אופל מוקה החדשה נחשפת בעולם – תגיע אלינו באמצע 2021

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אופל מוקה החדשה נחשפת בעולם – תגיע אלינו באמצע 2021

תודו שאתם מופתעים לגלות שככה נראית האופל מוקה החדשה – קונצרן PSA חושף בחשיפה בינלאומית את הדור החדש של האופל מוקה והוא נראה יותר כמו פיג’ו (לא שזה דבר רע…)

 

כתב: עילאי בורבין

 

אופל, היצרנית הגרמנית הוותיקה, חשפה את הגרסה החדשה לרכב הפנאי העירוני הוותיק שלה – אופל מוקה, שהושק בשנת 2013 וכעת זוכה לעדכון מסיבי. מאז השקתו של הדגם הראשון, אופל הספיקה להיפרד מחברת האם ג׳נרל מוטורס (שברולט) ולהצטרף לקונצרן (PSA פיג׳ו-סיטרואן).

לפיכך, בדגם החדש, נעשה שימוש נרחב במכלולים השייכים לפיג׳ו 2008, עליו הוא מבוסס. העיצוב החיצוני של הדגם שואב השראה מדגם קונספט שהוצג לפני כשנתיים – אופל X GT. הקווים הכללים כוללים זוויות ישרות רבות, גריל רחב צבוע בשחור, צביעה דו גוונית ומראה של ״גג מרחף״ (מזכיר מעט את מראה קורה C בפורד אקספלורר החדשה). האלמנטים העיצוביים הללו בשילוב יחידות תאורת LED דקות וקרביות, מעניקים למוקה מראה שרירי וחסון מתמיד, בטח ביחס לדגם הקודם.

 

צפויה גם גרסה חשמלית. אופל מוקה החדשה 2020

 

בניגוד למצופה, המוקה המחודש קצר ב-5.12 ס״מ משמעותיים ביחס לקודמו, דבר המקנה לו יכולת תמרון עדיפה במרחבים עירוניים. אולם,על מנת לא לפגוע במרחב הפנימי, נרשם גידול של 2 ס״מ בבסיס הגלגלים וס״מ אחד לרוחב. נפח תא המטען אינו מהגדולים בקטגוריה (בשל הקיצוץ באורך), נפחו עומד על 350 ליטר צנועים, אך הוא מאופיין בשימושיות רבה.

תא הנוסעים זכה לעדכון משמעותי ביותר, וכעת כולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ׳, מסך מולטימידה בגדלים 7 או 10 אינץ׳ (בהתאם לרמת הגימור), ידית הילוכים זעירה בטכנולוגיית (Wire By Shift (SBW, בלם יד חשמלי ובקרת אקלים. בניגוד לדגמים אחרים של קונצרן PSA ולאור תלונות מצד הצרכנים, הוחלט על שימוש במספר מתגים פיזיים לתפעול המזגן ושליטה בעוצמת השמע.

 

אופל מוקה תא נהג

 

לדגם היצע רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, וביניהן תאורת LED מטריקס אדפטיבית, בקרת שיוט מסתגלת, בקרת סטייה מנתיב (כולל היגוי אקטיבי), זיהוי תמרורים, ניטור רכב בשטחים מתים, מצלמת רוורס רחבה ומערכת לחנייה אוטומטית.

המוקה עושה שימוש ביחידות ההנעה המוכרות של קונצרן PSA –

מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין, 3 בוכנות, בשלושה הספקים שונים:
• 100 כ״ס, תיבה ידנית בלבד
• 130 כ״ס, 8 הילוכים אוטומטית
• 155 כ״ס, 8 הילוכים אוטומטית

כמו כן, מוצע גם מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל:
• 100 כ״ס, תיבה ידנית בלבד
• 130 כ״ס, 8 הילוכים אוטומטית

ולקינוח – קיימת גם גרסת מוקה-e ,המצוידת ביחידת הנעה חשמלית
לחלוטין המספקת 136 כ״ס וכ-26 קג״מ החל מ-0 סל״ד. טווח הנסיעה
המוצהר הוא 322 ק״מ, והרכב תומך בטעינה מהירה בהספק עד 100KW.

 

מחיר הדגם הבסיסי באירופה עומד על כ-20,000 אירו. טרם ידוע אילו גרסאות נפגוש כאן בארץ, אולם סביר להניח כי בדומה לפיג׳ו 2008 לא תיובא גרסה ידנית, וכי המוקה יתומחר קרוב אליו.

צפי הגעה לישראל – רבעון שני\שלישי 2021

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + one =