רנו קליאו RS Trophy מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לרנו קליאו RS Trophy - עזבו אתכם מנוחות, הנאה מנהיגה מובטחת

רנו קליאו RS Trophy במבחן דרכים

מאת: מקסים גולדשטיין
תמונות: יצרן, אלבום פרטי

רנו קליאו RS Trophy – גביע צרפתי.
רנו קליאו טרופי, או בשמה המלא Renault Clio iv RS Trophy EDC 220 מתוחת הפנים הגיעה לישראל. אני תמיד זמין לענת (מלכת הכביש) כשיש הזמנות לבחון מכונית ספורטיבית אך כשמדובר ברנו-ספורט אני כבר אוכל את הראש.

למי שעבורו רנו היא חברה אפרורית המייצרת רק משפחתיות משעממות בעלות סטיגמות שליליות אני אחדש: לרנו יש חטיבת ספורט נ-ה-ד-ר-ת-! הידועה בתור RenaultSport או בקיצור R.S.. החטיבה מייצרת גרסאות ספורטיביות של רנו ומריצה קבוצות בסבבי הפורמולה השונים (F1, פורמולה רנו, פורמולה E) כבר משנת 1974. בקרב חובבי ההגה, שילוב האותיות RS בצרפתית מבטיח הנאה. כמה הנאה? מראש, טרם קבלת המפתח של רכב המבחן הצעתי לאשתי שנשאר לישון אצל ההורים שלה בסופ”ש (גרים בבית שמש).

כתב ויתור
לפני שנמשיך עם הכתבה, עליי לציין כי אני בעלים של רנו קליאו RS מהדור הנבחן, אך הדגם שלי הוא מהגרסה הבסיסית (200 כ”ס, 24.5 קג”מ) לפני מתיחת הפנים. הקליאו שלי אצלי כבר 3 וחצי שנים ונשבע לכם שאני מרוצה מכל רגע.

מגיע עם חיבה לרנו ספורט מהבית. רנו קליאו RS טרופי

רנו קליאו IV RS טרופי, או בפשטות קליאו טרופי היא האצ’בק ספורטיבית המבוססת על הדור הרביעי של הסופר מיני של רנו. גרסת טרופי מצוידת במנוע בנפח 1618 סמ”ק המייצר 220 כ”ס ו-26.5 קג”מ של מומנט, בגדישת יתר רגעית (Overboost) מטפסים עד ל-28.6 קג”מ. הגיר הוא EDC רובוטי דו מצמדי בעל 6 יחסי העברה בלבד, אין אופציה לגיר ידני כלל, גם לא בצרפת. הקליאו מצוידת בצמיגים בקוטר של 18 אינץ’, דיפרנציאל מוגבל החלקה (אלקטרוני), שלדה ומתלים קשיחים ועוד שלל אביזרי יופי (ספויילר אחורי עמוק, מושבי ספורט, תפירה אדומה, מושבי עור, פלסטיקים אדומים ותגיות RS).

המספרים לא באמת חשובים. בטרופי מדברים בעיקר על תחושות והנאה ולא השוואת מספרים יבשים (אנחנו לא טופ גיר ואני לא כריס האריס שיכולים לארגן מכשיר למדידת הנאה). אבל אם אתם מתעקשים, הטרופי מגיעה מ-0 ל-100 קמ”ש לוקחת 6.6 שניות בזכות מערכת ה-Launch Control ומהירות מרבית של 235 (ולא משנה לאף אחד).

ב-PIT: סביבת הנהג
הקליאו הרגילה לא ידועה בתור רכב נוח או בעל איכות חומרים יוצאת דופן וכך גם גרסאות ה-RS השונות. הדשבורד בנוי מחלק עליון יחסית רך, חלק תחתון קשיח. קונסולה מרכזית הכוללת מערכת מולטימדיה (מקומית אך עם התאמה מעולה לעברית, בחו”ל נהנים ממערכת R-Link 2 עם מגוון אפשרויות מדידת הקפות וכוחות G) ושליטה על בקרת האקלים. זהה לגרסה הסטנדרטית. אולם, ההגה מצופה עור עם תפירה אדומה, סימן מרכוז אדום בחלק העליון של ההגה וכיתוב R.S. בתחתית על רקע אדום, לוודא שאנחנו באים פה לעשות ספורט. 2 משוטי אלומיניום ארוכים נמצאים מאחורי ההגה להעברת ההילוכים.

בחו"ל מערכת המולטימדיה שונה ומגיעה עם פונקציה של מדידת כוחות G
מערכת מולטימדיה. רנו קליאו טרופי

מלבד כיתובי רנו ספורט ומעט צבע אדום בולטים מאוד המושבים. בניגוד ל-RS הרגילה, בטרופי מותקנים מושבי עור. המושבים צפופים ו”חונקים” אך כאשר מגיעים לסביבת הנהיגה מבינים ונהנים מתמיכה נהדרת. פשוט מושבים מעולים. בין שני המושבים הקדמיים, במיקום מוזר ולא מובן מדוע, ניתן למצוא את כפתורי מגביל המהירות, בקרת השיוט וכמובן כפתור הקסם: R.S., בורר מצבי הנהיגה (רגיל, ספורט ומירוץ).

אחת הביקורות הכי גדולות על הדור הנוכחי של הקליאו ספורט הוא שיש לה 5 דלתות. מי שמפספס זאת המגמה בכל הקטגוריות (מגאן RS, 308 GTI, סיוויק טייפ R, פוקוס RS, פולו GTI) והיתרון הוא שאפשר להיכנס בצורה נוחה לספסל האחורי. אני התקנתי כיסא תינוק מאחור ונשאר מקום סביר לנוסע לא גבוה מקדימה.
ברכב המבחן (ובחלק מהמכוניות שנמסרו ללקוחות) יש גלגל חלופי מלא שהיבואן מספק הנמצא בתוך תא המטען וגוזל ממנו נפח רב. הצלחתי למקם בנוסף אליו עגלה ומספר תיקים. ללא הגלגל הנוסף יש מספיק מקום למשפחה קטנה.

חיוך דבילי על הפנים. רנו RS טרופי

הדרך אל האושר: נהיגה מנהלתית
הטרופי רכב קשיח ורועש. חובבי הפינוק והשקט מוזמנים לדלג לרכב הבא. הנסיעה מאוד נוקשה, יותר נוקשה מהקליאו RS הרגילה. בטרופי מרגישים כל שיבוש, אבן טועה או פתח ביוב. אפשר להתרגל לקשיחות הזאת אך חשוב לבדוק מראש האם זה מתאים לכם, לא קל להתעלם מזה.

מעבר לנוקשות, אפילו במצב הנסיעה הרגיל (כאמור, עוד לא הפעלנו את כפתור הקסמים) המנוע רועש ומתלווה אליו צליל באס מצינור הפליטה. לא מדובר ברעש חזק אלא יותר צליל אווירה להזכיר שאנחנו לא בקליאו ליסינג. אני אישית אוהב את ההרגשה והצליל. התיבה מגיבה בסדר, לאט יחסית אבל אנחנו בנסיעה מנהלתית, אין צורך בתגובות מהירות יותר. חיסרון בולט אחד הוא מחסור במתלים אדפטיביים, למתן את הנוקשות.

עזבו אתכם מנוחות. רנו קליאו RS טרופי

התחלנו: כבישי נהיגה
עוברים למצב R.S. (ספורט), הרעש מתגבר, התגובות של המנוע והגיר הרבה יותר מהירות. אני מגהץ פיתולים והקליאו מדרבנת עוד ועוד. הצליל נהדר, כמעט כל העברת הילוך משחררת באק פייר עסיסי. הכוח נגיש וזמין! האחיזה גבוהה לאורך כל האייפקס, הדיפרנציאל המוגבל החלקה מאפשר האצה מוקדמת יותר, הקליאו הזאת פשוט מהירה כמו שד.

יש משהו מיוחד בטרופי, היא פשוט מספקת את תחושת הפאן בקלות. מחפשי המספרים האבסולוטיים לא יבינו את זה, חובבי השיפורים יסלדו ממה. הטרופי פשוט מספקת את ההנאה מנהיגה בלי הצורך לנהוג מהר מידי. יש יחס מדויק בין כמות הכוח שצריך בשביל להנות אך לא בכמות מוגזמת שדורשת ימי מסלול בלבד.

החיוך הדבילי מרוח לי על הפנים, אני פשוט נוהג בשביל הכיף, להרגיש כמה שיותר כוחות G, לנסות להוציא את הטרופי מהשלווה, לקבל עוד מנת אדרנלין. במהלך המבחן הלילי מצאתי את עצמי בדילמה, מצד אחד הגוף כבר דרש להגיע למיטה לישון, מנגד הנפש דרשה עוד ועוד. התמכרות.

מצב Launch Control, בקרת הזינוק נחמד מאוד על הנייר אך בפועל מיותר בכביש הציבורי (לא נהגתי במסלול עם רכב המבחן כמובן). לחיצה ארוכה על “כפתור הקסמים”, העברה למצב ידני ומשיכה של שני משוטי ההילוכים מפעילה את בקרת השיגור. הפונקציה מאפשרת לזנק חזק ומהר ללא איבוד כוח בחיפוש אחר אחיזה. נחמד ומבדר אך לא לכביש הציבורי.

ישנו מצב נהיגה נוסף שלא סיקרתי והוא מצב Race, מדובר במצב יותר ליברלי מבחינת הבקרות ושליטה ידנית בלבד על ההילוכים אך במסגרת רכב מבחן וכביש ציבורי העדפתי לוותר. במיוחד לאור המשפט של אביאל, מדריך הנהיגה  שלי שאומר “כשנוהגים נכון, הבקרות לא צריכות להפריע”, בטח ובטח שלא בשטח סטרילי.

כפתור הקסם - RS
קודם כל מכונית ספורט אחרי זה מכונית למשפחה קטנה

מקררים מנוע
הדור הרביעי של רנו קליאו RS טרופי בראש ובראשונה הוא רכב ספורט ורק אח”כ סופר מיני-משפחתית. השימושיות במרכב 5 דלתות וגיר רובוטי מגיעה כפיצ’ר וכתוספת. זה לא העיקר כאן. הטרופי תוכננה להיות רכב לנהג. נהג שמחפש את הפיתולים, את הסיבובים ואת האתגר, לא את השיוט המהיר. עבורי הפתרון עובד טוב, גם ספורטיבית וגם משפחתית.

היתרון הכי גדול של הקליאו טרופי הוא ה-Delivery שלה כמו שנהוג להסביר במבחני רכב באנגלית. הדרך שהקליאו מגישה או מספקת את הסחורה. רנו קליאו RS טרופי מספקת את הריגוש והדרמה שאנחנו רוצים ומצפים  בנהיגה בכבישים מפותלים.

מחיר – 166,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 − 3 =