ג’ילי גאומטרי C (קרוסאובר חשמלי חדש) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

איך אני אגיד לכם את זה, מותג רכב חשמלי חדש נוסף נחת בארצנו הקטנה, וגם דגם חשמלי חדש. רכב פנאי קומפקטי, העונה לשם Geometry C. רכב פנאי טוב, אפילו טוב מאד, עם הרבה כוח, טווח חשמלי אמיתי של 450 קילומטרים “על הקילומטר”, ומחיר שובר שוק, החל מ-133,900 ש”ח. ויחד עם זאת, הרכב הטוב הזה הוא ה”סיפור הקטן” בתוך תמונה גדולה מאד, תמונה גלובאלית, תמונה שמסכמת את העידן בו אנו חיים.

 

ג'ילי גאומטרי C מחיר
ג’ילי גאומטרי C

 

תמונות: רונן טופלברג

הכתבה התפרסמה לראשונה במגזין סופהשבוע של מעריב, ומעריב אונליין

 

פורסם ב: 15/11/2021
נערך ב: 1/5/2022

 

יצרנית הרכב החשמלי החדש לכבודו התכנסנו, היא Geely, קונצרן סיני ענקי, עם שם כזה מתוק, שאוכל חברות רכב בינוניות (בגודלן), וחברות גדולות גם כן, לארוחת בוקר. יצרנית הרכב הפרטי הגדולה בסין. ב-2010 ג’ילי קנתה את וולוו, ולמעשה, עשתה לשוודים שירות מצוין, וולוו קיבלה בוסט כלכלי אדיר, הוציאה דגמים טובים, וטבלאות המכירות לא משקרות. ג’ילי רכשה גם את פולסטאר, חטיבת הספורט והביצועים של וולוו, ואת חברת לוטוס, לינק אנד קו, ועוד ועוד. ג’ילי מחזיקה גם בכ-10% מחברת Daimler מרצדס, ו-%50 ממותגSmart . אתם מתחילים לראות את התמונה מול העיניים? Geely היא קונצרן שמסתכל קדימה ולצדדים, ונוגע ומשקיע הון עתק בכל תחום רכב רותח שקיים, מתחבורה שיתופית, לתחבורה חכמה, אנרגיה חלופית, לאוטומציה, מערכות בטיחות, ועוד. היא מפתחת ומייצרת לעצמה את המערכות השונות בכלי הרכב, או חוברת ליצרניות הגדולות ביותר בתחום.

משבר המה?

חסרים בעולם שבבים? אין בעיה, נפתח לנו שבבים, באחד מחמשת מרכזי המחקר ופיתוח שלנו מסביב לעולם. עד אז נחבור לענקית השבבים הטייוואנית פוקסקון,Foxconn . בא לנו כלי רכב אוטונומיים? אחלה, היי ביידו Baidu (ענקית אינטרנט סינית, ה”גוגל של סין”), בואו נשתף פעולה, תביאו את הטכנולוגיה ואנחנו נייצר לכם מכוניות אוטונומיות. שאמשיך? ג’ילי הוא מותג הרכב הנמכר בסין ארבע שנים ברציפות. החברה נמצאת ברשימת 10 קבוצות הרכב המובילות בעולם, בעלות ערך המותג, עפ”י Finance Brand הבריטית. ב-2021, “שנת קורונה” היא הורידה לייצור שני מיליון כלי רכב של כל מותגיה, תודות ל-50 אלף מעובדיה, ו-12 המפעלים שבבעלותה.

 

ג'ילי גאומטרי C טווח ריאלי
טווח אמיתי של 450 קילומטר לגרסה הגבוהה. ג’ילי גאומטרי C

 

אני יכולה להמשיך, אבל יש גם רכב חשמלי חדש לדבר עליו. אז אנקדוטה קצרה, אחרונה, ונתחיל. נציגי ג’ילי המכובדים, שהגיעו לארץ לאירוע השקת המותג והרכב, בינהם, מייקל סונג, מנכ”ל GEELY העולמית, הגיעו לימים ספורים, בכדי לחזור לסין, ושם לשהות בבידוד של חודש ימים. מתוכם, חברי המשלחת ישנו שלושה שבועות במתקנים ממשלתיים (לא מלונות דן, עם 3 ארוחות ביום), ויקומו בוקר בוקר לבדיקות קפדניות. ככה היה חשוב למשלחת המכובדת הזו להגיע לאירוע בישראל. שוק הרכב הישראלי הוא כר פורה מאד, ומלא פוטנציאל ל”ניסויים ברכב חשמלי”. מדינה בגודל סיכה במפת העולם. המדינה המושלמת לבדוק האם ואיך עובדים כלי רכב חשמליים חדשים, מה איכותם, וכדאיותם הכלכלית. מכאן, אחרי שהוסקו המסקנות, והופקו הלקחים, אפשר לבחור את הדגמים הנבחרים שימכרו ברחבי אירופה.

 

דגם ראשון של המותג בישראל

 

גאומטרי C הוא הדגם החשמלי הראשון המלא של ג’ילי, שמשווק מחוץ לסין, לשוק הבינלאומי – ישראל. דגם ראשון שיוצא מהמעצמה הענקית ישירות, אלינו, ראשונים. רכב פנאי באורך 4.4 מ’, ובסיס גלגלים של 2.7 מ’, המתחרה בקיה נירו החשמלי, פיג’ו 2008 בגרסה החשמלית, ו-MG ZS EV הפופולרי, ויושב בעצם בפלח שוק גדול ומשמעותי. נקודת הפתיחה של הגאומטרי C טובה מאד. לפני מעלותיו הרבות, יש לו “גב חזק” – קונצרן חזק, ויבואן חזק, “גיאו מוביליטי”, מקבוצת יוניון (יבואנית טויוטה בישראל). יוניון מוטורס מביאה איתה את פתרונות הטעינה, חברת EV EDGE שבבעלותה, על שירות הלקוחות והניסיון שלה. ויש גם חברת ליסינג, וטרייד אין, וחלפים, וסוכנים, ומוסכים, ושירות לקוחות, כל מה שנותר כעת הוא למכור.

לגי’לי גאומטרי C עיצוב נאה מאד, במבט לחזית וגם לצדדים, אפשר להתבלבל לרגע ולחשוב שמדובר בדגם חשמלי אחר, מבית יונדאי. הייחוד שלו מתבטא בעיקר בעיצוב הרכב מאחור. ויש את הידיות הנשלפות המרשימות מבחוץ, עם חתימת המותג GEELY עליהן, ותא הנהג והנוסעים המרווח והנעים לשהייה, שמעוצב באופן מודרני, טכנולוגי ויוקרתי. נגיעות גיאומטריות, בצורת כוורת, ברחבי הרכב, חומרים נעימים ואיכותיים למדי, ריפודי בד בהירים, שמאד אהבתי, יותר מריפודי דמוי עור הכהים.

 

ג'ילי רכב
מולטימדיה טובה ונוחה לתפעול. בינתיים רק באנגלית

 

מולטימדיה

 

מערכת המולטימדיה שבמרכז הרכב, מרכזת בתוכה שפע מערכות מתקדמות מדהימות, ממצלמת 360, צילום חד ומדויק, והקלטה של הנסיעה מכל זווית, ושמירת הקלטות קודמות (עד שבוע אחורה). מצלמת דרך בילד אין, ואיכותית מאד. ויש מערכות בטיחות מתקדמות שאפשר לכבות ולהדליק בלחיצה, התאמה של מצב ההגה, הבלימה (שלוש רמות רגנרציה), שלושה מצבי נהיגה, אקו הסטנדרטי, ספורט, שמאיץ את הרכב קדימה, ומחדד את ביצועי המנוע, ואקו פלוס, שהוא מצב “חירום”, שבו, חלילה נותרתם עם טווח נסיעה מאד מצומצם ועוד דרך לפניכם, או אז, הרכב יכבה כל מערכת חשמלית אפשרית שעלולה לנגוס לכם בטווח.

למערכת המולטימדיה מסך מגע בגודל 12.3′, מערכת דוברת אנגלית, שתעבור עברות בהמשך. תחתיה מתגים קטנים לתפעול בקרת האקלים האפקטיבית והיעילה, כזו שתוכלו להדליק וליהנות ממנה, מבלי שתפגע לכם בטווח הנסיעה החשמלי. אהבתי מאד שיש אפשרות להגדיר ולהתאים כמעט כל דבר לפי רצוני, רצון הנהג והנוסעים. תאורת האווירה והשמע, “מותאמות” גם הן, ומשתנות בהתאם למהירות הרכב, כך לדוגמא, תאורת הרכב תהפוך אדומה במהירות, ועוצמת השמע תחלש בהאטה ועצירה.

המנוע החשמלי בגיאומטרי, בעל הספק של 204 כ”ס, 31.6 קג”מ, המשודך לתיבת הילוך אחד, ומאיץ ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות. נהניתי מהנהיגה ברכב החשמלי, בעיקר אחרי שכיביתי את מערכת השמירה על נתיב, שלא עבדה באופן מיטבי, ויצרה התנגדות שהפריעה לי בנסיעה. הגדרתי את מצב ההגה על “NORMAL”, מצב נהיגה סטנדרטי גם כן, ואת מצב הרגנרציה, אחזור אנרגיה בהאטה, על HIGH, כך שכמעט ולא נגעתי בבלמים. היה לי גם נוח, תודות למתלים המשככים, ואת רעשי הדרך התחלתי לשמוע מעל 80 קמ”ש. רעשי דרך סבירים, שנכנסו מהכביש, דרך צמיגי המישלין על חישוקי 18 אינץ’, פנימה לרכב.

 

ג'ילי גאומטרי C ליסינג
תמורה טובה מאד לכסף. ג’ילי גאומטרי C

בשורה התחתונה:

 

ג’ילי גאומטרי C מביא איתו מפרט ארוך ומכובד של כל מה שאתם יכולים לבקש לעצמכם ויותר. הספק גבוה, ביצועים טובים, תקינה אירופאית מלאה, מערכות בטיחות מתקדמות (דירוג ישראלי 7), ציון גבוה במבחני ריסוק מחמירים של ארגון הבטיחות C CUP, טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 450 ק”מ, ומחיר שמתחיל ב-133,900 ש”ח לגרסת הסוללה המצומצמת C350, ו-142,900 ש”ח לגרסת הסוללה C460, גרסה שתכלול גם כיוון חשמלי למושב הנוסע ומערכת תצוגה עילית. עד סוף השנה, רוכשי הרכב החשמלי של ג’ילי (יש אספקת כלי רכב בארץ, אל דאגה), יקבלו גם עמדת טעינה ביתית, וכבל לטעינה מהירה. GEELY רוצה להיות ראשונה בכל, כמו גם המותג המוביל בארץ, ועם דגם ראשון מוצלח שכזה, ועוד דגמים חשמליים בדרך, היא ככל הנראה תהיה.

 

אחריות וטיפולים

 

*הסוללה מגיעה עם אחריות ל-8 שנים או 150,000 ק”מ. קיימת אפשרות להארכת האחריות על הסוללה ל-10 שנים, או עד 200 אלף ק”מ.
**טיפול לרכב, אחת לשנה (כולל בעיקר אבחון ובדיקה כללית).
*** זמן טעינה איטית (11 קילוואט, תלת פאזי), כ-6 שעות, טעינה מהירה DC, בין 20-80 אחוז, תארך כחצי שעה. אם הזמן שלכם קצר, דעו ש-100 ק”מ טווח יושגו ב-13 דקות טעינה מהירה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “ג’ילי גאומטרי C (קרוסאובר חשמלי חדש) סקירה וחוות דעת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 3 =