אמץ חתול: יגואר E-PACE מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אמץ חתול: יגואר E-PACE - מבחן דרכים לרכב הפנאי הקומפקטי ויוקרתי של מותג יגואר

מבחן דרכים יגואר E-PACE

צילום: דוד גרנות

“היי ליאור ,סליחה שזה מעכשיו לעכשיו, אבל תוכל לקחת את היגואר E-PACE לנסיעת מבחן?” אני מכחכח בגרון, שומר על ארשת פנים חשובה ואומר “אני אסתכל ביומן. אההה… כן, אני פנוי”. בינינו, הייתי הולך גם עכשיו. בבית מחכים לי שלושה גורים. האישה טסה לחו”ל עם חברות והשאירה אותי איתם לבד. לא יקרה כלום אם אאמץ גור נוסף לכמה ימים.

יגואר E-PACE הוא רכב הפנאי הקטן יותר במשפחת יגואר, הגור שלהם כאמור. ובשביל שלא תשכחו את זה, יגואר דאגו לשים מדבקות על השמשות של יגואר עם גור קטן שנשרך מאחור. את אותה צללית גור תקבלו אף בתאורת לוגו לרצפה בעת פתיחת הדלת בלילה. ממש חמוד. אבל שלא תטעו לרגע, הגור הזה מלא שיניים ומרץ. תחת מכסה המנוע יושב אחד ממנועי יגואר החדשים – Turbocharged Ingenium 2.0 ליטר בנזין, המפיק 249 כוחות סוס כבר ב-5,500 סל”ד, ומומנט של 36.5 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים פלנטרית בעלת 9 הילוכים. לכל זה, תוסיפו משקל של 1832 ק”ג, ותקבלו חתול די זריז, עם זינוק מהמקום ל-100 קמ”ש ב-7 שניות.

סתם בית בדרך...
מנוע 2 ליטר טורבו - 249 כ"ס. EPACE
מיימדים נדיבים
הסמל מחייב. יגואר

יגואר E-PACE מבוסס על הפלטפורמה של הריינג’ רובר איווק/דיסקברי ספורט, וככזה הוא זוכה למידות נדיבות המאפיינות C-SUV בסגמנט, עם בסיס גלגלים רחב של 268 ס”מ אורך של 439.5 ס”מ ורוחב של 198.4 ס”מ. הרכב בעל עיצוב מאוד מאופק ומאוד אצילי – שבכת גריל גדולה, כמו פה פעור שבמרכזה סמל יגואר עגול אדום-כסוף וגדול.

פנסי LED גדולים התופסים את קימורי הרכב ומעניקים לו מראה מנופח ורחב. מכסה המנוע בעל “ניפוח” במרכזו, שמשני צידיו מעיין כונסי אוויר כסופים עם הכיתוב JAGUAR, למקרה שהשכנים שכחו מה רכשתם. הקימורים נמשכים לכל אורכו של הרכב, ומסתיימים בישבן שמזכיר שהרכב ממשפחת יגואר. וישנם גם פנסים אחוריים ארוכים, הנמשכים לרוחבו, שמשה צרה עם ספויילר אחורי, וזוג פתחי פליטה אחורים ועגולים בתחתית. כשמעל כל היופי הזה גג זכוכית פנורמי ענק.

גם פנים הרכב משדר איפוק בריטי. יגואר E-PACE לא נראה או מרגיש מצועצע. קווי העיצוב שלו אלגנטים, ויש שיאמרו פשוטים. אני מאוד התחברתי למראה הנקי והאלגנטי. איכות ההרכבה והחומרים מהמשובחים שתפגשו. מושבי העור לבנים, וההגה בציפוי עור רך למגע. לוח השעונים בעל סקלות מהירות וסל”ד, ובמרכזם מסך דיגיטאלי אינפורמטיבי, בגדול 10″, בעל מערכת שליטה על מערכות הרכב, הטלפון והאודיו. משולב מערכת מפות מקורית (ניתן להתקין תוכנת ניווט בתשלום), לחצני מיזוג עגולים וגדולים משולבי טאצ’, ותצוגה דיגיטאלית.

תא נהג יגואר E PACE
מסך מגע 10 אינץ'
מרווח פנים מכובד לכל הנוסעים
תא מטען בנפח 577 ליטר. יגואר E-PACE

ידית אחיזה א-סימטרית יורדת ממרכז הדשבורד אל הקונסולה המרכזית רק בצד הנוסע ליד הנהג, בסיומה תוחמת את איזור ידית ההילוכים. ליד ידית ההילוכים ישנו לחצן תמים למראה, הלא הוא, בורר מצבי הנסיעה האפשריים. בהמשך אגלה שהוא רק נראה תמים. אני מתיישב וסוגר את הדלת, וכך, בשניה אני מתנתק מהעולם בחוץ. דממה. תחושת הישיבה נוחה וגבוהה. המושבים נוחים ואוחזים, אם כי קצת קשיחים. על אף חלון השמש  והתנוחה הגבוהה, נשאר מרווח עצום בין הראש שלי לגג. גם ליושבים מאחור, היגואר E-PACE נח ומרווח מאוד. הורים לילדים ישמחו לשמוע שיש לא פחות משלושה פתחי חיבור USB מאחורי משענת היד הרחבה של הנהג, לטובת טעינת סמארטפונים או טאבלטים. ניכר שהמעצב חשב על איך להמשיך לשמור על השקט גם מצד הנוסעים במושב האחורי.

מושב בטיחות לפעוטות נטען בקלות ומשאיר חלל גדול לנוחות היושבים מאחור וגם לרגלי הפעוט. מאחור, תא מטען בעל נפח מכובד של 577 ליטר.

החתול הקטן של יגואר
יש שיגידו אלגנטי, יש שיגידו פשוט וסולידי

חתול פרא

אחרי שסיימתי להתרשם מהגור הלא קטן הזה, הגיע הזמן לקחת אותו לערבות הסוואנה של גוש דן. אני מניע בלחיצת כפתור (KEYLESS) והיגואר מתעורר משנתו. לוח שעונים דיגיטאלי אדום ואלגנטי נדלק, וצליל מנוע מגרגר נשמע בחלל הרכב. הדגם הנבחן (רמת גימור S), מגיע עם מערכת חניה ויציאה מחניה אוטומטית. בחירה במצב החניה במסך הטאצ’ ובחירה של יציאה מחניה, והופ, הרכב יוצא לבד מהחניה. למרות שהייתי עם הידיים במצב ‘היכון’ קרוב להגה, ה-E-PACE עושה זאת בצורה נקיה וחלקה. חשדן שכמותי, אני מיד בודק אם הוא ידע גם לחנות חזרה, ה-E-PACE פוסע לאחור ונכנס בצורה חלקה מחניה במקביל. סיימנו לשחק, הגיע הזמן לצאת לדרך.

בנסיעה, היגואר E-PACE שומר על שקט מופתי, שום רעשי דרך או רוח לא חודרים, גם כשאני עולה למהירות גבוהה בכביש המהיר. ההיגוי מדויק, ובעיקולים הרכב מוכיח אחיזה מדהימה. אני צריך להזכיר לעצמי שמדובר ברכב פנאי בעל הנעת AWD ולא רכב ספורט. הוא פשוט דבוק לכביש, ונותן תחושות והעברות משקל בצורה מדויקת. אם הרכב טיפה ירגיש שאני מאבד את זה, הוא ידע להעביר כח לגלגל הנדרש, ובכך לשמור ולתת תחושת נהיגה בטוחה ויציבה לנהג. זמן לנסוע בצורה יותר דינאמית, אני מעביר בבורר מצבי הנהיגה למצב DYNAMIC מה שגורם לגור הזה לנהום. צליל מנוע יפהפה מתפשט בחלל הרכב. אני מחייך מאוזן לאוזן. כל לחיצה על דוושת הגז גורמת לו לנהום, היגואר הזה יודע לרוץ ומהר. הרכב הופך מדויק וחזק. אם רק היו פה שיפטרים להעברת הילוכים מאחורי ההגה זה היה מושלם.

בבורר מצבי הנהיגה תמצאו בנוסף מצב ECO לנסיעה חסכונית, COMFORT לנסיעה רגילה, ובורר מצבי שטח (בוץ /גשם/שלג), אם תבחרו ללכלך אותו באבק או בוץ. למרות השורשים מבית לנדרובר, להיכנס עם יגואר E-PACE לשטח, זה לא פחות מעוול. עדיף שישאר על אספלט בשטח החניה של בית הקפה.

דינאמי וצמוג לקרקע

בכל הקשור לבטיחות, החתול הזה יודע ליפול על הרגליים. הוא מאובזר ומצוייד במערכת לתיקון סטיה מנתיב הנסיעה, שמביאה לרעד קל בהגה בעת הסטיה. יש גם התראה על עייפות נהג, בלימה אוטונומית, 6 כריות אוויר, ומצלמת רוורס. ברמת הגימור (S) כמו ברכב המבחן, תקבלו בנוסף מערכת סיוע לחניה ומערכת חיישנים 360. בנוסף, רמת הגימור הזו כוללת מראות מתקפלות חשמלית, הנעת KEYLESS, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, חישוקי 18″, מראה פנימית מתכהה ותאורת גישה.

צריכת דלק
בסיום, מחשב הרכב הראה צריכת הדלק שעמדה על 8.2 ק”מ לליטר. מדובר בחתול ששותה לא מעט, אך יש לזכור שמדובר בנהיגה מאומצת במרבית המבחן ולכן יש להעריך שהיא רחוקה מנתוני היצרן.

לסיכום

החתול הזה הצליח לשרוט לי את הלב. מדובר ברכב יפיפיה שלא זועק “תסתכלו עליי!”, ובכל זאת גורם לך להחסיר פעימה. הוא גדול, מרווח ועם חווית נהיגה מדהימה בעיני. תג המחיר הוא 357,000 ₪. נגיש בעיקר למי ש”הפרוטה בכיסו” ורוצה לקנות רכב ייחודי עם מסורת וחווית נהיגה טובה. יש ל-E-PACE לא מעט מתחרים מקבילים בסגמנט הפרימיום SUV, ועדיין, אף אחד מהם לא ייתן לכם את התחושה הייחודית הזו, כמו כשרוכשים יגואר. אנשים שקונים יגואר הם אנשים מזן אחר, ייחודי, ואת הייחודיות הזאת הם ימצאו בדיוק ברכב הזה – אלגנטי, מאופק, שמסתיר המון הנעה והנאה.

אני סיימתי את המבחן עם חשק לאמץ חתול. כדאי גם לכם לאמץ. אומרים שזה עושה טוב ללב ולנפש, בדיוק כמו שהרכב הזה עשה לי.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “אמץ חתול: יגואר E-PACE מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × two =