ב.מ.וו i4 חשמלית 544 כ”ס | 420 טווח – חוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ב.מ.וו i4 M50 מחיר
ב.מ.וו i4 M50

 

*ב.מ.וו i4 נכנסה לרשימת אחת מ-10 המכוניות הטובות ששווקו ב-2022

 

השנה זכינו לראות כמה מכוניות חשמליות מעניינות נוחתות בארץ. יותר ספורטיביות, יותר מיוחדות, יותר קצה. המחיר שלהן גבוה בהתאם לרמת ההנאה מהנהיגה בהן, ואיכותן. הקהל שלהן שונה ומצומצם, והן בדרך כלל “מטפטפות” ארצה במספר יחידות מועט. אחת המכוניות החשמליות המעניינות, שהופכות את כל עניין מהפכת הרכב החשמלי לפחות מבהיל או מרתיע היא ב.מ.וו i4. איך אומרים? עם מכוניות כמותה, “הייאוש הופך יותר נוח”.

ב.מ.וו i4, גרסה חשמלית לחלוטין לגראן קופה מסדרה 4 של ב.מ.וו, הגיעה ארצה לפני כמה חודשים, וקצת אחרה להגיע אלי. ואני חיכיתי לה. ידעתי שיש למה לחכות, ב.מ.וו אחרי הכל. אחד מהמותגים הבודדים שיודעים לייצר מכוניות ספורט אמיתיות ומרגשות, ספורטיביות וריגוש שזולגים לכל הדגמים שלהם.

 

ב.מ.וו i4 מחיר
ב.מ.וו i4 סקירה וחוות דעת
ב.מ.וו i4 חשמלי
גראן קופה חשמלי
ב.מ.וו חשמלי
הספק של 544 כ”ס. ב.מ.וו i4 M50

 

במבט ראשון אפשר להבין שמדובר ברכב חשמלי, אבל לא סתם מכונית חשמלית, דגם ה-M החשמלי הראשון של ב.מ.וו!. מחייב משהו. הכליות האטומות של ה-i4, מושחרות, המעמד וסמל ה-M מחייב, ובהן מוטמעים חיישני רדאר, שמסייעים לשלל מערכות הבטיחות לפעול בדיוק. אורכה של המכונית המרשימה הזו, 4,7 מ’, רוחבה 1,8 מ’, ובסיס הגלגלים שלה מכובד, כ-2,8 מ’. ב.מ.וו גאה מאד ב*מקדם הגרר של הרכב (נתון התנגדות שיוצר הרכב עם האוויר). נתון מרשים של 0.24, שמסייע גם לצריכת חשמל יעילה יותר.

ב.מ.וו מציעה שתי גרסאות ל-i4: גרסה פותחת, i4 eDrive40 עם מנוע חשמלי אחד, המספק כ-335 כוחות סוס, עם טווח מוצהר של עד 480 ק”מ. ואת הגרסה לכבודה התכנסנו, ב.מ.וו i4 M50, מכונית סדאן, 4 דלתות, בעלת שני מנועים חשמליים, המספקים יחד 544 כוחות סוס, מומנט מירבי משולב של 80 קג”מ, והאצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות. אוהדי המותג וחובבי דגמי ספורט באשר הם, וודאי ישמחו לדעת שחלוקת המשקל כאן היא 48.2/51.8 אחוזים מלפנים/מאחור, מה שניכר בתחושת היציבות ו”הישיבה” הטובה של ה-i4 על האספלט.

 

ב.מ.וו i4 מפרט
יפה ואופה. ב.מ.וו i4
ב.מ.וו i4 ליסינג
הייאוש הפך יותר נוח… ב.מ.וו i4

 

קיבולת הסוללה היא 84 קילו-וואט, מעט יותר מהסוללה הגדולה ביותר של המתחרה טסלה מודל 3 פרפורמנס (82 קילוואט-שעה). קיבולת שזיכתה אותי בטווח ריאלי של 420 ק”מ. נתון שתלוי מאד באופי הנהיגה שלכם, ובמצב הנהיגה בו תבחרו. אני אישית הסתפקתי במצב הקומפורט, שכשמו כן הוא, היה המצב הנוח ומשכך ביותר. מצב הספורט הרגיש לי מוגזם, באמת!. צריכת האנרגיה על פי היצרן בגרסה הזו היא 19 קילוואט שעה ל-100 ק”מ, בפועל יותר קרוב ל-25-26 קילו וואט. בל נשכח שזו ה-i4 M50 הראשונה שכווננה ​​על ידי חטיבת ה-M המפורסמת. ה-BEV M הראשונה. אך עם כל הכבוד ל-M, המהירות המקסימלית כאן מוגבלת אלקטרונית ל-225 קמ”ש, יש סוללה שצריך לשמור עליה.

דגם ה-BMW i4 M50, מצויד במתלי M אדפטיביים עם קפיצים ובולמים נפרדים, מוטות ייצוב מיוחדים ומוט קפיצי נוסף בחלק הקדמי, בשילוב היגוי ספורטיבי עם תגבור משתנה, בלמי M, וגלגלי סגסוגת קלה M עם צמיגים מעורבים. כל הפיצ’רים המפוצצים האלה באים לידי ביטוי בחווית הנהיגה. נהיגה שלא הגיעה לקצוות או למגבלות הרכב, אפילו לא במעט. המשקל שלה מורגש, ואיכשהו בא לטובתה, ולא העיב על תחושת הספורטיביות כלל.

בידוד הרעשים שלה מרשים, גם בנסיעה בינעירונית. מהירות של שלוש ספרות, ואני מחכה שלפחות רחשי הרוח ייכנסו, ולא, הם לא. עוד ציון לשבח, ה-200 במספר, למערכת הבלימה הרגנרטיבית, אפקטיבית ומצוינת, ללא פדלים מאחורי ההגה, שכן הרגשתי בחסרונם, אבל המערכת יודעת על פי הגדרת מצב הנסיעה והבלימה, להאט ולבלום בצורה טבעית שגרמה לי להשתאות לא אחת. בלימות מדויקות ולא מאולצות או מפריעות לנסיעה, וגם סוללות שזוכות לאנרגיה מחודשת מעצם הנהיגה. נפלא.

 

ב.מ.וו i4 טווח
ב.מ.וו i4 M50 תא נהג
ב.מ.וו חשמלית
תא יוקרתי ואלגנטי
ב.מ.וו i4 מידות
תא נוסעים מרווח גם לגבוהים
מרווח ברכיים
תא מטען ב.מ.וו
תא מטען רחב בנפח 470 ליטר. ב.מ.וו i4

 

 

בפנים, מסך מולטימדיה גדול ומעוקל השולט בכל המערכות ברכב. זהו מסך בגודל זהה שנמצא ב-iX, דגם גדול בהרבה. הצג הקמור החדש של ב.מ.וו כולל לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ’ מאחורי ההגה וצג מדיה בגודל 14.9 אינץ’ עם מערכת ההפעלה iDrive8 העדכנית ביותר, וקישוריות מלאה לאפל קאר פליי. שני הצגים נטולי מסגרת, וכל אזור הנהג והנוסע לצידו נראה נקי מרעש וכפתורים. הדגמים החשמליים של ב.מ.וו זוכים לשפת עיצוב שונה, יחד עם תוספות צבע תכולות, שיהיה ברור איזו מערכת הנעה נמצאת כאן. כמו בפנסים, וסביב הרכב, אלמנטים עיצוביים כחולים נמצאים גם בתוך תא הנוסעים: על מתג ההתנעה, על ההגה ובורר ההילוכים. הכחול הזה תזכורת חשובה, לפחות עבורי. אנחנו עמוק בתוך מהפכה, והשמש עדיין זורחת, ונותרה הנאה מנהיגה במכוניות.

מה שמרגש במכוניות חשמליות כמותה, הן השילוב בין ההאצות החזקות מאד, ההיגוי הטוב, והתגובות המרוסנות של הרכב הזה. מכונית חשמלית שכיף לשוטט איתה, וכמעט גרמה לי לשכוח ששום רעש מגרגר לא בוקע מהמנוע. אם ככה מכוניות חשמליות מרגישות וירגישו בעתיד, אולי הייאוש יהפוך נוח, מעט יותר.

מבחינת מרווח, ה-i4 היא מכונית משפחתית לחלוטין. 5 נפשות, עם מרווח ברכיים בריא גם לבני נוער, ואנשים בוגרים מאחור. צורת המרכב לא הופכת את התא לקלסטרופובי, ומהסאנרוף הפנוראמי תכנס שמש לכולם, אם תרצו בכך ותפתחו את הוילון. נפח תא המטען 470 ליטר שימושיים מאד.

 

ב.מ.וו לוח שעונים
ב.מ.וו i4 לוח מחוונים

ב.מ.וו תיבת הילוכים

ב.מ.וו מולטימדיה
מסך מולטימדיה. ב.מ.וו i4
מצלמה היקפית
מצלמת 360

מה לגבי אבזור ובטיחות?

 

גרסת הכניסה לדגם ה-BMW i4 כוללת, בין היתר: מערך בטיחות Driving Assistant, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך העזר לחניה Parking Assistant הכולל את מערכת העזר בנסיעה לאחור, פנסי LED מלפנים ומאחור, שמשות כהות, חלון שמש חשמלי, מושבי Sport עם ריפודי Sensatec במגוון צבעים ודיפון Sensatec בלוח השעונים, תא מטען נפתח חשמלית, ב”א משולשת עם פתחים לאחור ומערך ה-Live Cockpit Live הכולל את הצג הקמור החדש של BMW עם לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ’ וצג בקרה בגודל 14.9 אינץ’. ב-339,000 ש”ח

דגם ה-M50 כולל את כל האבזור הקיים בגרסאות ה-eDrive40 ומוסיף את חבילת העיצוב הפנימית והחיצונית M-Performance;  הכוללת גימורי קרבון, פנסי לייזר וחישוקי “19 ייעודיים עם צמיגים שונים מלפנים ומאחור. במחיר 539,000 ש”ח

טעינה ואחריות: דגם ה-WLTP) M50), ניתן לטעינה איטית, AC, בעזרת שקע חד-פאזי או תלת-פאזי בהספק של עד 11 קו”ט, בפחות מ-8.5 שעות. ובטעינה מהירה בזרם ישר (DC), בהספק של עד 200 קו”ט. בדגם הזה ניתן להגדיל את טווח הנסיעה ב-140 ק”מ בתוך עשר דקות בלבד. ישנה אחריות על הסוללות למשך 8 שנים או עד 160,000 ק”מ.

 

 

המכוניות הטובות של השנה 2022-23

 

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. ב.מ.וו i4
8. פולסטאר 2
9. סקודה פאביה
10. טויוטה BZ4X

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen + one =