אינפיניטי Q30 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

היא לא דומה ולא מרגישה כמו אף מכונית אחרת בקטגוריה שלה. מבחן דרכים לאחת המכוניות המסקרנות בשוק היוקרתיות - אינפינטי Q30

צילום: אביחי דמארי

אינפיניטי Q30, כשמרצדס למדה קראטה

אינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, מנסה גישה חדשה, לקחת משהו טוב לעצב אותו מחדש לדחוף לו קיט ספורטיבי וגם לתת מחיר מעניין, איך יצא? טוב וגם פחות, יצאנו לשרוף קצת דלק תוך ניסיון להבין מה יש לנו כאן.

עיצוב מרהיב

אז מה יש לנו פה? מרצדס A קלאס שנראית הרבה יותר טוב. אינפיניטי בצעד די חכם ניצלו את הקשר העסקי בין ניסאן לדיימלר ושאלו מרצדס A קלאס הפשיטו אותה והלבישו אותה בקימונו מרהיב, התוצאה הסופית לפניכם, פסק הדין שלנו אחת המכוניות היפות שנוסעות על הכביש היום. הפרטים הקטנים, הקימורים התפוחים המזכירים משיכות מכחול חושניות, אנחנו השתכנענו. וכמו תמיד אביחי, צלם הבית ממשיך לתת בראש וחוסך ממני אלפי מילים, קחו כמה רגעים הבחור מוכשר כשד טזמני.

לוק מעניין ומרהיב
לא נראית כמו אף מכונית אחרת

תא נוסעים מעוצב, מסוגנן אבל משלם מחיר

לא לוקח המון זמן בכדי להרגיש שזו מרצדס, אך הפעם המרצדס לובשת קימונו. הכול כאן משדר יוקרה ואיכות גרמנית, הכפתורים, עיצוב לוח המחוונים והכיתוב, אפילו המפתח שייך למרצדס, ברצינות, יש על המפתח סמל של מרצדס. אז מה כן ייחודי? לא הרבה, ואולי זו החולשה של ה-Q30 המרעננת, אין באמת הרגשה שזה רכב שעומד בפני עצמו, חסר אופי קוראים לזה.

לטובת ה-Q30 נאמר כי ישנה מערכת שמע של BOSE שעושה עבודה מדהימה והמושבים המיוחדים משולבי העור ואלקנטרה בגרסת הספורט הבכירה תומכים ומעוצבים כמושבי באקט ספורטיביים. שפת העיצוב החדשה של אינפיניטי, עם הקווים האלגנטיים הגליים והגג הנמוך בירכתי המרכב משלמים מחיר במרווח הפנימי לנוסעים ובשדה הראייה.

מרווח הראש הוא לא בין הנדיבים בקטגוריה גם מלפנים וגם מאחור, קורות הצד עבות, החלונות המעוצבים צרים, וישנה הרגשה כמעט קלסטורפובית בתוך תא הנוסעים הצפוף והעמוס, ביחס למתחרות היא הרבה פחות מרווחת. חלון הגג הפנוראמי הקבוע מכניס המון אור לתא הנוסעים מה שנותן הרגשה מאווררת הרבה יותר.     

תא נוסעים מאובזר בקיט AMG
קצת מרצדס קצת אינפיניטי
משפחתית יוקרתית. אינפינטי Q30

אבזור ופרקטיות ליום יום

אינפיניטי המותג הצעיר מנסה לכבוש קהלים חדשים, להנגיש את רכבי היוקרה למעמד הצווארון הכחול, הוא זאת בעזרת תמחור אגרסיבי ורמת אבזור גבוהה אך לא יוצאת דופן, מערכת המולטימדיה מגיעה בהתקנה מקומית, יש את כל מה שצריך, לא יותר. גרסת הספורט הבכירה מוסיפה גם פנסים עוקבי פנייה חישוקי 19 אינצ’ ועוד.
תא המטען מכובד מאוד, 430 ליטר, בין הגדולים בקטגוריה, עם ערכת ניפוח כסטנדרט וצמיגי אל תקר (runflat) שייקחו אתכם לפנצ’רייה הקרובה במקרה של תקלה ללא בעיה.

איך היא על הכביש?

בשביל לענות על השאלה הזו יש להבין בפני מה אנו עומדים. אינפיניטי Q30 היא עוף די מוזר, המתחרות הישירות שלה שייכות לקטגורית המשפחתיות הקומפקטיות, בראש ובראשונה מרצדס A קלאס, עליה היא מבוססת, ואליה מצטרפות אאודי A3, וולוו V40, ב.מ.וו סדרה 1, ששייכות לקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות.

ה-Q30 לא בדיוק שם, היא חצי רגל בקטגוריית רכבי הפנאי עם הלוק הדורסני וחציה השני נמצא בקטגוריית המשפחתיות היוקרתיות. השילוב הזה הופך את ה-Q30 לקצת יותר מעניינת. מה פחות אהבנו? רמת האבזור לא מצדיקה את קטגורית היוקרה, אין כאן מערכות אוטונומיות שהיינו מצפים מרכב יוקרה, ישנה את מערכת האזהרה לסטייה מנתיב ואפילו סייען בלימה בחירום, אבל זה משהו שמגיע היום כמעט בכל רכב, מרכב בקליבר שכזה ציפינו ליותר.

גרסת הספורט הבכירה מתהדרת בקיט AMG מיוחד משלה, 2.0 ליטר טורבו, בלמי ספורט וכיול מתלים ספורטיבי ונוקשה יותר, 211 כ”ס, 35.7 קג”מ, תיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית ומערכת הנעה כפולה, במחיר נמוך משמעותית מהמתחרה הישירה שלה מרצדס A קלאס AMG, הבדל של 75,000 ₪.

אינפיניטי Q30 החדשה מהווה אלטרנטיבה אמיתית לרכב יוקרה ספורטיבי, אם נשפוט רק על המפרט הטכני, חייבת להיות כאן הצגה של ממש, אז ללא דיחוי נוסף, אנחנו מתניעים.

מנוע 2 ליטר טורבו, 211 כ"ס. אינפיניטי Q30

הבטחה ופוטנציאל

הנעה ראשונית, ביטול מערכת עצור וסע, היא עובדת טוב אבל עדיין קצת איטית. קצת גז לשמוע שריקות טורבו, הטורבו שם, קצת שקט לטעמי אבל עדיין הוא נוכח ומעלה חיוך, ידית הילוכים ל-D ומתגלגלים. הנעה כפולה, אם נזרוק אותה לפינות היא תדע לצאת משם כמו גדולה. ההגה חשמלי, לא מדבר יותר מדי והוא די אנמי. המתלים נוקשים, זה טוב, אם אתה מחפש להדק פניות ולצאת מהן בחתיכה אחת, כאן השילוב בין מרכב גבוה ומתלים נוקשים קצת פספסו את המטרה. בכל זאת האינפיניטי המיוחדת הזו די גבוהה, עם חישוקי 19 אינצ’ וגישה קרוסאוברית במקצת, תת ההיגוי הגיע די מהר. הסיבה שאינפיניטי בחרו להגביה את המרכב הייתה בכדי לשפר את נוחות הנסיעה.

היא מצידה כנראה תהיה טובה יותר עם המנוע הצנוע יותר, 1.6 ליטר טורבו עם 156 כ”ס. כאן בגרסת הספורט עם 2.0 ליטר טורבו וקיט AMG מחייב, התוצאה לא בדיוק מתיישבת מושלם על המרכב. מסע ציד האייפקסים שיצאנו אליו נגמר די מהר אחרי התערבות די בוטה של מערכות הבטיחות האלקטרוניות. האינפיניטי הזו מסוגלת לרוץ מהר ובתוך המגבלות שייצרה לעצמה היא יודעת להשתעשע.

תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת מצמדים מבית מרצדס, עשתה עבודה טובה, בורר מצב נהיגה מאפשר לדחוף את מד הסל”ד גבוה לשמירה על כוח זמין או להוריד הילוכים במצב Eco בכדי לשמור קצת על סטטיסטיקות צריכת דלק. במבחן צריכת הדלק, אינפיניטי Q30 שתתה ליטר לכל 9 ק”מ במבחן מאומץ.

קיבלה גובה לטובת נוחות נסיעה
מהנה לנהיגה

למי היא מיועדת?

לאינפיניטי החדשה יש נוכחות דרמטית, היא יפהפייה, מפוסלת ומעוצבת בידי אומן. האבזור נדיב אך עדיין חסר כשהוא משווה למתחרות היוקרתיות. התנהגות הכביש טובה בסה”כ וקיט ה-AMG שקיבלה בהחלט מקפיצים את האינפיניטי על דרך המלך.

התמחור המעניין הופך אותה לאלטרנטיבה של ממש בשוק היוקרתיות הקומפקטיות. מי שמחפש מכונית עם לוק ייחודי ויוקרתי, וחווית נסיעה ספורטיבית ומהנה, אינפיניטי החדשה עונה על הדרישות. 

מחירים
החל מ-179,900 לגרסת הפרימיום עם מנוע 1.6 ליטר טורבו, וכ-209,900 לגרסת הספורט המאובזרת בעלת ההנעה הכפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו וכיול מתלים ובלמים ספורטיבי יותר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve − 2 =