שברולט אקווינוקס מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שברולט אקווינוקס, קרוסאובר מאובזר, שקט באופן פלאי, ומסתיר יכולות מפתיעות מתחת למכסה המנוע. האם זהו הדור החדש של רכבי הפנאי-שטח?

שברולט אקווינוקס. מבחן דרכים

דור חדש של רכבים

שברולט מכוונת גבוה, מציבה לעצמה אתגר אמיתי, להעפיל אל ראש טבלת קטגורית פנאי השטח התוססת. היא משיקה במקביל 2 מפלצות ינקיות אמיתיות, האחת, דורה השני של שברולט טראוורס, שנבחנה אצלנו לא מזמן. השנייה, שברולט אקווינוקס, האח האמצעי במשפחת הקרוסאוברים, הנוחת בדיוק בשדה הקרב החם ביותר מול מלכות המכירות מאסיה, קיה ספורטאז’ ויונדאי טוסון, ומול האירופאיות המפתיעות פיג’ו 3008, אופל גרנלנד X סקודה קארוק ופורד קוגה בין היתר. הגרסה הנבחנת, ברמת גימור ‘LT’, עונדת תג מחיר של 159,900 ₪, הגרסה הפשוטה יותר ה- ‘LS’, עונדת תג נמוך יותר, כ- 149,900 ₪. תמחור אגרסיבי מאוד מצד שברולט שבסופו של יום מציעה חבילה נדיבה מאוד במחיר תחרותי.

החניון החדש ענק, מספר רכבי הדגמה מצוחצחים עומדים בכניסה בשורה אחת, השברולט אקווינוקס עומדת בצד, קטנה יותר מהטראוורס אך נוכחת ומרשימה בזכות עצמה. העיצוב מושקע, ברוח שברולט בדגמיה האחרונים, קווים ארוכים, כרום בולט גריל צר עם יחידות תאורה המשולבות בו, חלונות מושחרים במיוחד עם חלון אחורי משוך לפנים כמו אחיו הגדול.

שיחה קולחת עם איש נסיעות המבחן של שברולט, דיבורים על מנוע חדש, מפתח חכם ביטול רעשים אקטיבי, רשימת אבזור ארוכה ומפתיעה וכניסה לדור החדש של הרכבים בעולם, רמת ההתעניינות גברה, כך גם החשק להניע את הקרוסאובר החדש הזה, ולכן, ללא דיחוי נוסף, מניעים, עם המפתח, מרחוק, לקירור תא הנוסעים מבעוד מועד. מחליפו של הקפטיבה הגיע מצויד, הקשר בין השניים הוא בשם בלבד, יש כאן דור חדש לחלוטין.

הלב הפועם, 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם 170 כ”ס ב- 5,600 סל”ד ו- 28 קג”מ מקסימאליים כבר מ- 2,000 סל”ד נמוכים, על הנייר יש כאן מפלצת קטנה, בין החזקות בקטגוריה, הנתונים הרשמיים, 9 שניות מעמידה ל- 100 קמ”ש ומהירות מרבית של 182 קמ”ש עם צריכת דלק של 13.5 ק”מ לליטר. כשבמבחן הדרך המאומץ שעבר האקווינוקס אצלנו, הוא הראה צריכה של ליטר לכל 12.5 ק”מ.

דור חדש של אבזור. אקווינוקס
תא נהג שברולט אקווינוקס

דור חדש של אבזור

המושבים נוחים, מתכוננים חשמלית, הישיבה גבוהה וחלל תא הנוסעים נדיב ומרווח, קצת אפרורי עם הגוונים השחורים, ונגיעות הכרום הלא מעודנות קצת פחות עזרו למצב את האקווינוקס כאיזשהו פריט אופנתי, אך עדיין, פרקטיות, אבזור-נוחות, וטכנולוגיה. שברולט אקווינוקס מציעה את אחת החבילות העשירות בקטגוריה, במה להתחיל? אותו שלט חכם אותו הזכרנו קודם לכן, מציע התנעה מרחוק, מנגנון KEYLESS, לפתיחה ונעילה של הדלתות כשהמפתח עודנו בכיס, סגירת ופתיחת החלונות לצורך אוורור, ופתיחה מרחוק של דלת תא המטען. המפתח החכם הזה, והנוחות שהוא מציע, ממכר, לא פחות.

האבזור הפנימי עשיר, הגה וידית הילוכים עטויי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם חיישן לחות ייחודי, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 או 7 אינצ’ תלוי ברמת הגימור, כניסות USB, AUX, חיבור אפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, 3 שקעי V12,  שקע יציאת V120, ומערכת אחת מאוד חשובה, ‘תזכורת מושב אחורי’, ברגע שפתחת וסגרת את אחת הדלתות האחוריות, בעת יציאה מהרכב, המערכת תתריע לך, שמא שכחת תיק שם מאחור, או משהו קצת יותר חשוב, כן ירבו מערכות בטיחות מסוג זה. הרשימה ממשיכה עם מערכת Teen Driver, מערכת ניטור אופי נהיגה המשדר ישירות להורי הנהג הצעיר על  כל מה שצריך.

המושבים מאחור נדיבים ונוחים עם פתחי אוורור, מחזיקי כוסות ויציאות USB. תא המטען הוא בין הגדולים בקטגוריה ומציג 864 ליטרים עם גישה נוחה, כשבלחיצת כפתור הופכים ל- 1,798 ליטרים של נפח הטענה. גולת הכותרת של אבזור הנוחות מגיע בצורת מערכת ביטול רעשים אקטיבית מפתיעה, עליה נדבר בהמשך.

החל מ-149,900 ש"ח. שברולט אקווינוקס

מבחן הגן, טכנולוגיה ויש גם חסרון אחד

התמקצענו בכל הנוגע לאבזור הנוחות באקווינוקס, הרכב כבר מונע אז ידית הילוכים ל- D ומתחילים להתגלגל, 170 כ”ס, 28 קג”מ, האקווינוקס תפס מקום חם בלב שלי, בין החזקים בקטגוריה, חייב לברר את העניין לעומק, מה לא נעשה למען קוראינו? דריכה כבדה לשחרר קצת את הסוסים לאחו, אל עבר המספרים הגבוהים, אני שם לב שהאוטו מגיע לטמפרטורת עבודה מוקדם מהצפוי, באמת תהיתי לעצמי לגבי התריסים מיוחדים שעל גבי הגריל, לא טעיתי, בעת שהרכב קר, התריסים האקטיביים שעל הגריל נסגרים בכדי להגיע לטמפרטורת עבודה בזמן מינימאלי, לא נכנס לפרטים טכניים ומדעים מדויקים, רק נאמר שטמפרטורת עבודה נכונה של המנוע חוסכת דלק ומזהמת הרבה פחות, הדור החדש של הרכבים כבר אמרנו, אמנם ‘גריל אקטיבי’ אינו המצאה של שברולט, אך יישום הטכנולוגיה הזו כאן מראה על חשיבה נכונה.

בתוך העיר האקווינוקס מרגישה קטנה יותר ממה שהיא באמת, כיול הגה קליל ומנותק במהירויות נמוכות עושה את הנהיגה בתוך העיר לקלה מאוד, המתלים מכוילים על הצד הרך וניתוק תא הנוסעים ממפגעי הכביש נעשית בקלות יחסית. מחוץ לעיר ההגה מקבל משקל נכון, והכול מתחבר הרבה יותר בטבעיות. אני רק מחכה להגיע לכבישי הבית המפותלים אי שם בשומרון המהמם.

האקווינוקס החדש נעים לשהייה, נוח, מרגיש איכותי ובנוי היטב, השקט המפליא בחלל תא הנוסעים מנתק אותנו מהסביבה כמעט לחלוטין ודורש הסבר קצר, מערכת ביטול הרעשים האקטיבית פועלת באופן חרישי מרגע הנעת הרכב, בעזרת מיקרופונים מיוחדים ו- 6 רמקולים איכותיים המערכת מנטרת באופן קבוע את כמות הרעש הנקלטת אל תוך תא הנוסעים, כשבמקביל משדרת תדר תת קולי המבטל את אותם רחשים החודרים פנימה, השקט המדומה דורש הסתגלות, זה קצת מבלבל, מי שרגיל לשמוע את רעשי הרוח מתגברים בעת שחוצים את המהירות התלת ספרתית, עלול לחשוב שהוא נוסע לאט ממה שהוא נוסע באמת, נסיעה או שתיים ומתרגלים לעניין.

בכל מקרה, התוצאה הסופית מצוינת וישנו שקט קבוע בכל מהירות. אותו משפט שנאמר לי בחניון UMI ‘שהדור החדש של הרכבים כבר כאן’, מתבהר יותר מרגע לרגע. כביש 6, בקרת שיוט, שקט מפליא, מה חסר לי? תיקון סטייה אקטיבי או כל מערכת בטיחות מתקדמת כשלהי, וכאן בדיוק שברולט פספסה, רכב מהדור החדש ששייך לדור הישן, קצת מבלבל, אבל אם סולחים על  זה האקווינוקס מתברג בקלות בצמרת הקטגוריה.

יש מקום לעוד מערכות בטיחות. שברולט אקווינוקס

בינתיים הגעתי הביתה, בוחן העל עושה סיבוב התרשמות ראשוני:

– “אין גג נפתח!”

– ” נכון אבל יש דברים אחרים ממש מגניבים”

– “מה יותר מגניב מגג נפתח?”

– “מה עם כיסא חשמלי ומסך גדול ומצלמה?…”

– “אני מכיר את זה כבר, מה עוד מגניב יש?”

– ” בא תראה את השלט ואיך הוא מניע מרחוק”

– “ולא צריך לשבת בפנים? ואם הוא ייסע?”

– “אל תדאג הוא לא ייסע”

– “יו מגניב!”

מחול החברים מהגן מגיע, כהרגלנו, המון ילדים המון חגורות והמון עקבות של נעליים, האקווינוקס עבר בהצלחה את המבחן הביתי ואת חובי לילד בן 5.5 שעושה בי כרצונו. אני חי את החלום, ללא ספק.

קצת פיתולים להחזיר את השפיות לרמה הכי קרובה לנורמל שאפשר, אם אפשר. דריכה כבדה, השהיית טורבו קטנה ומשוגרים קדימה, העברת ההילוכים חלקה, 6 מהירויות, תיבה פלנטארית, הכול דופק כמו שעון בדיוק בזמן לפיתולים, היכולות הדינמיות מפתיעות לטובה, האקווינוקס נטועה ומרגישה כבדה, אמנם לא סופר מיני מהודקת אך ביחס למתחרות ההתנהגות ראויה והאקווינוקס נוסך ביטחון גם במהירויות גבוהות ובפיתולים, תת היגוי קיים במחוזות האי שפיות של מי שדוחף קרוסאובר לשם אך ביחס לקטגוריה כניסה לפנייה ויציאה מהירה ממנה מתבצעת באופן מרשים, ואפילו מפתיעה לטובה.

המנוע החדש מציג יכולות מצוינות עם רצועת כוח רחבה עם מחץ אמיתי כשמדביקים את הדוושה לרצפה. הכוח זמין לאורך כל קשת הסל”ד ואם נוהגים באופן רגוע כוח לא חסר לאורך כל הנסיעה.

אז חזרנו שוב לאותו עניין שמעיב על החגיגה, מערכות בטיחות מתקדמות. ובעצם זו הטענה היחידה שלנו כנגד האקווינוקס, על הנייר היא צריכה להתברג גבוה מאוד בין מובילות הקטגוריה הססגונית, ואם מתעלמים מהחיסרון היחיד שלה, האקווינוקס כובשת את הקטגוריה די בקלות. האיכויות שהיא מביאה עמה, המחשבה על הנוחות והפרקטיות בהחלט מציבים את האקווינוקס גבוה ברשימה. היא צריכה להיות ברשימה שלכם במידה ואתם מחפשים קרוסאובר איכותי שקט וחזק.

מחיר:
שברולט אקווינוקס, החל מ-149,900 ש”ח
גרסת המבחן – 159,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × one =