אודי TT קופה החדשה (2019) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אודי TT קופה – 2 ליטר טורבו (197 כ"ס) במבחן דרכים. איך מרגישה האודי TT קופה אחרי מתיחת הפנים, ומה הקשר של "סופר בלונדי" לכל זה?

אודי TT קופה החדשה (2019) מבחן דרכים

זה קרה קצת אחרי שהתחלתי להחשף לסיפורים של “סופר בלונדי“, הגברת הבלונדינית שמקבלת את המכוניות הכי הכי שוות בעולם, לנהוג בהן, לרוב, ראשונה, מבין כל מדיות הרכב בעולם, וכל אנשי ועיתונאי הרכב שביניהם. מכוניות עם 700-1000 כ”ס, מינימום 6 אגזוזים, שמאיצים בפחות מ-3 שניות, ושווים כמה מליוני אירו טובים.

אתם יודעים מה קורה שמסתכלים על הדשא של השכן, שכנה ומתחילים להשוות? כן, אצל סופר בלונדי הכל יותר גדול, נוצץ ושווה. כשאלי מגיעה מכונית שעולה יותר ממיליון שקל, אני לא שוכחת לשים את התחתונים המיוחדים, הסופגים, אבל סופר בלונדי? היא כבר הולכת בלי, מה זה בשבילה עוד בוגאטי, בנטלי, או מרצדס AMG GTR חדשה?.

אודי TT אחרי מתיחת הפנים - 2019

ואחרי שהכנסתי את כולנו לפרופורציות, ואולי גם קצת לבאסה, היום קיבלתי ליידי מכונית מבחן מעניינת, אחד מרכבי החלומות שלי בצעירותי – אודי TT קופה החדשה, שעברה מתיחת פנים לאחרונה, שכוללת אלמנטים עיצוביים חדשים, בחזית ובפנסים, מתיחת הפנים כוללת מנוע חדש-ישן, 2 ליטר (ללא מערכת הנעה ‘קוואטרו’, שמוסיפה יותר מ-50 כ”ס), עם הספק של 197 כ”ס, (בין 4,400-6,000 סל”ד), מומנט של 32.6 קג”מ החל מ1,500 סל”ד, והאצה של 6.6 שניות מאפס למאה קמ”ש. ההנעה היא הנעה קדמית, ותיבת ההילוכים אוטומטית, Stronic שבעה יחסי העברה.

אודי TT, היה תמיד רכב מושך. עם השנים הוא הפך פחות עגול ויותר מחודד ואגרסיבי במראה, כשהדור השלישי, הוא נראה הכי יפה. העיצוב שלו ‘מבטיח’, ספורטיבי, ומגרה, ובמבט אחד, ברור לכולם שמדובר ברכב לרווקים שחיים את החיים במלואם. נכון שעל הנייר, לגרסת הקופה יש ארבעה מקומות (לרואדסטר שניים בלבד), ולנסות להכניס מישהו לאחור, יהיה בגדר מפח נפש.

מושב בטיחות באודי TT קופה
חיה על הקצה. הטענת מושב בטיחות באודי TT

אבל אני, אני חיה על הקצה, אז הבאתי את מושב הבטיחות הענק של הבן שלי, ואת הבן שלי כמובן, והצלחנו לנסוע כולנו יחד. כמובן שלקחתי בחשבון שארגיש את הרגליים הקטנות שלו בדרך, והרגשתי. שני דברים הלכו לטובתי – אני מכוונת את מושב הנהג הכי גבוה, ולכן יוצא שהוא דיי קרוב לדשבורד (אני מכוונת את ההגה בהתאם, ואת מרחק המושב מהדוושות בהתאם, עדיין 1.67 מ’), ודבר שני, אדם שלי נרדם בדרך, ולכן בשלב מסוים הבעיטות פסקו. אז שנינו נכנסנו, אם ובנה, ומושב הבטיחות הענק שלו. מגיע לנו על זה פרס כלשהו.

אודי TT. מתוך חשבון האינסטגרם של מלכת הכביש
תא נהג מעוצב יפה ומושך את העין. אודי TT החדש 2019

ומה לגבי איכות החומרים והרכבתם בתא הנהג/נוסעים, שאפו. במראה ובמישוש האיכות טובה, ואיכות ההרכבה טובה. לא נרשמו משטחים גדולים מפלסטיק זול. ונכון שזה רכב קופה לרווקים, אבל מה עם איזה תא קטן לנייד? מפתיע שלא חשבו על זה. את הנייד הנחתי בתא לכוסות. ועל אף שהגעתי עם מגנט מיוחד שניתן להצמיד לפתחי אוורור, זה לא עובד עם פתחי האוורור העגולים העדינים של האודי TT. אז אין איפה לשים את הנייד. למה ככה?

מה עוד אין? אין מערכת ניווט, מה יש? מערכת בטיחות חיצונית של מובילאיי, שבדרך כלל מותקנת כדי להשלים חסר של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות ברכב. ובבדיקה במפרט הבטיחות של האודי TT, ניתן לראות שאין בלימה אוטונומית במקרה חירום, ואין בקרת שיוט אדפטיבית. כן ישנה בקרת סטייה אקטיבית (בתוספת תשלום) שעובדת היטב, ולתחושתי, גם היטיבה עם ההגה ו”הקשתה” אותו. את כל היתר “מכסות” ההתראות של המובילאיי.

מול העיניים מספר מתגים בולטים במרכז: מתג לכיבוי בקרת יציבות, מתג “סטארט אנד סטופ”, ואפשרויות לבחירת נהיגה:

במצב ה”קומפורט” הנוח, הנסיעה נעימה ואידיאלית. שקט פה והספיגה משופרת. ה-TT מרגישה פחות כמו מכונת מלחמה, ויותר כמו מכונית שאפשר לנהוג איתה מרחקים ארוכים, לאורך זמן, ובנוחות אופטימלית. לנהג הממוצע, והעייף, שמחפש לעצמו רכב שנראה טוב, אבל הגב שלו כבר לא אותו גב. כנראה שנהג הזה מעל גיל 35.

מצב הנהיגה הדינאמי, אכן דינאמי, ולא מושלם. התגובות מהירות, המתלים קשים, צלילי המנוע עסיסיים יותר, אבל לאורך זמן מצב הנהיגה הזה מעייף, ו…איזה פלא, לא נוח.

במצב אינדבדואלי, ניתן לכוון כל פרמטר בנפרד לפי רצון הנהג: הגה, מנוע, מתלים. כיוונתי את כולם לדינאמי, הכי ספורטיבי – ההגה במצב הזה עדיין רך ומנותק מעט, ולכן לא הרשיתי לעצמי לנהוג בצורה אגרסיבית וחסרת אחריות, (למרות שיכולתי, הרכב מאפשר זאת), כי לא זכיתי לביטחון שרציתי/ציפיתי מההגה. במצב הזה, צלילי המנוע זוכים ל”בוסט” של צלילים מגרגרים, מלאכותיים, המתלים כמובן נוקשים (כך כיוונתי אותם), ותגובות המנוע מהירות וערסיות, כמו שרציתי. בזמן הקצר שהייתי במצב הזה הייתי במצב מלחמה, כשכל משתמשי הכביש הם כמובן המתחרים.

מתיחת הפנים כוללת גם חישוקים חדשים בקוטר 19 אינץ'

ומה לגבי נוחות המושבים? אפשרויות כיוון המושב מוגבלות מעט. אפשר להרים ולהוריד את המושב באופן מכני, וגם להזיז לאחור וקדימה. ברכב בו המתלים נוקשים לרוב, הייתי שמחה לאפשרות כיוון (“ניפוח”) החלק התחתון של המושב, כדי לזכות ליותר תמיכה ונוחות מירבית בנסיעה.

שדה הראייה לאחור מוגבל, אבל נסבל. עדיין, מדובר ברכב קופה קטן. בנסיעה לאחור, ניתן להיעזר בחיישני רוורס, ותצוגת קווי מתאר על גבי לוח השעונים, שמראים לנהג מה כיוון וזווית הנסיעה שלו לאחור. עוזר בהחלט.

מערכת המולטימדיה באודי TT, כמו בכל אודי חדשה, כמעט (אין באודי A1), אינה סטנדרטית, ודורשת מעט הסתגלות. יאמר לזכות אודי, הנדסת האנוש, והמחשבה מאחורי תפעול המערכת נוח למדי, ותוך דקות של גישושים מתגברים ושוכחים מקיומה של “מערכת מולטימדיה רגילה” עם מסך תצוגה או מסך מגע במרכז תא הנהג. מערכת המולטימדיה באודי TT מורכבת ממתגים וג’ויסטיק מימין לנהג, ליד מוט ההילוכים, מתגים על גבי ההגה, ומסך התצוגה הוא לוח המחוונים בכבודו ובעצמו. שם תראו את רשימת אני הקשר שלכם, רשימת השירים, “דף הבית”, רדיו, אפשרויות מצבי נהיגה, ועוד ועוד.

אוחז, מגרגר, יפה תואר. אודי TT

בשבילי, התפעול היה אינטואיטיבי למדי. באמצעות פתחי האוורור העגולים והנאים, ניתן לשלוט על אפשרויות הכיוון של בקרת האקלים: כשכל פתח אוורור “אחראי” על משהו אחר על ידי סיבוב – אחד על הטמפרטורה, השני, על העוצמה והשלישי שולט על כיוון הרוח. אהבתי מאד. יפה, אסתטי, ברור.

מעבר חד אל המשוטים מאחורי ההגה להעברת הילוכים ידנית, הם קצרים מדי, וככל הנראה נועדו לגודל כף יד ממוצעת של גבר, ולא של אישה. ההגה ה”שמנמן” למדי, כמו שאני אוהבת, לא עוזר במקרה הזה, כי לאחוז בו, וגם להגיע למשוטים הקצרים, לא הכי נוח. שוב, נהג/ת ידיים גדולות/ארוכות יותר יסתדרו.

אודי TT החדש, אחרי מתיחת הפנים, זוכה לבוסט של כוחות סוס, ביצועים חדים ורוח קרבית תחת המפרשים. עם מתלים משופרים, חישוקים גדולים. והמראה נשאר יפה ואף התחדד לטובה, בזכות תוספת ה”קוקפיט הוירטואלי” החדש של אודי”, פנסי לד מתקדמים ומעוצבים, ועוד. מבחינת הנוחות והפרקטיות, אודי TT נותר רכב לנהג או נהגת יחיד/ה, צעירים, עם גב חזק, וללא צורך בתאי אחסון או תא מטען, (או ילדים).

רכב ספורטיבי עם מראה מוחצן מאד, הרבה מאד סטייל, (ופוזה) ובזכות תוספת המנוע החדשה, לא יחסר גם כוח.

אודי TT קופה, TFSI מחיר – 300,000 ש”ח

צריכת דלק: 7.4 ליטר ל-100 קילומטר. יפה.
דירוג בטיחות ישראלי: 4 מתוך 8
דירוג זיהום: 12 מתוך 15

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen − seven =