רנו קליאו 0.9

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יש אנשים שאוהבים לשייט באוטומט, להתלבט עם תיבת הילוכים רובוטית, ואני רק ביקשתי את הרכב שלי עם גיר ידני טוב. 


ואז הגיעה הרנו קליאו החדשה, ידנית, עם מנוע טורבו שלושה צילינדרים בנפח 900 סמ”ק, 90 כוחות סוס, מומנטום מרבי 13.76 ב2500 סל”ד, מאיצה מ0-100 קמ”ש ב12.2 שניות, ומהירות מרבית 182 קמ”ש.
אחח, כמה פנטזתי עליה, בניתי עליה, אבל שידוך לא יצא פה.

חישוקי סגסוגת אלומיניום “16 


שבוע קודם לכן בחנתי סקודה סיטיגו קטנה וחמודה ולא להאמין, נהניתי יותר. חשבתי שהדוושות של הצ׳כית הקטנה זו פעילות גופנית מאומצת, וגיליתי שהקליאו היא אתגר. מיד אחרי שהוצאתי אותה מהסוכנות יצאנו לטיול בצפון תל אביב. הדר יוסף, רמת החיל, קצת בני ברק, 20 דקות -חצי שעה בתנועה של העיר, התעייפתי וחזרתי הביתה. הדוושות גבוהות, המנוע רגיש לטעויות, תיבת ההילוכים הידנית נוקשה, לא מכירה הרבה מכוניות שדורשות כזו תשומת לב. “לוקח קצת זמן להתרגל” חשבתי לעצמי. ישבתי זקוף, ידיים על ההגה, כולי מרוכזת וקשובה לרכב, מנסה לעקוב אחר תנועת הטורים. המנוע קטן אך עצבני, גוער בי, והצלילים האלה משאירים אותך דרוך. 

ביצועים
על אף המנוע הקטן, חיזוק המנוע ב”טורבו” והעיצוב הצעיר של הדור הרביעי משדרים כי מדובר ברכב מהנה וספורטיבי לנהיגה, שאפשר ואף רצוי ללחוץ על דוושת הגז, “למשוך” קצת הילוכים וליהנות מביצועים.
אבל קחו בחשבון – 
רוצים ליהנות מהדרך? חפשו את חוויית הנהיגה שלכם בדרכים בינעירוניות, כשההתעסקות בהעברת הילוכים ולחיצות על הדוושות מצטמצמים למינימום. 

ביציאה מהעיר נהניתי הרבה יותר מהקליאו, המנוע בא לידי ביטוי וזימן לי הרבה כוח בהאצות, בעליות ובעקיפות. הגה הכוח ששיתף פעולה מצוין בחניות בעיר, עם קוטר סיבוב מרשים, לעתים הרגיש מנותק בנסיעה הבינעירונית. מערכת המתלים בקליאו נוקשה ו”ספורטיבית” ובולמי הזעזועים לא סופגים מספיק את תוואי הדרך, (סובלים מכאבי גב? עלו קטגוריה ברנו, או פנו מזרחה מצרפת וחפשו “גרמנייה”).

רק בנסיעת לילה שקטה ביום האחרון התחברנו. זכיתי לקילומטרים של כביש רחב וחלק עם עיקולים מעניינים, שייטתי בהילוך חמישי על מי מנוחות, ולראשונה הרגשתי כמה כיפית הקליאו – אוחזת, יציבה ואפילו קצת מרגשת.


עיצוב ואבזור
מבחוץ, היא בדיוק כמו הרכב שתרצו לעצמכם, רחבה, עסיסית ונמוכה. הקליאו שקיבלתי עוצבה על טהרת הצהוב, עם תא נהג נקי ופשוט אך עם קונספט מעניין – עיטורים צבעוניים וספורטיביים, זה יפה אך עם איכות החומרים אפשר להתווכח. 
לוח השעונים מינימליסטי ויפה, שני שעונים גדולים, סמן שמורה לכם מתי להחליף הילוך. יש גם מיזוג אפקטיבי ומערכת שמע טובה, אך את המוזיקה שלכם תצטרכו להביא בדיסק און קי או להתחבר לפלייליסט בנייד שלכם דרך הבלוטוס. אין כניסה לדיסקים.

אל דאגה יש גם חבילת צבעים לאוהדי הפועל

מקום, מרווח היו כמה מכוניות בעבר שהנדסת האנוש אישית לא התאימה (1.68 על 59 קילו). התיישבתי במושב הנהג והתקרבתי בשלבים כדי להגיע למצב אופטימלי ללחיצה על הדוושות, אך במקביל התקרבתי מדי להגה. בסוף הגענו לעמק השווה, לגבוהים/ות ממני לא תהיה בעיה.
תא המטען יחסית גדול בקטגוריה ונוגס בתא הנוסעים, לכן, אם אתם משפחה קטנה, בדקו לפני אם המושב האחורי מרווח מספיק לילדים והצרכים שלכם – מה שבטוח, מקום להעמיס קניות בתא מטען יהיה.  

תא מטען גדול

בטיחות
מערכות למניעת נעילת גלגלים בבלימה, לסיוע בבלימת חירום, למניעת החלקה, ובקרת יציבות.
חמישה כוכבים במבחני ריסוק של היורו אנ קאפ, 4 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, ומתג ניתוק כרית אוויר קדמית.


יתרונות: רכב יציב, בטיחותי, עם מנוע קטן, ידידותי לסביבה וספורטיבי במחיר – 83,000 ש”ח (או 75,00 ש”ח לגרסה הידנית 1.2 ליטר).
חסרונות: הגיר נוקשה מעט, בולמי זעזועים.


יש פתרון: רנו קליאו 1.2 סמ”ק (120 כ”ס) אוטומטית, תיבת הילוכים כפולת מצמדים ב – 108,000 ש”ח.


follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “רנו קליאו 0.9”

  1. אני קניתי את הרכב בגרסת 1.2 ידנית.
    את צודקת כשאת אומרת שתיבת ההילוכים קשיחה מאוד. היא לא הכי נעימה לתפעול.
    אבל במחירים האלו אני לא רואה חלופה טובה יותר לכסף, למי שמחפש סך הכל צורת תחבורה יחסית זולה, עם תצרוכת דלק נמוכה מאוד (הגרסה ללא טורבו עושה 1:17 בנסיעה משולבת) ועם תא המטען הכי גדול בקטגוריה.
    זה אולי לא רכב בשביל ליהנות מכל רגע של נהיגה אבל במחיר שלו הוא סביר.

  2. קשה להתעלם מהקליאו החדשה, היא מלאה בסטייל, יציבה מאד ומשייטת נפלא בכבישים בינעירוניים. אני מניחה שהקליאו האוטומטית היא התשובה בשבילי.

    תודה על התגובה המפורטת.
    תתחדש 🙂
    ענת

  3. זה האוטו הכי יפה שראיתי בחיים שלי ולא רק יפה גם נראה ספורטיבי מנוע קטן אבל מאיץ מצוין מחיר זול יחסית ידידותי לסביבה תא מטען גדול ומאובזר והכי חשוב מעוצב הלוואי עלי אוטו כזה חיסרון אחד שלו זה הצריכת דלק אז קשה לבחור בין ה1.2 האוטומטית שחסכונית יותר ממנו אבל במחיר גבוהה אז לדעתי שווה את ה0.9 הזאת מקווה שיהיה לי אותה מתישהו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 − 10 =