אודי A6 גרסת 3 ליטר (55TFSI) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אודי A6 פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

אודי A6 גרסת 3 ליטר - Quattro 55 TFSI במבחן דרכים. איך נשמעים 340 כ"ס במכונית סלון פאר גרמנית? בדיוק כמו זה נשמע. מאוד איכותי, מדויק והמחיר בהתאם

צילום: דוד גרנות

מהנדסי אודי אימצו בחוזקה את המשפט “אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני”. אודי A6 החדשה עושה את זה כמו גדולה. גם במגדל החניון החצי מואר של היבואן היא מצליחה לזהור ולבלוט, לצד אחיותיה מבית אודי. אני פוסע לרכב, והלחיצה על הכפתור בשלט הרכב גורמת לשרירי החיוך לפעול. תאורת הלד מדליקה את הפנסים כמו מופע אור במצדה, וגורם לי לבהות בה כמו צבי שנתקע מול הפנסים.

האודי שקיבלתי לבנה וארוכה. הצבע הלבן גורם לה להיראות אף יותר גדולה ממידותיה הגדולות גם כך, ואלמלא הסימול ושינוי קל בעיצוב, הייתי יכול לחשוב שנתנו לי את האחות הגדולה אודי A8. גם הצצה בתוך הרכב החזירה אותי חזרה לישבן הרכב לבדיקה חוזרת של סימול הדגם – כל הדשבורד והקונסולה המרכזית של המולטימדיה ואף המושבים זהים לשל ה-A8.

גבירותי ורבותי, תכירו: אודי  A6 Quattro 3L 55 TFSI

הגרסה המפוארת והחזקה של האודי A6, עם הסימון החדש של רמת הגימור באודי. אם אפרט את כל מה שנכנס ברמת הגימור TFSI 55, לא בטוח שהשרת שלנו יוכל להחזיק את כל המלל בכתבה. בחללית של נאסא יש פחות טכנולוגיה. אודי מעולם לא הייתה מכונית לטכנובופים, וה-A6 החדשה עמוסה בכל טוב. יש למערכות שלה כמות תפריטים ותתי תפריטים, שגרמה לי להיזכר בבעלים של חברת הייטק שבה עבדתי עד לפני מספר שנים. אותו אחד טבע בי את המשפט “צריך להחזיר את כולם לכיתה א’, כי אף אחד לא יודע לקרוא ספר הדרכה”. או כמו שאומר הקיצור המוכר בעולם המחשוב – RTFM  Read The F***** Menual.

מאז אני משתדל לקרוא את כל ספר ההסברים של המקרר, הטלוויזיה והמכוניות שאני בוחן. וכך, מצאתי את עצמי פעמים לא מעטות יושב באודי בצד הדרך או בחניון וגולל בתפריטים האין סופיים שלה. אחרי מספר ימים איתה אני יכול להעריך שהספקתי לעבור על 80% מהם. אפשרויות הכיוון וההגדרות הן עמוסות, ואולי אף עמוסות מדי.

מבחן דרכים אודי A6 החדשה
אודי A6 Quattro 3L 55 TFSI

אכטונג בייבי

שום דבר לא יכול להכין אותך לפאר והיוקרה של האודי A6. היא ארוכה (493.9 ס”מ), מרשימה ויפה. גריל היהלום המוכר של אודי שהפציע בדור השלישי של הדגם, גדל במעט. בחזית הגריל מצלמה וזוג חיישני רדאר שבולטים במקצת מעבר לגריל. לא רוצה לחשוב כמה “נשאיר” במוסך אם חלילה רק נשפשף אחד מהם. בדגם הנוכחי, ה-A6 קיבלה מעיין חמוקיים, כאילו מישהו שייף משני צידי הרכב מדרגה שנמשכת ומתנפחת בחלק האחורי. לא יכולתי שלא להעביר עליהם את היד בליטוף. הקימור הזה הוסיף המון למראה הכוחני. יחידות התאורה מסוג MATRIX-LED עברו גם הן עדכון והן נראות עצבניות ומאירות בעת הדלקתן, כמו עץ חג המולד.

מתחת למראות המתקפלות מצאתי עוד זוג מצלמות וגם בחלק ליד הגלגלים האחוריים, וכמובן בחלק האחורי. חיישנים נוספים נמצאו סביב הרכב. לא פחות מ-16 חיישנים ו6 מצלמות סביב הרכב. חישוקי 21″ עם צמיגים בעלי חתך נמוך מדביקים את יצירת הפאר הזאת לכביש ומעל כל זה ישנו גג זכוכית בכשני שליש מהגג. היי, הוא גם נפתח. הישבן מאחור מזכיר בצורה חשודה את המתחרה הגרמנית מסדרה 7, שכמו אצלה חוצה פס כרום את הפנסים האחוריים.

תא נהג מפואר, טכנולוגי ומתקדם. אודי A6
לא לטכנופובים. מערכת מולטימדיה ומסכי מגע באודי A6

פתיחת הדלתות חושפת אותו דיוק ורמת גימור מדהימה עם רמת אבזור לא הגיונית בעליל. הדמיון לאודי A8 ניכר במושבים הרחבים עם כיוון חשמלי, במשחקי הצבעים, חום שחור, עם דיפוני דמוי עץ מהגוני חום כהה בשילוב כרום ועור, ובזכות מערכת המולטימדיה שהועתקה אף היא מהאחות הגדולה, בדמות שני מסכי טאצ’ אנכיים. המסכים אינם נגמרים כאן, מאחורי ההגה ישנו Virtual Cockpit, מסך 12.3″ אשר מציג בצורה ממוחשבת את לוחות השעונים ומסך מידע מרכזי, מערכת ניווט, שליטה על שלל המערכות ברכב, שליטה בטלפון, נתוני נסיעה ועוד. גם כאן כמות התפריטים והתתי-תפריטים רחבה, ומאפשרת אף הקטנה של סקאלת השעונים המוקרנים דיגיטלית, לטובת מסך מידע גדול ורחב יותר.

אודי כנראה לא מאמינים יותר בלחצנים פיזיים ורק חמישה כפתורים בלבד כולל כפתור ההנעה נמצאים בקונסולה המרכזית. כל השאר טאצ’, דרך שני המסכים. המסך העליון מאפשר שליטה על מערכות הרכב, ומצבי הנסיעה השונים, רדיו ומולטימדיה. במסך התחתון תהיה שליטה על מערכת המיזוג, המושבים ומערכות נוספות ברכב. אבל הדבר הבאמת מדהים במסך העליון הוא ההדמיות תצוגה של הרכב.

מדובר בהדמיות שבעזרת שש המצלמות נותנות הדמיית 360 מעלות, סביב הרכב, שבמרכזן הדמיית D3 של ה-A6. את הרכב בהדמיה ניתן באמצעות האצבע לסובב להגדיל או להרחיק (כמו בסמראטפון) ולראות את סביבת הרכב. רוצים מבט על? מבט מהמצלמה הקדמית או האחורית? מבט מהמצלמות מצידי הרכב? תצוגה פנורמית כללית או לכל מצלמה? הכל אפשרי, והכל בלחיצת טאצ’ המסך.

זה יותר מגימיק. בשילוב החיישנים הרבים שמפוזרים סביב הרכב, הרגשתי מאוד נינוח בנסיעה ברחובות צרים ועמוסים או בחניות, למרות מידות הרכב הנדיבות. האודי מאוד רחבה בזכות בסיס גלגלים של 293.3 ס”מ, עם תנוחת ישיבה מעולה, ואם זה לא מספיק לכם, תוכלו להרים את המושב החשמלי או לנפח את תמיכות הגב ובצדדים. כן, גם דרך המסך.

מאחור, המושבים רכים ונוחים עם מרווח לרגליים לכתפיים ואף לראש, גם לנהגים הגבוהים שביננו. חלון השמש אינו גורע ולא במקצת ממרווח הראש. ויש את תא המטען המכובד בנפח 530 ליטרים, עם ערכת עזרה ראשונה שלא הייתה מביישת מנתח. ואולי זה רמז לקהל היעד של הרכב.

גדולה ומעוצבת
פנסי לד מהפנטים

איש ליבה דיש A6

גולת הכותרת נחבאת מתחת למכסה המנוע – מנוע 3 ליטרים V6 טורבו בנזין המפיק 340 כ”ס, עם 51 קג”מ מומנט ותאוצה מ-0-100 ב-5.1 שניות. מטוס קרב. לכל התענוג הזה מחוברת תיבת הילוכים S-tronic אוטומטית – רובוטית כפולת מצמדים, בעלת 7 הילוכים. תוסיפו את הנעת ה-Quattro הכפולה לכל ארבעת הגלגלים, עם היגוי אחורי אקטיבי וקיבלתם לא פחות ממפלצת אספלט. ליד המנוע מונח עוד מנוע קטן, מנוע חשמלי MHEV 48 וולט. לא לא מדובר במכונית היברידית, מאחר ואין למנוע הזה יכולת הנעה בזכות עצמו. מטרתו היא אחת – לסייע בחיסכון ובצריכת הדלק במהירויות נמוכות.

אני מתיישב וסוגר את הדלת כמעט עד הסוף, ומנוע חשמלי דואג שהדלת תיסגר אחרי בצורה הרמטית. לחיצה על כפתור ההנעה גורמת למנוע לנהום ולהבהיר שלא מדובר במכונית היברידית. איך שהוא, למרות הגודל ובזכות מערכת ההנעה הייחודית של הגלגלים, וגם בזכות ההיגוי החשמלי שאינו פוגע ולו במקצת בחווית הנהיגה, התחושה בתמרון בחניון היא של נסיעה ברכב הקטן ממידות האודי הגדולה הזו.

אודי A6 כאמור עמוסה טכנולוגיות ומערכות בטיחות. החל מתאורת פנסים ורפלקטורים המאפשרים להתאים את התאורה לתנאי הכביש ולמשתמשי הדרך, דרך תיקון סטיה מנתיב אקטיבי, בקרת שיוט אקטיבית, מערכת סיוע בנהיגה בעומסי תנועה, בלימת חרום (גם בהילוך אחורי), המכויילים בצורה מדהימה והופכים את הנסיעה לכמעט אוטונומית מלאה. כשכלל מערכות הבטיחות מופעלות, התחושה באודי A6 היא שאתה מפריע למישהו אחר לנהוג ברכב. באחת הפעמים ניסיתי לסטות לנתיב אחר בזמן שההתראה על רכב ב”שטח המת” במראות התריעה באור צהוב. זאת מערכת שיודעת לסרוק באמצעות ראדר, עד 70 מטר מאחורי הרכב. מצאתי את עצמי נאבק על ההגה מול מערכת שהתעקשה להישאר בנתיב. זאת אחת המכוניות הבטוחות ביותר על הכביש כיום.

מנוע V6 עם 340 כ"ס. אודי A6

איטום הרעשים הוא אבסולוטי, למרות החיה הרעה שמתחת למכסה המנוע. רק כשהרגל הייתה כבדה על דוושת הגז, רעשי גרגור קלים נשמעו מאזור המנוע. תוסיפו לכל השקט הזה את מערכת השמע המעולה מבית Bang & Olufsen בשילוב רמקולים באיזור הגג והקורות, ותקבלו הרגשה של ישיבה על ספת עור בבית האופרה הממלכתית של ברלין.

ירדתי מהכביש הבינעירוני לטובת הכביש המהיר. תיבת ההילוכים עברה למצב S ומצב Dynamic נבחר במסך. לחיצה קלה על הדוושה גרמה לגב להיצמד למושב ולרעש מנוע לחדור לראשונה לתא הנוסעים. האודי A6 נדבקה לכביש עם אחיזה מושלמת. מתלי האוויר שכויילו בהתאם למצב עבדו מעולה, והמכונית זינקה קדימה והוכיחה שה-DNA הספורטיבי של ה-QUATTRO חי ובועט חזק. חגגתי עם תיבת ההילוכים באמצעות השיפטרים מאחורי ההגה, ויחד עם ההיגוי האחורי האקטיבי הרגשתי איך אני והמכונית הופכים לגוף אחד חזק ומדוייק. דאממ… איזו מכונה. חבל שאין בארץ כבישי אוטובאן שיכלו לתת למנוע הזה להתבטא עד הסוף.

ההפתעה בסיום הייתה צריכת הדלק המעולה לרכב עם מנוע שכזה ועם נהיגה לא רגועה בקטעים שמותר. מחשב הדרך הראה ממוצע של 11.4 ק”מ לליטר בנהיגה משולבת. המנוע החשמלי בהחלט עושה את העבודה שלו.

לא יכול להוריד ממך את העיניים
נותנת פייט לאחותה

מה בעוכרה של ה-A6? אולי העודף בגאדג’טים ובתפריטים. זה אולי נחמד, המשחק בהדמיות ומצבי הנהיגה, על שלל האנימציות שבה, או הבחירה בין מספר צבעים בתאורת פס הלד הפנימית (אני התקבעתי על סגול). אבל בסופו של יום, מעטים הנהגים שירדו לרזולוציות כיוון חיישנים או מערכות בטיחות או התאמה אישית של מצבי נהיגה או השד יודע מה יש בתת התפריט הרביעי של הCAR SETTING. דבר נוסף שהיה חסר לי הוא לוקליזציה. טוב יהיה אם אודי יבצעו לוקליזציה לעברית במערכת הסאונד והטלפוניה. פחות כיף לקבל ג’יבריש במכונית סלון-יוקרה שכזאת.

לסיכום – חיה רעה מבית טוב

אודי A6 היא לא פחות מיצירת מופת. סנסציה על הכביש. למרות שאודי שומרת על עיצובים מאופקים (למעט גרסאות הקצה), ה-A6 משכה לא מעט מבטים. עם תג מחיר של 564,000 ₪ היא מכוונת למאיון העליון ומעלה, ואלו אנשים שיודעים בדיוק מה הם רוצים. ישנה גירסא זולה יותר שתגיע בקרוב, עם מנוע 2 ליטר שמחירה יהיה 460,000 ש”ח.

אודי A6 עלולה לבצע קנבליזם עסקי לאחותה הגדולה אודי A8, ולנגוס במכירותיה. עם שלל מערכות הבטיחות והאבזור שקצרה היריעה מלציין, היא הולכת לתת פייט למתחרות הגרמניות האחרות בסגמנט היוקרה-סלון. אני במקומם הייתי מתחיל לדאוג, יש לאודי פה קלף מנצח.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 4 =