ב.מ.וו ויגואר לנדרובר ישלבו כוחות בפיתוח רכב חשמלי חדש

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מגמת שיתופי הפעולה בין יצרניות רכב בעולם נמשכת. המטרה - לייצר כלי רכב חשמליים במהירות ולהתחלק בעלויות הגבוהות של הפיתוח. כעת הגיע תורם של ב.מ.וו-יגואר-לנדרובר לאחד כוחות

המכוניות החשמליות של BMW. ב.מ.וו I3 וב.מ.וו I8

ב.מ.וו ויגוארלנדרובר יאחדו כוחות לטובת פיתוח טכנולוגיות רכב חשמלי. ענקיות הרכב הודיעו שיעבדו יחד כדי לפתח מנועים חשמליים, וטכנולוגיות מתקדמות. כמו אצל כל יצרניות הרכב בימינו, כדי לפתח טכנולוגיות חדשות, חייבים לאחד כוחות ולהוריד את העומס הכלכלי שבהוצאות הפיתוח. כאשר גם כך ישנה התמודדות עם עלויות ייצור כלי רכב גבוהות, מול הכנסות פושרות.

כל שוק הרכב משתנה לכיוון כלי רכב “ירוקים”. חברות הרכב חייבות ליישר קו עם התקנים החדשים (WLTP, תקן חדש ומחמיר שמגביל פליטת מזהמים מכלי רכב), ולעבור לייצור כלי רכב בעלי פליטת מזהמים נמוכה.

שיתוף פעולה דומה יש בין פולקסווגן לפורד, שעובדים יחד על על פיתוח כלי רכב חדשים. כשבמקביל, המתחרות, מפיאט-קרייזלר בוחנות איחוד עם רנו – איחוד ששווה 35 מילארד דולר.

ב.מ.וו ויגואר לנדרובר ישלבו כוחות בפיתוח רכב חשמלי חדש

יגואר-לנדרובר נמצאת בבעלות ענקית הרכב ההודית טאטא מוטורס, ומנוהלת על ידי מנכ”ל ב.מ.וו לשעבר, ראלף ספת’, שעבד כ-20 שנה בב.מ.וו לפני שהצטרף ל-JLR. שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו יגואר-לנדרובר יחסוך לשתיים בעלויות, באמצעות מחקר משותף, תכנון הייצור המשותף, ועל ידי רכישה משותפת של רכיבי רכב חשמלי.

ב.מ.וו כבר החלה לפתח מנוע חשמלי, תיבת הילוכים חדשה ורכיבים אלקטרוניים המכונים “Gen 5” כחלק מטכנולוגיית ה-“eDrive” שלה. צוות משותף של מהנדסים משני הצדדים, ימשיך לעבוד ולפתח את הטכנולוגיה הזו במפעל במינכן.

חבר מועצת המנהלים של ב.מ.וו אמר: “יחד עם יגואר לנדרובר, יש לנו הזדמנות לספק מענה יעיל יותר לצורכי הלקוחות, על ידי קיצור זמן הפיתוח והרכבת כלי רכב וטכנולוגיות מתקדמות והכנסתן במהירות רבה יותר לשוק”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × four =