ב.מ.וו X3 XDrive 30e (היברידי נטען בחשמל) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ב.מ.וו X3 XDrive 30e (היברידי נטען בחשמל) מבחן דרכים
ב.מ.וו X3 XDrive 30e (היברידי נטען בחשמל) מבחן דרכים

 

צילום: כפיר לוזון

 

נוסעת בכביש רטוב, אחרי יומיים רצופים של גשם, אבל לא נראה שמשהו מתנאי הדרך הבעייתיים מפריע לב.מ.וו X3 פלאג אין הייבריד בתנועה המהירה שלו קדימה. חישוקי ה-19′ המעטרים צמיגי “אל תקר” (Ranflat), חותרים היטב את דרכנו חזרה למגדל דלק מוטורס בתל אביב. כן, הסתיימו היומיים שלנו יחד, וזה תמיד עצוב להפרד מרכב מבחן מהמשפחה הזו. בקטגוריות הגבוהות של מותג BMW יש מכוניות מצויינות, ומהנות. אבל הנה, איכשהו, אפילו במכונית הדיי מצויינת הזו מצאתי כמה דברים פחות טובים. 😉

יום חורף אמרתי? בטח הספקתם לשכוח את החורף שקיבלנו לשנייה. קר בחוץ, וזה זמן מצוין לנצל את אבזור הנוחות כאן ב-X3 עד תום. כיוונתי את המושב החשמלי, את ההגה… התמקמתי בנוחות מירבית, (נוחות זו לא מילה), והדלקתי את החימום במושב הנהג. חימום מושבים ביום חורף? קניתי. זה עולה רק 400 אלף שקל, אבל זה מה זה שווה לי את זה עכשיו.

בהמשך אפרט על אבזור הנוחות ברכב, אבל דעו נא שרכב הפנאי הזה, X3 היברידי נטען בחשמל, מגיע ברמת אבזור אחת, M SPORT, והיא גדושה בכל טוב. צעד חכם לשווק את הרכב הזה ברמה הכי מאובזרת שלה. אין כמעט פיצ’ר שלא קיים ברכב. ואתם יודעים כמה זה מבאס כשהרכב בא ערום.

 

ב.מ.וו X3 קרוסאובר פרימיום היברידי נטען בחשמל
ב.מ.וו X3 קרוסאובר פרימיום היברידי נטען בחשמל

 

ב.מ.וו X3 קרוסאובר פרימיום היברידי נטען בחשמל

 

ה-X3 מאד תחרותי בקטגוריה הקטנה הזו, (ממש קטנה, אודי Q5 TFSI e, ו-וולוו XC60 היברידי נטען, מרצדס GLC פלאג אין עדיין לא הושקה בארץ. מערכת ההנעה שלה חזקה, והביצועים שלה דינאמיים מאד על אף המשקל המכובד 1,900 ק”ג. בחובו מנוע בנפח 2 ליטר, טווין טורבו, ויחד איתו עובד מנוע חשמלי, יחד הם מספקים 292 כ”ס מורגשים ומהנים. המומנט המירבי המשולב של מערכת ההנעה, 42.81 קג”מ, והאצה מאפס למאה קמ”ש ב-6.1 שניות.

טווח הנסיעה החשמלי ב-X3 ההיברידי נטען בחשמל, הוא עד 52 ק”מ, וטעינה רגילה שלו, תיקח בערך 5 שעות.  תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית, בעלת 8 הילוכים. תיבת הילוכים טובה.

מצבי נהיגה חשמליים/היברידיים eDrive. ישנם שלושה מצבים: eDrive אוטומטי – מצב בו המעבר בין המנועים, הבנזין והחשמלי, נעשה באופן אוטומטי, בהתאם להתנהגות שלכם ולאופי הנהיגה. תנהגו רגוע, המנוע החשמלי יוכל להיכנס לעבודה ולעזור לכם לחסוך בדלק, תנהגו “חזק”, מנוע הבנזין יצטרך להשאר דרוך ולעבוד יותר. מצב eDrive מקסימלי, הוא מצב בו תנהגו רק על חשמל. ומצב נהיגה של חיסכון בסוללה (SAVE BATTERY), בו מערכת אחזור האנרגיה נכנסת לעבודה מאומצת יותר, כי היא עובדת כל הזמן בבלימה והאטה, וזו תנסה לצבור כמה שיותר אנרגיה מהבלימות וההאטות שלכם כדי לצבור עוד חשמל לסוללה.

 

BMW XDrive 30e
BMW XDrive 30e

 

 

מילה על העיצוב, בחזית הרכב הגריל המוכר, שגם אם גדל ותפח, הוא עדיין יפה לעין. לרכב צורה מושכת מאד, מרובעת ומושכת. הרכב נמוך יחסית. “יושב נמוך” מה שנקרא, נראה SUV ספורטיבי ובהמשך גם בדרך המתלים היחסית קשיחים יורגשו, מתלים מכויילים על הצד הקשה, אבל לא פוגמים בנוחות הנסיעה בסופו של מבחן. לכל המעוניין, מרווח הגחון של ה-X3 ההיברידי הוא 20 ס”מ.

אמרנו כבד, אמרנו היברידי, בלחיצה על דוושת הבלם “העמוקה”, הרגשתי שהבלמים עמוקים ולא בולמים חזק כמו שהייתי רוצה, הייתי צריכה ממש למעוך את הדוושה כדי להגיע לעצירה מוחלטת. בגזרת ההיגוי, ההגה מעט קל, לא שובר שיווין, אבל כן, הייתי שמחה שיהיה יותר קשיח, מגיב.

כן, הרכב נוח, ודינאמי ושקט למדי, אלא אם תחליט לוותר על כל אופציות הנהיגה ההיברידיות והחשמליות, ותרצו ללחוץ קצת את מנוע השני ליטר… אולי אז תשמעו אותו רוטן. כך או כך, במצב חשמלי, היברידי או בנזין, לב.מ.וו X3 פלאג אין יש המון המון כוח, שלצערי, לא נוצל כמו שצריך במהלך המבחן.

 

תא נהג ב.מ.וו X3 פלאג אין הייבריד
תא נהג ב.מ.וו X3 פלאג אין הייבריד

 

מבפנים, חוויה של יוקרה. תאי הנוסעים של מותג ב.מ.וו, ברמות האבזור הגבוהות, כמו זו, ה-M SPORT המפוצצת באבזור נוחות ובטיחות, לחלוטין ממוקמים אצלי בחמישייה הראשונה של כלל מותגי הרכב.

מרגע הישיבה על מושב הנהג, נכנסים ממש לספירה אחרת, החוץ נעלם, והבפנים מתחיל לחלחל ולהשפיע. עם מושבי עור בהירים, כיווני מושב וזכרונות מושב, סאנרוף פנוראמי גדול, מצבי נהיגה: ספורט, קומפורט (נוחות), אקו (לחיסכון בדלק), בקרת שיוט אדפטיבית, מתג לביטול בקרת יציבות, מצלמת רוורס

אני אוהבת את מסך המגע הגדול, ומראה לוח השעונים הבאמת יפהפה, אותו אני “פוגשת” בפעם הראשונה. לוח שעונים בעיצוב חדש, שהגיע עד כה רק בדגמים יקרים יותר של המותג, עם אפשרויות תצוגה. לוח מחוונים “היברידי” מכנים אותו בב.מ.וו, בו אפשר לראות בין היתר את טווח הנסיעה החשמלי, והמשולב.

אני לא טכנופובית, אבל אני ללא ספק צריכה סקירה קצרה על תפעול לוח השעונים כדי להבין איך זה עובד. כן, זה יפה וחד. אינטואיטיבי וברור לתפעול, פחות. (*כיוון לוח השעונים נעשה בין היתר בעזרת לחצן בקצה מוט האיתות / וינקר).

 

רצוי לצמצם במתגים על גבי הדשבורד ולהטמיע פונקציות במולטימדיה המתקדמת

 

בין מסך המולטימדיה לבקרת אקלים יש שורת פקדים, כפתורים, שאני לא מבינה את הצורך בו. חלק מהפונקציות לא פועלות בארץ. ובכלל, יש מערכת מולטי מדיה כל כך מתקדמת, למה לא להטמיע בה גם את הפקודות האלה, ולנקות חלקי פלסטיק ומתגים מהדשבורד. זה גם יעיל יותר, חכם יותר ויפה יותר בסופו של דבר.

התחלתי לשים לב לפתחי אחסון… וב-X3 יש פתחי אחסון דיי שימושיים. לא מודרניים או מיוחדים מדי – מקום לבקבוקי שתייה מימין לנהג, פתח אחסון גדול ורחב מתחת למשענת היד לנהג/ת, תא כפפות מואר וגדול, ובמושב מאחור תא נשלף במרכז המושב ובו מקום לכוסות, כך ששני אנשים יוכלו לשבת “כמו בוסים”.

יש כניסות USB מלפנים ומאחור, תאורת אווירה בכל הרכב, תאורה יפה מאד גם מעל הראש, תצוגת עילית בתוספת תשלום, שיפטרים מאחורי ההגה, להעברת הילוכים ידנית ומהנה, והתנעה ללא מפתח, כמובן.

 

מערכת מולטימדיה טובה עם מסך מגע. ב.מ.וו X3
מערכת מולטימדיה טובה עם מסך מגע. ב.מ.וו X3

 

שיעור בתפעול. לוח השעונים החדש והיפהפה של BMW, לא אינטואיטיבי
שיעור בתפעול. לוח השעונים החדש והיפהפה של BMW, לא אינטואיטיבי

 

מימין לנהג יש את החוגה המוכרת של היצרן, איתה ניתן לשלוט במערכת המולטימדיה, היא קיימת למעשה, כדי שהנהג או נהגת יוכלו לתפעל את המערכת מבלי להוריד את הראש מהכביש. צריך רק ללמוד את דרך השליטה בחוגה הזו, ולהכיר את המתגים סביבה. אם לא, גם ככה המבט ילך לשם.

חזרה לאחור – פתחי אוורור לנוסעים, כמו גם שליטה על כיוון הטמפרטורה, וכיבוי והדלקת המיזוג. מעולה. ובגדול, תא הנהג והנוסעים נראה אלגנטי מאד ויפהפה למראה.

 

גם גבוהים ישבו בנוחות. תא נוסעים ב.מ.וו X3
גם גבוהים ישבו בנוחות. תא נוסעים ב.מ.וו X3

 

תא מטען ב.מ.וו X3 פלאג אין הייבריד - 450 ליטר נפח
תא מטען ב.מ.וו X3 פלאג אין הייבריד – 450 ליטר נפח

 

מבחינת מרווח הפנים, המידות שלי לא משקפות את הנהג הישראלי הממוצע, אבל כן, את ממדי האישה הממוצעת, ולי היה המון מקום בתא הנהג ומאחור, המון!. אז כדי לבדוק אם מרווח הפנים באמת כזה מכובד גייסתי את אחד הכתבים שלי באתר, (כולם גבוהים, שניים מהם בסביבות המטר ותשעים). אז היה לנו נסיין, בגובה 1.88 מ’, שישב מאחור והעיד שיש לו המון מקום, ומרווח ראש מצוין. בניגוד למתחרות.

נפח תא המטען גם לא רע – 450 ליטר.

 

BMW X3
BMW X3

 

מערכות בטיחות

 

בקרת סטייה מנתיב כולל תיקון סטייה אקטיבי (חזק ומורגש), ניטור מרחק מלפנים, זיהוי כלי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב דו גלגלי והולכי רגל, ובלימה אוטונומית במקרה חירום.

 

תמחור

 

התמחור של הב.מ.וו X3 מצא חן בעיני ברמת האבזור המוצעת, רמת גימור אחת, חבילת M-Sport, שמכילה בתוכה המון או שאולי התרגלתי כבר למחירים מוגזמים מדי, ועד שיש תמחור סביר, אני צוהלת וחוגגת מדי. יש הנחת מס ירוק, ו-400 אלף שקלים נשמע לי בתחילה כמו מחיר לא רע בכלל בשביל מה שמקבלים. ושוב הכל יחסי. אנחנו בישראל, עדיין.

אחרים יגידו שהתמחור גבוה ומנותק, ואני מבינה, אני עצמי בקושי יכולה לממן רבע מהרכב הזה. אז אשאיר את השיח הזה והשיקול הזה לאנשים שיש להם את הסכום הזה לשלם. אני יכולה להגיד שהב.מ.וו X3 פלאג אין היא מכונית “ירוקה” ומתקדמת, מלאה בסטייל, כוח, גימורים איכותיים בתא הנהג והנוסעים, ולוק אנד פיל של לפחות חצי מיליון שקל 🙂

 

ב.מ.וו X3 XDRIVE 30e רמת גימור אחת - 400,000 ש"ח
ב.מ.וו X3 XDRIVE 30e רמת גימור אחת – 400,000 ש”ח

 

זהו, נציג נסיעות המבחן הגיע לחניון לקחת ממני את ה-X3 ההיברידית הנטענת, השניים נוסעים וחולפים על פני. והצליל, צליל “החשמל” מלווה אותם עד למטה, לחניון המותג. (צליל מלאכותי שקיים בכלי רכב היברידיים וחשמליים, עד 30 קמ”ש, לטובת ביטחון הולכי רגל).

 

דירוג זיהום אוויר ירוק למדי, 2 מתוך 15.

ציון בטיחות ישראלי גבוה – 7 מתוך 8.

ב.מ.וו X3 PHEV, ברמת גימור M SPORT, רמת גימור אחת מלאה ושלמה מאד – 400,000 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 4 =