אדם פלוס: אופל אדם ROCKS מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

באיחור "קל" של 3 שנים החלטתי לבחון מכונית מיני קרוסאובר קטנה וצבעונית בעלת 3 דלתות, שלא קיבלה מספיק תשומת לב מהקהל הישראלי – אופל אדם ROCKS

מבחן דרכים אופל אדם ROCKS

צילום: תמונות יצרן

אדם “רוקס” היא אחת מ-3 גרסאות של האופל אדם המשווקות בארץ: אופל אדם אנלימיטיד (הבסיסית והמוכרת ביותר), אופל אדם S, הגרסה הדינאמית של האדם, ואופל אדם ROCKS המיני קרוסאובר (אופל אדם מוגבהת). הרוקס מאובזרת יותר: מושבי נוסעים ספורטיביים, גג נפתח ג’אנטים שיקיים בגודל 18 אינץ’, מפלט אגזוז כרום, ועוד פיצ’רים שעושים את ה”רוקס” הזו ליותר מגניבה. למה זו מכונית שנמצאת מתחת לרדאר, ומי הקהל של הקטנה הזו? במבחן דרכים שלפניכם.

נתחיל באיך היא נראית?

אי אפשר שלא לדבר על איך אופל אדם נראית ומעוצבת, זה האס שלה – הצבעוניות, ובחירת שילובי הצבעים שבאה איתה, האבזור שלה, המימדים שלה, העיצוב הצעיר והמבטיח, הסקרנות שהיא מביאה איתה – אי אפשר להסתכל עליה בלי לרצות לנהוג בה. האדם רוקס היא מכונית מיני שמקבלת גם גובה מעולמות הפנאי שטח, ופיצ’רים מקטגורית של מכוניות מיני ספורטיביות. עבודה מצוינת של אופל.

מכונית לצעירים. אדם רוקס

המבחן הזה התחיל כמבחן לאופל אדם ROCKS אבל אי אפשר שלא להתייחס מהגרסאות שמשני צידיה, ואני אחטא ואגע בהן לאורך המבחן. לאדם רוקס ולאדם אנלימיטד יש מנוע 1.4 אטמוספרי (ללא מגדש טורבו), עם 87 כ”ס, מומנט של 13.36 קג”מ ב-4,000 סל”ד (הכוח המתפרץ מגיע אחרי מספר שניות של לחיצה על דוושת הגז), מאפס ל-100 קמ”ש תגיע האדם רוקס והאדם הבסיסית ב-12.5 שניות. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רובוטית עם חמישה הילוכים, שיחד עם המנוע הקטן יחסית, עושה עבודה סך הכל בסדר.

מדובר במכונית עירונית ברמ”ח איבריה, שם בעיר היא תבלוט, אם במראה המשובב נפש שלה, במימדים המצוינים לעיר, בתמרון ובמציאת חניה בקלות. שם המנוע והגיר שלה ירגישו בבית, יעבדו ללא מאמץ ומערכת ה-START STOP& שלה תוכל להוכיח נתוני צריכת דלק טובים יותר בעצירות ברמזורים. אופל אדם זו מכונית לעיר, בכל גרסאותיה. אולי האופל אדם S תזרח גם בנסיעות בינעירוניות, בזכות מנוע ה1.4 ליטר טורבו (150 כ”ס) ותיבת ההילוכים הידנית, אך לבחון את אחיותיה מחוץ לעיר, יהיה עוול למכונית לחלוטין עירונית, שיכולה באמת לעשות עבודה טובה ולשרת את הנהג היטב ביום יום.

תא נהג פלסטי ולא בוגר. אופל אדם
מערכת מולטימדיה נחמדה. אופל אדם
חישוקי סגסוגת גדולים ונאים. אופל אדם רוקס

ואם החלטתם לצאת מהעיר עם האדמיות – רוקס ואנלימטד, כדי להימנע מהתחושות המורגשות של התיבה הרובוטית, והמנוע הצנום, כדאי להשתמש באופציית העברת ההילוכים הידנית, כדי “להחליק” מעט יותר את העברת ההילוכים, ולזכות ביותר דינאמיות. הביצועים מחוץ לעיר כמו כן, יהיו מאומצים יותר, כי האדם תידרש לביצועים שלא בטבע שלה, ולכן צריכת הדלק תהיה בהתאם, הרבה פחות טובה מהצהרת היצרן, שמציין צריכה של 20 קילומטר לליטר (אז לא). הנוחות באדם רוקס המוגבהת, נוחה יותר ממה שציפיתי, המתלים שלה מצליחים לשכך חלק מקלקולי הכביש. נוח יחסית כן, אך השלווה תופר במהירות גבוהה בשל רחשי רוח וכביש. מכונית עירונית, אמרתי? מצד שני, יש מערכת נחמדה 😉 זמן טוב להדליק אותה, להגביר וליהנות מהמוזיקה שלכם.

תא הנוסעים של האדם רוקס מרגיש לא בשל מספיק, כלומר הוא בשל, אבל לקהל צעיר, מאד. הוא פלסטי למדי, אך מעוצב וצבעוני ונחמד למראה. כנהגת בגיל 36 הרגשתי שתא הנהג מצועצע מדי, אבל לחלוטין “האשמתי” את עצמי. 10 שנים פחות והאדם הייתה “יושבת עלי” בול. וזה מה שמביא אותי לסוגייה הכי חשובה – למי האדם מיועדת, גם בגרסת הרוקס (מכונית מיני פנאי שטח), גם בגרסת ה”אס” המוגדשת והדינאמית ובעיקר בגרסת הבסיס – האופל אדם אנלימיטד: הקהל שלה הוא פלח גדול ומשמעותי מאד – צעירים: בנים ובנות עד גיל 25 יאהבו וייהנו מאד ממה שיש לאופל אדם להציע.

מכונית עירונית ברמ"ח איבריה. אופל אדם ROCKS

מרווח פנים ופרקטיות

גרסת האופל אדם רוקס בעלת 3 דלתות מומלצת ליחידים או זוגות. יש 2 מקומות נוספים מאחור, אך הם לא מספיק מרווחים לאנשים בוגרים, והגישה אליהם נוחה רק לילדים. תא המטען בנפח 95 ליטר, מחזק את העובדה שהאדם מבחינת מרווח פנים ופרקטיות מיועדת לצעירים בלבד.

אופל אדם רוקס בכלל מציעה גג נפתח, חישוקי סגסוגת מעוצבים ויפהפיים בצורת “צלעות” בשחור או לבן, בקוטר 18′, שבזכות הפרופורציות שלהן ביחס לרכב, משוות לאופל אדם רוקס מראה מיוחד מאד. מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7′, חיבור לאנדרואיד “אוטו” ואייפון “קאר-פליי”, 4 רמקולים ושני טוויטרים שעובדים לא רע, חיבור ל-USB, שילוב צבעים תואם מבחוץ ומבפנים. וכל השיק וצבע שנהגים צעירים יכולים לרצות לעצמם. בינגו!

בבטיחות, האופל אדם על כל גרסאותיה מקבלת את מערכת הבטיחות מובילאיי שממלאת את מקומן של מערכות הבטיחות המתקדמות המקוריות שאינן. בל נשכח כי מדובר במכונית מ-2014/15. ודירוג הזיהום של הגרסאות האטמוספריות הוא דירוג מעודד של 4 מתוך 15 מול האדם S המוגדשת שמטפסת ל-9. ציון הריסוק של האדם הוא 4 כוכבים בלבד מתוך 5.

אופל אדם רוקס מיני קרוסאובר - 123,400 ש"ח

אופל אדם רוקס זו מכונית מיני עירונית, מוגבהת, צבעונית וחמודה מאד, עם גג נפתח, ג’אנטים “מנופחים”, ומראה חיצוני אטרקטיבי וצעיר. הביצועים שלה עירוניים, והיתרונות שלה יתגלו רק בעיר,  ולכן, יש לשקול אותה רק כרכב עירוני.

אופל אדם אנלימיטד, גרסת הבסיס, גנבה מאחיותיה ה-אדם S  ROCKS ואדם את מירב תשומת הלב בזכות כל מה שהיא ובעיקר בזכות תג מחיר “נוח” לעומת האחיות היקרות יותר. בזמן שמחירה של האופל אדם UNLIMITED גרסת הבסיס של האדם, מתחיל ב-87,400 ₪. האופל אדם S מטפסת ל-119,900 ₪, והרוקס נותנת פייט במחיר גם לקטגוריית הפנאי שטח הקומפקטיות, עם מחיר של 123,399 ₪.

*באירופה מדברים על השקת אופל אדם רוקס חדשה (מתיחת פנים) ב2020.
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × two =