אליפות ישראל במרוצי דראג Race Masters 2022 – סיכום ותוצאות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מסלול מירוצים
אליפות ישראל במרוצי דראג Race Masters 2022

 

 

אליפות ישראל במרוצי דראג – Race Masters – סיכום ותוצאות

 

בחול המועד פסח, דימונה התעוררה ליומיים גדושים בהמון אקשן, דרמות ואדרנלין, שבסופם נקבע מי הוא הרכב המהיר ביותר בישראל. מה בדיוק היה שם ומי זכה בכל קטגוריה? הכל בסיקור שלפניכם

 

בחול המועד פסח, בתאריכים ה-19 וה-20 באפריל, נערכה במנחת דימונה אליפות ישראל למרוצי דראג – Race Masters, בהפקת קבוצת מיכאל חן מרוצים בשיתוף ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל שארגנו את אחד מאירועי הרכבים המרהיבים שנערכו בישראל במידה ואינכם מכירים את עולם מרוצי הדראג, נספר בקצרה כי מרוץ דראג הוא מרוץ המתנהל במסלול ישר, באורך של 402 מטרים (רבע מייל) אליו מוזנקים הרכבים סטטי, בזוגות, באמצעות רמזור. או במילים אחרות – יומיים גדושים בהמון אקשן, דרמות ואדרנלין של “קרבות ראש בראש” עם הרכבים המהירים בישראל, רכבים שהוסיפו המון צבע לעיר דימונה במשך אותו השבוע בו נערך המרוץ. המרוץ הצבעוני התקיים בנוכחות קהל, שעל מנת לספק לו חווית צפיה הולמת, הוקמו בשני צידי המסלול טריבונות שהכילו מקומות ישיבה מוצלים וזווית צפיה נוחה לנקודת ההזנקה ולמסלול המרוץ. נציין כי אלפי הכרטיסים שהוקצו לקהל אזלו כארבעה ימים לפני המרוץ, מה שהעיד על הצמאון הגדול לאירועי ספורט מוטורי חוקיים ומסודרים בישראל. בעקבות אלפי פניות שנשלחו להפקה, ועל מנת לתת מענה לכל אותם אנשים שלא הצליחו לרכוש כרטיסים, דאגו המפיקים לשדר את האירוע בשידור חי.

 

דראג דימונה
מירוץ הדראג בדימונה 2022

 

באליפות הדראג, שנערכה לפי הכללים של ANDRA (Australian National Drag Racing Association), השתתפו 70 מתחרים, מתוכם 2 נציגות המין הנשי, ב-3 קטגוריות: הנעה קדמית, הנעה אחורית והקרם דה לקרם – הנעה כפולה. כל קטגוריה חולקה לשתי תתי קטגוריות: סטריט ופרו, בהתאם ליכולות הרכבים, כאשר קטגוריית הפרו מחייבת את הנהגים בתקנות בטיחות מחמירות יותר (כגון כלוב או מצנח, בהתאם לקטגוריה). התחרות הייתה צבעונית במיוחד הודות למגוון הרכבים הרחב שהשתתף בה: החל מפיאט אונו טורבו ישנה ועד ניסאן GTR חדשה. לאוהבי החשמל, נספר כי גם טסלה אחת השתתפה במרוץ. לשונאיו, נספר כי היא נופתה כבר בשלבים המוקדמים לקול תשואות הקהל. היתרון הגדול של הטסלה אגב, הוא העקביות בזמני המיאוץ (כ-11.5 שניות לרבע מייל), דבר שהיווה אתגר לרכבי הבנזין שסבלו לא מעט מזינוקים כושלים ו/או תקלות טכניות. 

מאחורי חלק מהרכבים שהשתתפו במרוץ הושקעו מאות שעות ומאות אלפי שקלים בבנייתם, שיפורם והתאמתם למרוץ וכל רכב שכזה זוהה עם סדנת שיפורים, עובדה שהפכה את המרוץ למותח וצבעוני במיוחד. מבין השיפורים ניתן היה למצוא מגדשי טורבו ענקיים, צמיגים רחבים ודביקים שאינם חוקיים לכביש הציבורי, מחשבי ניהול שכוונו על ידי טיונרים מקצועיים, חלקי מנוע מחוזקים (בוכנות, טלטלים ועוד), קלאצ’ים מחוזקים, הזרקות תחמוצת חנקן (נייטרוס), דלק מהול באלכוהול ועוד ועוד ועוד. עלות השיפורים ברוב המקרים עולה על עלות הרכב עצמו וההספקים מוכפלים פי כמה, ומגיעים למאות כוחות סוס, ובחלק מהרכבים עברו את ה-1,000 כוחות סוס.

 

מרוץ דימונה
אליפות ישראל במרוצי דראג 2022

 

רכבי ההנעה הכפולה זינקו מהמקום כאילו הם פגז שנורה מלוע של תותח. ארבעת הגלגלים העטופים בצמיגים סופר דביקים בעטו את הרכבים בתאוצה מפילת לסתות לעבר קו הסיום, חלקם בזמן נמוך מ-10 שניות כאשר שיא ישראלי חדש נקבע במהלך ריצת ראווה בתום המרוץ על ידי הניסאן GTR המשופרת של אלי אלבג, שמפיקה מעל 1,000 כוחות סוס: 8.665 שניות ל-402 מטר ו-279 קמ”ש. על מנת לסבר את האוזן,  דרמה גדולה נרשמה כאשר אותה GTR נופתה מהמרוץ כבר בשלב הראשון של קרבות הניפוי, לאחר שהפסידה למיצובישי קולט של מיכאל רייכלין, שבעקבות בעיות טכניות בזינוק מהמקום הגיע אחרון במקצה הדירוג. לאותה מיצובישי אגב, רייכלין מייעד זמן הנמוך מ-9 שניות, זמן אותו אולי יצליח להשיג במרוץ הבא. הקרב על המקום הראשון היה מותח במיוחד, והציג זוג רכבים: חדש מול ישן: עוז עבודי יחד עם הגולף דור שני שלו, שזכו במקום הראשון במרוץ האחרון התחרו נגד עבודי עטיה והאודי RS3 שלו, שעשה זמן מצוין של 8.99 שניות והותיר לעוז להסתפק הפעם במקום השני. 

 

רכב הנעה אחורית
Race Masters 2022

 

דרמות נוספות נצפו בקטגוריית ההנעה האחורית, בה היה מרתק לראות כיצד הנהגים נאבקו להאיץ הכי מהר שניתן תוך כדי שהם שומרים על הרכב בתוך המסלול. כוח המנוע האדיר סחרר את הגלגלים האחוריים שדחפו מאות כוחות סוס פראיים במיוחד אל מסלול האספלט. הסחרור הזה, שמגיע מהסרן האחורי, מסיט את זנב הרכב ימינה ושמאלה. במהלך המרוץ נרשמה דרמה אמיתית כאשר הקורבט של עלאא עתאמנה איבדה את השליטה והסתחררה על המסלול. בגמר קטגוריית הפרו, הדודג’ דארט של משה זלצברג סבלה מבעיית לחץ שמן, מה שהעניק לירין משעלי, יחד אם המרצדס GTS שלו, את המקום הראשון. אותה מרצדס מאיצה מ-100 קמ”ש ל-200 קמ”ש תוך 3.5 שניות והמנוע שלה מפיק כ-150 קג”מ. 

 

מרוץ מכוניות

 

קטגוריית ההנעה הקדמית, בה הותקנו צמיגים רחבים במיוחד בסרן הקדמי, הוכיחה כמה האחיזה בסרן הקדמי מאתגרת מכיוון שעיקר המשקל של הרכב מופנה לאחור בזמן ההאצה. במהלך הלילה שבין היום הראשון ליום השני עבדו הנהגים והמכונאים לתקן חלק מהרכבים עקב תקלות טכניות כגון סעפות יניקה שהתפוצצו עקב עומס הגדישה והנייטרוס ותיבות הילוכים שנשברו משום שלא עמדו בעומסי המנוע האדירים. במפתיע, הקרב על המקום הראשון והשני התקיים בין שני רכבים ישנים יחסית שגברו על רכבים חדישים וטכנולוגיים מהם: ההונדה סיוויק של אודי טל שניצח בסופו של דבר את יותם קריסטל, שנהג בגולף דור שלוש שלו. 

מיכאל חן, מפיק האירוע: “הצלחנו להפיק אירוע מורכב ומעניין. אני רוצה לברך את המתחרים כולם ובראשם את הגיבורים שעלו לפודיום בכל קטגוריה, וכמובן את המנצח הגדול עבודי עטיה מסדנת High Boost, שעשה דאבל: קטף גם את הניצחון בקטגוריה הבכירה וגם את הרכב המהיר במרוץ. אלף מברוק ורמדאן כרים. כל הכבוד, שמחתי לעבוד בשבילכם. תודה גם לכל נותני החסות, לנהגים, שבלעדיהם לא היה מרוץ, וכמובן לצוות ההפקה. נתראה באירוע הבא לאחר הפקת הלקחים”.

את המרוץ הנחו דורון קאופמן וניר דיגמי, ובקטעי ההפסקה מפיקי האירוע דאגו לשעשע את הקהל באמצעות מופעי דריפטים (החלקות) רוויי עשן, רעשי מנוע וחריקות צמיגים, שנערכו על ידי מספר רכבים שהותאמו במיוחד למשימה. לאור הצלחת האירוע, המפיקים מתכננים כבר את המרוץ הבא, שתאריכו יפורסם בהמשך, מרוץ בו ישברו ככל הנראה שיאים חדשים.  

 

דריפטים
מופעי דריפט – דימונה 2022

 

תוצאות המרוץ:

 

הנעה קדמית קטגוריית ‘סטריט’ – 

מקום ראשון – עדי ג׳ואמיס 12.50 שניות – פולקסווגן גולף

מקום שני – קסום אדמוב 13.01 שניות – סיאט לאון

מקום שלישי – גסאן ברהום – פולקסווגן גולף

 

הנעה קדמית קטגוריית ‘פרו’ – 

מקום ראשון – אודי טל 11.26 שניות – הונדה סיוויק

מקום שני – יותם קריסטל 12.01 שניות – פולקסווגן גולף

מקום שלישי – מועד עבד 12.80 שניות – סיאט קופרה

 

הנעה אחורית קטגוריית ‘סטריט’ –  

מקום ראשון – רז טויטו 12.14 שניות – ב.מ.וו M2

מקום שני – שאדי מזרייב 13.5 שניות – שברולט קורבט

מקום שלישי – טל אלמקייס – פורד מוסטנג

 

הנעה אחורית קטגוריית ‘פרו’ – 

מקום ראשון – ירין משעלי 10.39 שניות – מרצדס GTS

מקום שני – משה זלצברג – דודג’ דארט

מקום שלישי – אורון אוטומגזין 10.87 שניות – ב.מ.וו סדרה 3

 

הנעה כפולה קטגוריית ‘סטריט’ – 

מקום ראשון – דרור רביץ 10.53 שניות – אודי RS7

מקום שני – ליעוז אליהו 10.80 שניות – אודי R8

מקום שלישי – שגיא בן גל – סובארו אימפרזה

 

 

הנעה כפולה קטגוריית ‘פרו’ – 

מקום ראשון – עבודי עטיה 8.99 שניות – אודי RS3

מקום שני – עוז עבודי 9.70 שניות – פולקסווגן גולף

מקום שלישי – ליאור ברק 9.55 שניות – סובארו אימפרזה

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “אליפות ישראל במרוצי דראג Race Masters 2022 – סיכום ותוצאות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen + 1 =