אאודי A3 סדאן החדשה (1.5 ל’ 150 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אאודי A3 סדאן 2021
אאודי A3 סדאן החדשה (1.5 ל’ 150 כ”ס) מבחן דרכים

 

אאודי A3 זוכה לעיצוב חדש בדור השלישי שלה – אספתי את גרסת הסדאן הקטנה ביותר של המותג – מה שנקרא “כרטיס הכניסה” למשפחתיות של אודי, למבחן דרכים, וחזרתי עם תהייה מרכזית אחת לא פשוטה…

 


אאודי A3 סדאן, היא הגרסה הארוכה במקצת שמשווקת במקביל לגרסת ה-האצ’בק הנפוצה יותר. במפגש איתה מבינים מהשניה הראשונה כי מדובר בדגם חדש. האאודי A3 סדאן החדשה יפה למראה. נראה שמדור לדור העיצובים שעושים לה יותר ויותר יפים. 

ה-A3 סדאן החדשה התחדשה בזוג פנסים לד גדולים עם מעין המשכיות בתחתית, כאשר חלק מהפגוש (השחור במקרה שלנו) חודר במעט לתחום הפנסים. החזית ממשיכה את שפת העיצוב המוכרת של אאודי, עם הגריל הגדול והמוכר, התחום בפס כרום כסוף. בצידי הפגוש דמויי כונסי אוויר תחומים בפלסטיקה אפורה ומשווים ל-A3 מראה מעט קרבי, אם כי, מי שירצה בגרסה קרבית יותר, שימתין לאאודי S3. נמשיך. לאורך מרכב ה-A3 סדאן, נמתח קו ישר זורם אשר מסתיים בישבן חדש. 

 

התוספת מאחור לא העיבה על הביצועים

 

 

להבדיל ממכוניות האצ’בק אחרות שמקבלות תא מטען בגרסת הסדאן שלהם כאילו מדובר בתוספת בניה לא חוקית, כאן השילוב יפה וזורם. לעומת החלק האחורי בגרסת ה-5 דלתות, שמשדר משהו צעיר ושובב, כאן החלק האחורי “בוגר יותר”, אין בו את החוצפה של הגרסה הקצרה, אך יחד עם זאת הוא יפה, עם זוג פנסי לד בעלי “מופע” איתות דינאמי, ומעיין ספויילר מובנה לרוחבו. בתחתית זוג דמויי בתי מפלט כסופים. וסך הכל, המראה הכללי שובה לב, משדר יוקרה ואלגנטיות.

פתיחת הדלת חושפת תא נהג ונוסעים של רכב יוקרתי. הדבר הראשון שתופס את העין הוא הדשבורד, בו לא מעט משחקי צורות ובליטות – אם זה פתחי המיזוג המשושים או הקו החוצה את הדשבורד. זה אולי נשמע מופרך, אך יש משהו שמזכיר מאוד בשניה הראשונה את תא הנוסעים של למבורגיני הורקאן, בנגיעות עיצוביות, פה ושם. אחרי הכל, אנחנו יודעים שיש ביניהם קשר משפחתי. יש פה לא מעט משחקי עיצוב של צורות גאומטריות, אם זה בדלתות והידיות, בדשבורד כאמור או בקונסולה המרכזית. בישיבה התגלו המושבים דמוי העור כתומכים ונוחים מאוד, כשמעליי גג זכוכית רחב. מדובר בתוספת תשלום של 10,000 ₪ במסגרת חבילת COMFORT.

מלבד גג הזכוכית הפנורמי, תקבלו בחבילה הזו בנוסף הנעה בלחיצת כפתור, בקרת שיוט אדפטיבית ומזגן למושבים מאחור. אלו דברים שהיום מקבלים כחלק מהסטנדרט במכוניות עממיות שעולות חצי מהמחיר שלה, ואף פחות. החלטה קצת תמוהה בעיני, יש לציין.

 

אודי A3 תא נהג יוקרתי

 

מתג ההילוכים החדש

 

לוח שעונים דיגיטאלי

 

פנים הרכב עשיר ואיכות החומרים וההרכבה בו מעולים. בקונסולה המרכזית נמצא את מתג ההילוכים המחליף את ידית ההילוכים המסורתית שהכרנו. צמוד אליו בחלק העליון יש גלגלת טאצ’ לשליטה במערכת המדיה, שאפעס, לא עבדה במהלך המבחן. יש תא לאחסון חפצים, סלולרי, ועוד, עם שני פתחי טעינה USB. בהמשך הקונסולה נמצא בלם יד חשמלי, שני תאי אחסון לבקבוקי מים ומצת סיגריות שפשוט תקוע בניצב, ודי מפריע למנח היד. החלטה לא מובנת של המעצב.

מעל הקונסולה נמצא את מתגי השליטה בבקרת האקלים, ובמרכז הדשבורד ניצב מסך מגע צבעוני בגודל 1.10 אינצ’ עם מערכת MMI. מדובר במערכת שבאאודי גאים בה מאוד, עם רזולוציה גבוה וניגודיות מעולה, הנותנת גם למביט מהצד יכולת לצפות. שיטוט בה התגלה כקל, כמו לדפדף במסך הסלולארי שלי, על אף שבאאודי כמו באאודי יש פה תפריטים על גבי תפריטים.

ממשק Interface Smartphone גורם להכל להיות קל ונוח לתפעול, עם אייקונים והסברים המפשטים את המערכת. ניתן דרך המסך לשלוט על מערכות הבטיחות ברכב, על תאורת האווירה ושלל פונקציות נוספות לרבות מערכת השמע, הכוללת 6 רמקולים.

 

שני ילדים ומבוגר. תא נוסעים אודי A3 סדאן

 

תא מטען אודי A3 גרסת סדאן בנפח 425 ליטר

 

מאחורי ההגה בעל שלוש הצלעות נמצא לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 10.25 אינצ’, יחסית פשוט, בלי יותר מידי גרפיקה ושינויים שניתן לבצע בו, כשהשליטה בו נעשית דרך לחצנים בהגה. חבל שלא השכילו עדיין להעביר את השליטה בבקרת המהירות ובקרת השיוט האדפטיבית גם ללחצנים על ההגה, מאחר והתפעול נעשה עדיין ע”י אותה ידית לא נוחה שמותקנת מאחורי ההגה אי שם למטה. כן, מצאתי בנוסף מאחורי ההגה זוג שיפטרים להעברת הילוכים שתמיד מרננים את ליבי.

המושבים התגלו כנוחים, אם כי הישיבה הרגישה לי צפופה מעט, בשל אותם משחקים גיאומטריים בתא הנוסעים, מה שגרם לברך ימין וברך שמאל שלי להרגיש לאורך כל נסיעת המבחן את הקונסולה ודלת הנהג. המושבים מאחור, נמצאו נוחים ואכלסו בנוחות יחסית מבוגר ושני ילדים, כשאחד מהם יושב במושב בטיחות. מה שכן, הדור הצעיר התלונן שאין שקעי טעינה USB מאחור. נסכם ונאמר, שמדובר בגרסת סדאן, ותא המטען בעל נפח של 425 ליטר התגלה כפרקטי לטעינה.

 

 

מנוע TFSI 35 בנפח 1.5 ליטר עם הספק של 150 כ”ס

 

נסיעה

ה-A3 סדאן מגיע עם מנוע TFSI 1.5 ליטר 4 צילינדרים, הטוב והמוכר לנו מדגמים אחרים בקונצרן, בעל הספק של 150 כ”ס סביב ה-5000 סל”ד ומומנט של 25.5 קג”מ, שמתקבלים כבר ב-1500 סל”ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים S-Tronic כפולת מצמדים 7 הילוכים. בנוסף, ישנה מערכת mild hybrid electric vehicle (mhev) שנועדה לשפר את צריכת הדלק ע”י החלקת פעולתה של מערכת ה-Start-Stop ומערכת לאחזור אנרגיית בלימה, בכדי לטעון את מצבר הרכב ובטריית ליתיום-יון לטובת שיוט כאשר מערכת ההנעה הרגילה כבויה – או במילים אחרות, במצב שיוט תוכלו לנסוע רק על חשמל בזכות הסוללה.

לחיצה על כפתור ההנעה ויוצאים לדרך. כבר בתחילת הנהיגה מרגישים שהמנוע הזה עושה טוב לA3 סדאן. הכוח זמין בסל”ד נמוך, התאוצה וחווית הנהיגה בסל”ד גבוה נשמרת. אין פה שום איבוד כח בשום שלב, ותיבת ההילוכים (והשיפטרים במצבי M וS), הופכים את הנסיעה לחוויה. אני עולה לכביש המהיר ובכל לחיצה התגובות חדות ומדוייקות. גם ההיגוי האלקטרו מכני לא פוגם בהרגשה וההגה חד ומדוייק. במהירות תלת ספרתית בכביש המהיר רעשי דרך ורוח מצליחים לחדור לתא הנהג, אם כי לא באופן שמפריע בנסיעה. בכבישים משובשים המתלים התגלו כנוקשים מידי והתחושה הייתה מעט לא נעימה. יחד עם זאת, בפניות וסיבובים, גם במהירויות גבוהות, ה-A3 סדאן יושבת ומרגישה יציבה ובטוחה על הכביש.

 

אודי A3 פנסים

 

אמנם מדובר בגרסה הרגילה ולא הספורטיבית של ה-A3, אך התחושות בהחלט מהנות, ותוספת תא המטען לא פגמה בתחושת הנהיגה המהנה והמוכרת מגרסת ההאצ’בק. 

מבחינת בטיחות הרכב, יש מערכת אקטיבית לשמירת נתיב שעובדת מצויין, ויחד עם בקרת השיוט האדפטיבית שתפעולה כאמור קצת מסובך, ומערכת בלימת חירום אוטומטית בשילוב 6 כריות אוויר, נוסעי הרכב מקבלים מעטפת בטיחותית למדי. חבל רק שאת הגרסה הארוכה ב-15 ס”מ, בשל תוספת תא המטען, לא חשבו לשווק עם מצלמת רוורס ונעזרתי במראות וחיישני רוורס בלבד.

בסיום המבחן צריכת הדלק עמדה על 12.7 ק”מ לליטר בנהיגה מבחן משולבת כבישים מהירים ובין עירונית, מה שאומר שהצריכה בנסיעת שיוט תהיה טובה יותר.

 

משפחתית לאוהבי המותג

 

סיכום

אודי A3 סדאן נראית טוב ומשדרת יוקרה, הן מבחוץ והן מבפנים, וכאן עולה התהייה הגדולה שלי במהלך כל המבחן – מדובר במכלולים, שלדה, גיר ומנוע שהאאודי A3 חולקת עם סקודה אוקטביה או הסיאט ליאון בין היתר, מותגים זולים בעשרות אלפי שקלים יותר מאותו קונצרן. האם בשביל הסמל הנכון בחזית ומעט יוקרה משתלם לשלם 212,000₪? וזאת לפני הוספת 10,000₪ לטובת חבילת ה-COMFORT שנותנת דברים בסיסיים המגיעים גם אצל יצרנים אחרים בגרסאות בסיס? לדעתי הכנה – לא. אך יחד עם זאת, אאודי מדברת לרגש ולא רק לשכל, ולכן מוכרת במספרים יפים, גם את הA3 על גרסאותיה השונות. היא מתאימה למי שאוהב את המותג בכלל, ואת הA3 בפרט, וצריך עכשיו תא מטען גדול יותר. או למי שמחפש רכב יוקרה משפחתי, עם הסמל הנכון, ומסוגל ובעיקר מוכן לשלם את המחיר.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − 15 =