אחת למיליון: מרצדס S500 קבריולה (גג נפתח) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הטופ של הטופ: מבחן דרכים במרצדס S500 - גרסת הגג הנפתח של ה-S CLASS המפואר

מרצדס S500 קבריולה. מבחן דרכים

תגידו, אתם רציניים? מי חי ככה? מה זה.

מה זה כל העושר והפאר הזה. לקום בוקר בוקר לספינה המטורפת הזו. להסתכל בוקר בוקר על פאר היצירה. לשבת בתא נוסעים לבן בוהק שחשבו בו על ה-כ-ל, על הנהג, אבל באמת חשבו. חשבו על הראש של הנהג, והצוואר שלו והכתפיים שלו, ותנוחת הישיבה, והרגע שירצה לחגור חגורה (אז כמובן שנגיש לו עם זרוע את החגורה עד אליו). ונדאג שהשיער שלו לא יתבדר מדי ברוח, ולא יהיה רעש של רוח, גם כשהגג פתוח, כן? ונחמם לו ונאוורר לו ונזיז לו, ונעסה לו את השכמות והגב. ורגע, לא רק לו, יש עוד נוסע לצידו. גם לו מגיע!

ונפתח לו ונסגור לו, ונשמיע לו ונחזיר אותו לדרך אם הוא “מנקר” וסוטה מעט מהנתיב, ונעצור לו, ונזיז לו את ההגה, ועוד ועוד ועוד. רק חסר שיגישו פה סלט קצוץ עם טחינה וינקו לנהג את צידי הפה עם מפית. הטכנולוגיה בטח קיימת, מרצדס רק צריכה להכיר בצורך הזה, וללמוד להגות את המילה “טחינה”.

מרצדס במיליון וחצי שקלים
עושר. פאר. יוקרה. מרצדס S500 (גג נפתח)

סופשבוע ארוך עם מרצדס S500 קבריולה, איך חוזרים לרכב הפרטי אחרי זה?
S CLASS כידוע, הוא הקלאס הגבוה והעשיר ביותר של מותג מרצדס. אז לקחו את הרכב הכי מטורף של הקלאס ועשו לו גרסת קבריולה, גג נפתח. זה לא רק מטורף, זה רכב לא הגיוני ברמת העושר ואבזור הנוחות שלו. אין לו מתחרים, לא רק כי זה רכב מאד מפואר ומתוחכם, על הנייר אין לו מתחרים בארץ, מכוניות בקלאס שלו, מכוניות פאר (לא ספורט) ארבעה מקומות, עם גג נפתח.

זו לא מכונית ספורטיבית. זו מכונית “החיים הטובים”. יש לה מנוע 4.6 ליטר, עם 455 כוחות סוס, ומומנט מטורף של 71.4 קג”מ! גם חצי מזה נחשב נתון טוב ודינאמי. ועדיין, גם במהירויות מאד גבוהות, מרצדס S500 קבריולה, יגהץ את הדרך בנוחות, בשקט מירבי, ועם כמה שפחות “מניירות” של מכונית ספורט, רעש וצלצולים. ההנאה והנעה פה הם מסוג אחר לגמרי.

הביצועים של הרכב זה מענגים, תיבת ה-9 הילוכים עובדת בצורה יוצאת דופן ומעבירה את הכוח לגלגלים באופן חלק וחכם. יש תמיד כוח, והוא מיידי ומהפנט. האצות ותאוצות מדהימות, שקטות, חזקות ומאידך מנומסות מאד. הרעש היפהפה של המנוע נשמע רק בהתנעה. בנסיעה עצמה הוא הרבה יותר סולידי. נבלע, לא רוצה להפריע לסטייט אוף מיינד של הנהג, לשלווה שאופפת את כל נוסעי הרכב, או לגנוב את ההצגה משאר המרכיבים המדהימים ברכב.

מנוע 4.6 עם 455 כ"ס ורק 71.4 קג"מ

מראה ואבזור חוץ
דמיינו לעצמכם מפלצת כמו S CLASS – ספינה ארוכה, רחבה ומרשימה, רק בלי גג. אז זה זה – מרצדס S500 CABRIOLET. במבט ראשון, לפחות מהצד, מהפרופיל שלה, סיננתי שהיא לא כל כך יפה בעיני. אולי מפחד. זו מכונית ענקית, וקשה להתחבר אליה במבט ראשון. חששתי מהגודל שלה, אבל אחרי שנכנסתי לתא הנוסעים התחלנו להתקרב. 5 דקות אחרי שיצאנו יחד לדרך נשמע הקליק של החיבור ביננו. מבחוץ, יש ליפהפיה הזו ג’אנטים 19′, גג בד נפתח, (לבחירה בארבעה צבעים: בז’, שחור, כחול, אדום), ומסיט רוח קדמי ששומר על נסיעה מהנה ושקטה עם גג פתוח, ומגביל כניסת רוח מאחור.

זה לא תא נוסעים, זה סלון מפואר
חשבו על הכל. מרצדס S500 cabriolet

בואו נדבר קצת על אבזור הנוחות בסלון של המרצדס הזו, (לקרוא לזה תא נוסעים יהיה עלבון). קצת, כי להתחיל לפרט את כל המערכות וטכנולוגיות הפסיכיות שיש בה עלול לעייף אתכם. ריפודי עור נאפה לבנים, תפעול חשמלי למושבי נהג ונוסע – חימום, אוורור, כיוון חשמלי. מושבים קדמיים לא רק דינאמיים אלא אורטופדיים עם אפשרויות עיסוי. מערכת לחימום הצוואר, אם החלטתם לפתוח את הגג ביום חורפי קריר (AIRSCARF), מערכת שמע סראונד של BURMESTER, מצלמות היקפיות 360 מעלות, מסך תצוגה מרכזי בגודל 12.3 אינץ, דוושות ספורט בגימור אלומיניום ועוד ועוד.

מערכות בטיחות

מדובר בקלאס הכי גבוה של מרצדס, מערכות הבטיחות בהתאם: ממערכות “בסיסיות” של התראה ותיקון סטייה מהנתיב, התראה על מכוניות בשטח מת, חניה אוטומטית, עד מערכת אוטונומית לחלוטין שנוהגת את הרכב, מאטה ועוצרת את הרכב במקרה צורך/חירום – בעת הפעלת בקרת השיוט האדפטיבית.

בחירת צבעים לגג
S CLASS בלי גג

מי רוצה מרצדס S500 קבריולה?

מי הקהל של היפה והחיה הזו? אני שואלת את עצמי ויש לי תשובה ברורה אחת, למי שיש את הכסף כמובן, ומחפש את הליגה הכי גבוהה של רכבי פאר. הטופ של הפאר, הטופ של האבזור, הטופ של הנוחות והעושר, פלוס גג שנפער מעל הראש בימים של שמש טובה.

כשנסעתי עם הילד, היינו עם גג סגור, רכב ממוזג ושקט מכיוון מערכת השמע. כשנסעתי לבד, זה היה עם גג פתוח והמוזיקה האהובה עלי בקולי קולות, והייתה גם נסיעה משפחתית שהרגישה כמו טיפול זוגי. ערב שקט, רוח נעימה חמימה עטפה אותנו, הרדיו מנגן שירים מזהב, אחד אחד, והילד נרדם מאחור. לא רצינו לחזור הביתה.

אם קראתם עד לפה, אתם בטח מבינים שאין על מה להתלונן. על מה אני אתלונן? ובכן, חשבתי על זה לעומק, ואני רוצה להעיר שהעיסוי לגב במושבי הנהג והנוסע טעון שיפור. ויש גם את העניין הזה, נו, של המחיר… שעושה את המכונית הזו, מרצדס S500 קבריולה, למכונית נדירה בארץ, נחלתם של רק 3-4 אנשים בכל הארץ, בשנה – 1,525,000 ₪

*מרצדס S500 קבריולה זכתה למתיחת פנים, בעיקר חיצונית, ולשם חדש –S560 גרסה שצפויה להגיע לארץ.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 1 =