ברוכת מקומות וביצועים: אופל זאפירה (שבעה מקומות) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מאז צמחה אפנת הג'יפונים המיניוואנים חטפו. עם אופנה ובלעדיה יש מיניוואן אחד שאולי חמק מתחת לרדאר - מכונית עם 7 מקומות וביצועים מפתיעים. יצאנו לבחון את האופל זאפירה

אופל זאפירה מבחן דרכים

בעוד לא מעט אנשים נוטשים את המיניוואנים לטובת רכבי פנאי עם שבעה מקומות, ישנם עדיין לא מעט אנשים שמעדיפים לרכוש מיניוואנים. לא כולם רוצים רכב גבוה, גדול ולעיתים מגושם, אצלם בחניה ופשוט מחפשים רכב משפחתי ומרווח. לרוב, מדובר במשפחה מרובת ילדים, לכן, מרווח פנים ופרקטיות בתוך הרכב חשובה יותר ממראה וגובה המרכב.

האמת, לקרוא לאופל זאפירה מיני-וואן יהיה סוג של עוול, כי מדובר בוואן לא קטן בכלל, עם אורך כללי של 4666 מ”מ, רוחב של 1928 מ”מ ומרחק סרנים של 2760 מ”מ. אלו מידות רכב נדיבות מאד!. גם תא המטען ענק, ועם קיפול המושבים האחוריים (אל תוך תחתית הרצפה), תקבלו לא פחות מנפח של1860 ליטר. זה “הרבה תא מטען”. במצב של שימוש בכל שבעת המושבים נפח התא מתכווץ לכ-152 ליטר בלבד, מקום שיספיק לארבע חבילות חיתולים, לדוגמא. מניסיון.

אופל זאפירה מגיע ברמת גימור אחת, Enjoy, רמת גימור די בסיסית. כמה בסיסית? חישוקי ברזל 17″ בחיפוי ‘טאסות’ פלסטיק, מושבי בד נוחים, הכוללים משענת יד מרכזית לנהג, מסילות גגון מובנות ובקרת אקלים מפוצלת, הכוללת פתחי אוורור גדולים ליושבים מאחור.

תא נהג אופל זאפירה

מראה מראה שעל הקיר

אופל זאפירה נאה ובעל חזות המזכירה את אחיו הקטן יותר, האופל אסטרה. פנסי הלד בחזית גדולים ונאים משולבים בפנסי איתות. מהצד, הוא בעל צדודית המזכירה את הסיטרואן פיקאסו הצרפתית. מבפנים, תא הנהג של הזאפירה מרווח מאוד. את פניי מקבל דשבורד ענק, שאף זכה לחלונות צד משולשים משלו. בשל כך, מראות הצד מוקמו במיקום לא אידאלי, שמגביר את “השטח המת” בצדדים. בהעדר מערכת בטיחות שמתריעה על מכוניות בשטח מת, מצאתי את עצמי לא מעט פעמים מסיט את הראש לאחור ליתר ביטחון, משל הייתי רוכב דו גלגלי.

הזאפירה נאה מבפנים, ולמרות גודלו העצום של הדשבורד, הוא מעוצב בצורה נעימה לעין. מעל תא הכפפות ישנו מדף להנחת חפצים, בעיני, זה  די מיותר, מאחר ולא חסרים מקומות אחסון. ההגה מחופה עור, ולוח השעונים “אופלי” לחלוטין, זהה לדגמים אחרים של המותג. במרכז לוח השעונים מסך מידע דיגיטאלי 4.2″ אך הדפדוף במידע בו דרך הידית מאחורי ההגה, מסורבל ומיושן. אופל זאפירה מגיע עם מסך מגע מרכזי 7″, ומערכת IntelliLink 4.0 מקורית וממשקי Android-Auto ו Apple Car-Play.

מושב שלישי ראוי לילדים. אופל זאפריה 7 מקומות
משטח הטענה ענק. אופל זאפירה, לא רק למשפחה

המושבים פה נוחים ואוחזים אבל לא רק. בואו נדבר שניה על מערכת ה-FLEX7, מערכת המושבים שאופל כל כך מתגאים בה עד שזכתה לסמלים בולטים בדפנות הרכב. מדובר במערכת מושבים המאפשרת לכוון, להזיז (קדימה ואחורה), ולקפל כל מושב באופן עצמאי. כשקיפול המושב, כל מושב, נעשה אל תוך רצפת הרכב, בכך, נוצרת רצפת טעינה ישרה מבלי לאבד מקום. במידה ותשאירו רק את שני המושבים הקדמיים זקופים, תקבלו משטח טעינה ענק, פרקטי ויעיל, עבור מי שרוצה להשתמש באופל זאפירה שלו לא רק להסעת נוסעים, אלא גם להעמסת ציוד.

מאחר ומדובר בתצורת מושבים של 5+2, המושבים בשורה השלישית יתאימו  כצפוי לילדים בלבד, ואכן הילדים, כמו מרבית הילדים, מיהרו לשבת בהתלהבות מאחור. תודה למערכת ה-FLEX7, הכניסה והיציאה מהמושבים בשורה השלישית היו נוחים עבורם.

המנוע באופל זאפירה הוא 1.4 ליטר טורבו בעל 140 כ”ס ו-20.8 קג”מ, המוכר לנו לטובה מהמוקה X הקטנה בהרבה. חששתי כשגיליתי שזה המנוע שבחרו אופל להציב בזאפירה, לו רק בשל גודלו המרשים של הזאפירה, והופתעתי לטובה מהזריזות והיעילות שלו בתוך הקרביים של המיניוואן הזה. הביצועים המרשימים הם גם הרבה בזכות תיבת ההילוכים המוצלחת, בעלת שישה הילוכים ואפשרות העברת הילוכים ידנית. הזאפירה לא הרגיש לשניה מגושם או כבד, כמו כמה מהמתחרים שלו. בדיקת תאוצה של 0-100 אף נתנה תוצאה טובה יותר מהנתון הרשמי, ועמדה על 10.4 שניות.

גם מערכת המתלים הפתיעה לטובה, ובכלל, השלדה של האופל זאפירה התנהגה בצורה ספורטיבית ופחות MPVאית. בכבישים מתפתלים הנהיגה בזאפירה הייתה פשוט חוויה. נשבע, נו. אנשי אופל עשו פה עבודה יפה עם כיול מתלים רך, אם כי לא רך מידי, בשילוב היגוי מדויק. אני לא מאמין שאני רושם את זה על מיניוואן, שאמור להיות אפור ומשעמם, אבל בזאפירה היה פשוט כיף לנהוג. בסיום, מחשב הדרך הראה צריכת דלק של 10 ק”מ לליטר, נתון צריכת דלק טוב יחסית לרכב כה גדול ובהתחשב בנהיגה המאומצת במהלך המבחן.

בבטיחות, הזאפירה מגיע עם חבילת בטיחות Opel SAFETECH, הכוללת ESP – מערכת בקרת יציבות, HAS – מערכת סיוע לזינוק במדרון, TCS – מערכת בקרת אחיזה ועוד לא מעט ראשי תיבות למערכות שונות. בנוסף, ישנן גם 6 כריות אוויר, ISOFIX להתקנת מושבי הבטיחות, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, וציון ריסוק מירבי, של 5 כוכבי בטיחות במבחן ריסוק של ה-Euro-NCAP.

תמורה טובה. אופל זאפירה מיניוואן 7 מקומות

רגע, מה קורה פה?

כנראה שהגיל נותן את אותותיו. הגעתי למבחן בלי שום ציפיות ממיני וואן, זה מיני וואן אחרי הכל. ואיכשהו הזאפירה הצליח להוציא ממני הרבה רגשות חיוביים. הפתיעה. מדובר במיניואן גדול, מרווח, עם התנהגות כביש טובה, תמחור סביר ביותר (169,500 ש”ח) ואיבזור בטיחותי מתקדם.

משפחות ברוכות ילדים, או אלו שצריכים את שורת המושבים השלישית, וגם צריכים יכולת העמסה מפתיעה, שלא מתחברים לאופנת רכבי הפנאי השוררת בארץ, ימצאו בזאפירה את מבוקשם, מבלי להתפשר על חווית נהיגה.

אופל בחרה שם מעניין למיניוואן שלה. ‘זאפירה’ בערבית הוא ‘הצלחה’.
וואלה, הצליח להם.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “ברוכת מקומות וביצועים: אופל זאפירה (שבעה מקומות) מבחן דרכים”

  1. התמונות בכתבה כולן שייכות לדגם הישן יותר לפני מתיחת הפנים
    הזאפירה עברה עדכון מאז…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × 2 =