רכב צמוד: קיה סטוניק 1.4 ליטר – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קיה סטוניק הגיעה אלינו למערכת לחודש ימים למדור ‘רכב צמוד’ – סקירה וחוות דעת על גרסת המנוע 1.4 ליטר (החל מ-107,900 ש”ח)

צילום: רונן טופלברג

קיה סטוניק רכב צמוד – סקירה וחוות דעת

ביולי האחרון הושקה הקיה סטוניק בישראל. מכונית קרוסאובר קומפקטית, חלק פאזל שהיה חסר עד אז בסדרת רכבי הפנאי שטח של קיה: הקטנה בסדרה, אחריה מגיעה הנירו ההיברידית, והיברידית נטענת, וקיה ספורטאז’.

המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש, הנה עוד רכב שהולך להימכר ‘כמו לחמניה חמה’, כל דבר שקיה ישיקו הרי יימכר בקלות. המחשבה השנייה הייתה במהלך נהיגת ההתרשמות – הרכב הזה יימכר טוב, ברור לי, אבל איזה ייחוד הוא מביא איתו?

המנוע ששודך לרכב ההתרשמות, בהשקה הדינאמית, אז ביולי 2018, היה מנוע ליטר טורבו, דינאמי, נחמד מאד, מנוע עגול, עושה את העבודה. שקט יחסית, מספק האצה ותאוצות טובות. גם צריכת הדלק טובה, כלומר ממוצעת לקטגוריה. בתוך הרכב, ‘סבבה’, נראה מספיק איכותי, מספיק מאובזר, מרווח למשפחה למרבה הפלא. קרוסאובר קטן ופונקציונאלי.

יש אבזור נוחות בסיסי, כיוון מושב מכני, אבל בו בזמן הסטוניק מאובזרת במערכות בטיחות מתקדמות שעושות אותה מכונית נחשקת ומועדפת יותר ממתחרות המאובזרות במערכת בטיחות קולנית בהתקנה מקומית. ברכב ההשקה בו נסעתי היו חסרים גוונים וגימורים שימשכו את העין בתוך תא הנוסעים, כמו שיש לסטוניק מבחוץ – גג בצבע אחר, בולט, שתופס את העין, צבעים שמושכים את העין למתבוננים בה מבחוץ.

אז מה השובר שיווין? מה ישים אותה את הסטוניק, בחזית מבין שתי אפשרויות לרכישה?

העיצוב והמחיר שוברים שיווין. קיה סטוניק
גימורים בצבעים בתא הנהג הם בגדר חובה. סטוניק

עיצוב
החוזקה הראשונה של הקיה סטוניק היא המראה החיצוני. הקווים שלה יפים, היא חטובה, אך בעיקר לובשת גוונים ושילובי הצבעים שמשווים לה מראה צעיר, מרענן ומושך, כזה שיכול בקלות לשבור שיווין, מול קרוסאובר בגווני לבן-אפור-שחור. אם בוחרים בסטוניק, זוג או משפחה, או נהגים צעירים, הרי שחייבים לבחור שילוב צבעים חי ובועט, כזה שכיף לקום אליו בבוקר.

המחיר
המחיר של הסטוניק מתחיל ב-107,900 שקלים לגרסת מנוע 1.4 ליטר ללא טורבו, ו-114,900 שקלים לגרסת הליטר טורבו, הדינאמית יותר. ציפינו למחיר אטרקטיבי יותר, ל99,900 שקלים, מחיר שיגרום להסתערות של לקוחות לסוכנות קיה הקרובה. סביר להניח שיש מבצעים ועונות בהם המחיר הופך ליותר אטרקטיבי. כשהכי אטרקטיבי הוא פשוט לקבל את הסטוניק בליסינג. מול המתחרות היא נמצאת במקום טוב, יש זולות ממנה, אך לאו דווקא טובות ממנה.

סטוניק 1.4 ליטר
לפני קצת יותר מחודש הגיעה למערכת מלכת הכביש קיה סטוניק 1.4 ליטר ללא טורבו למבחן ארוך מהסטנדרט. המטרה? לקחת את הזמן להבין את הקיה הסטוניק, להתרגל אליה ולחשוף את החוזקות והחולשות שלה. החולשות, אינן חולשות באמת, גם לא מול המתחרות – הקיה סטוניק היא מכונית פנאי מרווחת למשפחה קטנה, פונקציונאלית מאד (תא מטען, מערכות נוחות ובטיחות), נוחה ושקטה יחסית. כשסימן השאלה הגדול הוא מנוע ה-1.4 ליטר שלה, נטול מגדש, וגם נטול אופי למען האמת.

אז מה לבחור? מנוע ליטר טורבו או 1.4 נטול?

עכשיו המשימה היא לנהוג בסטוניק ביום יום, ולראות האם גרסת המנוע הזו, הזולה יותר, היא אופציה טובה לרכישה. נהיגה ראשונה, אני יושבת ליד הכתב שלי. הוא בעלים של קאדילק, ולא מתחבר בשום צורה לתחושת המנוע. ובאמת, המנוע נשמע, פחות זורם, מרגיש מתאמץ בעליות, וצריכת הדלק שלו סבירה למדי.

זמן מה לאחר מכן, הסטוניק שלנו מגיעה אלי לשבוע התרשמות. לפני מספר נסיעות בינעירוניות, ופה ושם נסיעות בתוך העיר לסידורים וכדומה. מספיק זמן להבין עם מה יש לנו עסק. אני הגעתי ספקנית למושב הנהג, למה מראש להציע את הרכב הזה עם מנוע 1.4 ישן יחסית. הסיבות של קיה עימה. יצאנו לדרך מערד, עם הפנים לתל אביב. הנסיעות הן מאומצות, כי אני תמיד באיחור, ובשעות הלילה, כי אלה השעות בהן אני מופיעה בפינת הרכב שלי, אני יותר מזקוקה לרכב טוב ונוח שילווה אותי.

יום ועוד יום, והסטוניק נראית בעיני יותר ויותר כמו מכונית פונקציונאלית וטובה ליום יום שלי. היא קלה ונוחה מאד להבנה ותפעול, מערכת תיקון הסטייה בה הוא בדיוק מה שאני צריכה בשעת לילה מאוחרת בדרך מהמרכז לדרום, ואת המנוע שלה – מנוע 1.4 ליטר ללא טורבו, פיצחתי. הבנתי בדיוק את הנקודות שלו, מתי ללחוץ ומתי לעזוב, את טווח המומנט שלו, בו אני לוחצת את דוושת הגז ומגיעה למהירות מרשימה מאד, ומקבלת את כל הכוח שאני צריכה לתאוצות. אחרי שלמדתי את המנוע הזה הנסיעות נראו אחרת, והכל הרגיש הרבה יותר זורם וטבעי. נכון שהוא לא סיפק לי את הבוסט שמנוע הליטר המוגדש מספק ביציאה מהמקום, אבל קיבלתי את זה בסל”ד אחר, כמה שניות אחרי.

ללחוץ על הנקודות הנכונות. סטוניק 1.4 ליטר

צריכת הדלק למרבה ההפתעה לא השתנתה כמעט כלל, בנסיעה רגועה או נסיעה נמרצת בלשון המעטה – 6.8 ליטר ל-100 קילומטר. אם סחטתי את דוושת הגז, או אם ליטפתי.
האם לבחור בקיה סטוניק 1.4 ליטר ללא טורבו או בסטוניק ליטר טורבו? ההבדל ביניהם מסתכם ב7,000 שקלים לטובת גרסת ה-1.4 ליטר ובהאצה דינאמית מעט יותר לטובת הליטר.
אם אתם רוצים רכב שנראה צעיר ליום יום ודינאמי יותר בתחושה, הרי שגרסת הליטר ברמת אבזור פרימיום (119,900 שקלים), זו האופציה המאובזרת והיפה יותר. אם אתם זקוקים לרכב “חבר” רכב טוב ובסיסי ליום יום, שיעשה את המקסימום במינימום כסף, הרי שהסטוניק 1.4 ב-107,900 שקלים תעשה את העבודה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 3 =