אופל אסטרה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לאופל אסטרה, מכונית השנה באירופה לשנת 2016. האם היא מצדיקה את התואר?

מאת: רועי בורר
תמונות: יצרן, אלבום פרטי

מתחילים בתכלס, לאופל אסטרה מנוע 1.4 ליטר טורבו, עם 150 כ”ס ב-5,000 – 5,600 סל”ד ו 25 קג”מ שזמינים ב-2000-4000 סל”ד. זה מתורגם ל-8.9 שניות למאה קמ”ש. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות, עם שליטה ידנית ממוט ההילוכים, ללא מנופים מאחורי ההגה וללא מצב ספורט.

איך זה מרגיש?
בתנועה עירונית לא צריך ללחוץ על האסטרה יותר מדי, יש מספיק כוח זמין כבר בסל”ד נמוך, וההתנהלות העירונית זורמת וקלה. בדרך בין עירונית, לא חסר כוח לעקיפות, ושיוט במהירות 100 קמ”ש יתבצע על 2000 סל”ד נעימים.

אם אתם מחפשים הנאה מנהיגה, יש לי בשורות טובות – אתם תמצאו אותה באסטרה. כיף לנהוג באסטרה בין הפיתולים. השלדה מהנה ומתמודדת היטב עם שינויי כיוון, יש שפע אחיזה, ההגה במשקל הנכון והבלמים חזקים. חבל רק שלתיבה אין מצב ספורט ושאי אפשר לשלוט בהילוכים במנופים מאחורי ההגה, שכן, האסטרה נוטה לרוץ במעלה ההילוכים לטובת חיסכון בדלק. אז נכון, אפשר לשלוט בהילוכים מהידית עצמה, אבל ברמת מחיר כזו הייתי מצפה למצוא מנופים מאחורי ההגה או מצב ספורט ייעודי לתיבה. 

ספיגת השיבושים גרמנית – אם אתם רואים שיבוש, אתם תרגישו אותו. יחד עם זאת, המתלים דואגים לספיגה מרוסנת ושקטה יחסית. מבחינת רעשי דרך – המנוע יישמע בעיקר בהאצות, אך התדר שלו לא מפריע, ורעשי רוח יצטרפו מאזור המראות כבר ב-100 קמ”ש, אך לא ברמה מפריעה.

לטובת חיסכון בדלק, האסטרה מצוידת במערכת stop-start, שמכבה את המנוע בעצירות. המערכת גם מנמיכה את המיזוג, אך לא מכבה אותו לחלוטין. בהתחשב בביצועים של האוטו, ואופי מבחן הדרכים, צריכת הדלק טובה פלוס. בעיר תקבלו כ-9-10 ק”מ לליטר, ומחוץ לעיר תוכלו להגיע גם ל-17 ק”מ לליטר.

תא נהג נעים ומאובזר. אופל אסטרה. תמונת יצרן
מערכת מולטימדיה עם מסך מגע. אופל אסטרה

כאמור, הרכב נבחן ברמת האבזור הבכירה. מה זה אומר? קחו נשימה עמוקה, כי זה אומר, בין היתר:

מערכת מולטימדיה 8 אינץ שכוללת דיבורית בלוטות’, GPS Android Auto, Apple Car-play, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, מחשב דרך צבעוני משוכלל מאד, הגה מצופה עור עם שליטה על המולטימדיה, מושבים משולבים עור, מראות מתכווננות ומתקפלות חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, 4 חלונות חשמל וחלון גג שיודעים להיפתח ולהיסגר בלחיצה אחת, חיישני גשם ואור, בקרת שיוט, בלם חניה חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. בקיצור – מקום שנעים לשהות בו.

עיצוב

מבחוץ האסטרה נאה ודינאמית. בחזית נמצאים פנסי הלוגן ראשיים בשילוב תאורת יום מסוג לד. מבט מהצד יחשוף חישוקי 17″ קלים בעיצוב סולידי, אך הייחוד של האסטרה נמצא בקורה האחורית – המפגש של הקורה עם הגג צבוע בשחור, ליצירת מראה של “גג מרחף”. כמו בצידי הרכב, גם הצד האחורי של האסטרה מפוסל בקימורים המשדרים דינאמיות. סך הכל, כל מי שפגש את האסטרה אהב את העיצוב, גם את הצבע האדום העז. 

מבחן דרכים אופל אסטרה
תא נוסעים. אופל אסטרה

כניסה למושב הנהג תפגיש אותנו עם סביבה עשירה למראה. החומרים האיכותיים למגע נמצאים למעלה, וככל שיורדים במורד הקונסולה החומרים הופכים לקשים יותר ואיכותיים פחות.
הדבר הראשון אליו שמים לב הוא מסך המולטימדיה הגדול – 8 אינץ. המסך נוח לתפעול, קריא גם תחת שמש ומגיב היטב למגע.
הדשבורד שמעל המסך מצופה בחומר רך ונעים, כך גם ההגה המתכוונן לגובה ולעומק, עטוי עור ונעים למגע.

המושבים הקדמיים ספורטיביים, אוחזים היטב ונוחים מאד. במושב הנהג ניתן לכוון את התמיכה לגב התחתון. חבל שהאפשרות הזו לא קיימת גם במושב הנוסע לצידו. מרווח הראש לגבוהים גבולי בגלל חלון הגג הגדול שמגיע בגרסה זו.

הראות החוצה טובה לפנים ולצדדים, ורק המראה האחורית מעט קטנה. לחיוב אציין כי היא נוגדת סנוור באופן מוצלח מאד.
מבחינת תאי אחסון – בדלתות הקדמיות ישנם תאי אחסון גדולים מאד (שיכולים להכיל בקבוק של ליטר וחצי), תא כפפות בגודל טוב (אך ללא תאורה), מחזיקי כוסות וגם תא אחסון מתחת לידית המתכווננת. יפה.

מעבר למושב האחורי יגלה סביבה שנעים מאד לשהות בה. המושבים החיצוניים עמוקים ותומכים, ובשניהם יש עיגוני איזופיקס. המושב האמצעי פחות נוח, שכן הבסיס שלו מורם מעט והמשענת שלו בולטת. לעמת זו, הרצפה יחסית שטוחה, כך שלפחות לא תהיה לנוסע השלישי בעיה עם מקום לכפות הרגליים. כשאין נוסע שלישי, אפשר להשתמש בידית שיוצאת מהמשענת בין המושבים.
מבחינת המרווח מאחור – המרווח לכפות הרגליים ולברכיים טוב מאד, ולא חסר מקום. גם כאן, מרווח הראש עלול להיות גבולי לגבוהים.

לרשות האורחים יש תאי אחסון בדלתות (שמספיקים לבקבוקי 0.75 ליטר), ובגב המושבים הקדמיים. אין להם מחזיקי כוסות או פתחי מיזוג, אבל כן יש כניסות usb להטענת סלולריים. האווירה מאחור מעט חשוכה, משום שהחלונות קטנים וכהים. זה כן טוב כדי לשמור על הטמפרטורה נמוכה.  

תא מטען מרווח ונוח להטענה, עד 1,175 ליטר. (335 ליטר)

נעבור עוד קצת אחורה, לתא המטען – קודם כל קונץ – פתיחת תא המטען מוסתרת מתחת לסמל של אופל. עוד ח”ח למחלקת העיצוב. פתיחה של דלת תא המטען חושפת נפח טוב ומבנה שטוח, שימושי ונוח להטענה. הרצפה אמנם לא מתכווננת, אך היא מחוספסת למניעת התגלגלות של חפצים בתא.

המושבים האחוריים מתפצלים 40-20-40, מה שאומר שניתן לקפל רק את המושב האמצעי כדי להוביל דברים ארוכים, פלוס שני מבוגרים בנוחות. תא המטען מכיל שתי נקודות עיגון, אך הייתי שמח למצוא עוד תכונות שימושיות כמו רשת, תאי אחסון או שקע כוח.

*מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי בגודל מוקטן (16 אינץ’), סביבו מספר תאי אחסון.

שפע תאי אחסון

בטיחות

מה שהרשים אותי במיוחד באסטרה בגרסה הזו היא מערכת opel eyeמערכת בטיחות מקיפה ומתקדמת, שכוללת:
בקרת סטייה מנתיב אקטיבית – אם אתם גולשים מהמסלול בלי לאותת, יד נעלמה תזיז את ההגה ותחזיר אתכם למרכז הנתיב. אדם סמית’ היה גאה.
ניטור מרחק מלפנים, משולב עם בלימה אוטומטית בעת חירום (הבלימה רק עד 30 קמ”ש).
זיהוי כלי רכב בשטח מת – אם יש כלי רכב בשטח מת, אור קטן ידלק במראת הצד הרלוונטית.
זיהוי תמרורי תנועה – במחשב הדרך יוצג התמרור האחרון שזוהה.
בנוסף, תמצאו חיווי על לחץ אוויר עבור כל אחד מהצמיגים בנפרד.

איך כל זה עובד בשטח?
טוב מאד. בקרת הסטייה מזהה רוב הזמן את הנתיבים (במהירות 60 קמ”ש ומעלה), ומחזירה את הרכב למסלול באופן נעים.
הבלימה האוטומטית לא נבדקה, אך התראה על התנגשות קרבה נבדקה ועובדת יפה מאד – עם הבהובים על השמשה הקדמית וצפצוף (זה המקום להודות לבחור שחתך אותי מימין, בלעדיו לא הייתי יכול לתת חוות אותנטית כל כך. ניטור השטחים המתים עובד מעולה גם הוא, וכך גם זיהוי תמרורי התנועה. ובנוסף לכל הטוב הזה, באסטרה תמצאו גם מערכת חניה אוטומטית שיודעת לחנות במקביל או בניצב, זה עובד לא רע והרשים את הנוסעים שהתארחו מאחור, ועדיין, זה הרגיש על גבול הגימיק. אבל גימיק מגניב.

אותנו העיצוב הרשים. אופל אסטרה

לסיכום
האסטרה היא משפחתית טובה מאד. יש לה מרווח פנימי טוב (למעט מרווח ראש גבולי), שפע אבזור, שימושיות טובה, אבזור בטיחות מרשים ומציל חיים, ביצועים מהנים וצריכת דלק טובה.

יש לה גם כמה מגרעות, איכות החומרים בחלק מהמקומות, היעדר פתחי מיזוג מאחור, ועוד זוטות. אך המגרעות הללו לא מהותיים מספיק כדי לפגוע ברושם הטוב שהיא הותירה בי ובכל מי שהתארח בה.

אופל אסטרה זהו רכב למשפחות צעירות שמחפשת בטיחות, אבזור והנאה מנהיגה. 

למפרט המלא
מחיר החל מ-131,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “אופל אסטרה מבחן דרכים”

  1. שכחת לכתוב שהתיבת הילוכים קצת איטית אבל לא נורא העיקר שעשית מהרכב גולף


  2. אנחנו צריכים פוסטים של אורחים באתר שלך.
       למטרה זו, אנא ספק את המידע הבא.
    מה המחיר הטוב ביותר שלך לפוסט?
    על קישורי “לעקוב אחרי”, “לא לעקוב”. יש לך דוגמאות? בבקשה שתף!
    כמה זמן לוקח לפרסם פוסט? לִרְקוֹם?
    האם מתקבלים הימורים או בתי קזינו? שתף דוגמה אם כן.
    האם מתקבלים CBD וליווי? אם יש לך דוגמה, אנא שתף.
    אם יש לך עוד אתרים נוספים, אנא שתף אותם איתי
    אנא שתף אם יש לך דרישות אחרות לפרסום המאמר.
    לשירותים מהירים, אנא שתפו את Skype, WhatsApp, Telegram או כל דבר אחרקישורי מדיה חברתית אחרים.
    האם אתה מקבל קישורים באתר שלך?
    שער התשלום שלנו
    שיטת התשלום שלנו היא PayPal וימי התשלום הם רביעי וחמישי.
    הודע לי אם אתה מסכים עם הקישור החי לאחר התשלום.
    אנו מחכים לתשובתך החיובית.
    תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 + six =