אודי Q2 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

החלק החסר במשפחת ה-Q, הבייבי של אודי הגיע לארץ - מבחן דרכים לאודי Q2 רכב הפנאי הקטן והספורטיבי

אודי יודעים חשבון, ללא ספק. ה-A3 שלהם היא אחת המכוניות הפופולריות והאהובות על חולי המותג, וזה לא סוד שהעולם הולך לכיוון של רכבי פנאי-שטח, מה שנקרא “קרוסאובר’ס”. אז עשו 1+1 וקיבלו 2Q, ככה באות מכוניות לעולם.

עירוני, אפנתי, צעיר, יוקרתי, בטיחותי… אודי יצאו בקמפיין שיווקי שמבקש לא לתייג את ה-Q2, ולהכניס אותו לשבלונה כלשהי. אבל האמת היא שהרכב הזה, הייעוד שלו והקהל שלו ברורים מאד.

אל תתייגו אותה. אודי Q2

איך זה מרגיש
המנוע בנפח 1.4 ליטר, TFSI מפיק 150 כ”ס, מומנט מירבי 25.5 קג”מ, זהו מנוע מוכר וטוב, הנתונים מוכרים ומספקים. ההנעה היא קדמית, ותיבת ההילוכים היא S טרוניק, עם 7 יחסי העברה.

הנהיגה באודי Q2 מהנה למדי, אני אישית אוהבת את ההגאים של אודי, שאולי חלק ירגישו או יגדירו כמעט מנותקים. הניתוק הזה הוא מה שנותן לי את הרגשת הביטחון, היציבות, ההגה נטוע.

המתלים מרגישים ספורטיביים ומעט קשיחים, מה שאומר שמהמורות קטנות בכביש יורגשו ברכב, ומאידך, עם מתלים כמו אלה, יש לי את החופש לפנות כמו מטומטמת ולהישאר יציבה ואיתנה על האספלט.

הרכב מאיץ מהר, מגיב מהר, ונוח ברוב רובה של הנסיעה. תיבת ההילוכים עובדת היטב ומסונכרנת עם ביצועי המנוע, אין השהיות טורבו רציניות, והנסיעה חלקה למדי.

ביצועים. אודי Q2

מבחינת מרחב הפנים, ה-Q2 דומה מאד ל-A3, אז אם אתם משפחה קטנה שרוצה להתחדש באודי הקטנה, דעו שיכנסו מאחור שני מושבי בטיחות או 3 ילדים קטנים, אבל הכניסה לרכב לא נוחה להטענת מושבים, ופתחי הדלתות לא מכוונות לפונקציונליות “משפחתית”.

גם נפח תא המטען, מכובד יחסית לרכב פנאי קטן וספורטיבי, אך הוא לא לשימוש משפחתי (עגלות וכיוצא בזה). 
זהו רכב ליחידים או זוגות, שעם הילד הראשון יעשו טרייד לאודי Q3 או Q5 אם ירצה השם 🙂.

שימושית עם מרחב פנים לזוגות או יחידים. אודי Q2
תא נוסעים איכותי. אודי Q2

אני יודעת שביקשו לא לתייג את ה-Q2, אבל הוא לגמרי:

#עירוני
נתוני המנוע מדברים בעד עצמם, הבייבי Q חזקה ונמרצת מספיק לנסיעות בינעירוניות ארוכות ותכופות. היא תעזור לכם להשלים עקיפה בבטחה, או אם סתם תרצו “לשים גז” בשביל הכיף. אבל, במהות, באופי של הרכב, הוא עירוני, הוא תל אביב והסביבה, הוא הרצליה פיתוח לסופר ובחזרה, הוא ילווה אתכם בכיף בשבילים… ליד הבית ברשפון…
 
#אפנתי
ה-Q הקטנה היא שילוב בין רכב ספורטיבי לרכב פנאי. היא מוגבהת מעט, וכל החידודים והקימורים שלה הן לגמרי מעולם רכבי הספורט. החלונות גבוהים וצרים יותר, (כך גם שדה הראייה, אבל כיוון המושב לגובה סייע לי לשמור על שדה ראייה טוב). הספוילר הקטן והמעוצב בקצה הגג. העיצוב של ה-Q2 ספורטיבי ודינמי. הגריל מקדימה זהה לבני המשפחה, עם בתי תאורה מלבניים וחדים הכוללים תאורת לד כאופציה בתשלום נוסף.

אודי 2Q נראית מצוין, ואישית אין לי בעיה לארח אותה בחניה שלי כפריט אפנתי, כמובן.

#צעיר
העולם שייך לצעירים, זה לא חדש. והתמחור של רכבי אודי בדרך כלל לא פוגע (לטובה) בקהל הזה. גם בחו”ל רכבי המותג מתחילים במחירים ש”צעירים בגילם” לא יכולים לקנות. ה-2Q זו התשובה לכך, זו המכונית שאמורה למלא את החלל הזה, עם תמחור שפוי יותר. המחיר כאן בארץ מזדנב לכיוון ה-183 אלף ₪. אולי הצעירים בחוץ לארץ (החל מ-41,000$) יוכלו לרכוש את הרכב. אנחנו כאן, הרוב לפחות, נמתין ליד 2.

#בטיחותי
מערכות הבטיחות היוקרתיות, שמצאנו לרוב בקטגוריות גבוהות ויקרות יותר, “יורדות לעם”, ותמצאו אותן, בחלקן לפחות, גם ב2Q, מערכות שמגיעות כסטנדרט, ברמת האבזור הבסיסית: Front Assist – מערכת שמאפשרת, באמצעות ניטור המרחק מהרכב שלפנים, לשמור על מרחק קבוע ממנו, ושליטה על דוושת התאוצה והבלמים ללא צורך בהתערבות הנהג. המערכת מתריעה על אי-שמירת מרחק רצוי מהרכב שלפנים באופן ויזואלי וקולי. ואם הנהג יאחר להגיב במקרה חירום, יבלום הרכב באופן עצמאי כדי למנוע התנגשות.


#יוקרתי
ה-Q2, היא הפאזל החסר במשפחת ה-Q היוקרתית של אודי. אוהבים להגיד שזו בעצם נקודת כניסה נוחה למשפחה, בשל התמחור הנוח. אבל נוח זו מילה יחסית – 179,000 ₪ לא כולל אגרה.

ה-Q2 מציע מנוע טורבו בנזין TFSI 1.4 ליטר בעל הספק גבוה במיוחד העומד על 150 כ”ס, המושגים בין 5,000 ל-6,000 סל”ד, ומומנט של 25.5 קג”מ המושגים בטווח של בין 1,500 סל”ד ל- 3,500 סל”ד.

המנוע מצויד בטכנולוגיית Cylinder on demand, המאפשרת במידת הצורך את ניתוק צילינדר שתיים או שלוש ובכך להשיג חיסכון משמעותי בצריכת הדלק.

בנהיגה מהירה רצופת פניות, מערכת הבקרה לא תאפשר ניתוק צילינדרים בשל זמינות הכוח הנדרשת, אך מנגד בעת נסיעת שיוט רגועה, המערכת תנטרל שני צילינדרים.

הרכב כולל גם היגוי פרוגרסיבי השולט במצב גלגלי ההיגוי הקדמיים, כך שבעת ביצוע פנייה חדה, או במרווח מצומצם, הנהג צריך לסובב את ההגה שני סיבובים בלבד כדי להגיע לנעילה.

משקל הרכב, לצד מנוע חזק, מספקים זמן תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 8.5 שניות, ומהירות מרבית של 212 קמ”ש.

המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים S-tronic.

הקו הצעיר והאלגנטי של ה-Q2 נשמר גם בתוך תא הרכב, בזכות שילוב מוצלח בין דיפוני אלומיניום, מגוון צבעים ואלמנטים עיצוביים. הדשבורד וקונסולת הפיקוד של הרכב מתחלקים לשניים, בעזרת קו אלומיניום אורכי בצבע אפור מטאלי (לבן בגרסת ה-Design), הזורם באופן אלגנטי מדלת לדלת ומעליו משתלבים פתחי האוורור. תאורת LED פנימית לאורך תא הנוסעים (חבילת Luxury), מסך מולטימדיה 7 אינץ’, ודיפוני אלומיניום בדלתות ובקונסולה המרכזית, תורמים למראה פרימיום קלאסי.

מערכת ה-MMI radio plus, מציע ה-Q2 הנדסת אנוש טובה, תוך שימוש במספר קטן של כפתורים. לגלגל ההגה מראה ספורטיבי, בעל שלוש זרועות וגימור עור המופיע גם בידית ההילוכים. 

Q2 מגיע בשתי רמות גימור: Beat ו-Design:
כבר ברמת גימור Beat הרכב מציע מגוון אביזרי נוחות כסטנדרט: מערכת Start/Stop, בלם יד חשמלי, מחשב דרך, משענת יד קדמית, בקרת אקלים אלקטרונית בעלת שני אזורי אוויר, חיישני גשם ואור ועוד. רמת גימור זאת כוללת בנוסף גם מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך 7″ צבעוני, מערכת שמע Audi Sound System עם 10 רמקולים ומגבר 180W, זאת בנוסף לממשק BT לסמארטפון.

פנים הרכב כולל חבילת אלומיניום, דיפונים בגוון כסף מטאלי, הגה ספורט בעל שלוש זרועות בגימור עור, ריפודי בד Script, מושב אחורי מתקפל ומתפצל, ומושבים קדמיים עם כוונון לגובה.

רמת Design כוללת בנוסף דיפונים בגוון לבן מבריק המעניקים לרכב מראה יוקרתי, ריפודי בד Aspect, תאורת אווירה משתנה וכן חישוקי אלומיניום 17′ בעלי 10 צלעות בעיצוב Multi Spoke, עם צמיגים 215/55R17.

לרוכשי הרכב, בשתי רמות הגימור, מוצעת גם אופציה לחבילת Luxury הכוללת תוספת אבזור יוקרתי. החבילה מציעה בשתי הרמות תוספת של גג שמש פנורמי, עם אפשרות לפתיחה מלאה ולהטייה אנכית, חבילת תאורה פנימית משופרת, שמשות אחוריות מתכהות, מפתח חכם, ומראות צד מתקפלות חשמלית ומתחממות.

ברמת Beat יתווספו לחבילת ה- Luxury חישוקי אלומיניום 17″ בעיצוב 5 זרועות V-Design עם צמיגי 215/55R17.

ברמת גימור Design יתווספו מושבי עור משולב ודיפוני אלומיניום מט.

מראה ה-Q2 זהה למשפחת רכבי הפנאי-שטח של Audi, אך עיצובו בגאומטריית קווים ישרים מצולעים, מציג מראה שובב יותר לעיצוב הקלאסי של Audi.

ל-Q2 חזות דינמית עם גריל קדמי מוכר של דגמי Audi – אך שרירית יותר בזכות קווים ישרים יותר לסבכה המתומנת.
מכסה המנוע נמתח בקווים חזקים עם תפיחות קלות בצדדיו, ומסתיים בבתי תאורה כמעט מלבניים הכוללים תאורת LED (אופציה).

הפגוש הקדמי בעל מראה קשוח יותר עם מגנים כהים דמויי כונסי אוויר. בתי הגלגלים התפוחים המשלבים חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ’ (קוטר 17 אינץ’ ברמת גימור Design) עד 19 אינץ’.

צדי הרכב נמתחים בקווים ישרים ובזוויות שונות, היוצרים “קו מותניים” מפוסל. צללית הרכב ספורטיבית, בעלת מראה קופה, המושג בזכות קו חלונות גבוה וגג נמוך עם מסילות, המשתפל אל קורות C המעוצבות בגוונים השונים מצבע הרכב. יחד עם מגני פלסטיק קשוחים בתחתית הרכב, הם יוצרים מראה צעיר וייחודי.

החלק האחורי של הרכב כולל בתי תאורה מרובעים מעוצבים עם תאורת LED, ספוילר גג אחורי ודפיוזר שמסתיים בסף אגזוז מעוצב.

בשתי הגרסאות קיימות מערכת Front Assist. מערכת זו מאפשרת, באמצעות ניטור המרחק מהרכב שלפנים, לשמור על מרחק קבוע ממנו וכן שולטת על דוושת התאוצה והבלמים ללא צורך בהתערבות הנהג.

באמצעות המערכת להאטה/בלימה במהירות משתנה, יתריע הרכב על אי-שמירת מרחק רצוי מהרכב שלפנים באופן ויזואלי וקולי. בהיעדר תגובה מצד הנהג, יבלום הרכב באופן עצמאי כדי למנוע התנגשות.

בנוסף, Q2 מצויד במערכת היגוי פרוגרסיבית, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, שש כריות אוויר, ומערכת ESC – Electronic Stability Control המאפשרת בקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה. ישנן גם כל המערכות האלקטרוניות המוכרות, כגון:
מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS – Anti Locking Brake System, XDS – מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה ESC – Electronic Stability Control, מערכת Hill Hold Control) H.H.C סיוע בזינוק בעלייה, מערכת לסיוע בבלימות חירום BAS – Brake Assist System מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה – Multi-Collision Braking System.

אורך 419 ס”מ
בסיס הגלגלים 260 ס”מ
רוחבו 179.4 ס”מ
גובהו 151 ס”מ.
משקל 1,355 ק”ג
נפח תא המטען – 405 ליטר.
מרווח הגחון עומד על 14.7 ס”מ.

12.5 קילומטר לליטר, במבחן מאומץ

מערכת שמירה על נתיב. אודי Q2
מערכת שמירת מרחק מהרכב מלפנים כסטנדרט. אודי Q2

הרכב מוצע בארץ בשתי רמות גימור – Beat ו- Design – כשלכל רמת גימור מוצעת כאופציה נוספת גם חבילת אבזור Luxury.

מחיר דגמי Audi Q2 החל מ- 179,900 שקלים

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − six =