אודי RS3 ספורטבק החדשה (2.5 ליטר) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אודי RS3 החדשה
אודי RS3 החדשה – סקירה וחוות דעת. צילום: ארתור גינזבורג

 

מבחן דרכים מלא אמוציות ל”משפחתית המהירה ביותר בייצור סדרתי” – אודי RS3 ספורטבק החדשה. מה לעשות, זה מה ש-400 כוחות סוס ומנוע מגרגר כמו נמר גורם לי להרגיש…

 

יש לי מנהג מגונה, לכתוב “שורות תחתונות” בתחילת הכתבה. להכניס את הקוראים להלך הרוח שלי, להבין מאיפה אני כותבת את המילים בסקירה, ואילו רגשות מתלווים אליה. יכול להיות שחלקכם/ן הספיקו להכיר את אופי הכתיבה שלי, ששזור בחוויות ורגשות. כזו אני, מפתחת רגשות כלפי גושי ברזל ופלדה גדולים, בעלי 4 גלגלים.

אז אפתח בווידוי, טרם אפרט על מבחן הדרכים שעבר עלי בסופהשבוע האחרון: אילו היה לי הרבה כסף, המון ממנו, והיה באפשרותי לרכוש רכב שני, בשביל הכיף והנשמה, אז בחניה הכפולה של הבית הפרטי הדמיוני שלי, הייתה חונה אודי RS ספורטבק חדשה. אפורה או אדומה, עדיין לא החלטתי. הרכב הראשון בחניה היה משפחתי, מרווח, פרקטי ונוח, פרמטרים שה-RS3 לא בדיוק עונה עליהם, אבל הרכב השני, RS3 ולא אחר.

הייתה לי שיחה כמה ימים לפני מבחן הדרכים הזה, עם קורא שלי, עוקב באתר וברשתות החברתיות של מלכת הכביש, והוא שאל אותי אם אני במקרה בוחנת את האודי RS3 החדשה בקרוב, והשבתי בחיוב. כמעט שחודש ימים כל חובבי הרכב כולם מדברים עליה, מאז נחתו תמונות ראשונות שלה מחניון היבואן צ’מפיון מוטורס, וכמוהו, כמוני, גם אני הייתי אמורה להתלהב מאד לקראתה, אבל כל מה שיצא לי זה משפט עילאי ומתנשא, “אני לא זוכרת מתי רכב הלהיב אותי ממש לאחרונה, ואני מניחה שכך יהיה גם הפעם”. את ההשתאות שלו לא ניתן היה לפספס.

 

אודי RS3 2022
מנוע בנפח 2.5 ליטר עם הספק של 400 כ”ס. אודי RS3
אודי RS3 יד 2
RS3 ספורטבק

אודי RS3 2022

 

אודי RS3 החדשה נחתה לא מזמן בישראל, בתצורות סדאן (4 דלתות, תא מטען יותר מרווח), וספורטבק (5 דלתות), עם אותם נתונים טכניים, והבדל של כ-18 אלף שקלים במחיר (אודי RS3 Sportback החל מ-460,000 ש”ח). רק כדי לעשות קצת סדר, ה-RS3 היא ממשפחת ה-A3, המשפחתית פרימיום, שבשנים האחרונות קיבלה מנוע 1.5 ליטר שהפך אותה לאופציה ספורטיבית קצת פושרת, ולכן, תודה לאל שיש את גרסאות ה-S3 ואודי RS3 כדי לספק לחובבי הנהיגה המהירה ועצבנית, גם את העניין הזה עם הביצועים.

ה-RS3 בעלת עיצוב “אודי ספורט” קלאסי ויפה, בלי ניפוחים ודרמות מיותרות. אך יש בו ולו לא מעט אבזור ספורטיבי: וספוילר אחורי וקדמי, קליפרים בצבע אדום, חבילת עיצוב הכוללת סמלי RS, מקרני לוגו RS לרצפה, עם פתיחת הדלתות הקדמיות, חישוקים עם עיצוב ספורטיבי בצבע אפור פלטינום בקוטר 19 אינץ’.

הצבע הירוק של רכב המבחן שקיבלתי “כובש”, אין עין אחת שפספסה אותו, כולל תמונות פאפרצי שקיבלתי מאנשים שזיהו אותי, כלומר אותה, בנסיעה בכביש. הקווים הספורטיביים ועסיסיים בצדדים ו”במותניים” יאמי, החזית והגריל האגרסיבי נאים, ופנסי המטריקס לד המטורפים יגרמו לכל אחד ואחת להתלהב (חלק מחבילת אבזור שניתן לקבל בתוספת של 20 אלף שקלים), פנסים בעלי איתות דינאמי, וחתימת אור שמקבלת את פני הבאים בכל פתיחת דלתות במופע אורות מרשים ובו מוצגים התווים R-S-3, ודגל של אודי ספורט. היא נראית מצוין, באמת, כחובבת אודי מושבעת מזה שנים, “אני קניתי”, במקום, איך אומרים באנגלית רצוצה, “YOU HAD ME AT HELLO”? איך שראיתי אותך ידעתי שאני שלך ואת שלי, בתיאוריה, ול-48 שעות.

 

אודי תא נהג
אודי rs3 החדשה 2022 תא נהג
מולטימדיה אודי
הגדרות מפורטות בתוך מצבי הנהיגה, כולל מצב מסלול ו-דריפט
מושב אחורי אודי
מושב נוסעים אודי RS3

הגה אודי RS

אודי תא מטען
אודי RS3 תא מטען

נכנסים פנימה

 

תא הנהג והנוסעים מזמין ואיכותי. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ’. יש את לוח המחוונים ששיבחתי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ל- 3 אזורי שליטה, חבילת תאורה פנימית מורחבת, מושבי ספורט קדמיים חשמליים עם תמיכה לגב תחתון, ריפוד עור משולב עם סמלי RS, סאנרוף פנורמי שנפתח, ועוד.

הרכב הספורטיבי הזה, אם תתעקשו, יכול להיות למשפחה של 3-4 נפשות, אבל לדעתי, זהו אינו קהל היעד הישיר שלו. מרווח הפנים מאחור יתאים לילדים או נוסעים עד 1.60 מ’, ותא המטען יאפשר לכם הטענת קניות מצומצמות. אם אתם חובבי וחובבות רכבי ספורט קטנים, האצ’בקים חמים, ויש לכם ילדים, אשריכם, אבל רכב כמו RS3 הוא קודם כל רכב לנהג/ת שרוצה להרגיש פיצוצים קטנים בלב, וליהנות מהאצות מהירות ומלהיבות מלוות במוזיקה שבוקעת לא רק ממערכת השמע, כי אם מהמנוע.

 

אודי RS3 מנוע 2.5 ל
אודי RS3. צילום: ארתור גינזבורג

 

העניין המרכזי ברכב הזה הוא המנוע

 

מנוע בנפח 2.5 ליטר, טורבו, ובו חמישה צילינדרים שעושים את כל ההבדל. מהצלילים, להרגשה, ועד למי-אכפת-מצריכת הדלק. מנוע גרגרן וחזק מאד שמניע את האודי RS3 וגם את האודי TT RS. בין המנועים האהובים ביותר על הגרופים של היצרנית פולקסווגן, ומותג אודי.

איך אודי אמרו ודייקו, “זהו מנוע שמעניק חווית נהיגה ספורטיבית ודינמית ומלאת אופי ורגש, 1-2-4-5-3, סדר הצתת הצילינדרים…”. הנתונים מרשימים למכונית משפחתית קטנה, שגם זכתה בתואר “המשפחתית המהירה ביותר בייצור סדרתי”. הספק המנוע הפועם בה כ-400 כ”ס המושגים בין 5,600 -7,000 סל”ד, והמומנט המירבי הוא 51 קג”מ בטווח של 2,250-5,600 סל”ד. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש, ומה שגרם לי בתחילת המפגש איתה לאבד דופק, מהתרגשות, הוא 3.8 שניות, 0.3 שניות מהר יותר מהדגם היוצא. אתם יכולים גם למדוד זאת בעצמכם, בעזרת אפשרויות המידע ומדידה המגוונות בלוח המחוונים המתקדם בגודל 12.3 אינץ’. יש שעון עצר שמודד כמה זמן עבר עד 100 או 200 קמ”ש. שימושי מאד.

 

אודי rs3 מפרט טכני

 

המהירות המרבית אם לוחצים חזק והרבה, 250 קמ”ש. תיבת ההילוכים שעשתה עבודה טובה בלא להרוס למנוע הזה את העבודה, היא תיבת S-tronic בעלת 7 הילוכים. למרבה המזל והפלא, ועל אף התקנות המחמירות נגד פליטת מזהמים בכלי רכב, אודי לא הולכת לוותר על המנוע הזה, (שנכון להיום עומד על דירוג זיהום מירבי של 15 מתוך 15), ולטובת כל אוהדיו, וטובת המותג, תשקיע כסף רב בלעדכן אותו ולהשאיר אותו רלוונטי ברכבי הספורט הבאים שלה.

מערכת ההנעה הכפולה, הנעת ה-quattro הידועה של אודי, בעלת דיפרנציאל אחורי אקטיבי, המפחית תת היגוי, ומאפשר ביצוע של “דריפטים נשלטים”. המתלים, מתלי RS ספורטיביים, אך כוללים בולמי זעזועים מתקדמים, מערכת ההיגוי כוללת טכנולוגיה שמאזנת ומסייעת להיגוי מיטבי בכל מהירות שהיא (היא מכונה “היגוי פרוגרסיבי”, תקראו על זה, זה מעניין), ומצבי הנהיגה יהנדסו לכם כל צורך או רגש שתרצו להרגיש, ממצב נהיגת מסלול, מצב הנעה אחורית, והגדרות אישיות מפורטות לבחירה של צלילי המנוע, תחושת המתלים, ההיגוי, ועוד.

לי אין בעיה עם התחושה הטכנולוגית “רובוטריקית” שאופפת את הנהיגה ב-RS, אני, בין היתר, וואגיסטית גאה, וחיה בשלום עם נהיגה בקווים ישרים ומהירים (למרות שנהנית גם מפניות מהירות וזריקות ישבן קטנות).

 

אודי rs3 2018
אודי rs3 החדשה 2022

אודי rs3 למכירה

בטיחות

 

מה בבטיחות? הרגשתי בחסרונם של מצלמת ה-360 הידועה, ומערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור. כן בנמצא, מערכות מתקדמות מקוריות, כמו ניטור מרחק מלפנים ובלימת חירום אוטונומית, מערכת לשמירת נתיב, וזיהוי רכב בשטח מת.

שורה תחתונה נוספת? אודי RS3 מספקת הרבה כוח ומהר, עולה במעלה ההילוכים היטב. היא יציבה ומגרגרת, מהירה פחד, משתפת פעולה עם כל תמרון שחפצתי בו, ובעיקר מרחיבה את החיוך והלב.

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × four =