ג’נסיס GV80 (רכב SUV יוקרתי 7 מקומות) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ג'נסיס GV80 תמונות
ג’נסיס GV80 (רכב SUV יוקרתי 7 מקומות) – מבחן דרכים

 

השקה מרשימה מאד הייתה פה בארץ למותג ג’נסיס בחודש שעבר, באולם התצוגה המפואר בהרצליה פיתוח. השם המיוחד ג’נסיס – (בריאה…), התנוסס בגאון מעל, על רקע שחור אלגנטי, ומן תחושה של ראשוניות וייחודיות, ואפילו התרגשות שררה באוויר.

המתרגשים יגידו: “וואו, אנחנו בין 10 המדינות הראשונות שהשיקו את המותג המיוחד הזה בעולם”.
הצקצקנים יגידו: “בטח שג’נסיס תגיע לישראל בין הראשונים, באירופה לא פותחים את הדלת למכוניות עם דירוג זיהום של 15 מתוך 15”.

ואתם בוודאי מבינים שהתנסחתי בסופר זהירות. אנשים צקצקנים תמיד מדברים פחות יפה ובנימוס, וצריך לערוך אותם.

אני מודה שאני מהמתרגשים. אני לא תמימה, וברור לי שמכוניות עם מנועים גדולים ומזהמים למדי, כמו שג’נסיס הציגה בין דגמיה הראשונים, לא יוכלו להמשיך להתקיים. וג’נסיס כבר הציגה דגם חשמלי – GV60, שעתיד להגיע לישראל, ורכב קונספט חשמלי שישמוט לכם את הלסת. אז קחו בחשבון, ג’נסיס הוא מותג רכב מפואר ומתקדם מאד, והוא ממש לא הולך להשאר במקום, בזמן שבכל העולם שוררת מהפכה חשמלית. נהפוכו, הוא הולך להשאיר אבק, ורחשי מנוע חשמלי. אחרי הכל, מדובר בקונצרן יונדאי הגדול והמכובד. קונצרן שהוכיח שהוא עומד בראש החנית הטכנולוגית והעיצובית בעולם הרכב.

 

עיצוב מעורר השתאות מכל זווית. ג’נסיס

 

ג’נסיס הציגה מספר דגמים, ביניהם ה-GV80, G80, GV70, G70, ו-G90. הדגמים הזמינים למבחני דרכים נכון לעכשיו, הם ה-G80 ו-GV80, וזה האחרון הגיע אלי למבחן.

רכב ה-SUV המפואר מאד ומרשים מאד למראה – ג’נסיס GV80, ה-SUV הראשון של המותג, שהושק לאחרונה בעולם ומגיע בגרסה של 7 מושבים, הגיע אלי, והוכתר בין רגע לאחד מכלי הרכב המרשימים שהגיעו אלי למבחן דרכים. רכב כל כך מרשים, שאי אפשר שלא לבהות בו קצת. כל זווית שלו יותר יפה ומעניינת מהשנייה – הגודל של הרכב הזה (4.9 מ’ אורך, 1.97 מ’ רוחב), בשילוב החזית המאד מיוחדת, הקווים הכללים, ובעיקר, בעיקר תא הנוסעים… מאד ייחודי ומפואר. רציתי לכתוב אלגנטי, אבל זה יותר תא מוחצן, התחושה היא שניסו לעשות פה רכב, מוצר… שמוציא את העיניים. שגורם לך לגרד בראש ולתהות ולהתלהב בדקות ההיכרות הראשונות.

אלגנטי זה ב.מ.וו, אלגנטי זה לקסוס, ג’נסיס, אודי ודומיהם זה מותגים להוציא איתם את העיניים.

ציטוט מההודעה לעיתונות, רק כדי שתדעו עם אילו מעצבי מכוניות יש לנו פה עסק: “ג’נסיס גייסה את המוחות הכישרוניים ביותר בתעשיית הרכב העולמית, בין היתר המעצב האגדי פיטר שרייר החתום על דגמים אייקוניים כמו אאודי TT, החיפושית החדשה, והגולף. לוק דונקרוולק, לשעבר המעצב של למבורגיני ובנטלי, פיליפו פריני שהיה אמון על העיצוב של למבורגיני אורוס ואוונטדור ואלפא רומיאו C8. תחום הביצועים הופקד בידיו של אלברט בירמן, שהיה אחראי על הביצועים בחטיבת הספורט של ב.מ.וו”.

 

ג'נסיס תא נהג
ג’נסיס GV80 תא נהג

 

עיצוב מוחצן

 

בקרת אקלים מתקדמת נוחה לתפעול

 

לוח שעונים ג'נסיס
לוח שעונים דיגיטלי בתלת מימד

 

תא הנוסעים של GENESIS GV80 תוכנן בהשראת ארכיטקטורת עיצוב ששמה דגש על תחושת יוקרה ומרחב. לוח המכשירים מעוצב באופן נקי עם פתחי מיזוג מוסתרים בפרטי גימור מעודנים הנמתחים לרוחב תא הנוסעים, ובראשו מותקן מסך מגע רחב בגודל 14.5 אינץ’ המאפשר תצוגה רחבה של מידע ממערכות המולטימדיה והניווט.

האבזור ברמת גימור “ההתחלתית” ELEGANT כולל בין היתר חישוקי סגסוגת 20 אינץ’, ריפודי מושבים מעור מלא, גלגל הגה בחיפוי עור NAPPA, חיפוי דלתות ולוח שעונים מ- LEATHERETE, קונסולה מרכזית “מרחפת”, מושב נהג עם ERGO MOTION SEAT עם עיסוי ו- 18 כיווני תנועה שונים, חלון גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת עם 3 אזורי טמפרטורה עם שליטה משורת המושבים השלישית, מנגנון סגירה רכה לדלת, תא מטען עם פתיחה חשמלית ופונקציית SMART TRUNK, מראות צד מתכהות עם קיפול חשמלי וחימום אוטומטי, בקרת ירידה במורד DBC, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים ECS, זכוכיות עם בידוד אקוסטי משופר, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ עם מצבי תצוגה משתנים ותצוגת D3, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14.5 אינץ’, ועוד.

 

מותג יוקרה חדש בישראל

 

מולטימדיה ג'נסיס
מסך מולטימדיה גדול ומרשים בגודל 14.5 אינץ’

 

אני יושבת בתוך הרכב הסאלוני הזה, תחושות של יוקרה אופפות אותי, ונוחות, ונינוחות, ועוד דברים ששווים הרבה כסף בחשבון הסופי. מושב הנהג ייחודי – מושב Ergo Motion מהדור השלישי עם מערכת תמיכה אווירית. מושב נהג שמכיל 7 תאי אוויר, המפחית עייפות ועומס במקרה של נסיעות ארוכות וכולל גם מערכת עיסוי מתקדמת (שתסלחו לי, לא מצאתי בין שלל האופציות במולטימדיה, ואני לא כזו טכנופובית. אולי רק קצת).

בוא נתעכב רגע על המילה “מתקדמת”, “מתקדם”. פשוט, כי כל מה שיש בדגם הזה, ובג’נסיס בכלל בכל הקשור לטכנולוגיה ואבזור נוחות ובטיחות, הוא מאד מתקדם. הטופ של הטופ. וזו דרך מצויינת להתבלט. באבזור נוחות, בטיחות, ועיצוב.

אחד הדברים המרשימים ביותר ברכב הזה, מלבד כל מה שהוא, זה מסך המולטימדיה בגודל 14.5 אינץ’. מסך עם ממשק אינטואיטיבי ונוח לתפעול, יפהפה ומרשים למראה. מערכת השמע היא אחת הטובות שהאזנתי לה בחיי, מערכת שמע של מותג לקסיקון, עם 18 רמקולים איכותיים, שגרמו לי להאזין כל הזמן למוזיקה, לקפוץ ולרקוד ברמזורים באופן מוזר וקצת מביש. מול העיניים הכנראה משתאות של הנהגים סביבי. מצד שני, הם בטח אמרו לעצמם, הנה בחורה ש”יושבת טוב” ונטולת דאגות… רוקדת בכיף שלה. (אילו רק ידעו שחונה לי איביזה ליטר ידנית בחניון ג’נסיס בפיתוח).

 

הגדרות בקרת האקלים ממסך המולטימדיה. רק איפה אפשרויות העיסוי?

 

מערכת שמע ג'נסיס
אחת ממערכות השמע הטובות שהאזנתי להן… עם רק 18 רמקולים

 

מערכת בטיחות המוכרת לנו מיונדאי סונטה לצידי הרכב. בכל הפעלת וינקר נדלקת מצלמת צד בלוח השעונים

תיבת הילוכים ג'נסיס GV80
גלגלת תיבת ההילוכים ומצבי נהיגה בכביש ובשטח

 

אבזור אבזור ועוד אבזור…

 

רמת הגימור הבכירה LUXURY הנבחנת, מוסיפה בין היתר גם גלגל הגה בגימור דו גוני, ריפוד מושבים מעור NAPPA, שורת מושבים שלישית עם קיפול והרמה חשמליים ושליטה ממושב הנהג, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים עם מערכת לסריקת הכביש PREIEW ECS, מערכת אקטיבית להפחת רעשי כביש, מערכת שמע משודרגת של חברת LEXICON עם 18 רמקולים, אינטרקום דו-כיווני, להגברת הקול בעת השיחה בין שורות הנוסעים ולחצן השתקת הסאונד בשורה השנייה והשלישית ועוד.

מושב אחורי שורה שנייה ג'נסיס GV80
שורה שנייה מרווחת מאד

 

קיפול מושבים חשמלי שורה שלישית ג'נסיס GV80
שורה שלישית. קיפול מושבים חשמלי

 

איך מחזירים הכל למקום? תא נוסעים ג’נסיס GV80

 

קיפול חשמלי שורה שנייה ושלישית ג'נסיס GV80
מתגים חשמליים לקיפול השורה השנייה והשלישית

 

קיפול שורה שלישית ג'נסיס GV80
תא מטען עם קיפול השורה השלישית

 

גולת הכותרת של הרכב הזה ושל ג’נסיס בכלל, לדעתי, היא עיצוב ואבזור. על אלה היא מקבלת 10 מתוך 10. על מרווח פנים – גם 10, כל אחד משבעת הנוסעים ישב ברכב הזה בנוחות מירבית, כמו מלך. על שימושיות או יותר נכון תפעול, הייתי נותנת ציון של קצת פחות מ10, ורק בגלל שלא תמיד היה לי ברור מה כל הכפתורים השימושיים האלה, בעיקר המתגים החשמליים שאחראיים לקיפול כל אחד מהמושבים – עושה. האם המתגים מקפלים ובלחיצה נוספת פותחים בחזרה את המושבים? לא ברור, כשהפסקתי להבין פשוט השתמשתי בהרבה כוח, ולא נראה שזו הייתה כוונת המשורר. (כך או כך, אני מניחה שיש סרטוני תפעול ביוטיוב, על כל הכפתורים והמתגים שיש לדגם הזה).

 

ג'נסיס ג'אנטים
ג’אנטים 20′

 

מנוע 3 ליטר טורבו דיזל עם 278 כ”ס

 

בוא נדבר על ביצועים

לג’נסיס GV80. מנוע 3 ליטר טורבו דיזל עם 278 כ”ס, בעל שישה צילינדרים בטור, 60 קג”מ מ-1,500 סל”ד, הנעה כפולה חכמה עם שליטה אלקטרונית על חלוקת הכוח בין הסרנים. כאופציה מוצע דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית המחלק הכוח בגמישות מלאה בין שני הגלגלים האחוריים. תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, והאצה של 6.8 שניות מאפס למאה קמ”ש, לכל הגודל הזה (2,205 ק”ג).

המנוע הזה הרגיש מצוין מהרגע הראשון. הדחיפה שלו קדימה מהמקום, ובהאצות ביניים, הייתה מרשימה מאד. ה-GV80 בסך הכל מרגיש מאד אוחז ויושב היטב על הכביש. מה שפחות הרשים אותי זו נוחות המתלים של הרכב. מתלים מעט רכים, שזה מאפיין רכבי SUV שאמורים לראות שטח ושם המתלים הללו זורחים. אבל לא נראה שהרכב היקר הזה אמור לאכול שטח בשום צורה. יותר בשיוט נינוח בכבישים בינעירוניים, ובסיבובי דאווין בהרצליה פיתוח והסביבה. אגב, אפילו שם, וגם ברמת השרון, בשכונה המערבית, הסיטו את הראש לעבר הרכב. קשה מאד להתעלם ממנו, גם אם אתה עשיר כקורח, וראית כבר הכל.

 

גם בהרצליה פיתוח סובבו אחריו את הראש…

 

את ביצועי ההגה והמתלים הצלחתי להקשיח מעט עם מצב הספורט, שם קיבלתי את התחושות הקשיחות שחיפשתי. למרות שזה לא רכב ספורטיבי בשום אופן. זה רכב SUV מפואר וגדוש בכל טוב לשבעה אנשים. וההגה והמתלים שלו בנויים כך שתהיה נסיעה שלווה ונעימה ושקטה ל7 אנשים, ואת זה הרכב הזה מקיים ב-100 אחוז.

ברמת הגימור הבכירה אותה אני בוחנת, מצויידת ה-GV80 במערכת מצלמה מתקדמת הסורקת את פני הכביש ומשנה את כיול הבולמים באופן מידי בכדי להתמודד עם פני הכביש ולהבטיח גיהוץ מושלם של מהמורות וריסון תנועות המרכב. בנוסף, ל-GV80 מערכת RANC אקטיבית לנטרול רעשי רוח וכביש. ואכן, השקט והשלווה נשמרו ברכב הזה לאורך כל המבחן (חוץ מהרגעים ששמעתי מוזיקה בפול ווליום).

 

ג'נסיס GV80 סקירה וחוות דעת
פנסי לד מעוצבים, כונסים מבטיחים ושבכה מפוארת. ג’נסיס

 

בהתחלה בחנתי את הג’נסיס GV80 מול עצמו, בעיני עצמו. אבל עם הזמן, כשנקפו השעות מה שנקרא, היה קשה להוציא את המרצדס GLE, המתחרה הישירה מהראש. שתיהן מכוניות SUV דיזליות, גדולות, עצומות בגודלן, 7 מקומות, מאד מאובזרות, מאד מפוארות ובטיחותיות. מי מהן מנצחת? מרצדס, אבל בנקודות ספורות. וגם זה כי מרצדס היא מותג ותיק שהספיק להדק כל חלק וכל פיצ’ר בשלל העצום והמגוון של הדגמים שלו. ג’נסיס המותג הצעיר הזה, מגיעה עם גב עצום של קונצרן יונדאי העולמית, ולכן מכונית חדשה של מותג צעיר כל כך, כביכול, מגיעה עם יכולות ורשימת אבזור שכמעט נותנת בראש לפאק^&* מרצדס.

בשורה התחתונה יש ל-GV80 רשימת אבזור, סטייל, מרווח הפנים, וטכנולוגיה מאד מרשימה ומתקדמת, ומחיר שעושה את החלום הזה לנגיש יותר. ולא נראה לי שלמישהו יש איזושהי בעיה עם הסמל. סמל חדש, מסקרן, ומסובב ראשים.

אז כבוד, ג’נסיס!. יש לי הרבה כבוד והערכה למותג, וגם לכל מה שהוא עתיד להציג ולהשיק בהמשך. שזה בעיקר דגמים חשמליים מטמבון לטמבון. אמרנו “מתקדמת”, לא?

 

מחיר דגם GV80 “אלגנט” – 499,000 ש”ח כולל חבילת השירות המקיפה ל3 שנים

מחיר דגם GV80 “לוקשורי” – 569,000 ש”ח כולל חבילת השירות המקיפה ל3 שנים

ציון בטיחות ישראלי: 8 מתוך 8

דירוג זיהום: 15 מתוך 15

צריכת דלק: 8.9 קילומטר לליטר (מבחן מאומץ).

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 5 =