רכב צמוד: יורדים לאילת עם קיה סטוניק – חלק א’

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הקיה סטוניק 1.4 ליטר, צמוד אלינו למערכת כבר שלושה שבועות, הגיע הזמן להוציא אותה לטיול ארוך, עם הפנים לעיר הדרומית - אילת

רכב צמוד: בלוג רכב על קיה סטוניק

אילת, היא כמו אי. זאת אומרת, בדיוק כמו שישראל היא אי. אוקיי, למען ההגינות, והדיוק, ולחסוך לכם תגובות או לשלוח מכתבים זועמים לעורכת, עם תהיות בדבר שיעורי הגאוגרפיה שפספסתי אי שם בכיתה ד׳, הכוונה שלי  פשוטה, אילת היא בספרה אחרת, הכי קרוב לתחושה של להיות בחו”ל.

כדי להגיע אליה צריך לשנס מותניים, למלא פול טנק, לא לשכוח להביא בגדים ולהתכונן לנסיעה של 3.5-4 שעות ממרכז הארץ.
כשמכפילים את המספר הזה ב-2 (הלוך ושוב) אנו מדברים על נסיעה של 700-800 ק״מ וזה כבר עניין לא פעוט, במדינה קטנה במזרח התיכון, שכל אורכה, מאילת למטולה הוא כ-560 ק״מ.

תמיד אמרתי, שכדי לבדוק רכב, באמת, צריך לקחת אותו ליום אחד, גג שניים, לרדת איתו לאילת, לעלות איתו חזרה, אם הנסיעה לא התישה אותכם, סימן שהמושב נוח והמתלים מכויילים פחות או יותר טוב. וכשמדברים על נסיעה לאילת, בדרך כלל בודקים את טיב המזגן – אם הוא עבד טוב וחזק, והמנוע נותר דינאמי, זה מצוין, הרכב עבר את מבחן המאמץ, והנוחות בהצלחה.

קיה סטוניק בדרך לאילת

עשר בבוקר, יום רביעי בשבוע, יום שמשי מצוין באמצע החורף, החלטתי לרדת לאילת. הקיה סטוניק האדומה כבר שלושה שבועות אצלנו במערכת ‘מלכת הכביש’, והגיע הזמן להבין אותה יותר, ומי קהל הלקוחות שלה. הסטוניק  רכב יפה, בעל קווי מתאר מעניינים ומרשימים במבט ראשון. רואים שמדובר באחיו הקטן של הקיה ספורטז׳.

בתוך הסטוניק, קרוסאובר הקטן גדול, יש מקום, הרבה יותר ממה שנראה מבחוץ. זהו רכב למשפחה בת 3-4 נפשות, עם מרווח ראש – ברכיים מאחור, מכובד. עיצוב תא הנהג מוקפד ומהודק. אלגנטי מעט, סולידי מאד. יש מסך בולט במרכז הדשבורד, עם אפשרות חיבור לשתי מערכות ההפעלה (IOS ואנדרואיד), הגה נוח, עם 14 לחצני שליטה קדמיים, מוארים באדום, לצד פאנל שעונים אנלוגי הכולל מסך LED אינפורמטיבי טקסטואלי אמצעי. קיה עשו עבודה יפה, ללא ספק.

תדלקתי את הרכב בבאר שבע, ‘פול’, כדי לבחון את צריכת הדלק של הסטוניק בכניסה לאילת. ובניגוד לנסיעה רגילה, הפעם אני אשלב קצת לייפסטייל בטיול שלי, שלנו, כדי שיהיה מעניין. אז מה יש לעשות בערבה? הרבה. נתחיל מסיור יקבים, נמשיך בקצת גבינות לצד סילאן טבעי, נלון במלון דרכים מדברי הבנוי מצינורות בטון, נאכל קצת סברסים ועל הדרך נראה איך הקיה סטוניק מתמודדת עם יומיים עמוסים במיוחד.

על כל זאת, ועוד, בחלק ב’, יש למה לצפות.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “רכב צמוד: יורדים לאילת עם קיה סטוניק – חלק א’”

  1. אין לי זמן לחכות לסקירה הבאה, אני צריך לקחת סטוניק בליסינג בשבוע הבא.
    הרכב טוב או לא טוב? שלושה שבועות הרכב אצלכם ולא הצלחתי לקבל תשובה לעניין.

  2. היי סקרן,
    אין לי פרטים על הצרכים שלך מרכב הליסינג. בגדול אגיד שאני ממליצה על הסטוניק בגרסת ליטר (1,000 סמ”ק). רכב דינאמי, מרווח ומתאים לנסיעות עירוניות ובינעירוניות יומיומיות.

    שבת שלום
    ענת
    עורכת אתר מלכת הכביש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + 9 =