אאודי TT טורבו-בנזין (2.0 ל’ 197 כ”ס) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אודי TT 2021
אודי TT החדשה

אודי TT, בדור השלישי, שהושק בשנת 2014, לא עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות. מספר פרסומים שיצאו לאחרונה ציינו כי מדובר למעשה בדור האחרון של ה-TT, ואם לא אחרון, אז ככל הנראה האחרון שבו מותקן מנוע לוגם בנזין. זו סיבה מצוינת לערוך לו מבחן אחרון, כמחווה לרכב בעל עיצוב פורץ דרך שמלווה אותנו כבר כמעט 25 שנה

 

תמונות מפגש נהיגה אודי TT: דניאל דהרי
תמונות אודי TT: יובל לוי

וידאו: ארטיום קוג’וקר

 

ה-TT הוצג לראשונה כרכב קונספט בשנת 1995. בעקבות מורכבות הנדסית בייצור המרכב הייחודי, ה-TT ירד לראשונה מפס הייצור בשנת 1998, שלוש שנים לאחר הצגתו. ה-TT רודסטר, דו מושבי בעל גג נפתח, יוצר לראשונה בשנת 1999. העיצוב פורץ הדרך, המנועים החזקים וההנאה מהנהיגה תרמו יחד להצלחה גדולה במכירות וסללו את הדרך לשושלת ארוכה. הדור השני הוצג בשנת 2006, והשלישי, בדיוק גרמני, הוצג לאחר שמונה שנים נוספות – בשנת 2014.

כראוי לרכב עם שושלת מכובדת שכזו, תמונה של שלושת הדורות אחד ליד השני זה משהו שהוא Nice to have. אבל אנחנו לא מסתפקים ב-Nice to have. פוסט אחד בפייסבוק הצליח לגייס כ-25 TTים שהתייצבו למפגש וטיול נהיגה, מה שהפך את האירוע הזה לטיול ה-TTים הכי גדול שהיה אי פעם בישראל. את המפגש והשיירה 

 

 

 

כפי שאתם רואים בתמונות ובווידאו, שתועדו בכישרון רב על ידי דניאל דהרי (סטילס) וארטיום קוג’וקר (וידאו), הצללית של הדור השלישי שומרת על הקווים המקוריים של הדור הראשון. לאודי חשוב היה לשמור ככל שניתן על המראה הקלאסי של ה-TT המקורי לא רק מבחוץ אלא גם מבפנים. הסימן הבולט ביותר לכך הוא שאין ב-TT מסך מולטימדיה. קצת תמוה לראות בשנת 2021 רכב ללא מסך במרכז הדשבורד, ומדובר בהחלט במשהו חריג, אך אין סיבה לדאגה – כל נתוני המולטימדיה, כולל מצלמת רברס, מוצגים במסך לוח המחוונים שמאחורי ההגה. במרכז הדשבורד, במקום המסך, מותקנים פתחי מיזוג מעוצבים בצורת טבעות, כאשר מסך השליטה על בקרת האקלים נמצא בתוך אותן הטבעות. פתרון מאד אלגנטי ו”נקי”.

 

אודי TT
אודי TT תא נהג
אודי TT מחירון
אודי TT החדשה


אודי TT תיבת הילוכים

 

לאלבום התמונות המלא של אירוע הנהיגה / מפגש אודי TT

 

בין זוג מושבי העור (מתכווננים באופן ידני ואינם כוללים חימום או מיזוג), ממוקמת משענת יד הנעה מעלה/מטה וקדימה/אחורה. את הקונסולה המרכזית היינו מעדיפים גבוהה יותר לטובת תחושה “חובקת” יותר כנהוג ברכבים ספורטיביים טהורים. איכות החומרים של חומרי הפנים מעל הברך טובה מאד, במיוחד ביחס למשטחי הפנים שמתחת לברך אשר פחות “מזמינים”.

מכיוון שמסך המולטימדיה נמצא מאחורי ההגה, לא ניתן לתפעלו באמצעות מגע. לכן, הותקן בקר שליטה ליד בורר ההילוכים, דבר שמצריך הסתגלות קצרה. מתחת לפתחי המיזוג ממוקמים פקדים הקשורים לנהיגה: מצבי הנהיגה, בקרת אחיזה וכו’. לידם, לרשות הנהג והנוסע, שקע AUX וזוג חיבורי USB.

זה השלב בו אנו מפרטים על מרווח הפנים ליושבים מאחור והאבזור המוצע להם. הפעם זו תהיה פסקה קצרה במיוחד – אין מרווח ואין אבזור. ומה לגבי תא המטען?  ובכן, תא המטען, באופן מפתיע, גדול יחסית (305 ליטר) ונוח להטענה בזכות הדלת שנפתחת יחד עם השמשה האחורית. רבים מבעלי ה-TT ויתרו על המושב האחורי הצפוף וקיפלו אותו לטובת תא מטען גדול במיוחד (712 ליטר) המסוגל להכיל מספר תיקים ושלל חוויות שה-TT מסוגלת לספק לבעליה. 

 

אודי טיטי
מפגש אודי TT

אודי TT צילום דניאל דהרי

אודי TT מכל הדורות

על הכביש

המנוע המותקן בגרסה הנבחנת, כולל ארבע בוכנות אשר יחד, באמצעות מגדש טורבו, מספקים 197 כוחות סוס בטווח שבין 4,400 – 6,000 סל”ד ו-32.6 קג”מ בטווח שבין 1,500 ל-4,300 סל”ד. המנוע מחובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. על הנייר, שיא ההספק איננו מספר מרשים לרכב ספורטיבי בשנת 2021, אך על הכביש התחושה מהירה במיוחד ולא נרשם חסרון בכוח, בעיקר הודות לשיא הספק ומומנט המגיעים בסל”ד נמוך במיוחד ונשמרים על פני רצועת כוח ארוכה. עוד תורמים לכך המשקל העצמי הלא גבוה יחסית (שוב, במונחי 2021) של 1,345 ק”ג וההנעה הקדמית, אשר אינה מאבדת כוח לטובת הנעת מכלולים כמו הנעה אחורית או כפולה. מנגד, בעת האצה חזקה, ההנעה הקדמית מתקשה להוריד את כוח המנוע לכביש בהילוך הראשון והשני ובקרת ההחלקה נכנסת לפעולה על מנת למנוע סבסוב גלגלים. ואם תרצו שנאמ;לק את כל הפסקה הזו למספר אחד: 6.6 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש. 

הנסיעה בתוך העיר נוקשה במקצת, כצפוי מרכב ספורטיבי. כשיוצאים אל מחוץ לעיר, מנוע ה-TT מאפשר לעלות בזריזות למהירויות שהשתיקה יפה להם בעוד שהשקט שנשמר בתא הנוסעים, אינו מרמז על המהירות האמיתית בה נע ה-TT. לטובת היציבות, וכלקח שנלמד עוד מימי הדור הראשון, מהנדסי אודי התקינו בחלקו האחורי של ה-TT ספוילר שעולה באופן אוטומטי במהירות 120 קמ”ש ויורד חזרה במהירות של כ-85 קמ”ש. הספויילר נראה מבעד למראה המרכזית ובהחלט מוסיף ל-Cool factor.

 

אודי TT 2 ליטר
אודי TT 2 ליטר במבחן

 

ירידה מהכביש המהיר לכביש המפותל תחשוף את הצד השני והחיובי של המטבע בכל מה שקשור לכיול המתלים. ה-TT מאפשר לשמור על קצב מהיר במיוחד, הודות לאחיזה טובה במיוחד ומתן בטחון גבוה לאוחז בהגה. השלדה, בשילוב כיול המתלים, מאפשרים משחקי זנב בהעברות משקל (אשר מצריכות ליטוף של דוושת הבלם בחלק מהמקרים). בפניות ההדוקות, תחת רגל כבדה על הגז, היינו מברכים על דיפרנציאל מוגבל החלקה שאינו מותקן ב-TT בגרסה הנבחנת.

לחובבי הנהיגה נספר כי מאחורי ההגה מותקנים משוטי העברת הילוכים ושה-TT מציע לא פחות מחמישה מצבי נהיגה: חסכון, נוחות, אוטומטי, דינאמי ומצב ידני המאפשר כיול ידני של חלק מהמערכות. בחירה במצב הדינאמי תפחית את תגבור ההגה, תזרז את תגובת המצערת, תשנה את תפעול תיבת ההילוכים ותוסיף צליל מנוע בתא הנוסעים באמצעות… תופים: מערכת השמע. ואם כבר תופים, בכיבוי ה-TT תשמעו תופים ממערכת השמע. אל תשאלו אותנו מדוע. צריכת הדלק במבחן שלנו, במידה ותהיתם, עמדה על כ-11 קילומטר לליטר. 

 

אודי TT ג'אנטים
אודי TT. צילום: דניאל דהרי

אודי TT תא מטען

בטיחות

נקודה כואבת באודי TT היא בתחום מערכות הבטיחות. בשנת 2021, ובמיוחד ברכב ברמת המחיר של ה-TT (303,700 שקלים לרכב המבחן), ציפינו למספר בקרות שלא נמצאו ברכב המבחן: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקון סטיה מנתיב, מערכת לזיהוי הולכי רגל. על מנת לפצות על החוסר במערכות הנדרשות על פי חוק, הותקנה ב-TT מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

לסיכום

האודי TT שמר על הנוסחה המצליחה בה התחיל לפני קרוב ל-25 שנה. אם נבחן את ה-TT כרכב ספורטיבי בעל הנעה קדמית – לא נמצא בו חסרונות משמעותיים, להיפך – ה-TT זריז במיוחד, משרה המון בטחון מאחורי ההגה ומהנה לנהיגה. מנגד, כרכב של יצרן פרימיום, ובמיוחד ברמת המחיר שלו, מצאנו מספר חוסרים בתחום האבזור ומערכות הבטיחות. 

 

אירוע הנהיגה / מפגש אודי TT (צילום: דניאל דהרי)

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “אאודי TT טורבו-בנזין (2.0 ל’ 197 כ”ס) – מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × five =