ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (Gran-Coupe) החדשה – החל מ-890,000 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה, מכונית ספורט עילאית, מפוארת ומתקדמת, מתווספת כעת למערך הדגמים של הסדרה,  דגם הקופהודגם הקבריו. הגראן קופה החדשה מוצעת בשתי גרסאות מנוע, החל מ-890,000 ש”ח

 

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (Gran-Coupe) החדשה – החל מ-890,000 ש”ח

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה מצטרפת לב.מ.וו סדרה 8 קופה ולב.מ.וו סדרה 8 קבריו, כדגם השלישי בסדרה. הגראן קופה בעלת אופי שכולו ייחודי לה, המשלב ביצועים המעלים חיוך וסגנון המעוצב על ידי דינמיות ואלגנטיות עם מרחב משופר משמעותית לנוסעים במושב האחורי. במקביל, מאפייני אבזור בלעדיים והחידושים האחרונים בתחומי השליטה/תפעול ומערכות סיוע לנהג, מגדירים אמת מידה חדשה של יוקרה מודרנית.

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה היא המכונית היחידה בקבוצתה שנגזרת ישירות ממכונית ספורט בעלת שתי דלתות. הפוטנציאל הדינמי הנובע מכך, בתוספת רוחק סרנים ארוך יותר וכוונון שלדה ספציפי לדגם, יוצרים איזון נפלא בין ביצועים ספורטיביים לבין נוחות נסיעה. המשמעות של כל אלה היא שהלקוחות של סדרה 8 גראן קופה יכולים לצפות לרמות גבוהות של שימושיות יומיומית ויכולת נסיעה למרחקים ארוכים. שתי גרסאות של הדגם זמינות: ב.מ.וו M850i xDrive גראן קופה, המונעת על-ידי מנוע בנזין V8 שמפיק 530 כ”ס בסגנון מרשים, וב.מ.וו 840i גראן קופה בעלת ממנוע בנזין שישה צילינדרים בטור עם הספק מרבי של 340 כ”ס.

אווירודינמיות 

התכונות האווירודינמיות של ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה לוטשו באמצעות מאפיינים הכוללים את הגחון האטום כמעט לחלוטין, בקרה אקטיבית של תריסי האוויר, Air Curtains ובסיסי מראות חיצוניות דקים להפליא. במקביל, תמהיל חכם של חומרים סייע ליישב את הדרישות המחמירות לגבי קשיחות המרכב עם היעד של הפחתת משקל. בנוסף לדלתות ולשכבה החיצונית של הגג, מכסה תא המנוע, תת המסגרת של המנוע, המחיצה הקדמית ותמיכת הפגוש האחורי עשויים כולם מאלומיניום. מכסה תא המטען העשוי מפלסטי ושימוש בפלסטיק מחוזק בסיבי פחמן במנהרת ההינע המרכזית, מסייעים הן להפחית משקל והן לחלק אותו בצורה אופטימלית. כתוצאה מכך, תוספת המשקל של דגם ארבע הדלתות לעומת הב.מ.וו סדרה 8 קופה עומדת על 70 ק”ג בלבד. התקנת הגג האופציונלי העשוי סיבי פחמן מנמיכה את מרכז הכובד של המכונית עוד יותר, וקיימת גם אופציה של חבילה חיצונית M Carbon הכוללת את הפסים בפתחי האוויר, בתי המראות החיצוניות והשילוב במפזר האוויר העשויים כולם מ-CFRP (פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן).

 

מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר עם 530 כ”ס. ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה


מנועים

אספקת הכוח המרשימה של מנוע ה-V8 4.4 ליטר ב-ב.מ.וו M850i xDrive גראן קופה מלווה בפסקול עשיר שמוגבר עוד יותר על ידי מערכת הפליטה M Sport. עם הספק מרבי של 530 כ”ס ומומנט שיא של 76.4 ק”ג-מטר, מנוע ה-V8 החדש ב-ב.מ.וו M850i xDrive גראן קופה מאיץ את המכונית מ-0 ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות.

תגובה מידית מלהיבה ותיאבון מובהק לסל”ד הם תכונות האופי המאפיינות את מנוע הבנזין שישה צילינדרים בטור החדש המותקן בדגם 840i גראן קופה. הוא מייצר הספק מרבי של 340 כ”ס ומומנט שיא של 51 ק”ג-מטר. מנוע ה-3.0 ליטר עם טכנולוגיית TwinPower turbo שוקל כ-6 ק”ג פחות מאשר המנוע שאותו הוא מחליף ומטביע את חותמו באמצעות גמישות משופרת באופן ניכר בכל טווח הסל”ד. אלה הם שני גורמי מפתח להתנהגות הכביש הגמישה והזריזה של המכונית. ה-ב.מ.וו 840i גראן קופה החדשה מאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 5.2 שניות.

כל המנועים הזמינים עבור ה-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה עומדים בתקן Euro 6d-TEMPהם משודכים לתיבת הילוכים Steptronic Sport עם שמונה הילוכים, שמגיעה עם בקרי החלפת הילוכים על גלגל ההגה כציוד סטנדרטי כדי שהנהג יוכל גם להחליף הילוכים ידנית. הדור המתקדם ביותר של מערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים xDrive של ב.מ.וו מבטיח שכוח ההנעה מועבר לכביש בדינמיות וביטחון עילאיים. הכוונון של המערכת הנותן עדיפות לגלגלים האחוריים מעניק גמישות ודיוק יוצאי דופן במצבים בהם נדרשת התנהגות כביש דינמית. ב-ב.מ.וו 840i גראן קופה הכוח שמיוצר על ידי מנוע שישה הצילינדרים שלה מועבר אל הגלגלים האחוריים בלבד. דיפרנציאל M Sport עם תפקוד נעילה אקטיבי בסרן האחורי של ה- 840i גראן קופה, הכלול כציוד סטנדרטי, מוסיף שכבה נוספת לתחושת הנאת הנהיגה של ב.מ.וו בצורתה הקלאסית. דיפרנציאל M Sport הוא גם חלק מהמפרט של ה-ב.מ.וו M850i xDrive גראן קופה.

זריזות, דיוק וביצועים יוצאי דופן. ב.מ.וו סדרה 8


שלדה

זריזות, דיוק וביצועים יוצאי דופן. השלדה של ה-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה הם תוצר של עקרונות התכנון שעליהם היא מבוססת, וכוונון שעבר אופטימיזציה באמצעות המומחיות במרוצים של ב.מ.וו M GmbH. רוחק הסרנים של הגראן קופה ארוך ב-201 מ”מ מזה של דגם הקופה. הדבר משפר את נוחות הנסיעה בכך שהוא מאפשר לשנות את כוונון השלדה מבלי להתפשר על האינסטינקטים הספורטיביים שלה.

כל מערכות המתלים הסטנדרטיות והאופציונליות – יחד עם רכיבי השלדה הבסיסיים – כווננו במדויק למאפיינים הבסיסיים של ה-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה, שהוגדרו על ידי מידותיה וחלוקת המשקל שלה. הדבר אפשר להעביר את איכויות הביצועים יוצאות הדופן של ה-ב.מ.וו סדרה 8 קופה לאחותה בעלת ארבע הדלתות. המפרט הסטנדרטי כולל מתלים אדפטיביים עם בולמי זעזועים מבוקרים אלקטרונית. תגובות קפיצים ומתלים מכוילות היטב מבטיחות שהנהג יקבל מידע רלוונטי בלבד לגבי משטח הכביש. מערכת היגוי אקטיבי משולבת (Integtral Active Steering) הכלולה כציוד סטנדרטי ב ב.מ.וו M850i xDrive וכאופציה עבור ה-ב.מ.וו 840i גראן קופה החדשה מקלה עוד יותר על התמרון, מגבירה את הזריזות במהירויות מתונות ומאפשרת לנהגים להתמודד עם מעברי נתיב ופניות במהירות גבוהה ברמות גבוהות עוד יותר של איזון וביטחון.

מערכות הבלימה הזמינות עבור ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה בולטות הודות ליכולת הבלימה האדירה שלהן, היציבות התרמית הגבוהה, התגובות המהירות והתחושה המצוינת. כל הגרסאות משלבות בלמים בעלי ארבע בוכנות וקליפר קבוע מלפנים ובלמים בעלי בוכנה אחת וקליפר צף מאחור. הציוד הסטנדרטי של ה-ב.מ.וו M850i xDrive גראן קופה החדשה כולל בלמי M Sport רבי עוצמה.

כדי להשלים את טכנולוגיית השלדה ממוקדת הביצועים של ה- ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה, היא מצוידת בחישוקים מסגסוגת קלה במידה 20 אינץ’ (מלפנים: 245/35 R20, מאחור: 275/30 R20).

מערכות נוחות ובטיחות מקיפות. סדרה 8 גראן קופה


נוחות
 והבטיחות

מערך שלם של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג מביא את הנוחות והבטיחות של ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה לרמה אחרת. המפרט הסטנדרטי כולל תצוגה עילית, חבילת Driving Assistant Professional, התראת התנגשות והולכי רגל עם תפקוד City Braking, התראת סטייה מנתיב והתראת מעבר נתיב, מידע על הגבלת מהירות, התראת תנועה חוצה מאחור והתראת התנגשות אחורית, בקרת שיוט האקטיבית עם תפקוד Stop&Go וסייען להיגוי ושמירת נתיב. בנוסף גם מערכת Parking Assistant Plus לחנייה הכוללת מצלמות היקפיות ואת סייען הנסיעה לאחור (Reversing assistant).

מערכת הפעלה 7.0 של ב.מ.וו: קישוריות, אינטואיטיביות, והסייען הדיגיטלי

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה מגיעה כסטנדרט עם מערכת ב.מ.וו Live Cockpit Professional. היא כוללת מערכת ניווט ומולטימדיה, יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי במלואו ברזולוציה גבוהה מאחורי גלגל ההגה עם מסך בגודל אלכסון של 12.3 אינץ’ וצג בקרה בגודל 10.25 אינץ’. מערכת ההפעלה 7.0 החדשה של ב.מ.וו מצטיינת בפונקציונליות הדיגיטלית המתקדמת שלה המותאמת בדיוק לצורכי הנהג. להפעלה אינטואיטיבית, הנהג יכול לבחור בין תפקודיות מסך המגע של צג הבקרה, בקר iDrive, הלחצנים על גלגל ההגה, בקרה קולית ובקרה באמצעות מחוות.

הסייען האישי החכם של ב.מ.וו ממלא תפקיד מפתח במערכת הבקרה. ניתן להפעיל את  הסייען האישי הדיגיטלי יכול באמצעות הפקודה הקולית “היי ב.מ.וו“, והוא מסייע לנהג להשתמש בתפקודי הרכב השונים. ניתן להשתמש בסייען האישי החכם של ב.מ.וו גם לבחירת המצב הרצוי מבין שלושת מצבי החוויה של תא הנוסעים. אלה ניתנים להפעלה למשך הזמן הרצוי, ומתאימים באופן מושלם את תפקודי התאורה הפנימית, מערכת בקרת האקלים, מידת הצל, חימום המושב / אוורור המושב והמוסיקה (בהתאם למפרט הרכב) לצורכי הנהג.


דינאמיות ואלגנטיות


עיצוב
 חיצוני

השילוב של קווים משורטטים במדויק ומשטחים נרחבים העובר כחוט השני דרך שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו, מסייע לעיצוב החיצוני של ה-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה לייצר איזון ייחודי בין דינמיות לאלגנטיות. הקונספט של הקופה בעלת ארבע הדלתות תורגם למרכב המקרין פאר, יוקרה וקידמה. דגם ארבע הדלתות הוא בעל רוחק סרנים של 3,023 מילימטרים – גידול של 201 מילימטרים לעומת ה-ב.מ.וו סדרה 8 קופה – אורך של 5,082 מ”מ (231+ מ”מ), רוחב של 1,932 מ”מ (30+ מ”מ) וגובה של 1,407 מילימטרים (61+ מ”מ). החלק הקדמי של הגראן קופה זהה בעיצובו לסדרה 8 גראן קופה עד קורות ה-A. החזית הרחבה והנמוכה מקרינה כוונה ספורטיבית ונוכחות בוטחת. פנסים ראשיים מסתגלים בטכנולוגיית LED כלולים כציוד סטנדרטי. תאורת ב.מ.וו Laserlight האופציונלית עם Selective Beam מעניקה אלומה גבוהה עם טווח של 600 מטרים בקירוב.

בנוסף לפרופורציות המיוחדות שלה, גם העיצוב של הדפנות והחלק האחורי של ה-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה מבדל אותה בבירור מאחיותיה מסדרה 8. מכיוון שמסגרת השמשה הקדמית היא אנכית יותר, גם קו הגג הוא גבוה יותר, ומגדיל את מרווח הראש הן מלפנים והן מאחור. קו הגג מתמזג לחלק האחורי בצורה זורמת ורבת חן, דרך מעבר בצורת סנפיר באזור של קורות C המדגיש את הצללית המוארכת. גם השמשה האחורית היא בעלת שיפוע מעט תלול יותר, כדי לייצר פתח גדול יותר לתא המטען. קו אופי נוסף מדגיש את האלגנטיות הסוחפת של המרכב, ומשטחים המתרחבים בעוצמה משלבים כתפיים בולטות לתוך האפקט הכללי. הגרפיקה של חלונות הצד מסתיימת מאחור בסימן היכר עיצובי נוסף של ב.מ.וו. ב-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה, הקו המשנה כיוון בחלק האחורי של עיצוב חלונות הצד – כיפוף הופמייסטר – הוא בעל צורה מאוד אנכית, ומדגיש עוד יותר את המוצקות של אזור זה של המרכב.

קשתות הגלגלים המתרחבות בעוצמה ומפשק הגלגלים הרחב ממלאים גם הם תפקיד מכריע בעיצוב של החלק האחורי. קווים אופקיים ומשטחים בעלי קימורים מחוטבים מעניקים לזנב מראה רחב אך גם קליל. הפנסים האחוריים הדקים בטכנולוגיית LED נמשכים עמוק לתוך הדפנות וצמד קצוות צינורות פליטה בעלי צורה טרפזית, ממוקמים משני צדי החלק התחתון של הסינר האחורי.

 

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה תא נהג
שיא הפאר והאלגנטיות. ידית ההילוכים בב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה

 

תא נוסעים

הסגנון המיוחד של ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה בא לידי ביטוי גם בעיצוב הפנים שלה. חוויית הנסיעה מלפנים ומאחור מוגדרת על ידי סימביוזה מושלמת של דינמיות ופאר. הגידול ברוחק הסרנים ופתחי הדלתות בעלי הממדים הנדיבים מעניקים ליושבים מאחור מרחב רגליים חסר תקדים עבור מכונית קופה של ב.מ.וו – והם יכולים גם להיכנס ולצאת בקלות רבה יותר מאשר אי פעם. היושבים מאחור נהנים גם ממרווח כתפיים ומרווח ראש גדולים יותר באופן משמעותי מאשר אלה של גרסת שתי הדלתות של ה-ב.מ.וו סדרה 8 החדשה, מה שהופך את המושבים בשורה השנייה נוחים אפילו עוד יותר לנסיעה.

גג השמש הפנורמי מסייע להעניק לתא הנוסעים של ה-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה תחושה יוצאת מן הכלל של אור שופע. הוא בעל רוחב נדיב במיוחד ושטח הזכוכית שלו עומד על 1.5 מ”ר בקירוב. התוצאה היא משטח זכוכית רצוף המשתרע מהשמשה הקדמית ועד לשמשה האחורית. החלק הקדמי של הגג והווילונות הפנימיים נפתחים ונסגרים בלחיצת כפתור או באמצעות השלט-רחוק, כדי להעניק אספקה מבוקרת של אוויר צח. ניתן גם לפתוח ולסגור את הווילון האחורי מהמושב האחורי. מערכת בקרת אקלים אוטומטית מפוצלת לארבעה אזורים זמינה באופן בלעדי עבור הגרסה בעלת ארבע הדלתות של סדרה 8 החדשה של ב.מ.וו.

 

תא נוסעים ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה


תאורת האווירה הכלולה כציוד סטנדרטי ב-
ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה מדגישה את הקווים הפונים לפנים בתוך המכונית כדי להשיג אפקט דרמטי. המפרט הסטנדרטי של ה-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה כולל גם לוח מכשירים ודיפוני דלתות מצופים בעור מלא בחלקם העליון, מושבי ספורט בעלי הפעלה חשמלית עם משענות ראש המשולבות בצורה מסוגננת בגב המושבים. המושבים הרב-תפקודיים המותקנים כציוד סטנדרטי מגיעים בריפוד עור Merino עם extended appointments. 

הקונסולה המרכזית המורחבת היא ייחודית ל-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה החדשה, כמו גם המושב האחורי שבו המושבים הקיצוניים מעוצבים כמושבים בודדים. קווי המתאר וצורת התפרים של המושבים האחוריים הקיצוניים מעוצבים כמו מושבי הספורט הקדמיים. אי לכך, גם המושבים האחוריים מציעים תמיכה רוחבית מעולה ומשענות ראש מובנות, ומאפשרים ליושביהם לחלוק גם את התחושה הטהורה של מכונית ספורט. מושב שלישי, לשימוש בנסיעות קצרות, ממוקם בין שני המושבים הקיצוניים ומצויד במערכת חגורת בטיחות מלאה, דבר שהופך את ה-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה למכונית עם 1 + 4 מושבים.

ניתן להתאים את אפשרויות נשיאת המטען של המכונית בקלות רבה הודות לגב המושב האחורי המפוצל ביחס 40:20:40, כאשר ניתן לקפל את כל אחד מחלקיו באמצעות ידית הנמצאת בתא המטען. עם קיבולת של 440 ליטר, תא מטען גדול מספיק כדי להכיל שלושה תיקי גולף.

ברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו בדלק מוטורס: “בכל פעם ש-ב.מ.וו לוקחת דברים לקצה, היא עושה זאת באמצעות הספרה 8. זה התחיל עם הדור הראשון של סידרה 8 בתחילת שנות ה-90, המשיך עם הצגתו של דגם הרודסטר ב.מ.וו Z8 בתחילת המילניום והשיא כש ב.מ.וו הגדירה מחדש את דמותה של מכונית הספורט של העתיד עם דגם ה-ב.מ.וו i8. ב.מ.וו ממשיכה את המסורת עם הצגתה של סידרה 8 גראן-קופה החדשה, מכונית ספורט שהיא שיא הפאר, הדינאמיות, הטכנולוגיה והקדמה, הסנונית הראשונה מתוך דגמי קופה נוספים, שעתידים להגיע ארצה ב-2020.”

מחירים

840i Elegant – 890,000 ש”ח

840i M-Sport – 920,000 ש”ח

M850i xDrive Elegant – 1,250,000 ש”ח

M850i xDrive Carbon Edition – 1,280,000 ש”ח.

 


follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve + 7 =