ב.מ.וו X1 היברידי Plug-in נטען בחשמל (xDrive25e) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ב.מ.וו X1 xDrive25e
ב.מ.וו X1 היברידי Plug-in נטען בחשמל (xDrive25e) מבחן דרכים

 

הגיעה אלי למבחן דרכים ב.מ.וו X1 בגרסת ההיברידית הנטענת – הייבריד פלאג אין. ובאמת, שלא צפיתי להרגיש את מה שאני מרגישה אליה כעת, אחרי 24 שעות. הנסיעה ברכב הייתה מצומצמת הפעם, מכל מיני אילוצים, ומהמעט שהרגשתי, הפידבק באמת מטורף, לטובה.

קודם כל, הבשורה הטובה היא שמדובר בגרסה ירוקה, עם ציון דירוג זיהום של 2 בלבד, בניגוד ליתר הגרסאות שמגרדות את ציון דירוג האוויר המירבי מלמטה – (13 לגרסת ה-X1 sDrive 18i, ו-11 לגרסת ה-X1 sDrive 20i), אותה ניתן להטעין בחשמל, ולנסוע על חשמל בלבד לטווח של עד 57 ק”מ. זה נתון שכבר יכול לעשות לכם סדר בראש, אם אתם גרים ועובדים באותה עיר, לדוגמא.

 

BMW X1 xDrive25e
נאמר כבר הכל. גריל כליות ב.מ.וו

 

מילה על העיצוב החיצוני של הב.מ.וו X1, הרכב נראה טוב, מעניין, הגריל שלו אמנם טפח, אבל עדיין נראה טוב, לוק אגרסיבי ואלגנטי. יש את פנסי הלד המעוצבים, פנסי הערפל תחתם, הג’אנטים הנאים בקוטר 18 אינץ’, והקווים של הרכב, מצאו חן מכל זווית.

המימדים של הב.מ.וו X1 קומפקטיים אך מתאימים למשפחה של 4-5 נפשות, עם מרווח פנים בריא ל2-3 נוסעים מבוגרים או מושבי בטיחות רחבים (2 מושבי בטיחות ובוסטר). נפח תא מטען – 450 ליטר.

 

אבזור ומולטימדיה BMW X1

 

BMW X1 xDrive25e תא נהג

 

תא הנוסעים ברכב מרשים גם בגוונים האפור כהה (גוונים בהירים יותר מוצאים חן בעיני, אבל אני מבינה את מי שבוחר לא להתעסק עם תחזוקה שוטפת של מושבים בהירים). הדשבורד מעוצב באופן סולידי ויפה, תוך הקפדה על הנדסת אנוש באמת טובה. מסך המולטימדיה נמצא בראש, במרכז תא הנהג, עם צג מגע מלבני וחד. ברור לתפעול, ונאה למדי. את רוב מערכות הרכב תוכלו לתפעל דרכו. המערכת מחולקת לארבע קטגוריות שונות – נהיגה, נוחות, תצוגה והפעלה, לטובת הבנה ותפעול מהיר יותר. אפשר להגיד שהמערכת הזו יושבת בטופ 5 שלי, וזה בזכות השדרוג שעברה לאחרונה, גדולה יותר, אינטואיטיבית יותר והצג הוא צג מגע.

 

פרקטיות: משענת יד עם מקום לכוסות במושב הנוסעים

 

פתחי אוורור מאחור, שהמיזוג יגיע גם לילד

 

מרווח הברכיים שיהיה לך, אם את נהגת/נוסעת במימדים שלי (1.65 מ’)


את המערכת ניתן לתפעל גם בעזרת חוגה שנמצא מצד ימין לנהג, בסמוך למוט ההילוכים המעוצב.

סביב החוגה מתגים נוספים, מעין קיצורי דרך לקטגוריות השונות במולטימדיה. באותו אזור תמצאו מתג לא פחות חשוב, ששולט על מצבי הנהיגה החשמליים ברכב, מצבי ה-eDrive, ישנם שלושה מצבים: eDrive אוטומטי – מצב בו המעבר בין המנועים, הבנזין והחשמלי, נעשה באופן אוטומטי, בהתאם להתנהגות שלכם ולאופי הנהיגה.

תנהגו רגוע, המנוע החשמלי יוכל להיכנס לעבודה ולעזור לכם לחסוך בדלק, תנהגו “חזק”, מנוע הבנזין יצטרך להשאר דרוך ולעבוד יותר. מצב eDrive מקסימלי, הוא מצב בו תנהגו רק על חשמל, ובמצב נהיגה של חיסכון בסוללה (SAVE BATTERY), מערכת אחזור האנרגיה נכנסת לעבודה מאומצת יותר, כי היא עובדת כל הזמן בבלימה והאטה, וזו תנסה לצבור כמה שיותר אנרגיה מהבלימות שלכם.

במצב הזה, מרגישים את הבלימה הרגנרטיבית באופן יותר משמעותי. איך מרגישים? פשוט תורידו את הרגע מדוושת ההאצה, ותראו איך הרכב מתחיל לבלום, בלי לגעת בדוושת הבלם. ברוכים הבאים לעולם הרכב ההיברידי והחשמלי.

 

3 מצבי נהיגה חשמליים. ב.מ.וו X1 פלאג אין הייבריד

 

טעינה אורכת 5 שעות, לטווח חשמלי של עד 57 ק”מ. ב.מ.וו X1 היברידית

 

תא מטען רחב – 450 ליטר

 

בואו נדבר על ביצועים, כי אני התאהבתי ברכב הזה בגלל מערכת ההנעה הבאמת מרשימה הזו. המנוע ברכב הוא מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר טורבו, ולצידו מנוע חשמלי עם הספק של 95 כ”ס. הספק משולב של השניים – 220 כ”ס. המומנט המירבי המשולב 39.24 קג”מ, ומאפס למאה קמ”ש תאיצו עם חיוך ב-6.9 שניות.

ההאצה הראשונה של הרכב הוכיחה לי באופן מוחלט ומיידי שזו לא ב.מ.וו X1 סטנדרטית, ומערכת ההנעה ההיברידית עושה לה פלאים. פשוט פלאים. כמה פלאים? 80 כוחות סוס יותר מגרסת הבנזין “הרגילה” 18i. גם מרכז הכובד של הרכב מרגיש יותר טוב. לא שה-X1 בנזין מרגישה לא נטועה לקרקע, אבל נראה ומרגיש שהמשקל הנוסף (כמעט 300 ק”ג), מושיב את הרכב על האספלט בצורה מושלמת, ואף פנייה או עיקול לא מזיזים לו. איזו תחושה נהדרת זו.

 

ב.מ.וו X1 מתלים
דוז פואה בשיכוך מהמורות ואיטום רעשים. רגע, איך אומרים את זה בגרמנית?

 

גם איטום הרעשים ברכב זוכה לשבחים, הייתי צריכה להגיע למהירות של כביש 6 כדי שרחשים יחלו להכנס, והם היו מינימליים. אם משהו נשמע, זה אולי טיפה המנוע, וזה היה רעש שלא הייתה לא בעיה לשמוע… לא רעשי גרגור או משהו, אל תגזימו, אבל רעשי מנוע נחמדים. גם עבודת המתלים ברכב מקבלת ממני ציון גבוה, מרככים ומשככים מהמורות בעיר, ומגהצים את הכבישים המהירים בלי דרמות. פלאג אין, חשמלי, או מה שזה לא יהיה, זו ב.מ.וו.  

צריכת הדלק בהתאם לאופי הנהיגה שלי, ובלי ניסיון לחסוך בטיפת דלק, או לאחזר אנרגיה – הראה 15.8 קילומטר לליטר. השתמשתי בעיקר במצב הנהיגה החשמלי אוטומטי, שהחליף באופן אוטומטי את השימוש במנועים, בהתאם לנהיגה שלי, לכן מנוע הבנזין היה לרוב בשימוש. אתם יכולים לעשות קסמים, אם רק תרצו. עברו למצב שחיסכון בסוללה, תגללו למעלה, אם פספסתם את הפירושים, ותזכו לאחזר אנרגיה בכל בלימה, ובכך תצברו יותר אנרגיה חשמלית לנהיגה שלכם, ותשמרו על הטווח החשמלי שלכם בנהיגה (עד 57 קילומטר על חשמל, מזכירה לכם). והנה לכם ספורט לאומי חדש – לשמור על הטווח החשמלי ברכב.

 

סאנרוף פנוראמי

 

מבחינת האבזור ברכב, יש גם מתג מצבי נהיגה למנוע הבנזין, חסכוני, סטנדרט וספורט, יש כניסות USB, פתחי אחסון נחמדים. מאחור פתחי אוורור לנוסעים, כניסות USB C, מושב אמצעי נפתח עם מקום לכוסות (זה רמז לדעתי, ששני נוסעים בוגרים ישבו מאחור בנוחות מירבית ושלושה פחות). וקשה לשכוח כמה יפה הסאנרוף הפנורמי ברכב, שנפתח עד לאמצע, מספיק אוויר ואור נכנס לרכב.

 

בטיחות

מה קיים ברכב? בלימה אוטונומית במקרה חירום, בקרת סטייה מהנתיב (התראה ללא תיקון), ניטור מרחק מפנים, זיהוי הולכי רגל, ושליטה באורות גבוהים. חסרות מערכות בטיחות מתקדמות משמעותיות, כמו מערכת לתיקון סטייה מהנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת, זיהוי דו גלגלי ותמרורים, וגם נעדרים חיישני חגורות בטיחות.

 

בהתחלה לא כתבתי למבחן הזה סיכום, אבל חזרתי כדי לסכם את ה-X1 פלאג אין הייבריד בכמה מילים.
ממש אהבתי את הרכב הזה, הוא חבילה שלמה, של ביצועים טובים, צריכת דלק בריאה, לוק אנד פיל של רכב יוקרה, על אף שהוא בעצם “גרסת כניסה” היברידית נטענת במשפחת הקרוסאוברים של ב.מ.וו. זה מוכיח בעיקר כמה הגנים חזקים במשפחה הזו.

אני לא אדבר על המחיר, מי שיכול להרשות לעצמו בוודאי יתקשר עוד היום לאולם התצוגה ויקבע/תקבע נסיעת מבחן. כי יש לקרוסאובר ההיברידי הנטען הזה הרבה טוב להציע, בעיקר למי שרוצה רכב פנאי יוקרתי לנסיעות יומיות קצרות, ולא מפחד מטעינה יומיומית (ביתית-איטית) של כמה שעות. כן, חסרות ברכב מערכות בטיחות מתקדמות, קריטיות בעיני. התנחמתי בזה שלפחות אף מערכת חיצונית מרעישה לא הותקנה ברכב.

 

זמן טעינה – כ-5 שעות עפ”י היצרן

דירוג בטיחות: 5 מתוך 8
דירוג זיהום: 2 מתוך 15

 

ב.מ.וו X1 xDrive25e – מחיר 299,900 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − 18 =