רנו קפצ’ור דיזל מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
רנו קפצ’ור במבחן. מלכת הכביש

 




מבחן מתוך מדור “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת
מאת: ענת דניאל


בין מכונית למכונית אני מקפידה להתנקות מהתחושות שהותירה המכונית האחרונה, ע”ע מזראטי גיבלי, מכונית המבחן שהייתה אצלי בשבוע שעבר. אני נוהגת, מתרשמת וכותבת “ביקורת” בתום 48 שעות של נסיעת מבחן, ובלחיצת אנטר אני מוציאה אותה מהמחשבות, מה שיותר מהר. ממש כמו לאכול וואסבי בין רול טונה לרול סלמון, לנקות, שלא לומר – לשרוף את הטעם הקודם בפה. 


השבוע קיבלתי למבחן רכב שונה בתכלית, מכונית פנאי עירונית – רנו קפצ’ור. קרוסאובר, שהוא רכב נוסעים עם מאפיינים של רכב שטח, אבל בנוי למקסימום שבילים, מוגבה מעט, ובעל שלדה קלה יחסית. לקפצ’ור שתי גרסאות, בנזין ודיזל, זו שבידיי עם מנוע טורבו דיזל, המאפשר חיסכון משמעותי יותר בצריכת דלק.
מנוע טורבו דיזל 1,500 סמ”ק (1.5 ליטר), המפיק 90 כ”ס, נשמע צנוע, נכון. אך הביצועים חבויים בקג”מ – 22.4 שבא לידי ביטוי ב-1,750 בשעון הסל”ד. זה אומר מספיק כוח זמין מהלחיצה הראשונה על דוושת הגז. יד ביד פועלת במרץ תיבת ההילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (ראה הסבר במפת הדרכים), עם שישה הילוכים, שעושה עבודה לא רעה.


מבחוץ, הקפצ’ור נראית קולית, המראה שלה עגול ומתקתק ורחוק מלהיות דרמטי. רכב המבחן בצבע כסף בהיר עם גג בצבע שחור. שילוב הצבעים ניתן לבחירה. בכביש, בוודאי נתקלתם בקפצ’ור בצבעי כתום עז או כחול בוהק, מפתיע שאלה הגוונים המועדפים על הנהג הישראלי, הסולידי בדרך כלל.  
מבפנים, תא הנהג נקי ומסודר, בגוון כהה מבריק, ואיכות החומרים סבירה. במרכז מערכת מולטימדיה מקורית, קלה להפעלה. ממנה ניתן לשלוט במערכת השמע, בניווט, בחיבור בלוטוס, ובהגדרות כלליות. ההנעה מתבצעת ללא מפתח, מי שזוכר את המפתחות של הרנו מגאן, בצורת כרטיס פלסטיק כהה, יחייך לרגע. לשומעי המוזיקה, קיימות כניסות USB ו-AUX. לנושאי הארנקים וקשקושים, יש תא כפפות נדיב ותא לצד הנהג – גם מקום לקפה קטן וסנדוויץ’ היה לי. מול הנהג, לוח שעונים נקי למדי, ללא מד חום מנוע.



“דשבורד” נקי ובסיסי

 

יש מספיק מקום לאחסון בתא הנהג. רנו קפצ’ור




פשוטה. בסיסית. אז החלטתי לאתגר אותה. אמרתם שזו מכונית עירונית? נרד איתה לים המלח, נראה איך היא עומדת בירידות. נשבעת שהיה לנו כיף ביחד, הרגשתי שהיא נוחה וטובה יותר בנסיעה בינעירונית. גם כשהעמסתי עליה ודרשתי ביצועים מידיים, המנוע רטן, אבל סיפק את מבוקשי. 
בחזרה לעיר, המתלים נוחים בצורה סבירה, ופניות קצת חדות או אגרסיבית, יש תחושה שעומס מהסוג הזה גדול עליה. אבל אתם יודעים מה? עזבו אתכם מעומס, ודריפטים (החלקות) בכיכרות, זהו רכב עירוני, משפחתי, מה לו ולזה? ההגה טוב, יש שיגידו “מנותק”, אני הרגשתי שהוא “יציב ואיתן” מחפה ומפצה על פעילות המתלים בפניות, וגם בנסיעה מהירה, כשרוח צד הורגשה. 
מבחינת מרווח, הקפצ’ור מרווחת למשפחה קטנה, עם מקום לשני מושבי בטיחות גדולים או שני מבוגרים מאחור, ואפשרות להזזת המושב האחורי קדימה ואחורה לטובת הגדלת נפח תא המטען. העגלה-טיולון הדיי גדולה של הבן שלי, במצבה המקופל נכנסה בתא המטען, אך בקושי. שקיות קניות נכנסו גם נכנסו. 


אז…
בטיחות: ציון 5 כוכבי בטיחות במבחני הEuroNCAP.
צריכת דלק: רנו רצו לייצר מכונית חסכונית והצליח להם. הדיזל הוא מנוע חסכוני, לזה מתווספת מערכת הסטארט אנד סטופ, שמדוממת את מנוע הקפצ’ור בעצירות ברמזור, ולחיצה על כפתור ה”אקו” למצב נסיעה ירוק וחסכוני, חיפו על מבחן דרכים דיי אגרסיבי, והביאו לנתון צריכת דלק מעולה של 15.1 קילומטר לליטר. כל הכבוד לה לקפצ’ור.
דירוג זיהום אוויר: 3 מתוך 15
כן/לא
רנו קפצ’ור דיזל זו מכונית עירונית מוגבהת ומתוקה, שמתאימה גם לנסיעות בינעירוניות, מרווחת למשפחה של 4 נפשות, עם צריכת דלק מעודדת מאד.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “רנו קפצ’ור דיזל מבחן דרכים”

  1. הרכב נראה טוב מבחוץ אהבתי את העיצוב החיצוני וגם את הצבעים השונים שלהם
    כמו הכתום וכל עניין השילוב של גג בצבע אחד ושאר הרכב בצבע אחר{לא לכל רכב זה מתאים לדעתי}.
    לגבי פנים הרכב נראה בסדר לא משהו מיוחד ומושך אלא מאד רנו כזה. דרך אגב אם אני זוכר נכון אז התא כפפות נפתח כמו מגירה נכון?
    מנוע 1.5 שמפיק רק 90 כ"ס זה באמת לא הרבה על הנייר אבל מנועי דיזל חזקים יותר
    ולפי מה שראית נותן מספיק כח אז זה טוב ומספיק בשביל הרכב שהוא לא פה ולא שם כמו הרבה
    רכבי פנאי שטח. לגבי החזקת רכב עם מנוע דיזל העלויות הן שונות כמובן ומי שלא נוסע הרבה
    לא כל כך משתלם לו.
    שמתי לב שלא הוספת הפעם תמונות של רכב המבחן עצמו.
    תודה על הסקירה הייחודית שלך ענת.

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen + sixteen =