לילד אחד, בטיחות, תא מטען שיכיל עגלה מקופלת וכמה שקיות מהסופר)… רק צריך לבדוק איך היא נוסעת (נסיעת מבחן עוד שבוע). עד אז, אני מרשה לעצמי להתלבט ולחלום, עד שלא תהיה ברירה. בינתיים, אמשיך ללטוש עיניים בכל אודי A3 חמש דלתות שעוברת לידי, או אלפא רומיאו 159, לידן רוב המשפחתיות מחווירות.


השקת סקודה פאביה החדשה



סיכום

סקודה ייטי, אופציה מעולה למשפחות המחפשות את השימושיות, הנוחות, הטענת מטען נוחה, ריווח לשני מושבי תינוקות, או שלושה מבוגרים במושב האחורי. פשטות ואלגנטיות בתא המטען. או לבחירתכם, שפע אבזור בגרסת האלגנס (תוספות: מערכת מולטימדיה ומסך מגע, 9 כריות אוויר, פסי נשיאה כסופים על הגג, שמשות כהות, מערכת בקרת שיוט, צמיגי R17 225/50 במקום R16 215/60 בגרסת הבסיס, ריפודים מפוארים ותאי אחסון נוספים). אז אם הצורה הייחודית שלה עושה לכם את זה, ביצועי המנוע 1.2 ליטר טורבו הקטן אך זריז, מרווח הגחון המתאים לטיולי שבילים, או המותג המתחדש והמפתיע של סקודה גם יחד, הרי שזו בחירה נבונה לעשות.
   



דרגת זיהום: 11 מתוך 15

צריכת דלק מעורבת: 12.5 קילומטר לליטר
בטיחות: ציון חמישה כוכבים במבחני ריסוק רשמיים, 7 כריות אוויר.
מחיר: על פי מחירון יד 2 – 59,600 ש”ח מודל 2015 (1.2 ליטר טורבו, אוטומט, רמת אבזור אלגנס).


מלכת הכביש בפייסבוק
באינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב

 

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “רכב יד שנייה: סקודה ייטי 2015 – סקירה וחוות דעת”

  1. הן משרתות בצורה מעולה צרכים של משפחה, אבל שונות מאד בעיצוב פנים וחוץ, תיבה ומנוע. אני יותר בכיוון היטי, אבל לגמרי יכולה להבין אותך.

  2. הכל נחמד ויפה בממלכת ה1.2 טורבו של פולקסווגן שהם חדשים
    אבל שהתקציב הוא לאחת משומשת ולא חדשה אי אפשר שלא לקחת בחשבון את העבר המפוקפק של המנועים האלה.
    הדרישה לגיר ידני מורידה את הסבירות לתקלה אבל בשנים הראשונות חבלי הלידה היו קשים והשוק מוצף ברכבים שהבעלים שלהם מאסו בהם.
    מותחנים, שרשראות וכל מיני תחלואות בצרוף של שנתיים אחריות מצומצמת ומחסור בידע מקצועי במוסכים לא הייתי מתעסק עם אחת כזאת משומשת אם אין פרוט והיסטוריה מפורטת על התחזוקה של הרכב וגם זה גבולי לאור מחירי התחזוקה היקרים של המנועים האלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − two =