רשמים מחווית נהיגה ספורטיבית במסלול זנדוורט בהולנד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בזמן שאנחנו התרוצצנו בין גני שעשועים, הצגות ופעילויות ילדים מטרחנות, וספרנו את השעות והימים לתחילת השנה, דניאל דהרי (יקיר המערכת), בחר להעביר את חופשת הקיץ בצורה קצת (טיפל’ה), שונה, וטס להולנד להגשים חלום מוטורי – חווית נהיגה ספורטיבית במסלול זנדוורט

 

יום נהיגה ספורטיבי עם מכוניות על במסלול בהולנד

כתבה ותמונות: דניאל דהרי


הולנד זה לא רק תחנות רוח. למי שאוהב וחולם לנהוג, נהיגה חוויתית במכונית על, (ולא 10 דקות ב-100 יורו), במסלול מירוצים אמיתי, רשמי, יוכל להגשים את החלום הזה במרחק כמה שעות טיסה להולנד. שם במערב הולנד נמצא מסלול המירוצים ‘זנדוורט’. במסלול הזה תוכלו לנהוג במכוניות כמו מקלארן 540C, מרצדס AMG GT, למבורגיני הוראקן, פרארי 488 GTB ועוד.

אנחנו פה. כבר בכניסה למסלול שמענו את הצלילים שמהדהדים לי עד עכשיו באוזניים, צלילי מנוע אדירים, בק פיירים, וגרגורים שמקפיצים את האדרנלין בכל הגוף. בחוץ חנו להן קבוצת מכוניות ממותג מקלארן, רכבי פרארי, מרצדס, אסטון מרטין ולמבורגיני, כמו שרואים אצלנו יונדאי איוניק וקורולה ברחוב. מכוניות על, שטופות ומוכנות לקרב, לפני יום מסלול.

 

בחירה קשה. מרצדס GT AMG במסלול ההולנדי

 

הגיע הזמן ללחוץ. מרצדס במסלול המירוצים. הולנד

 

ההתרגשות הייתה בשיאה מהרגע הראשון. בשבילי, ואני בטוח שעבור כל חובב רכב, מדובר במקום שהוא גן עדן מוטורי. מראות פסיכיים של מכוניות על חונות אחת אחרי השניה, וכל אחת “בצבע”. אי אפשר להוריד את החיוך מהפנים.

התאספנו תחילה באולם ה”פאדוק” של המסלול (למי שלא מכיר זה האולם אח”מים של המסלול), לקבלת הדרכה לגבי היום. ההסברים היו בהולנדית, כך שלא ממש הבנו משהו אבל מה שבטוח זה שהרגשנו את האדרנלין באוויר.

היום התחיל בנהיגה בכלי רכב פשוטים, אך בצורה מאתגרת, כמו נהיגת סלאלום מהירה והדמיה של נהיגה על קרח, כשלאחר מכן, עברנו לנהיגה על המסלול עצמו – בהתחלה נהגנו במכוניות ב.מ.וו סדרה 1 קלות משקל, כדי להכיר את המסלול ואז יצאנו למקצה בפורשה 911.

 

פורשה 911

 

 

ליום המסלול ניתן לבחור בכמה חבילות שכוללות רכבים שונים: בחבילה שבחרתי חיכו לי מרצדס GT AMG, מקלארן 540C ופורמולה 3, בהם נהגנו במסלול בנהיגה מהירה ומאתגרת, הכוללת קווי נהיגה יחודיים למסלול ומהירויות מטריפות, כך שיכולנו להרגיש את הרכב גם ביישורת וגם בסיבובים ופיתולים. המדריכים אמרו לנו בכל עת, ובפירוש, “באנו לנהוג מהר, ומי שלא טוב לו שיחכה בצד”.

חשוב לציין שחבילות אחרות כוללות נהיגה גם בפרארי 488 GTB, אסטון מרטין ואנטג’ V8 ולמבורגיני הוראקן 580-2. העוצמה של החוויה הזו היא בלתי ניתנת להסבר. הרעשים, התחושות, ההאצות והפניות פשוט סוחטים ממך כל חיוך אפשרי. לאחר הנהיגה ברכבי העל, חיכו לנו צמד רכבי דודג’ צ’ארג’ר, איתל עשינו מרוצי דראג בישורת, ובנוסף, זכינו לסיבוב, יחד עם צמד נהגי דריפט משוגעים, בזוג רכבי מוסטאנג 2005, שדאגו לנו שהיום ייגמר על הצד הטוב ביותר, והקיפו את המסלול על הצד.

 

חווית נהיגה ספורטיבית במסלול רשמי עם מכוניות מירוץ

 

החיוך לא יורד מהפנים

 

צריך לציין שהמסלול הוא מסלול מירוצים אמיתי ורשמי. בשנה הבא יתקיים בו אחד ממירוצי הפורמולה 1, ליגת מירוצי המכוניות היוקרתית בעולם. את החוויה המטורפת הזו עשיתי עם חברת Race Planet שנוסדה ע”י נהג מירוצים לשעבר, מייקל בליקמולן. היום אורך כ-8 שעות (כולל ארוחת צהריים), ונערך בקבוצות, כשכל קבוצה עושה סבב בין תחנות הנהיגה השונות.

אי אפשר לתאר במילים את התחושות שעוברות עליך בנהיגה ברכבי על. זו חוויה שהיא בגדר חובה לכל חובב רכב.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

9 Replies to “רשמים מחווית נהיגה ספורטיבית במסלול זנדוורט בהולנד”

  1. כתבה מעולה, אנחנו ממש רוצים לנסוע לשם כשיתאפשר.
    יש איזושהי הגבלה מבחינת רישיון נהיגה? במקרה שיש רישיון לרכב אוטומט.
    ניסיתי למצוא באתר של החברה, אין שם תשובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 − eight =