בקרוב? התקנת פאנלים סולאריים בשילוב תשתית טעינה לרכבים חשמליים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פאנלים סולאריים לתשתית טעינה לרכבים חשמליים
בקרוב? התקנת פאנלים סולאריים בשילוב תשתית טעינה לרכבים חשמליים

וולטה סולאר ו-EV-Edge יציעו מודל ליסינג ייחודי להתקנת פאנלים סולאריים על גגות מבנים בשילוב תשתית טעינה לרכבים חשמליים, ללא השקעה כספית מצד בעלי הנכסים או ועדי הבתים

 

חברת האנרגיה הסולארית וולטה סולאר וחברת EV-Edge מקבוצת יוניון מוטורס (יבואנית רכבי Toyota, Lexus ו- Geely לישראל), הודיעו כי יקימו גוף השקעות משותף למימון מערכות סולאריות לבתים פרטיים ומבנים משותפים במודל ליסינג ייחודי ובשילוב עמדות טעינה לרכבים חשמליים. החברות ישקיעו בקרן המשותפת עשרות מיליוני ש”ח. פוטנציאל השוק לפעילות זו משמעותי ביותר, שכן בישראל יותר מ-600,000 בתים פרטיים ורק על כ-15,000 מהם מותקנות מערכות סולאריות.

ברקע ההחלטה להקים את גוף ההשקעות המשותף עומדים דו”חות האו”ם המטרידים על מצב האקלים בכדור הארץ שפורסמו החודש, המניעים יותר ויותר חברות להיכנס להשקעות בתחום האנרגיה הירוקה בכלל, והאנרגיה הסולארית בפרט.

החברות יקימו גוף מימון משותף, שיציע התקנת פאנלים סולאריים על גגות של בתים פרטיים ומבנים משותפים במודל ייחודי אשר אינו דורש כל השקעה כספית של בעל הנכס או ועד הבניין. כחלק ממודל השותפות, החברות יציעו לבעל הנכס או ועד הבית תקבולים חודשיים בגין מכירת החשמל הסולארי לחברת החשמל ומערכת טעינה חכמה לרכבים חשמליים עבור חניון המבנה.

 לפני מספר חודשים עבר תיקון החוק שהפחית את שיעור הסכמת הדיירים הדרוש לביצוע התקנות סולאריות בבנייני מגורים משותפים מ-100% ל- 66% בלבד, ובחוק ההסדרים האחרון עבר תיקון אשר אינו מחייב הסכמת ועד לצורך התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי. שני תיקוני חקיקה אלו מאיצים את תחום התקנת הגגות הסולאריים בשילוב עמדות טעינה חכמות בבנייני מגורים. בכך מניח המודל אופציית הכנסה חדשה ומשתלמת ביותר לוועדי בתים משותפים. בנוסף כפי שפורסם לאחרונה, EV-Edge מובילה פיילוט לניהול אנרגיה בבניינים משותפים בשיתוף משרד האנרגיה וחברת חשמל.

 

רונן יבלון, מנכל EV Edge: “החברה גאה בשותפות אשר מטרתה לפרוץ דרך בפתרונות  חדשניים לשיפור ניהול האנרגיה בבנייני מגורים בישראל. לבנייני המגורים המשותפים פוטנציאל גבוה להוות סמן מרכזי של אנרגיה ירוקה בישראל. כפי שהובלנו מהלך פיילוט ייחודי יחד עם משרד האנרגיה וחברת החשמל לפריסת עמדות טעינה חשמלית בבניינים משותפים קיימים, אנחנו שמחים לקחת את הרעיון צעד אחד קדימה ולאפשר כעת לבנייני מגורים ולבעלי בתים פרטיים להיות נדבך משמעותי ביצירת שינוי בניהול משק האנרגיה של כולנו. הבחירה בוולטה סולאר, חברה מובילה בתחומה אשר שמה לה למטרה להאיץ ולקדם את המעבר לאנרגיה סולארית בישראל הייתה אך מתבקשת ואנחנו בטוחים שבכוחות משותפים נוכל ליצור שינוי משמעותי בישראל. אין ספק  שאנרגיה מתחדשת היא העתיד ואנחנו נמשיך לפתח רעיונות ומהלכים שיחזקו את מיצובנו בתחום”.

 

ערן טל, מנכל חברת וולטה סולאר: “אנו רואים ב-EV-Edge וקבוצת יוניון מוטורס שותפה טבעית לחזוננו להאיץ את המעבר לאנרגיה סולארית בסקטור הפרטי בישראל. מעבר לעניין צרכני נבון, מדובר בצעד קריטי להבטחת העתיד שלנו ושל הדורות הבאים  על כדור הארץ. השותפות בין החברות תעצים את היכולות הפיננסיות של בעל הנכס ותשיא לו ערך ייחודי ואטרקטיבי להפקת חשמל ירוק, בשילוב כל הטוב שיש לשתי החברות להציע – ניסיון מוכח, אמינות, חוויית לקוח איכותית והקפדה על בטיחות בסטנדרטים בינלאומיים. וולטה נרגשת לצאת לדרך עם EV-Edge אשר מובילה את תחום עמדות הטעינה לרכבים חשמליים, ולהניע יחד את משק החשמל הסולארי הישראלי אל עבר עתיד ירוק יותר.”

על EV-Edge

רשת הטעינה הגדולה והמובילה בישראל עם אלפי עמדות פרטיות מותקנות בבתים, ולמעלה מ-500 עמדות ציבוריות, לאחר שהתקשרה בעשרות הסכמים עם רשתות וגופים עסקיים מובילים בישראל, להקמת עמדות טעינה בפריסה ארצית. החברה פועלת בכל  מתארי הטעינה הציבורית: עמדות במתחמי עסקים, קניות ומלונאות, מתחמים מוניציפליים ועמדות מהירות בדרכים מהירות. פתרונות הטעינה של EV-Edge מנוהלים באמצעות ניהול חכם של הרשת וממשקי שירות לקוח המבוססים על אפליקציות ותוכנות ייחודיות של החברה.

 

על וולטה סולאר

חברת וולטה סולאר הוקמה על ידי ערן טל וטל הרכבי עם המשימה להאיץ את המעבר לאנרגיה סולארית מתחדשת, תחילה בישראל. החברה יוזמת, מוכרת, מקימה, מתחזקת ומתפעלת מערכות סולאריות על גגות ביתיים, מסחריים-תעשייתיים וציבוריים במגוון מודלי מימון – רכישה, ליסינג ושותפות. החברה מונה כיום כ-200 עובדים וכ-2,100  פרויקטים בהיקף של למעלה מ-55MW  בכל רחבי הארץ. שיתוף הפעולה עם חברת  EV-Edge יחזק את הזרוע היזמית של החברה בסגמנט הגגות הביתיים ובנייני המגורים משותפים.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 − nine =