גאדג’טים מעולם הרכב: מה מתכננים לנו יצרני המכוניות בעתיד הקרוב?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

להגביר את המוזיקה בתנועת יד, או להוציא את הרכב מהחניה בעזרת שלט רחוק - רשימת גאדג'טים עתידניים, שתאמינו או לא, חלקם כבר קיימים במכוניות בארץ

מאת: רועי בורר

משפחתית ממוצעת של 2027

כלל אצבע אומר שטכנולוגיה שמוצגת במכוניות פאר מגיעה אחרי עשור למכונית המשפחתית. אספנו בשבילכם את חמשת הגאדג’טים המגניבים ביותר שאנחנו כבר מחכים לפגוש בקורולה 2027 שלנו…

1. ארומה-תרפיה בדרכים
כולנו מכירים את זה. אנחנו קונים מנה פלאפל עם חריף, ומגלים שאין איפה לשבת. בלית ברירה, אנחנו יושבים ברכב שלנו, ומפה לשם – יש כתם על המושב וריח שנשאר איתנו לנצח.
עם מרצדס בנץ, סדרה S ו-E החדשות, אולי יהיה לכם כתם של עמבה על המושב, אבל הריח ייעלם.
תמורת אופציה בתשלום תוכלו להתקין מערכת ארומה-תרפיה בתא הכפפות. הכניסו למקום המיועד אחד מארבעה ריחות שונים (“חיי לילה”, “מרכז העיר”, “צד חופשי”, “ספורט”) ותנו לבקרת האקלים הממוחשבת להנעים את האווירה.

2. תראי אמא, בלי ידיים!
סיימנו את הפלאפל. אנחנו יושבים ברכב עם ידיים מוכתמות, לא היה נחמד אם היה אפשר לתפעל את מערכות הרכב בלי מגע? הכירו את מערכת שליטת המחוות של ב.מ.וו. המערכת מזהה את האצבעות שלכם ואת תנועות היד באמצעות מצלמות ייעודיות בתקרת הרכב. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לנופף בידיים, ותוכלו לענות לשיחות, להעביר תחנות ועוד, ללא מגע.

3. מראת הקסם
אחד הדברים המבאסים בלהסיע את הילדים עם החברים שלהם זה הרעש ובלאגן שהם עושים במושב האחורי כל הדרך. תודו שעברה לכם המחשבה, “להעלים” אותם, גם אם רק לרגע?
עם קאדילק CT6 החדשה, אתם תוכלו! קאדילק ציידה את ספינת הדגל שלה במצלמה אחורית עם זווית רחבה. כשהנהג בוחר, המראה האמצעית הופכת למסך שמקרין בשידור חי את המבט של המצלמה מאחור, כך שכל המושב האחורי נעלם. מגניב, הא?

4. ראיית לילה
כן, קאדילק CT6 דואגת לכם גם מלפנים, עם מערכת לראיית לילה. המערכת מזהה עצמים למרחק של עד 90 מטרים, ומתריעה אם מתקרבים אליהם מהר מדי, ובאופן מסוכן. היא מזהה דברים עוד לפני שפנסי הרכב מאירים אותם. מדובר במערכת שימושית ומצילת חיים בו זמנית. מערכות דומות אפשר למצוא גם בדגמים של מרצדס, ב.מ.וו ועוד.

5. שליטה על האוטו מהנייד
בשנה שעברה מרצדס הציגה מערכת שמאפשרת לנהג להיכנס ולצאת מהחנייה באמצעות שליטה מהנייד. כשהשנה המערכת שודרגה, ופועלת באופן מדהים. 

אני יודע מה אתם חושבים – ב.מ.וו הקדימה אותה קצת. האמת? ב.מ.וו הקדימה אותה הרבה, וכבר הציגה את המערכת ב 1997. אבל רק ברכב אחד, ורק לאדם אחד בשם בונד. ג’יימס בונד.

אז מה דעתכם? מה אתם הייתם רוצים לראות במשפחתית של 2027? שתפו אותנו וספרו לנו בתגובות.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − 8 =