ב.מ.וו iX3 קרוסאובר חשמלי 100% יוקרתי – נהיגה ראשונה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ב.מ.וו iX3 קרוסאובר חשמלי 100% יוקרתי – נהיגה ראשונה. צילום: תומר פדר

ב.מ.וו iX3 קרוסאובר חשמלי יוקרתי ומאובזר מושק בישראל עם טווח נסיעה חשמלי של למעלה מ-400 ק”מ. הדגם מצטרף ל”משפחת X3″ ומאפשר בחירה בין X3 עם מנוע בנזין, X3 פלאג אין הייבריד וX3… חשמלי. המחיר – 429,900 ש”ח

 

ב.מ.וו iX3 החדש הוא תוצאה של עבודת פיתוח ארוכת שנים בקבוצת BMW בתחום הניידות החשמלית, מאז השקת ה-i3 וטכנולוגיית ה-eDrive המוכרת של היצרן. טכנולוגיה זו מאפשרת, בין היתר – להקטין את גודל הסוללות, להפחית את משקל הרכב, לשפר את יכולות הנהיגה הדינמיות ולהפחית את תצרוכת החשמל.

 

הנעה חשמלית

המנוע החשמלי, תיבת ההילוכים והמערכות האלקטרוניות משולבות יחד במקום אחד. המנוע החשמלי החדש הוא מנוע סינכרוני המופעל באמצעות זרם חשמלי ללא מגנטים, שמאפשר להימנע משימוש ביסודות נדירים במהלך ייצרו. הספק המנוע מגיע ל-286 כ”ס והוא משחרר מומנט של 40.78 קג”מ, אשר בשונה ממנועים חשמליים אחרים, זמין לא רק ממהירות אפס אלא גם במהירויות גבוהות. ה-BMW iX3  מאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך 6.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ”ש. ההנעה האחורית ומערכת בקרת האחיזה מהדור החדש (ARB) אחראיות על חוויית הנהיגה הקלאסית של BMW ועל יעילותה הגבוהה של המערכת. טכנולוגיית תאי הסוללה החדשנית משפרת את יכולת שמירת האנרגיה של הסוללה באופן משמעותי. עוצמת האנרגיה הכוללת המגיעה ל-80 קו”ט והיא מאפשרת ל- iX3  להציע טווח נסיעה מקסימלי של 454 ק”מ (לפי תקן WLTP).

 

ב.מ.וו iX3 תמונות מפרט
מערכת רגנרטיבית אפקטיבית מאד. ב.מ.וו iX3. צילום: תומר פדר

 

טווח נסיעה

מערכת בלימה רגנרטיבית אדפטיבית מאפשרת שינוי של עוצמת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם לתנאי הדרך והתנועה – לדוגמה, אם המערכת מזהה שיש רכב אחר לפניך, היא בולמת בעוצמה מלאה. לעומת זאת, אם אתה נוהג בכביש מהיר פתוח ואין רכב אחר לפניך, המערכת עוברת למצב גלישה ולא בולמת את הרכב כלל. המערכת עושה שימוש במצלמה הקדמית ובמערכת הניווט על מנת לבחור את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית המתאימה בכל רגע נתון. ניתן גם להעביר את בורר ההילוכים למצב B כדי להפעיל את הבלימה הרגנרטיבית בעוצמה מלאה מיד עם שחרור דוושת ההאצה לתחושת ה-One Pedal Feeling המוכרת מדגם ה-i3.

 

ביצועים

סוללת המתח הגבוה דקה במיוחד ושילובה  מוריד את מרכז הכובד של הרכב ב-7.5 ס”מ בהשוואה ל- BMW X3 הרגיל ובכך משפר במידה ניכרת את היכולות הדינמיות.
ה-iX3 מצויד במסגרת משנית בסרן האחורי, שבתוכה מותקנת מערכת ההינע. מערך המתלים האדפטיביים הסטנדרטי כולל בולמים אלקטרוניים המשנים את פעולתם בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה שנבחר. המנוע העוצמתי והכיול הייחודי של השלדה מעניקים ל-BMW iX3 יכולות נהיגה ספורטיביות וזריזות. מערכת בקרת האחיזה ARB החדשנית, המוכרת מה-BMW i3, ורמת יציבות כיוונית גבוהה מעניקות גם הן אחיזה מרשימה בתנאי מזג אוויר קשים ועל כבישים משובשים.

 

BMW iX3 נסיעת מבחן טווח חשמלי
טעינה מהירה מאפס ל80 אחוז בחצי שעה. BMW iX3

 

טעינה ביתית וציבורית

טעינת הסוללה בעזרת מטען מהיר הפועל בזרם ישר (DC) מאפשרת טעינה של ה-BMW iX3 בהספק של עד 150 קו”ט, המתורגם ל-0% ל-80% טעינה בתוך 34 דקות בלבד. האחריות לסוללה הינה ל-8 שנים או ל-160 אלף קילומטר. הנהג יכול להזריק את עוצמת המתח הדרושה כדי להוסיף 100 ק”מ לטווח הנסיעה של הרכב (לפי תקן WLTP) בתוך 10 דקות של טעינה בלבד. מערכת ההנעה היעילה במיוחד, השימוש הנרחב בחומרי גלם ממוחזרים בתהליך ייצור יציקות האלומיניום וחומרים תרמופלסטיים, היעדר היסודות הנדירים והשימוש הנרחב באנרגיה ירוקה במהלך הייצור, כולל התאים לסוללת המתח הגבוה – כל אלה תורמים להפחתה המשמעותית בפליטת ה-CO2 של ה-BMW iX3 החדש.

 

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של ה-BMW iX3 החדש מתאפיין בפרופורציות האופייניות לרכבי ספורט-פנאי. המשמעות: אופי יוקרתי קשוח המאפיין את יתר דגמי ה-X של BMW. הפגוש הקדמי וגריל הכליות כוללים עיצוב מתוחכם בעוד חלקו האחורי של הרכב מתאפיין בעיצוב ייחודי כדי להפחית את התנגדות האוויר. חישוקי סגסוגת קלה בעלי עיצוב חדשני ואווירודינמי מסייעים גם הם לשלוט בזרימת האוויר סביב הרכב. החישוקים האווירודינמיים בגודל 20 אינץ’ הסטנדרטיים בישראל, מפחיתים את מקדם הגרר של הרכב בכ-5% בהשוואה לרכב זהה עם חישוקי סגסוגת קלה רגילים. הם מוסיפים כ-10 ק”מ לטווח הנסיעה הכולל. כל אלה, ביחד עם השיפורים האווירודינמיים בדיפוזר האחורי, באזור השלדה ובמערכת בקרת כניסת האוויר, מעניקים לרכב הפנאי-הספורטיבי החשמלי מקדם גרר (Cd) של 0.29.

 

ב.מ.וו iX3 תא נהג איכותי

 

BMW iX3 מולטימדיה

 

תא נוסעים 

חומרי גלם איכותיים במיוחד ואיכות הרכבה משובחת יוצרים חלל פנים יוקרתי המאפיין את דגמי הפנאי-הספורטיביים של המותג. הודות למושב אחורי המתפצל/מתקפל ביחס של 40:20:40, ניתן להגדיל את נפח תא המטען מ-510 ליטרים ל-1,560 ליטרים. מערכת ה-BMW IconicSounds Electric אשר עורכת את הופעת הבכורה שלה ב-BMW iX3 כוללת צלילים בעלי ממד רגשי המשתנה בהתאם למצב הרכב (בלימה או האצה לדוגמה). פסקול הצלילים נוצר כתוצאה משיתוף הפעולה עם מלחין הסרטים המוכר האנס זימר, שגויס ע”י BMW על מנת להלחין את פסקול הניידות העתידי של מכוניותיה החשמליות אשר יהפוך לחלק בלתי נפרד מחוויית הנהיגה העתידית במכוניות המותג.

 

אבזור ב.מ.וו iX3 משווק בישראל ברמת גימור אחת גבוהה, בין יתר המערכות:

  • מערך הבטיחות המתקדם Driving Assistant Professional
  • פנסים ראשיים אדפטיביים בטכנולוגיית LED
  • Gesture Control – הפעלה של פעולות שונות ע”י מחוות יד
  • מתלים אדפטיביים המשנים את פעולתם בהתאם לתנאי הדרך
  • חלון שמש פנוראמי וחלונות קדמיים עם זיגוג אקוסטי
  • גישת נוחות (Comfort Access 2.0) עם פתיחת תא מטען חשמלי ללא מגע יד
  • ריפודי עור Vernasca ומושבים קדמיים ספורטיביים עם תמיכת מותניים וחימום
  • תצוגה עילית של BMW המקרינה נתונים חשובים באזור השמשה הקדמית
  • מערכת העזר לחניה Parking Assistant Plus הכוללת שלל מצלמות היקפיות, חניה אוטומטית, סיוע בנסיעה לאחור (Reversing Assistant) ועוד.
  • מערכת שמע היקפית מבית Harman Kardon עם 16 רמקולים
  • מערכת ההפעלה ID7 מהדור האחרון ובעברית

 

ב.מ.וו iX3 מחיר
ב.מ.וו iX3 השקה בישראל – 429,900 ש”ח

 

נהיגת התרשמות ראשונה:

ענת דניאל

בהשקת בוקר אלגנטית, פגשנו לראשונה את הב.מ.וו iX3 החשמלית החדשה של מותג היוקרה BMW. קרוסאובר קומפקטי, ממשפחת ה”X3″, שמציעה מכונית משפחתית גבוהה, שימושית ומרווחת, ועם לוק אנד פיל יוקרתי. הבשורה של ב.מ.וו ישראל בשורה – מעכשיו אתם יכולים לבחור, יש לב.מ.וו X3 גרסת בנזין, גרסת פלאג אין הייבריד, וכעת – אופציה חשמלית מלאה ורכב הקרוסאובר הסופר פופולרי הזה.

הנתונים הטכניים טובים, לרכב יש הרבה כוח זמין מיידי (286 כ”ס, 40.7 קג”מ), טווח נסיעה חשמלי של יותר מ-400 ק”מ (454 על פי היצרן), ובהעברת מוט ההילוכים שמאלה, זוכים לבלימה רגנרטיבית אפקטיבית במיוחד, שמעלה את טווח הנסיעה החשמלי באופן כזה שתמחק לכם את חרדת הטווח. את זה אני אומרת, ולא היבואן.

נסעתי בהשקה הדינאמית בב.מ.וו iX3, קצת יותר משעה, בכבישי הגלבוע ואזור יקנעם. מלבד כביש הגלבוע שהיה מהנה מאד לנהיגה, והכתיר את מערכת אחזור האנרגיה של החשמלית של ב.מ.וו כ”טובה ביותר שראיתי”, יתר הכבישים היו כבישים לא ראויים, והב.מ.וו iX3 “ידע” להתמודד איתם ולשכך אותם יפה. דווקא בעומסים, ומהירות גבוהה, הייתה תחושה יותר נוחה ונעימה ברכב.

ההיגוי הפתיע גם כן, מאחר וציפיתי להגה עם תגבור חשמלי מדי, כזה שירגיש קל ולא יעביר פידבק מדויק, ושמחתי לגלות כמה זה ההיפך. מההאצות לא הופתעתי, רק מהצלילים החשמליים, שהצליחו להנעים את הדרך. צלילים חשמליים מעוררים. אין לי מושג איך להסביר את זה. אולי תגבור צלילים או תוספת צלילים בהאצות?

 

BMW iX3 נהיגה ראשונה – סקירה

 

אפשרויות הנהיגה ומצבי הנהיגה ברכב לא מעטות, אפשר לנסוע במצב חסכוני, ספורטיבי ונוח “קומפורט”, אפשר להגדיר את ההיגוי שתרצו להרגיש, ואת אופי פעולה המנוע, לנוח, או ספורטיבי, או ספורטיבי יותר. את אופי המתלים אי אפשר להגדיר או לשנות, וחייתי עם זה בשלום, גם אם לרגעים הרגשתי שהמתלים מעט קשיחים מדי.

הירידות של הגלבוע הוכיחו באופן חד משמעית, הרכב הזה יודע לטעון את עצמו בצורה יוצאת דופן. יכול להיות שנהגתי בצורה מסויימת שעזרה למערכת הרגנרטיבית לעבוד “כל כך טוב” 😉 כך או כך, הכנסתי את הבלימה הרגנרטיבית לפעולה, ובחרתי במצב האקו פרו – מצב נהיגה חסכוני וראיתי איך טווח הנסיעה החשמלי עולה בכמעט 40% סוללה. זה היה מדהים, ואם יש משהו שחשוב שיהיה ברכב חשמלי, שהוא יהיה נוח ומהנה לנהוג בו בחופשיות ומבלי לחשוש לטווח. יצאתי עם 125 אחוז סוללה והגעתי ליעד אחרי שעה עם 117 אחוז סוללה. כמובן שבמהלך הדרך, כשלחצתי הטווח ירד בהתאם, וכשנסעתי באופן מנהלתי, אפשרתי לסוללה להטעין עצמה מחדש. פשוט נפלא.

קצת על עיצוב? מבחוץ, וגם מבפנים, המראה סולידי למדי. מה שמייחד את הקרוסאובר החשמלי הזה מקרוסאוברים חשמליים סטנדרטיים זו הרמה, האיכות הגבוהה, איכות החומרים, איכות התפירה, איכות ההרכבה, הפרטים הקטנים שאופפים אותך תמיד ומזכירים לך שאתה נמצא במותג יוקרתי, מותג BMW.

 

ב.מ.וו iX3 במפת החשמליות בארץ

 

מחיר לצרכן, 429,900 ש”ח, כולל עמדת טעינה מקורית. מי שרוצה לעצמו או לעצמה קרוסאובר חשמלי מלא, ירוק, יוקרתי ואלגנטי, עם טווח נסיעה גדול, ואפס חרדת טווח חשמלי. רצוי שישקול את הב.מ.וו iX3.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 1 =