אודי Q5 ספורטבק פלאג אין הייבריד – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אודי Q5, רכב הפנאי שטח המרשים עד מאד, זוכה למתיחת פנים לשתי גרסאותיו, Q5 ו-Q5 ספורטבק (sport back), השקה הכוללת כניסה של גרסאות הנעה חדשות, היברידיות נטענות – “פלאג אין הייבריד”

 

אודי Q5
אודי Q5 ספורטבק

 

בתוך כל היופי הזה, יש גרסאות חזקות וגרסאות חזקות יותר לכל אחד מהדגמים, ואני, תחזיקו חזק, קיבלתי למבחן דרכים את דגם, העונה לשם הארוך, אודי Q5 ספורטבק, אס ליין TFSIe 50. המספר “50” הוא בעצם קוד, שיטת קטלוג חדשה ישנה של אודי, את נפחי המנוע שלה, במספרים שבין 25-55, כשכל מספר מסמן טווח של הספקי מנוע. רכב המבחן שברשותי הוא בעל הספק של 299 כ”ס (50), ולשם ההשוואה, הדגם החזק יותר, Q5 55 TFSIe, הוא בעל הספק כולל של 367 כ”ס (55).

אודי Q5 הוא אחד מרכבי הפנאי – יוקרה היפים לדעתי, בעיקר דגם ה-Sport Back, בעל צורת המרכב עם מראה הקופה, הגג המשתפל לאחור. מי שיחפוץ ב-Q5, יוכל כאמור לבחור בין 4 גרסאות של ה-Q5, עם עיצוב “רגיל” מול מראה הקופה, ועם הנעה היברידית נטענת (PHEV TFSIe), מול בנזין מלא.

 

אודי Q5 2022
אודי Q5 ספורטבק, אס ליין TFSIe 50 הספק של 300 כ”ס
אודי Q5 יד 2
אודי Q5 ספורטבק פלאג אין הייבריד – סקירה וחוות דעת

הנעה

כל גרסאות ה-Q5 PHEV TFSIe מגיעות עם מנוע בנזין 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים, המשודך לתיבת הילוכים S tronic, בעלת 7 הילוכים, לצד מנוע חשמלי, וסוללת ליתיום יון, עם הספק מירבי של 105 קילו ואט. הגרסה הנבחנת, ה-50, מגיעה עם מומנט משולב של 45.9 קג”מ, ונתון האצה של 6.1 שניות, מול 51 קג”מ לגרסת ה-55, עם האצה מהמקום ל-100 קמ”ש, ב-5.3 שניות. בגרסאות ה-PHEV, פלאג אין הייבריד, קיימת סוללה בקיבולת גדולה של 17.9 קוט”ש, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי מירבי של 58 ק”מ לפי היצרן, לא רחוק מהנתון שיצא במבחן – 55 ק”מ.

לגרסת הספורטבק, כלת האירוע, עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים ברכב, תוספת של ספוילר אחורי, ספוילר בגג, סאנרוף פנורמי, ופסי גג מאלומיניום. תוספות שבאות לידי ביטוי גם במחיר (למעלה מ-25 אלף שקלים). בשתי התצורות, הרכב מגיע עם פנסי לד קדמיים ואחוריים, מראות צד מחוממות, מתקפלות ומתכווננות חשמלית. ואם תוסיפו עוד 30 אלף שקלים, תקבלו מערכת שמע דיי פסיכית עם 19 רמקולים, בטכנולוגיית SOUND D3, מצלמה היקפית 360, מערכת עזר לחניה, וחישוקי סגסוגת מעוצבים, באפור גרניט בקוטר 20 אינץ’. גררר…

 

אודי Q5 מחיר
נראית טוב ונוסעת טוב
אודי Q5 מחירון
חישוקים נאים וגדולים בגודל 19 אינץ. אודי Q5 50

רושם ראשוני

המפגש שלנו התרחש ביום שישי בבוקר, לא ציפיתי לרכב מבחן בצבע כסוף רגוע ומשתלב בנוף, ולא בצבע שחור בוהק, כזה ששוטרים אוהבים לעצור בדרך לבדיקה. ואולי מצד שני, כסוף, בדומה ללבן, זה הצבע האולטימטיבי, לרכב משפחתי ליום יום. וסלחו לי שאני מעזה לתייג רכב ב-437 אלף שקלים, רכב משפחתי אולטימטיבי. כבר בפתיחת הדלת נתקלתי בידיות האלגנטיות, עם מנגנון פתיחה כלפי מעלה ולא לצד. תא הנהג והנוסעים מהודר ונעים מאד לשהייה, איכות החומרים מרגישה ונראית גבוהה ויוקרתית. הנדסת אנוש מדויקת, הכל נמצא במקום שאני מצפה שיהיה, ולפיכך, קל לי מאד לתפעל את מערכות בקרת האקלים, השמע, מצבי הנהיגה ואבזור הנוחות. אני חושבת שרק עם מתג פתיחת הסאנרוף הפנוראמי נאבקתי קלות, בגלל אפשרויות הלחיצה – פתיחה הפחות מובנות, במתג אחד יחיד.

כמה מילים על האבזור, ונזיפה אחת, למה אין כאן משטח טעינה לנייד? לא מבינה את זה. זו טכנולוגיה שצריכה להכנס לכל רכב כסטנדרט. כן היה פתח קטן מתחת לבקרת האקלים, שחשדתי בו כפד טעינה, אבל הוא פשוט משטח רגיל, וקטן מדי, שלא מצאתי בו כל שימוש. מערכת המולטימדיה בעלת מסך מגע בגדול 10′, עם ממשק מוצלח ומובן מאד, לו המחוונים בגודל 12.3′ נאה, אינפורמטיבי פחות או יותר, וחשוב מאד, יש פדלים לבלימה רגנרטיבית ידנית, מאחורי ההגה.

 

אודי Q5 חוות דעת
לביצועים מיטביים, בחרו במצב חשמלי מלא או בנזין מלא

בדרך

הגיע הזמן להניע את הרכב, המנוע החשמלי מתעורר ראשון, הוא זה שמניע את הרכב באופן קבוע אחרי ההתנעה. מהנקודה הזו אתם תוכלו לבחור איך ממשיכים לנוע מכאן: במצב חשמלי מלא, במצב היברידי, שילוב של שני המנועים בהתאם לאופי הנסיעה, מצב נהיגה בנזין מלא, עם כיבוי מוחלט של ההנעה החשמלית, כדי לחסוך בסוללה, ומצב רביעי לבחירה, אפשרות נסיעה עם מנוע הבנזין, תוך הפעלה אולטימטיבית של מערכת הרגנרציה, לטובת הטענת הסוללה החשמלית בהאטות ובלימות בזמן הנסיעה.

וזה עובד! (חייבים פה סימן קריאה), רוב מבחן הדרכים התקיים בכבישים בינעירוניים מהירים, במצב בנזין לטעינת מירבית של הסוללה, והופתעתי מאד לראות שזה אכן קורה, הסוללה מתמלאת מעצם הנסיעה. לאחר כשעה, קיבלתי “בחזרה” 14 אחוזי סוללה. ברכב היברידי, עם טווח סוללה של 55 ק”מ, זה נתון מעודד.  מה שלא יהיה, בטעינה ביתית איטית, תקבלו בחזרה את כל האנרגיה לסוללה שלכם עד 8 שעות טעינה.

מה שעוד הפתיע אותי, ולא לטובה, הן ההאצות של ה-Q5 ההיברידי הנטען מהמקום, במצב ההיברידי ההאצה מרגישה לא מספיק טובה. אני באודי Q5, אחד מהקרוסאוברים הזריזים ודינאמיים שאני מכירה, אבל המערכת ההיברידית, מסרסת לו את ההאצות. מזל שאפשר לבחור עם איזה מנוע נסע ונאיץ, שלא לומר “נרביץ”, מצב בנזין מלא או חשמלי מלא, לא באמצע.

הנסיעה ב-Q5 נוחה, יציבה (הנעה כפולה, לכל הגלגלים), ושקטה להפליא. בידוד רעשים מצוין, ושיכוך טוב של המתלים את כביש. ההיגוי הטוב למדי, פחות מתקשר במהירויות גבוהות, מאד, אבל סה”כ, קשה להגיד מילה רעה על חווית הנהיגה ברכב הזה.

 

אודי Q5 2019
אודי Q5 תא נהג
אודי היברידי
איכות חומרים גבוהה
אודי טווח חשמלי
טווח חשמלי של 55 קילומטר. אודי Q5
אודי Q5 מידות
מרווחת למשפחה
תא מטען אודי
תא מטען גדול ושטוח

 

מערכות בטיחות

בבטיחות, הייתי צריכה לבדוק שמערכת תיקון הסטייה מנתיב פועלת, משום שלא הרגשתי בה בכלל. באודי Q5, חבילת אבזור בטיחות רחבה, הכוללת מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, כמו: מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטומטית בעת חירום, תיקון אקטיבי לסטייה מהנתיב, זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית (מתחילה לפעול מ-20 קמ”ש בערך, ולא ממצב עצירה), מערכת לזיהוי רכב בשטח מת, כמו שתזהיר אותנו מפני מעבר לנתיב לא פנוי. מערכת קריטית. מערכת הבטיחות PRE SENSE של אודי נראית עירנית מאד, ומציגה חיוויים שוטפים מול עיני הנהג על גבי לוח השעונים הדיגיטלי.

בשורה התחתונה, בימים האלה ממש, כל עוד אין פריסת עמדות טעינה רחבה באמת או משביעת רצון, לרכוש רכב היברידי נטען תהיה בחירה שקולה יותר. ואם יש לכם את הכסף, ואתם בוחנים דגמים מקטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים, ה-Q5 הוא רכב היברידי נטען, ראוי וטוב לכם ולמשפחה שלכם.

מחיר 437,700 ₪

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − 11 =