גוגל מפות משיקה בישראל שירות ניווט לרוכבי אופניים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חדש בישראל, שירות המפות של Google מאפשר ניווט ייעודי לרוכבי אופניים שבוחר אוטומטית במסלול הנוח והבטוח ביותר עבורם

גוגל מפות משיקה בישראל שירות ניווט לרוכבי אופניים

אחרי לונדון, פריז, ניו יורק וברלין, גוגל משיקה היום, לראשונה בישראל, את האפשרות לנווט בשבילי אופניים במרחב העירוני באמצעות אפליקציית המפות של Google. השירות זמין בכל הארץ. פיצ’ר הניווט באופניים של מפות Google, מאפשר לרוכבים לבחור את המסלול הנוח והבטוח ביותר עבורם.

איך זה עובד?

מזינים כתובת יעד ובוחרים באפשרות ‘רכיבה’, עם האייקון של רוכב האופניים, כאמצעי התחבורה. הפיצ’ר יאתר עבור המשתמשים את מסלול הרכיבה הקצר ביותר בהתבסס על שבילי אופניים קיימים, מינימום עליות והימנעות ככל הניתן מכבישים מסוכנים. כעת, במקום לנווט באמצעות אפשרויות או אפליקציות שמתאימות לכלי רכב, הולכי רגל או תחבורה ציבורית, אפשר לבחור בניווט יעודי לאופניים שגם יציע מסלולים חלופיים.

עיריות תל אביב, ראשון לציון וירושלים עבדו בשיתוף עם Google בכדי לשפר את איכות הניווט בפיצ’ר, על ידי עדכון נתוני שבילי האופניים בשטחן. את המידע על מיקום שבילי האופניים, העבירו העיריות במטרה להנגיש את השבילים למספר הרב ביותר של רוכבים בעיר, להקל על התושבים בתכנון הנסיעה והתניידות בערים עצמן ולהוריד את כמות הפקקים בכבישי הרשויות העירוניות. זאת לצד עזרה בשמירה על בטיחות הנסיעה של התושבים, עידוד פעילות גופנית ועזרה בצמצום זיהום האוויר וכמות כלי הרכב בשימוש בעיר. ככל שיותר עיריות יעלו את המידע על שבילי האופניים אל המפות, כך תעלה איכות הניווט עבור כל הרוכבים.

בשנים האחרונות גובר העניין והשימוש באמצעי תחבורה אלטרנטיביים כדוגמת אופניים רגילים וחשמליים, קורקינטים ממונעים ועוד. כתוצאה מכך גדלה כמות שבילי האופניים העירוניים. בגוש דן למשל ישנם כ-170 קילומטר של שבילי אופניים, שמתוכם 130 קילומטר בתל אביב ועוד כ-30 קילומטר בבנייה בעיר. בירושלים מדובר בכ-123 קילומטרים של שבילים ייעודים על פי נתוני העיריה.

הסיבות לכך מגוונות בין אם זה הרצון להימנע מפקקים, הוזלת עלויות הנסיעה, שמירה על איכות הסביבה, וגם בריאות וכושר.

ברק רגב, מנכ”ל Google בישראל, אמר: “אופניים הם כלי תחבורה נפלא ששומר על בריאות הרוכב וגם על הסביבה. אני מקווה שהפיצ’ר החדש יגרום ליותר אנשים לצאת מהמכונית ולדווש לכל מקום בבטחה בשבילים ייעודים ובמסלולים שמותאמים לרוכבים. כולי תקווה שבעתיד הקרוב נראה ערים נוספות מצטרפות לאלו שכבר העלו את מסלולי האופניים שבשטחן”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one + nineteen =