ב.מ.וו xDrive 545e (היברידית נטענת) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

1.      

ב.מ.וו 545e
ב.מ.וו 545e היברידית נטענת

גרסת פלאג אין חדשה וחזקה יותר של ב.מ.וו סדרה 5 – xDrive 545e (היברידית נטענת) הגיעה אלי למבחן – סקירה וחוות דעת

בישראל משווקת הסדרה 5, רכב המנהלים היוקרתי, (מלבד גרסת ה-M הנשכנית, במחיר שחוצה את מיליון השקלים), בשתי גרסאות הנעה היברידיות נטענות בחשמל, ב-מ-וו e530 עם מנוע “צנוע” בנפח 2 ליטר עם 4 צילינדרים, לצד מנוע חשמלי, עם הספק כולל של 292 כ”ס, וכעת מצטרפת אליה גרסה נוספת, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 3 ליטרים, שישה צילנדרים, לצד מנוע חשמלי, עם הספק של 394 כ”ס, 100 כ”ס יותר, ומומנט מירבי משולב של 61.18 קג”מ (גררררר). ההנעה היא לכל הגלגלים, הנעה כפולה xDrive. ותיבת ההילוכים אוטומטית, בעלת 8 הילוכים קדמיים.

רק כדי לתת מושג בנוגע לזריזות הרכב, ההאצה מהמקום ל-100 קמ”ש, בדגם ששוקל 2 טון ו-139 קילוגרם, תארך כ-4.6 שניות. את יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת החזקה הזו, מקבלת ה-e545 מב-מ-וו סדרה 7, לא פחות, וזה מורגש מאד, וזה נשמע מאד, וזו הנאה צרופה, להאזין למנוע הזה, אחרי סדרת מבחנים לכלי רכב חשמליים. הצלילים היפים נשמעים בשני מצבי נהיגה מתוך שלושה, מצב ספורט, ומצב נהיגה היברידי, המשלב בין מנוע הבנזין למנוע החשמלי, בהתאם לאופי הנהיגה. מצב הנהיגה השלישי הוא מצב “חשמלי מלא”. מצב בו מנוע החשמל מניע לבדו את הרכב, לטווח של עד 48 קילומטרים. את הסוללה (קיבולת של 12 קוט”ש), ניתן לטעון רק בטעינה ביתית/איטית, למשך 3-6 שעות.

חיה ותן לנשום: ב.מ.וו 530e (פלאג אין הייבריד) מבחן דרכים

48 ק”מ נשמע מעט, אך יכול להספיק לנסיעות עירוניות ובינעירוניות קצרות, וגם בנסיעות ארוכות, להביא לצריכת דלק משולבת נמוכה, בזכות התערבות מנוע החשמל בנסיעה היברידית, ובכלל להגדיל את המרווחים בין תדלוק לתדלוק. במבחן, צריכת הדלק הסתכמה ב-11.5 קילומטר לליטר, בלבד, בנסיעה שברובה התנהלה במצב “ספורט”, והמון לחיצות מהנות. בין לבין, השיוט במצב ההיברידי והחשמלי איזנו את הצריכה, ולולא קיומו של מנוע החשמל, הייתה זו יורדת אל מתחת ל8 ק”מ לליטר.

 

ב.מ.וו 545
ב.מ.וו 545 טווח של עד 48 קילומטרים על חשמל

ב.מ.וו 545 טווח

 

וזה הזמן, בפעם המי יודע כמה, לשבח את מערכת הרגנרציה ברכב, כמו בכל דגם היברידי או חשמלי בו נתקלתי ממותג ב.מ.וו. מערכת אחזור אנרגיה היחידה, או בין היחידות, שהנהג/ת יכולים להבחין באופן ברור ומפורש, באנרגיה שמיוצרת מעצם הנהיגה, ומאחוזי סוללה שמתווספים לטווח.
יש מערכת נוספת ל”שמירת טווח הסוללה”, ולטעינת הסוללה מחדש, אותה אפשר להפעיל ולכבות בלחיצת כפתור.

בתחילת 2021 שווקה בישראל מתיחת הפנים של הסדרה 5, שכללה שדרוג בעיצוב החיצוני של הרכב, גריל עם קווי מתאר משודרגים, פנסים ראשיים עם גרפיקת תאורה חדשה ופנסים אחוריים בעיצוב 3D ומסגרת שחורה, עיצוב מעודכן לפגוש הקדמי והאחורי, משטחים מפוסלים ורחבים בצבע הגוף, פתחי אוויר אנכיים בשני צדי הפגוש הקדמי, אגזוז כפול בצורת טרפז ועוד. אותו גריל מדובר של ב-מ-וו שתופח עם הדורות, ובדגם ה-iX החשמלי החדש, גדל והשתלט על חזית הרכב, נותר צנוע ומרשים בסדרה 5, גם בדור החדש ובמתיחת הפנים, וטוב שכך.

 

ב.מ.וו 545e מחיר
ב.מ.וו 545e סקירה וחוות דעת
ב.מ.וו 545e מחירון
ב.מ.וו 545e תא נוסעים
ב.מ.וו 545e 2022
ב.מ.וו 545e מכונית אולטימטיבית למשפחה

מימדים וביצועים

הפרופורציות של הסדרה הזו, כמו גם של הסדרה 7, מושלמות בעיני. כל זווית, גם זו מאחור, שקצת פחוסה בעיני, ולא אגרסיבית או מושכת מדי, יש לה את חן שלה. עם שם הדגם בכסף בוהק מימין, וסמל המותג במרכז. בפרופיל, ה-e545 אנייתי וחייתי למראה, בעל תוספות וגימורים ספורטיביים מעולמות ה-M של ב-מ-וו.

ניתן להבחין בקלות במידות הנדיבות של הרכב, מבחוץ ומבפנים. אני יודעת ששווי הרכב חוצה את קו החצי מיליון שקלים, ולא מותאם לכל משפחה ישראלית, אבל הסדרה 5, וגם סדרה 3 בעיני, הן מכוניות משפחתיות אולטימטיביות בעיני, במידות, באבזור ובשימושיותן. מלבד, נפח תא המטען השטוח וצר יחסית בדגם ההיברידי, ונפחו מסתכם ב-410 ליטר.

הנהיגה בב-מ-וו e545 מהנה מאד. הרכב מאיץ מהר מאד, להפתעתי, במצב ההיברידי וחשמלי קצת פחות משהייתי רוצה להרגיש. ולכן, כפי שציינתי, מצב הספורט היה לחוץ רוב הזמן, פשוט, כי הוא סיפק את חוויית הנהיגה הטובה ביותר. הרכב נוח, משכך היטב מהמורות, ורק ההגה, שהפך קצת “קל” בנסיעה מהירה, הוריד לי את “הרוח מהמפרשים”, וגם את הרגל מהגז. לא הרגשתי ביטחון ללחוץ חזק כמו שרציתי. כן, בתמרונים ועיקולים הרגשתי שאני והרכב יחידה אחת. ה-e545 אוחז ויציב מאד, חד וזריז, והדי אן איי הספורטיבי של המותג מורגש, גם על הגוף הגדול הזה.

בתוך תא הנהג והנוסעים הסופר אלגנטי ומרשים, נעים מאד, מאובזר מצד לצד, והשקט נשמר, גם במהירויות גבוהות. מזל שיכולתי לשמוע את מנוע הבנזין הגדול מבעד לאיטום בית המנוע. רעשי רוח וכביש פשוט נותרו בחוץ עד מהירות בינעירונית פלוס פלוס.

 

ב.מ.וו היברידית
ב.מ.וו 545e תא נהג
ב.מ.וו מולטימדיה
מולטימדיה אינטואיטיבית
ב.מ.וו תיבת הילוכים
תיבת 8 הילוכים טובה. ב.מ.וו 545e
ב.מ.וו סדרה 5 מחירון
סדרה מחוזקת לסדרה 5 היברידית נטענת

 

בכל הנוגע לאבזור נוחות, יש ממנו הרבה. ממערכת המולטימדיה הטובה ונוחה לתפעול, בעיקר בזכות העובדה שפגשתי אותה מספר פעמים בדגמים שונים, ולמדתי להכיר ולהבין אותה. המפגש הראשון איתה לא היה קל. מולטימדיה עם מסך מגע בגדול 12.3′, שכולל תפעול והגדרות רבות, ולמעשה מייתרת את גלגלת התפעול מימין לנהג, ליד ידית ההילוכים, ומייתרת גם את שורת הפקדים לבחירת תחנות רדיו. לוח מחוונים בגודל 12.3′, דיגיטלי, ויפה, שמציג שלל אינפורמציות, וגם מציג גרפיקה של הדרך ומשתמשי הדרך סביבי.

 

ב.מ.וו 545 מפרט
חבילה טובה של ביצועים, מראה, מרווח פנים וחיסכון בדלק. ב.מ.וו 545
ב.מ.וו סדרה 5 מחירון
החזית עדיין מהממת. סדרה 5

סדרה 5 סקירה

 

מרשימים מאד הם מושבי ה-Comfort המרופדים בעור נאפה, מערכת השמע של bowers & wilkins, עם 16 רמקולים, שקיימת רק בגרסת הפלאג אין הייבריד הזו 545, ברמת גימור הזו, M-Superior. משטח הטעינה לנייד, אבזור חשוב ונחוץ, אינו פעיל, עדות חיה למשבר השבבים ומגבלות הייצור, בשל הקורונה. אבזור הבטיחות כולל מערכות בטיחות מתקדמות רבות, המקפיצות את דירוג הבטיחות של הרכב ברמת אבזור הגבוהה לציון 8 מתוך 8. לא בנמצא מערכת התרעה נגד שכחת ילדים ברכב. כמו כן, תיקון הסטייה מנתיב פוגם בחוויית הנהיגה, ולכן, נשאר כבוי בזמן מבחן הדרכים. מערכת ההנעה ההיברידית ברכב, מזכה אותו בדירוג זיהום נמוך במיוחד, 2 בלבד (מתוך 15). והמחיר – 595,000 ₪.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

6 + eight =